![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Dodge ram 2500 perävaunumassa?Onko tietoa tommosen 94-eteenpäin vuotisen nelivedon suurimmasta perävaunumassasta? Kävin yhtä kattomassa ja otteessa luki 2200kg ![]() Mistä moinen johtuu kun autolla kokonaismassaa vajaa neljätonnia ja valmistajakaan tuskin on sitä noin alas määrittäny, kun Ameriikan joen kärryt taitaa painaa aikalailla enempi. Harmittaa jos toi vetopaino on tosiaan noin avuton noissa rameissa ja sitä ei pysty nostamaan. Jää rami taas haaveeksi kun 3tonnia pitäis saada vedettyä. Oliskos jollakulla muulla kenellä kyseinen laite on, heittää vertailuksi noita kärrypainoja??
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td ![]() -Miekka ja nakki risa polkupyörä ![]() ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuon ikäisessä pitäisi varmaan olla lähempänä 10 000lbs, ainakin vetopöydän kanssa. Käsittämätöntä, jos ei tuollaiseen saa sopivalla koukulla 3500kg.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole vetopainoja merkattu otteeseen mun autossa. Mutta jos koukku antaa sen 3500kg vetää niin ei kai siinä mitään ongelmaa pitäis olla. En ole kyl jaksanu asiaan isommin syventyä ku ei kortissa riitä paukut vetää ku 750 kiloista kärryä
![]()
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja eihän niihin yleensä mitään oo otteelle laitettu. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Kevytkuorma-autona paremmat vetoarvotLainaus:
![]() Vetokyky 3969 kg http://www.ammattiautot.fi/uutiset/y...rbodiesel-4x4/ |
#6
|
|||
|
|||
![]()
mulle ei tullu lukeen mitään ja ei posliinit ainakaan mitään sanonu kun pysäytti ja oli 3500kg kärry perässä auto on kyllä 3500 mut eihän niissä paljo eroo oo
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Taitaa koukun runko tai irtotumppi nyt rajoittaa sitä vetopainoa, katoppa onko kummassakaan mitään merkintöjä..? Niitä löytyy monen sorttista vaikka ulospäin näyttää ihan samalta, sallitut painot heittelee välillä 5000lbs-12000lbs.
Kunnollinen koukun runko+irto-osa+kuula niin saat vetää sen 3500kg. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eikös ton ikäseen henkilö tai pakettiautoon saa sen koukun tehdä itte, mutta saako n2 luokan autoon tehdä ja miten sen kestävyys ja sallitut massat tulkitaan?
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td ![]() -Miekka ja nakki risa polkupyörä ![]() ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kaikessa yksinkertaisuudessaan koukku, jossa sen tyyppikilvessä lukee 3500kg. Sillä nyt ainakin menee
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itsellä on jokseenkin tällainen kapistus Jeepin perässä, vetomassa autossa on 3360kg, koukku on hyväksytty 3500kg vetomassalle ja muistaakseni 25kN D- arvo (200kg pystysuora massa). Brinkin koukku (9077589; saa Kahalta tilattua mm. Motonettiin). Helppo tehdä koukulle kunnollinen runko, ja kiinnitys on tukeva (4kpl. 12mm:n reiät). Tuossa ei tule normaalissa vedossa kauheasti leikkausvoimia koukun kiinnityksen pultteihin, toisin kuin läpitappiversiossa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Paljos tollasesta joutuu köyhtymään, kun asennus ainakin ois helppo pulttaa vaan rungon vahvistettuun poikittaispalkkiin kiinni
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Muistaakseni oli jotain 80-90€ luokkaa kun ostin muutama vuosi sitten. Saattoi olla jopa vähemmänkin. Ei ihan ilmainen, mutta ainakin laadukas ja varmasti vahva
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Ei paha hinta ollenkaan, tuo Teohydraulin kuula on jo 67€.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.ebay.de/itm/3-5-to-Kugelb...item20d7d7abfa |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.ikh.fi/Peravaunut_ja_tarv...udet#!tid48861 Olen näitä katsellut ja D-arvot vaihtelevat noin 20 kN - 31 kN. Johtuuko sitten materiaalista vai mistä? Toki tuollaiselle RAMille riittää vaikka se 20 kN, mutta painavammalle vetoautolle välttämättä ei ja ainahan se parempi, jos kestävämpi on. Tuon IKH:n vaihtoehdon taidan omaan maastokuorkkiin valita, kun koukun meinasin siihen tehdä (D-arvo tarvitsee olla n. 24 kN). |
#17
|
||||
|
||||
![]()
31 kN oli tos mun kuulan tyyppipapereissa.
