![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() hj 61 etulukko ei lähde pois päältäjoo elikkä etulukon valo palaa vaikka lukon vipu on alhaalla. kun ajaa neliveto päällä ja kun painaa kaasua niin auto vetää toiseen reunaan rajusti. en ole vielä ehtinyt asiaan perehtyä ja ajattelin kysellä jos jollaki olis tietoa mistä alkaa vikaa etsiä.
__________________
KIERROKSIA JA TAITTAANIA!!!! |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Jos vetää kaasulla toiseen laitaan niin toinen napalukko on auki ja toinen kiinni.
(tai vetari poikki tms.) Missä asennossa napalukot on? Liikkuuko perän kyljessä oleva vipu? siis kun lukko avataan, niin onko ulkona, ja kiinni asennossa sisällä? Jos vipu liikkuu, niin vika perän sisässä, (lukkoakselin lukituspultti poikki, vetoakseli vääntynyt, haarukka jumissa tms) Ja jos vipu ei liiku, niin vika vaijerissa/vivuissa Tutkippa vähän, ja kysy lisää |
#3
|
||||
|
||||
![]()
joo napalukot on lukossa ja en usko että vetari ois poikki. lukon vipu ei liiku se on alhaalla. perän kyljessä oleva vipu ei liiku
__________________
KIERROKSIA JA TAITTAANIA!!!! Viimeksi muokannut Karhu85 : 08.12.2011 22:25 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
onkos vivustot herkistelty ja rasvattu murikasta.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
eipä ole rasvailtu tai muutenkaa herkistelty kun on pelanna ennen hyvin mutta nyt tuli vähä ongelmia.
__________________
KIERROKSIA JA TAITTAANIA!!!! |
#6
|
|||
|
|||
![]()
vivustoissa ainakin ongelmia, ota ja pura sieltä etuperän päältä/takaa ne vivut irti, ja puhdista kunnolla (kun kaikki ok, niin liikkuu "yhdellä"sormella)
Mutta sulla on ongelmaa etuakselissakin, joten kokeillaanko? auto käynnissä, ja jakis nopealla takavedolle, ja kojelaudasta 4wd pois päältä: Käännäppä ne napalukot auki, ja pyöriikö etukardaani käsin pyörittämällä? siis a) napalukot auki b) kuskin puolen lukko kiinni c) vänkärin puolen lukko kiinni ja taas kysymään Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 09.12.2011 01:35 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
kuskin puolen rengas pyörii kun kartaanista pöyrittää napalukot on lukko asennossa molemmilta puolen.
pyörii kartaani käsillä napalukot auki voitko soittaa niin kerron missä tilanteessa ne ongelmat tuli nii osaisit paremmin sanoa. kari o5o3294o77
__________________
KIERROKSIA JA TAITTAANIA!!!! Viimeksi muokannut Karhu85 : 09.12.2011 10:38 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Pelkääjän puolella ei napalukko kytkeydy/vetari poikki tai ehkä murros paskana mut sen sit jo kuuliskin ajaessa
__________________
SLCK #364, HDJ100 2006 HJ-61 1989 ex |
#9
|
||||
|
||||
![]()
ei se kyllä mitää ylimääräistä ääntä pidä tai voisko olla että toinen napalukko ei lähde pois päältä
__________________
KIERROKSIA JA TAITTAANIA!!!! |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Jos et saa pelkääjän puolen rengasta pyörimään kardaanista pyörittämällä mut kuskin puoleisen saat niin veto ei mene perille asti. Pelkääjän puolella joko napalukko juuttunut auki asentoon tai vetari poikki tai sit se murros. Voi olla myös napalukon vetoholkista tai murroksen päästä spoorit paskana.
__________________
SLCK #364, HDJ100 2006 HJ-61 1989 ex |
#11
|
||||
|
||||
![]()
mulla kävi takalukon kans sama homma, mut mulla oli akseli kääntyny
![]() ![]() ![]()
__________________
MudastaPois.Com Tai sit not Team Rotta-Racing Ry K-Nummi |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Oisko kellään kuvaa tuosta lukkohaarukan pultista?
