Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.01.2015, 17:45
TsKo TsKo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.05.09
Sijainti: Loppi
Viestit: 208
Perusasetus

Dodge ram 2500 perävaunumassa?


Onko tietoa tommosen 94-eteenpäin vuotisen nelivedon suurimmasta perävaunumassasta? Kävin yhtä kattomassa ja otteessa luki 2200kg

Mistä moinen johtuu kun autolla kokonaismassaa vajaa neljätonnia ja valmistajakaan tuskin on sitä noin alas määrittäny, kun Ameriikan joen kärryt taitaa painaa aikalailla enempi.

Harmittaa jos toi vetopaino on tosiaan noin avuton noissa rameissa ja sitä ei pysty nostamaan. Jää rami taas haaveeksi kun 3tonnia pitäis saada vedettyä.

Oliskos jollakulla muulla kenellä kyseinen laite on, heittää vertailuksi noita kärrypainoja??

__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td
-Miekka ja nakki risa polkupyörä kuskista ainakin tulee neliveto jossainkohtaa iltaa
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.01.2015, 18:39
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.441
Perusasetus

Tuon ikäisessä pitäisi varmaan olla lähempänä 10 000lbs, ainakin vetopöydän kanssa. Käsittämätöntä, jos ei tuollaiseen saa sopivalla koukulla 3500kg.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.01.2015, 19:57
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Ei ole vetopainoja merkattu otteeseen mun autossa. Mutta jos koukku antaa sen 3500kg vetää niin ei kai siinä mitään ongelmaa pitäis olla. En ole kyl jaksanu asiaan isommin syventyä ku ei kortissa riitä paukut vetää ku 750 kiloista kärryä
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.01.2015, 20:15
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.058
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TsKo Näytä viesti
Onko tietoa tommosen 94-eteenpäin vuotisen nelivedon suurimmasta perävaunumassasta? Kävin yhtä kattomassa ja otteessa luki 2200kg

Mistä moinen johtuu kun autolla kokonaismassaa vajaa neljätonnia ja valmistajakaan tuskin on sitä noin alas määrittäny, kun Ameriikan joen kärryt taitaa painaa aikalailla enempi.

Harmittaa jos toi vetopaino on tosiaan noin avuton noissa rameissa ja sitä ei pysty nostamaan.
Miks ei vois nostaa kun itekkin tiedät ettei se mikään valmistajan sallima oo? Mikä lie koukunrimpula ollu rekisteröitileimalla mistä jääny tollanen massa tietoihin. 3500 kg sietävä kuula ja kärsä orkkis koukkurunkoon ja merkkauttamaan 3500 kg otteelle.

Ja eihän niihin yleensä mitään oo otteelle laitettu.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.01.2015, 20:56
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Thumbs up

Kevytkuorma-autona paremmat vetoarvot


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TsKo Näytä viesti
Onko tietoa tommosen 94-eteenpäin vuotisen nelivedon suurimmasta perävaunumassasta? Kävin yhtä kattomassa ja otteessa luki 2200kg

Mistä moinen johtuu kun autolla kokonaismassaa vajaa neljätonnia ja valmistajakaan tuskin on sitä noin alas määrittäny, kun Ameriikan joen kärryt taitaa painaa aikalailla enempi.

Harmittaa jos toi vetopaino on tosiaan noin avuton noissa rameissa ja sitä ei pysty nostamaan. Jää rami taas haaveeksi kun 3tonnia pitäis saada vedettyä.

Oliskos jollakulla muulla kenellä kyseinen laite on, heittää vertailuksi noita kärrypainoja??
Kevytkuorma-autossa näyttäs olevan paremmat painot
Vetokyky 3969 kg

http://www.ammattiautot.fi/uutiset/y...rbodiesel-4x4/
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.01.2015, 20:59
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

mulle ei tullu lukeen mitään ja ei posliinit ainakaan mitään sanonu kun pysäytti ja oli 3500kg kärry perässä auto on kyllä 3500 mut eihän niissä paljo eroo oo
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.01.2015, 21:49
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

Taitaa koukun runko tai irtotumppi nyt rajoittaa sitä vetopainoa, katoppa onko kummassakaan mitään merkintöjä..? Niitä löytyy monen sorttista vaikka ulospäin näyttää ihan samalta, sallitut painot heittelee välillä 5000lbs-12000lbs.