|
#18
|
|||
|
|||
![]()
Noniin, eli jos sen koukun rungon saa tehdä itte(mikäli siihen tarvii koskea) ja siihen joko ostettu 3500kg vetokärsä ja kuula tai omavalmiste kärsä ja hyväksytty kuula riittävillä arvoilla, niin ei tarvii muuta puljausta muutoskatsastukseen 3500 kg vetomassalle? Jos näin niin sittenhän taitaa tulla rotkesta kaupat.
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td ![]() -Miekka ja nakki risa polkupyörä ![]() ![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#20
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td ![]() -Miekka ja nakki risa polkupyörä ![]() ![]() |
#21
|
|||
|
|||
![]()
Ei kellään sattus olemaan tämmösen ramin ohjekirjaa, siinä ilmeisesti jotain juttua pv painoista.
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td ![]() -Miekka ja nakki risa polkupyörä ![]() ![]() |
#22
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
GCWR 16k/ 18k = gross combined weight rating -> yhdistelmämassa ~7200-8200kg. Pitäisi käsittääkseni olla jossain päin autoa valmistajan tarra/ kilpi, mistä nuo kaikki käy ilmi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#23
|
||||
|
||||
![]()
Siin on semmonen homma et jos ei oo ennestään merkattu otteeseen mitään vetolujuuksia silloin kultaisella 90 luvulla ja sitten ne tuli pakollisiksi merkata tosa 2000 luvun aikana otteeseen niin silloin laitettiin kaikiin vaan yleinen maksimi 2200 kg suoraan tietokoneelta.
Eli ennen ei oo lukenut mitään veto massaa ja sitten vuosikatsastuksen yhteydessä kun on tullut pakolliseksi tämä lujuus merkata on tietokone automatik lyönyt vaan tuon 2200. joten saa kyllä ihan sen 3500 kg kun menee kontorille sanomaan asiasta voi olla että vaatii esim ohjekirjasta näyttämään veto lujuuksia tai jtn. EDIT vielä että sillä vetokuulalla max suomessa toi 3500kg ![]() |
#24
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ovenpielessä on tarra jossa on ilmeisesti akselimassat ja kokonaismassa, mutta ei mitään tohon viittaavaa lukua. Ongelmana on nyt se kun sinne otteeseen on merkattu 2270kg ja kun soitin A-Katsastuksen tekniseen neuvontaan ja siellä katsoi auton tiedoilla, ei löytynyt mitään syytä miksi tuo arvo on merkitty. No eli sehän on sitten hyvä kun kaikki tiedämme että se on päin vittua, ainoa ongelma on vaan siinä kun todistamisvelvollisuus on asiakkaalla muutoskatsastuksessa ja pitää kuulemma olla joku dokumentti mihin vedota, (esimerkiksi ohjekirja jos siinä mainittu) että valmistajan sallima vetomassa on suurempi ja sen rajoissa voi muutoksen tehdä. eikös 5000 lbs oo karvan vajaa 2270kiloa, että olisko tässä nyt katottu jonkun ram1500 vetopainoja tai joku muu kämmi käyny sillon kun vetopaino on arvottu otteeseen.
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td ![]() -Miekka ja nakki risa polkupyörä ![]() ![]() |
#25
|
||||
|
||||
![]()
Siittä FSM: http://dodgeforum.com/forum/2nd-gen-...e-manuals.html
Ja parts manual: http://dodgeforum.com/forum/2nd-gen-...s-manuals.html Ehkä noista löytyy tarvittava tieto.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan dodge ram 2500 | temes | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 01.08.2014 21:53 |
Myydään / Vaihdetaan dodge ram 2500 | f250 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 24.02.2013 20:45 |
Myydään dodge ram 2500 | f250 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 09.09.2012 14:10 |
Dodge Ram 2500 | Swoop | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 12.08.2008 19:21 |
M dodge ram 2500 | nivea2 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 20.06.2007 18:02 |