Lähinnä kiinnostaa millainen kanta siinä on. Omaan hj:hin värkkäsin tavallisen pultin sinne kun oli joku edellinen seppä hukannut koko pultin. Ja nyt ei se lukon merkkivalo syty kun se pultin kanta ei ilmeisesti yllä siihen anturin nokkaan. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Niin kuin tuossa jo kerrottiinkin, niin nyt voima ei liiku tasauspyörästön ja vänkärin eturenkaan välillä. Jos otat ja purat napalukon kannen pois (6 kpl 10mm kannalla olevia pultteja), ja sitten kone käynnissä nopealle takavedolle (siis että etukardaania voi pyörittää käsin.) siinä napalukon keskellä näkyy vetoakselin pää, ja siinä on normaali M8 kierre, ruuvaa siihen normaali 13mm kannalla oleva pultti, jossa on vaikkapa M10 muttereita niin paljon että kierre ei pohjaa. kuskin puolen napalukko kiinni. sitten pyörität tästä pultista vetoniveltä ja -akselia ja kuuntelet mistä kuuluu ylimääräistä ääntä ratti suorassa/linkussa. kääntyyhän molempiin suuntiin akselissa oleviin rajoitintappeihin asti? jos ei kuulu mitään ääntä (pientä litinää lukuunottamatta) ja pyörii tasaisesti, niin silloin todennäköisesti vetoakseli poikki nivelen juuresta/vetonivelen akseli irti vetomaljasta. jos vetonivelen pää on irti vetomaljasta niin vetoaselinpäästä vedettäessä akseli yleensä alkaa jumimaan pyöritettäessä. jos kuuluu pieniä ralahduksia ja tuntuu pientä jumimista niin silloin vetonivelen ja akselin välinen poori paskana/ nivelen keskitähti rikki. Teoriassa napalukkokin voi jumittua/vammautua siten että ei mene kiinni, mutta silloin tuo 13mm kannalla oleva pultti ei ala pyörittämään vetaria, kun kuskin puoli kamii vastaan. Jos tuo vetonivel on rikki, niin ohjaus voi jumia ihan missä tilanteessa vaan, varo ettei tule enemmän romua/ruumiita Ja olisko vammautunut hinatessa jotain pakilla, hirveesti happea ja vänkärin etunen pitävällä pinnalla? tai kuitenkin tilanteessa, että etuselle mennyt luvattoman paljon voimaa.... p.s soittele huomenna, olen liikenteessä 8.30 alkaen nolla neljä sataa 341 ja kahdeksan kolme 7 |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
ja muistaakseni se on erikoisempi pultti, olikohan että kierre on 6 millinen, ja tuossa haarukassa oleva reikä isompi -> normaali pultti ei välttämättä vie haarukkaa perille. sitäkään en muista, menikö tuo haarukka väärin päin, sillä muistaakseni tuo merkkivalon kytkin ei koske pulttiin, vaan haarukkaan? Noita pultteja on katkeillut, ja silloin suuri riski, että menee myös lukkoholkki ja lukon pääty. oletko kysynyt toyotalta, paljonko alkuperäinen maksaa? itse ostin laturin alemman kiinnityspultin hdj-80:iin ja makso reilu 2 e!, tuolle pultille arvaisin vajaa 5e |
#15
|
||||
|
||||
![]()
mää soitan huomenna
__________________
KIERROKSIA JA TAITTAANIA!!!! |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Eipä ole tullut kysyttyä tuota pulttia mistään.
Eihän tuo varmaan kallis ole. Edessä samanlainen? Sekään ei toimi. Kesällä yks ilta innostuin avaamaan tuon lukkovipu systeemin kun ei toiminut. Ei ollu koko pulttia olemassakaan niin väänsin normaalin m6 pultin sinne. Nyt pelaa ihan hyvin pl. se merkkivalo. |
#17
|
||||
|
||||
![]()
auto on nyt muuten kunnossa etulukko pelaa ja neliveto pelaa mutta miksi vaijeri on lyhentynyt viime reissun jälkeen kun ei passaa paikalleen.
lukko liikkuu käsin ihan kevyesti.... otettiin vaijeri irti peränpäältä olevasta korvakosta niin sai lukon pois päältä, mutta kun sen laittaa takaisin niin lukko menee päälle, ihan niinkuin olisi kahvan ja lukon väliltä joku korvakko tai muu vastaava vääntynyt!!!?? mutta ku ollaan kaikki paikat kierretty taskulampun kanssa läpi ja kaikki näyttää olevan ooringissa! kahvan vivustot on porkattu läpi JA tietenkin meidän tuurilla tuloksetta! oisko kellään mitään ehdotusta että mitä tuon röhömyn kan tehään? ![]()
__________________
KIERROKSIA JA TAITTAANIA!!!! |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Vaijerin kuori sinkunut?
