Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.04.2011, 18:01
S.K S.K ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 36
Perusasetus

Hilux ei nosta ahtoja muuten kuin syöttäjä lisäämällä


Hilux 2,4 switserin 2 sekä jäähdytin ahtaa vain 0.5

Ahtoja saaa nostettua vain syöttöjä lisäämällä.
Mutta sitten alkaa jo tulla savua niin paljon että tuskin mitään järkeä

Syötöt on säädetty nyt sopivaksi eli kiihytyksessä työntää hieman mustaa.

Mutta ei ahda kun 0.5! Hukkaportille menevää tankoa on pidennetty ja kokeiltu ilmankin mutta ei ole mitään vaikutusta

Voisiko hukkaportti olla rikki? Tangon kun ottaa pois ja kokeilee sitä läppää hukkaportin kylessä niin se on ihan löysä, kuin se ei olisi missään kiinni.

Tässä pari kuvaa niin hahmottaa millainen systeemi siellä on.
http://img215.imageshack.us/g/hiluxturbo003.jpg/

Kiihdyttäessä ahdot nousee kierrosten mukaan sinne 0.5 mutta 5 vaihteella 100 vauhdista kun kiihdyttää nostaa paljon nopeammin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.04.2011, 18:10
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Ilmeisesti sulla on turbottoman koneen syöttöpumppu.
Eli ruoka loppuu ahdoilla/kierroksilla.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.04.2011, 18:13
S.K S.K ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 36
Perusasetus

Mutta eikös tää hiluxin vakio pumppu riitä jopa 1bar?
Vai olenko väärin ymmärtäny
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.04.2011, 18:15
Wheelback Wheelback ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 70
Perusasetus

Eikös sitä hukkaportin tankoa pitäis kiristää eli lyhentää niin sit ahdot nousee korkeammalle ennenkuin hukkaportti aukeaa?
__________________
Tuurilla ne laivatkin seilaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.04.2011, 18:20
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.706
Perusasetus

meneekö huohotusletku vielä imusarjaan? joskus nähnyt että on koitettu ahtaa koko moottori.....
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.04.2011, 18:26
S.K S.K ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 36
Perusasetus

EI mene huohotusletku imusarjaan. Eli pitäskö sitä tankoa lyhentää?
Mutta kun kokeiltiin kokonaan ilman tankoa niin ei mitään eroa.

Eilen oli tosiaan syötöt niin tapissa että juuri laski kierrokset ja silloin nosti ahdot 0.8 ja vaikka enemmän kun ois ruuvannu mutta savua tuli koko matkalta niin paljon että sanoo kone varmaan poks.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.04.2011, 18:35
Wheelback Wheelback ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 70
Perusasetus

No tulppaa se hukkaportin letku ja kokeile kuinka korkealle ahdot nousee ja jätä se tanko sinne kiinni..
__________________
Tuurilla ne laivatkin seilaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.04.2011, 19:03
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja S.K Näytä viesti
Eli pitäskö sitä tankoa lyhentää?
Mutta kun kokeiltiin kokonaan ilman tankoa niin ei mitään eroa.
Ilman tankoa = hukkaportti koko ajan levällään = ei varmasti jaksa ahtaa. Haloo?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.04.2011, 20:36
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Onhan tuo s2 ahdin jo kohtuu kookaskin ihan vakio pumpun kaveris. että voi olla jo heräävyvyydessäkin ongelmia. itellä s1 niin ahtoo helposti sen 1.7bar jos hukkaportin letkun tukkii. eikä tartte huudattaa kierroksilla kun jo alle 2000 tapissaaan paineet. tosin kadulla ajellaan maltillisesti .85 paineilla. kokeile eka sitä letkun tukkimista. ja ainakin omassa kellossa kun oli irtaallaan melko tiukan oloinen se akseli. että ei se holonaan saakaan heilua siellä. ja voihan sinulla olla säädetty tuo portti hiukina raolleen kun säädelly sitä tankoo.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.04.2011, 21:23
elhapero:n Avatar
elhapero elhapero ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.07
Sijainti: Tammela.Finland
Viestit: 1.479
Perusasetus

Vetojousi jarruttamaan hukkaportin auvautumista.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK
Maplehill Productions
http://www.pajakallio.fi/
http://www.ipefix.fi/
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.04.2011, 21:46
Mutamies:n Avatar
Mutamies Mutamies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.07.04
Sijainti: Suur-Salo, Finland.
Viestit: 1.053
Perusasetus

Irrota kellon letku kellon päästä ja tulppaat sen. Kato nouseeko paineet. Siis ajaen kokeilet. Jos ei edelleenkään paineet nouse, niin tutki se tanko, ettei kanna.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 23.04.2011, 22:41
S.K S.K ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 36
Perusasetus

Noniin lyhensin sen tangon nyt niin lyhyeksi kuin yltää vielä paikalleenki.
Nyt rupeaa ahtamaan jo 2 vaihteella ja nousee ahdot suoraan 0.6
Eli tankoa pitää tosiaan lyhentää eikä pidentää.
Mutta nyt pelaa.

