Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.11.2014, 15:31
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Question

kysymys remmiahtimesta tai pikemmin sen remmin kireyden tarpeesta


eli kertokaas viisaammat tyhmälle että miten kireä remmiahtimen remmi tarttee olla ettei luista,, verrataan vaikka auton laturin remmiin joka kiristyy jousella..

ajatus tosta mondeosta ottaa ilmastointi pois käytöstä ja kompuran tilalle sovittaa eaton

__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.11.2014, 16:21
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

suhta kireälle, mutta siihen vaikuttaa kuinka paljon hihnalla on kosketuspintaa.
meillä on koneen päässä vähän noin puolet hihnapyöräsät ja ylhäällä pienen hihnapyörän takia ohjuri painaa niin, että köytössä noin 80% kosketuspintaa käytössä
ps. tajuaakohan kukaan mitä tarkoitan
pss. kovalla rasituksella silti välillä vinkaisee
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.11.2014, 17:36
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.437
Perusasetus

Eikös noi remmit monesti ole toteutettu hammashihnalla eikä moniurahihnalla, ainakin siis tehokkaammissa härveleissä?

Tosin onhan se moniurahihnankin pito melkoinen, kunhan on riittävästi kosketuspintaa ja tarpeeksi kireällä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.11.2014, 17:54
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Itellä tuohon valintaan vaikutti se, että semmosia hammashihnapyöriä ei ole missään myynnissä, mitä oisin halunnu ja koneistus ois tullu turhan tyyriiksi
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.11.2014, 18:05
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Eikös noi remmit monesti ole toteutettu hammashihnalla eikä moniurahihnalla, ainakin siis tehokkaammissa härveleissä?

Tosin onhan se moniurahihnankin pito melkoinen, kunhan on riittävästi kosketuspintaa ja tarpeeksi kireällä.

Amg mersuissa on vielä moniurahihnalla.
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.11.2014, 20:03
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 1.097
Perusasetus

Toyotassa on remmiahdin kiilahihnalla ... Oliko joku kuu-autoPrevia tai vastaava
SC 14
Mulla ainakin kesti kiilahihnalla 3B:n kyljessä tuo SC 14 , heti kun sai linjauksen kohdalleen .
Eihän tuolla mitään "älyttömiä" ahdettu , maks 0,6- 0,8 kiloo
Aika perkeleesti toi kiilahihnakin kestää tehoo , vertaa vaikka tuulettajan siipiä suokuravellin sisässä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.11.2014, 21:37
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.056
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mäksä Näytä viesti
eli kertokaas viisaammat tyhmälle että miten kireä remmiahtimen remmi tarttee olla ettei luista,, verrataan vaikka auton laturin remmiin joka kiristyy jousella..

ajatus tosta mondeosta ottaa ilmastointi pois käytöstä ja kompuran tilalle sovittaa eaton
Mikset käyttäis samaa jousikuormitteista kiristintä vai onko ilmastointi omalla remmillä? Moniurahihnalla ja jousikiristimellä se tuo mun on.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.11.2014, 23:12
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.320
Perusasetus

Eipä taida olla missään tehdastekoisessa remmi-vetoisessa ahtimessa hammashihnaa? Detroit Dieselissäkin sitä ahdinta (huuhtelupumppua) pyöritetään hammaspyörillä.

Niinkuin Matti sanoi, niin laita hihnankiristin. Sen vaan pidät huoli, että kiristysvara riittää, ja että se kiristää oikeaan suuntaan. Ja tietysti kiristin täytyy olla remmin "löysällä puolella".
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.11.2014, 11:59
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Jaguaarissa oli ihan manuaalisesti ruuvattava ahtimen moniurahihna, eikä sitä uskaltanu niin kireälle vetää, ettei se olis ulahellu... Vähä epäilen, et jousikiristin sais vedettyä hihnaa riittävän kireälle. Tai sehän riippuu, miten paljon sitä voimaa pitää välittää.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.11.2014, 12:10
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.320
Perusasetus

Moniko urainen remmi oli jaggessa?

Töissä on 4, 6, 8, 12, ja 14 uraisia remmejä käytetty. Puimurin yli metrinen tuuletin vie muistaakseni 20 kW voimaa. Hihnankiristimillä ovat varustettuja.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.11.2014, 12:20
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Mikset käyttäis samaa jousikuormitteista kiristintä vai onko ilmastointi omalla remmillä? Moniurahihnalla ja jousikiristimellä se tuo mun on.
siis samaa jousikuormitteista olis tarkotus käyttää,, kaikki on samalla remmillä..
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.11.2014, 14:00
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Mulla on remmiahdettu G60 volkkari ja siinä on ihan alkuperänen systeemi, et 6-urainen remmi pyörittää ahdinta laturia ja ilmastointia, jousikuormitteisella kiritinpyörällä. Ei oo ulissu, vaikka ahtimen hhnapyörääkin on pienennetty ja ahtoja parhaimmillaan 1,2 bar. Ja kone on 1,8L.
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 15.11.2014, 17:51
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

niin itsekin päättelin ennen kuin tänne mitn laitoin että tuo oma kiristin riittää..