Silloin itse vaijeri ei tahdo yltää. |
#19
|
||||
|
||||
![]()
juu pitää hommata uus vaijeri ja kokeilla.
![]()
__________________
KIERROKSIA JA TAITTAANIA!!!! |
#20
|
||||
|
||||
![]()
missä nuita vaijereita muuten myydää ei ainakaa motonetin nettisivuilta löytyny
__________________
KIERROKSIA JA TAITTAANIA!!!! |
#21
|
|||
|
|||
![]()
Missä kantimissa ne kahvan- alapuolella olevat säätöruuvit on? sieltä voi säätää muutamia millejä!
Oliko se teidän vara-osa nivel OK? |
#22
|
||||
|
||||
![]()
Oletettavasti menee marmoritiskikeikaksi...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#23
|
||||
|
||||
![]()
joo oli varanivel hyvä, auto on muuten kunnossa mutta tuo vaijeri on jotenki rikki ja kysyin uutta vaijeria toyotalta sanovat että osa valmistus on lopetettu
__________________
KIERROKSIA JA TAITTAANIA!!!! |
#24
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ehdottaisin tämmöstä elvyttämistä, jossa purat ne kuoressa kiinniolevat päädyt ja vaihdat sekä kuoren että vaijerin uudenuutukaisiin. Ite tykkään noista kalvottomista vaijereista ja kuorista koska niihin voi kasatessa panna sitten ohuen mutta kattavan kerroksen suosikkivassua. Fillaripuolella on yhtäsuntoista pinnotetta tarjolla ja ne toimiikin uutena tosi hyvin, mutta kura kuluttaa ja sitten harmittaa kun eihän sitä vassua sinne enää saa. Vassu taas rikkoo noita pinnotteita joten paljas raaka perinnekama kunniaansa. Ainiin, kuorta ostaessa pidä huolta, että se on tarkotettu jarrulle tai kytkimelle. Vaihteita tai kaasua tai muuta tämmöstä kohdistamaan tarkotetut vaijerinkuoret on tehty eri tavoin eikä ne kestä voiman välittämistä vaan präiskähtää halki mukavasti just sillon kun Olis Kova Tarve(TM). (fillaristin tapauksessa koittaessa jarruttaa ettei jäis rekan alle) Mulla ei ole käryäkään mitenkä paksua kamaa tossa on käytössä, mutta ehkä näistä vois olla toivottavasti apua. |
#25
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
ja puhdista/voitele ne perämurikassa olevat nivelet, auttaa jäykkyyteen Seuraavista vois saada suurella työllä: Traktorin etukuormaajan vaijerista, veneen kaapeliohjauksen vaijerista, (veneen vaihdevaijeri liian köykänen) ja jonkin etuvetoauton vaihdevaijerista, yleensä liian lyhyitä. ja noissa vaijereissa 100e on pikkurahaa.... Tarkista vielä kerran, mistä se alkuperäinen vaijeri rikki, jos vaan pelkästään kuorenpäässä oleva prässäys antautunut, niin vois yrittää patentoida esim letkulemmareista sellaisen kiinniveto/puristusjutun. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
suzukin isopuoli hypii pois päältä | sami_k | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 22.02.2011 19:22 |
Serieksen pakki pomppaa pois päältä | Niko | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 27.08.2007 09:29 |
hj61 hidaspuoli ei mene pois päältä | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 21.06.2007 22:12 | |
Hiluxin napalukot ei lähde pois päältä?? | vimakuus | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 21.12.2006 08:43 |
61:n neliveto ei kytkeydy pois päältä | ugly_hj | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 29.01.2006 23:17 |