Kunnollinen koukun runko+irto-osa+kuula niin saat vetää sen 3500kg.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.01.2015, 23:10
TsKo TsKo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.05.09
Sijainti: Loppi
Viestit: 208
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Miks ei vois nostaa kun itekkin tiedät ettei se mikään valmistajan sallima oo? Mikä lie koukunrimpula ollu rekisteröitileimalla mistä jääny tollanen massa tietoihin. 3500 kg sietävä kuula ja kärsä orkkis koukkurunkoon ja merkkauttamaan 3500 kg otteelle.

Ja eihän niihin yleensä mitään oo otteelle laitettu.
No juu kyllä mä tuota epäilinkin ettei se ole mikään valmistajan rajoitus, mutta minkälainen sen koukun ny sitte tarttis olla ja minkälaisia papereita ja todistuksia vaatii että saa muutoskatsastettua?

Eikös ton ikäseen henkilö tai pakettiautoon saa sen koukun tehdä itte, mutta saako n2 luokan autoon tehdä ja miten sen kestävyys ja sallitut massat tulkitaan?
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td
-Miekka ja nakki risa polkupyörä kuskista ainakin tulee neliveto jossainkohtaa iltaa
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.01.2015, 23:27
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.441
Perusasetus

Kaikessa yksinkertaisuudessaan koukku, jossa sen tyyppikilvessä lukee 3500kg. Sillä nyt ainakin menee
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.01.2015, 23:33
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TsKo Näytä viesti
No juu kyllä mä tuota epäilinkin ettei se ole mikään valmistajan rajoitus, mutta minkälainen sen koukun ny sitte tarttis olla ja minkälaisia papereita ja todistuksia vaatii että saa muutoskatsastettua?

Eikös ton ikäseen henkilö tai pakettiautoon saa sen koukun tehdä itte, mutta saako n2 luokan autoon tehdä ja miten sen kestävyys ja sallitut massat tulkitaan?
Vetokuulan D-luku pitää olla vähintään 25, tuo Teohydraulin kuula on hyvä. Mä olen antanut itseni ymmärtää että sen koukun rungon saa tehdä itse tollaseen vanhaan rotteloon. Mutta kyllähän sen tarttee olla tukevaa tekoa 3,5 tonnin kärrylle kun se kuula on nelikossakin 20-25 senttiä rungon alapuolella.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.01.2015, 10:53
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.441
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HeikkiH Näytä viesti
Vetokuulan D-luku pitää olla vähintään 25, tuo Teohydraulin kuula on hyvä. Mä olen antanut itseni ymmärtää että sen koukun rungon saa tehdä itse tollaseen vanhaan rotteloon. Mutta kyllähän sen tarttee olla tukevaa tekoa 3,5 tonnin kärrylle kun se kuula on nelikossakin 20-25 senttiä rungon alapuolella.
Minä en jotenkin luota ollenkaan noihin tuontyyppisiin tappikuuliin.. olkoonkin sitten e-hyväksytty tai ei.


Itsellä on jokseenkin tällainen kapistus Jeepin perässä, vetomassa autossa on 3360kg, koukku on hyväksytty 3500kg vetomassalle ja muistaakseni 25kN D- arvo (200kg pystysuora massa).
Brinkin koukku (9077589; saa Kahalta tilattua mm. Motonettiin). Helppo tehdä koukulle kunnollinen runko, ja kiinnitys on tukeva (4kpl. 12mm:n reiät). Tuossa ei tule normaalissa vedossa kauheasti leikkausvoimia koukun kiinnityksen pultteihin, toisin kuin läpitappiversiossa.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 03.01.2015, 11:30
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Minä en jotenkin luota ollenkaan noihin tuontyyppisiin tappikuuliin.. olkoonkin sitten e-hyväksytty tai ei.