Kuinka paljon tuon letkun tukkimisen jälkeen on ahtoja vai onko ihan turbo/auto kohtaista? Ja kun letku on tukittu niin voiko kellon ja tangon poistaa ja lukita hukkaportti tiettyyn asentoon?
Mulla hankala irroittaa kun on semmonen liitos kellon päässä
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.04.2011, 23:14
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja S.K Näytä viesti
Noniin lyhensin sen tangon nyt niin lyhyeksi kuin yltää vielä paikalleenki.
Nyt rupeaa ahtamaan jo 2 vaihteella ja nousee ahdot suoraan 0.6
Eli tankoa pitää tosiaan lyhentää eikä pidentää.
Mutta nyt pelaa.

Kuinka paljon tuon letkun tukkimisen jälkeen on ahtoja vai onko ihan turbo/auto kohtaista? Ja kun letku on tukittu niin voiko kellon ja tangon poistaa ja lukita hukkaportti tiettyyn asentoon?
Mulla hankala irroittaa kun on semmonen liitos kellon päässä
Letkun kun isket tukkoon niin ahtaa niin paljon kuin turbo vain jaksaa,eli tuollainen switseri pukkaa varmaan sen 2.0bar ainakin. Olikos tuo tanko jäykkä laittaa paikoileen,sen pitää nimittäin olla vähän tiukka kun sen vetää siihen paikoillen..
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 23.04.2011, 23:37
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.319
Perusasetus

Noita S2 svitsereitä on sitten montaa eri kokoa. Jos on isommasta päästä, niin ei varmasti hilussa paineet nouse.

Mistä tuo ahdin on kotoisin?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 24.04.2011, 10:28
S.K S.K ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 36
Perusasetus

Tanko on niin lyhyt että juuri ylti vielä siihen tapille hukkaportin päähän.
Ei sitä kyllä saa yhtään vedettyä pidemmäks siitä kellotötsästä vai mikä onkaan.

Eli jos sen letkun tukkii niin pitääkö hukkaportin läppä lukita auki vai kiinni asentoon?

Oli jo tämä peli turbotettu kun ostin joten en tiedä tarkemmin kertoa.
Onkos turbossa jossain tyyppikylttiä sit? Turbiinin siipiin oli jotai kirjotettu joskus kertosko se jotain?

Miten muuten on vakio kytkintoiminu turbon kanssa?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 24.04.2011, 10:49
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.706
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja S.K Näytä viesti
Tanko on niin lyhyt että juuri ylti vielä siihen tapille hukkaportin päähän.
Ei sitä kyllä saa yhtään vedettyä pidemmäks siitä kellotötsästä vai mikä onkaan.

Eli jos sen letkun tukkii niin pitääkö hukkaportin läppä lukita auki vai kiinni asentoon?

Oli jo tämä peli turbotettu kun ostin joten en tiedä tarkemmin kertoa.
Onkos turbossa jossain tyyppikylttiä sit? Turbiinin siipiin oli jotai kirjotettu joskus kertosko se jotain?

Miten muuten on vakio kytkintoiminu turbon kanssa?
tietenkin portin läppä naulataan kiinni jos haluaa että ahdot nousee!!!!!!!

vakio kytkin kestää loppuun asti, eli käytännössä ei paljon mitään.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 24.04.2011, 13:24
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja S.K Näytä viesti
Tanko on niin lyhyt että juuri ylti vielä siihen tapille hukkaportin päähän.
Ei sitä kyllä saa yhtään vedettyä pidemmäks siitä kellotötsästä vai mikä onkaan.

Eli jos sen letkun tukkii niin pitääkö hukkaportin läppä lukita auki vai kiinni asentoon?

Oli jo tämä peli turbotettu kun ostin joten en tiedä tarkemmin kertoa.
Onkos turbossa jossain tyyppikylttiä sit? Turbiinin siipiin oli jotai kirjotettu joskus kertosko se jotain?

Miten muuten on vakio kytkintoiminu turbon kanssa?
Nyt hetki harkintaa...

Eli hukkaportin elämäntehtävä on rajoittaa se ahtopaine sopivaksi.Ja kun paine nousee säädettyyn niin se painekello avaa sitä "porttia" ja päästää pakokaasua ohi ahtimen.

Ja jos nyt haluat kokeilla paljonko sieltä irtoaa niin se letku vain irti siitä kellosta ja tulppa päähän.

Tehot ei välttämättä nouse koska se ahdin rupeaa vastustamaan kun paineet nousee.Eikä yli kilon paineista ole välttämättä ole muutenkaan hyötyä.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 24.04.2011, 18:23
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja S.K Näytä viesti
Tanko on niin lyhyt että juuri ylti vielä siihen tapille hukkaportin päähän.
Ei sitä kyllä saa yhtään vedettyä pidemmäks siitä kellotötsästä vai mikä onkaan.
Siellä on jäykkä jousi vastassa, kyllä se sieltä venyy. Pikkusen pitäis olla vetoja tangossa kun se on kiinni, niinkuin jo kerrottukkin. Muuten se vuotaa heti kättelyssä. Eli kelloo kun kiinnität niin pikkusen pitäis ruuvinreiät ahistaa vastaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
2L ei nosta ahtoja? Eissä Tekniikka & Jutustelu 4 16.03.2011 22:39
hojoon lisää ahtoja mhak Tekniikka & Jutustelu 10 06.09.2009 19:19
L-200 Keulan nosta Tekniikka & Jutustelu 6 12.03.2008 07:14
myydään pajero...ja ei muuten myydäkkään!! pallero O/M/V Ajoneuvot 0 03.01.2007 14:12
muuten vain Nils Holgersson Fan Club 8 10.10.2005 20:02


Sivu luotu: 17:43 (GMT +2).