![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Säksättävä ääni volvossa käsijarrun rummun paikkeillaEli ajossa kuuluu nopeuden mukaan nopeentuva ääni. Ääni kuulostaa siltä kuin joku letkun pää pyörisi irtonaisena ja naputtaisi johonkin, mutta mitään sellaista ei löydy. Eikä tuolla nyt mitään pyöriviä letkuja pitäisi ollakkaan.. Ääni ei kuulosta metalliselta, ja on muutenkin aika sivistynyt. Olen siis ajanut autolla jonkin verran tuon äänen kanssa. Joskus muistan kuulleeni samanlaisen äänen nopeusmittarin vaijerista muussa autossa, ja mietin voisiko tämä olla sama vika.. Vaijeri vain näyttää olevan tukevasti kiinni rummussa. Mikäs mekanismi tuossa nopeusanturissa on? Voiko vaijeri jotenkin löystyä rummun sisältä olematta kuitenkaan löysällä itse rummun pinnasta? Apua tarvitsen siis. Riku
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
amazooni vai xc90 vai joku muu????
![]()
__________________
SLCK#357 TOYOTA laatuun voi luottaa. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
eiköhän tuo ole 303
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Juu tosiaan 303 kyseessä.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Voisiko joku pultti olla millin liian pitkä ja naputtaisi jarrukenkiin?
En tiedä miten volvon käsijarru kasattu mut tuollainen usein syyllinen etuvetoisten käsijarrussa kun ajansaatossa vanne antanut hieman periksi ja pultit menee liian syvälle.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tänään laitoin auton seisontaan ja ajattelin jonkun aikaa seurata miten säästöt karttuu
![]() Joo mutta äänen lähde ei ollut ainakaan käsijarrun rummun sisällä. Näettekö mitään syytä miksen voisi laittaa vaihdetta silmään ja hurruuttaa autotallissa tyhjää nyt kun käkkäri on auki ja taka kardaani pois? |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Älä sitten koske jarruun.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos muistutuksesta, ois saattanut unohtua!
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Volvon jakolaatikon nelivedon kytkennästä on hyvä tietää seuraava asia:
Etuvedon poiskytkentä on toteutettu alipaineella. Ilman alipainetta neliveto on kytketty. Eli jos järjestelmään tulee vika, kuten vaikka alipaine letku menisi poikki, niin sitten heittää nelivedon päälle ja siinä ei tallissa paljoa hymyilytä vaikka takakardaani olisikin irti etukardaanin ollessa paikalla, jos on pykälä silmässä ja seinä lähellä. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ääntä ei kuulu kun käyttää konetta vaihde silmässä ilman kardaania. Hieman outoa sinällään kun kardaani nyt ei varmaan voi mihinkään ottaa kiinni eikä käkkärin rumpukaan. Tämä taitaa jäädä ikuiseksi mysteeriksi.
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Kardaani?
Tarkistitko kardaanin? Ristikot ja liuku voi aiheuttaa kuluessaan jotain ääniä nekin. Oliko sulla muuten kardaanin laippan pulti pultattuna kiinni jarrurumpuun kun kokeilit?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vinssin rummun halkaisijan pienennys | mikkoimp | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 09.09.2008 07:09 |
O: LJ käsijarrun osia | joker | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 27.05.2007 19:25 |
Vinssivaijerin sis.kelaus rummun ylä/alapuolelta? | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 04.12.2006 12:12 |
Käsijarrun toteutuksesta? | CJ7 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 07.11.2006 08:30 |
Jarru vika c304 volvossa | PIRSSI | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 25.11.2005 10:21 |