Itsellä on jokseenkin tällainen kapistus Jeepin perässä, vetomassa autossa on 3360kg, koukku on hyväksytty 3500kg vetomassalle ja muistaakseni 25kN D- arvo (200kg pystysuora massa).
Brinkin koukku (9077589; saa Kahalta tilattua mm. Motonettiin). Helppo tehdä koukulle kunnollinen runko, ja kiinnitys on tukeva (4kpl. 12mm:n reiät). Tuossa ei tule normaalissa vedossa kauheasti leikkausvoimia koukun kiinnityksen pultteihin, toisin kuin läpitappiversiossa.


Paljos tollasesta joutuu köyhtymään, kun asennus ainakin ois helppo pulttaa vaan rungon vahvistettuun poikittaispalkkiin kiinni
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 03.01.2015, 11:35
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.441
Perusasetus

Muistaakseni oli jotain 80-90€ luokkaa kun ostin muutama vuosi sitten. Saattoi olla jopa vähemmänkin. Ei ihan ilmainen, mutta ainakin laadukas ja varmasti vahva
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 03.01.2015, 12:02
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Muistaakseni oli jotain 80-90€ luokkaa kun ostin muutama vuosi sitten. Saattoi olla jopa vähemmänkin. Ei ihan ilmainen, mutta ainakin laadukas ja varmasti vahva
Ei paha hinta ollenkaan, tuo Teohydraulin kuula on jo 67€.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 03.01.2015, 13:22
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.058
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HeikkiH Näytä viesti
Ei paha hinta ollenkaan, tuo Teohydraulin kuula on jo 67€.
Kallis Teohydraulissa. Ite ostin viime kesänä Saksan ebaystä 3,5t kuulan 20€ postikuluineen. Ei nyt samalla myyjällä enää, mut abaut vastaavia löytyy melkein yhtä halvalla, esim:
http://www.ebay.de/itm/3-5-to-Kugelb...item20d7d7abfa
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 03.01.2015, 17:38
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Kallis Teohydraulissa. Ite ostin viime kesänä Saksan ebaystä 3,5t kuulan 20€ postikuluineen. Ei nyt samalla myyjällä enää, mut abaut vastaavia löytyy melkein yhtä halvalla, esim:
http://www.ebay.de/itm/3-5-to-Kugelb...item20d7d7abfa
Kai noissa kuulissa silti jotain eroja on, vaikka onkin ilmoitettu maksimi kärryn paino sinne 3500 kg:n. Tuossa yksi kohtuuhintainen vaihtoehto:
http://www.ikh.fi/Peravaunut_ja_tarv...udet#!tid48861

Olen näitä katsellut ja D-arvot vaihtelevat noin 20 kN - 31 kN. Johtuuko sitten materiaalista vai mistä? Toki tuollaiselle RAMille riittää vaikka se 20 kN, mutta painavammalle vetoautolle välttämättä ei ja ainahan se parempi, jos kestävämpi on. Tuon IKH:n vaihtoehdon taidan omaan maastokuorkkiin valita, kun koukun meinasin siihen tehdä (D-arvo tarvitsee olla n. 24 kN).
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 03.01.2015, 20:04
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.058
Perusasetus

31 kN oli tos mun kuulan tyyppipapereissa.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 04.01.2015, 12:16
TsKo TsKo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.05.09
Sijainti: Loppi
Viestit: 208
Perusasetus

Noniin, eli jos sen koukun rungon saa tehdä itte(mikäli siihen tarvii koskea) ja siihen joko ostettu 3500kg vetokärsä ja kuula tai omavalmiste kärsä ja hyväksytty kuula riittävillä arvoilla, niin ei tarvii muuta puljausta muutoskatsastukseen 3500 kg vetomassalle? Jos näin niin sittenhän taitaa tulla rotkesta kaupat.
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td
-Miekka ja nakki risa polkupyörä kuskista ainakin tulee neliveto jossainkohtaa iltaa
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 04.01.2015, 12:58
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.058
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TsKo Näytä viesti
Noniin, eli jos sen koukun rungon saa tehdä itte(mikäli siihen tarvii koskea) ja siihen joko ostettu 3500kg vetokärsä ja kuula tai omavalmiste kärsä ja hyväksytty kuula riittävillä arvoilla, niin ei tarvii muuta puljausta muutoskatsastukseen 3500 kg vetomassalle? Jos näin niin sittenhän taitaa tulla rotkesta kaupat.
2500 Ramiako meinasit? Hommaa valmis koukku, ei maksa kovin ihmeitä, esim: http://www.americanrvcompany.com/Cur...per-Trailer-RV Siihen sopiva kärsä ja eurokuula ja siinähän se olis. Otteella aniharvoin on mitään massoja kerrottu, mut jos on ja haluut isommaks niin jostain pitäis selvitellä mitä autolla saa tehtaan mukaan vetää, mut se lienee vähintään 10000 lbs eli n. 4500 kg. Löytynee jostain päin nettiä.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 04.01.2015, 13:58
TsKo TsKo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.05.09
Sijainti: Loppi
Viestit: 208
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
2500 Ramiako meinasit? Hommaa valmis koukku, ei maksa kovin ihmeitä, esim: http://www.americanrvcompany.com/Cur...per-Trailer-RV Siihen sopiva kärsä ja eurokuula ja siinähän se olis. Otteella aniharvoin on mitään massoja kerrottu, mut jos on ja haluut isommaks niin jostain pitäis selvitellä mitä autolla saa tehtaan mukaan vetää, mut se lienee vähintään 10000 lbs eli n. 4500 kg. Löytynee jostain päin nettiä.
Juu 2500 tää yksilö olis. Ja juuri se ihmetyttää kun otteeseen oli laitettu se 2200kg. Että tarviiko sen muuttaminen ny jotain valmistajan todistuksia ja mistä niitä yksityisesti tuotuun laitteeseen saa?
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td
-Miekka ja nakki risa polkupyörä kuskista ainakin tulee neliveto jossainkohtaa iltaa
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 09.01.2015, 12:27
TsKo TsKo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.05.09
Sijainti: Loppi
Viestit: 208
Perusasetus

Ei kellään sattus olemaan tämmösen ramin ohjekirjaa, siinä ilmeisesti jotain juttua pv painoista.
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td
-Miekka ja nakki risa polkupyörä kuskista ainakin tulee neliveto jossainkohtaa iltaa
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 09.01.2015, 12:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.441
Perusasetus

Lainaus:
I have the 95 brochure so if this isn't accurate, it should be close. For your ram (2500 4x4 reg cab w/CTD & auto), it states the maximum trailer weight of 10K with the 3.54 rear and 11,900 with the 4.10's. Max gcwr is 16K (3.54) and 18K (4.10). In a footnote, it states that Chrysler requires vehicles with max trailer weight ratings of 10K or more be equipped with a fifth-wheel hitch so my guess is these numbers reflect a 5th wheel.
Kuten minä ja -Matti- tuolla ylempänä jo arvailtiin, niin vetopaino 10 000/ 11 900 lbs = ~4500kg/ 5400kg. Tosin isoille kärryille tarvitsee vetopöydän lavalle, ei mene enää koukulla (runko ei kestä, eikä tarpeeksi vahvoja koukkuja?).
GCWR 16k/ 18k = gross combined weight rating -> yhdistelmämassa ~7200-8200kg.

Pitäisi käsittääkseni olla jossain päin autoa valmistajan tarra/ kilpi, mistä nuo kaikki käy ilmi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 09.01.2015, 13:23
Starck:n Avatar
Starck Starck ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.11
Sijainti: NOORMARKKU
Viestit: 99
Perusasetus

Siin on semmonen homma et jos ei oo ennestään merkattu otteeseen mitään vetolujuuksia silloin kultaisella 90 luvulla ja sitten ne tuli pakollisiksi merkata tosa 2000 luvun aikana otteeseen niin silloin laitettiin kaikiin vaan yleinen maksimi 2200 kg suoraan tietokoneelta.

Eli ennen ei oo lukenut mitään veto massaa ja sitten vuosikatsastuksen yhteydessä kun on tullut pakolliseksi tämä lujuus merkata on tietokone automatik lyönyt vaan tuon 2200. joten saa kyllä ihan sen 3500 kg kun menee kontorille sanomaan asiasta voi olla että vaatii esim ohjekirjasta näyttämään veto lujuuksia tai jtn.

EDIT vielä että sillä vetokuulalla max suomessa toi 3500kg
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 09.01.2015, 18:46
TsKo TsKo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.05.09
Sijainti: Loppi
Viestit: 208
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kuten minä ja -Matti- tuolla ylempänä jo arvailtiin, niin vetopaino 10 000/ 11 900 lbs = ~4500kg/ 5400kg. Tosin isoille kärryille tarvitsee vetopöydän lavalle, ei mene enää koukulla (runko ei kestä, eikä tarpeeksi vahvoja koukkuja?).
GCWR 16k/ 18k = gross combined weight rating -> yhdistelmämassa ~7200-8200kg.

Pitäisi käsittääkseni olla jossain päin autoa valmistajan tarra/ kilpi, mistä nuo kaikki käy ilmi.
No juu kyllähän minä kanssa uskon tuohon 10000lbs arvoon ja kyseinen asia lukee koukun rungossakin.

Ovenpielessä on tarra jossa on ilmeisesti akselimassat ja kokonaismassa, mutta ei mitään tohon viittaavaa lukua.

Ongelmana on nyt se kun sinne otteeseen on merkattu 2270kg ja kun soitin A-Katsastuksen tekniseen neuvontaan ja siellä katsoi auton tiedoilla, ei löytynyt mitään syytä miksi tuo arvo on merkitty. No eli sehän on sitten hyvä kun kaikki tiedämme että se on päin vittua, ainoa ongelma on vaan siinä kun todistamisvelvollisuus on asiakkaalla muutoskatsastuksessa ja pitää kuulemma olla joku dokumentti mihin vedota, (esimerkiksi ohjekirja jos siinä mainittu) että valmistajan sallima vetomassa on suurempi ja sen rajoissa voi muutoksen tehdä. eikös 5000 lbs oo karvan vajaa 2270kiloa, että olisko tässä nyt katottu jonkun ram1500 vetopainoja tai joku muu kämmi käyny sillon kun vetopaino on arvottu otteeseen.
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td
-Miekka ja nakki risa polkupyörä kuskista ainakin tulee neliveto jossainkohtaa iltaa
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 09.01.2015, 19:29
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Siittä FSM: http://dodgeforum.com/forum/2nd-gen-...e-manuals.html

Ja parts manual: http://dodgeforum.com/forum/2nd-gen-...s-manuals.html

Ehkä noista löytyy tarvittava tieto.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan dodge ram 2500 temes O/M/V Ajoneuvot 1 01.08.2014 21:53
Myydään / Vaihdetaan dodge ram 2500 f250 O/M/V Ajoneuvot 2 24.02.2013 20:45
Myydään dodge ram 2500 f250 O/M/V Ajoneuvot 3 09.09.2012 14:10
Dodge Ram 2500 Swoop Tekniikka & Jutustelu 4 12.08.2008 19:21
M dodge ram 2500 nivea2 O/M/V Ajoneuvot 0 20.06.2007 18:02


Sivu luotu: 01:59 (GMT +2).