mitä raati on mieltä tuosta eaton m45 ahtimesta 2.0 koneessa.. ??
oisko liian pieni
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 15.11.2014, 18:11
BSI BSI ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.10.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 140
Perusasetus

Itellä on 2,0 eaton M112 jaguaarista 8 uraisella moniurahihnalla ja manuaalisella kiristimellä( tai siis nyt se on 2,4 litrainen). 0,5 bar heti kun kaasuläppä aukeaa.
Eaton vastustaa aika paljon isoilla kierroksilla ja jos hihna on vähänkin löysällä niin läpän sulkeutuessa bypass ei aukea tarpeeksi nopeasti että hihna ei alkaisi luistamaan.

Viimeksi muokannut BSI : 15.11.2014 18:14
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 15.11.2014, 22:39
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.320
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mäksä Näytä viesti
mitä raati on mieltä tuosta eaton m45 ahtimesta 2.0 koneessa.. ??
oisko liian pieni
Noita on ollut mineissä ja mersuissa, eli iskutilavuudet 1.6-2.3 litraa. Tuo 2.0 on aikalailla optimaalisen kokoinen M45 ahtimelle.

Mutta riippuu tietysti, montako sataa heppaa on tarkoitus koittaa repiä.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 15.11.2014, 23:38
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Moniurahihna riittää yleensä kilpipeliin


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Eikös noi remmit monesti ole toteutettu hammashihnalla eikä moniurahihnalla, ainakin siis tehokkaammissa härveleissä?

Tosin onhan se moniurahihnankin pito melkoinen, kunhan on riittävästi kosketuspintaa ja tarpeeksi kireällä.
Siis kuten jo todettiin, nuo tieliikenteessä olevat vehkeet ei käytä/tarvi? hammashihnaa; nuo harrastevehkeet, siis esim. yli 1000 hv taikka joilla huoltoväli on alle 1000 km... on hammashihnalla

Mulla on sellainen muistinvarainen mielikuva eaton 90 tehontarpeesta, että tuolla "maksimipaine-erolla maksimikierroksilla" tarvii suuruusluokkaa yli 9 kW tehoa? ja seuraava arvaus: ilmastointi tarvii huomattavasti vähemmän tehoa, toki maksimivääntömomentti voi olla yllättävän suuri, mutta veikkaisin, että "siviili" mondeo ja eaton 45 toimii hyvin tuolla ilmastoinnin serpentiinillä vakio kiristimellä, jos on sähkö ohjaus. ja käsistään kätevä virittelee kiristimellä ahtopaine kiristyksen, taikka jopa oman remmin kampiakselin päästä. Ja jos ahdin pyörii jatkuvasti, niin kulutus nousee normiajossa "taivaaseen", siis ahdin työntää ahtopainetta kaasuläppää vasten, ja imusarjassa alipaine, siis aina kun kuormitustila on sama, kuin ennen ahtamista kaasupohjassa...

Aikanaan suunnittelin noita mekaanisia ahtimia veneeseen, ja tuo mersun 200 diesel (om601) olisi ollut aika sopiva pyörittämään ahtimia, jotka tuuppaa ilmaa MB om603/605/606 taikka toytota 12h-t koneparille. siis sillon kun sai ajaa Löpö:llä, ja se oli halpaa vrt. bensiini. (nyt tuntuu, että "kerkiää hyvin" reilusti alle 10 L/h kulutuksella)

Siis tuo om601 oli suunnitelmissa jo hydrauliikan/generaattorin/lämmityksen takia; siis samaan "valta-akseliin" generaattorin ja hydraulipumpun (ohjailupotkurit yms) pari mekaanista ahdinta, siis eatonilla aika vaatimattomat "sallitut" paineet venekäyttöön, mutta maailmalla on esim. noita 90 ajettu huomattavilla paineilla.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 16.11.2014, 01:07
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Noita on ollut mineissä ja mersuissa, eli iskutilavuudet 1.6-2.3 litraa. Tuo 2.0 on aikalailla optimaalisen kokoinen M45 ahtimelle.

Mutta riippuu tietysti, montako sataa heppaa on tarkoitus koittaa repiä.
juu tiedossahan tuo on että m45 eaton aika pirun pieni vannabee remmi..

kaveri vaan laski että jos toi matelia ahdin tuupataaann mondeoon niin noilla laskelmilla tollla sais 165hv pihalle....


no eihän sitä tietenkään voi tietää..
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 16.11.2014, 01:51
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Noita on ollut mineissä ja mersuissa, eli iskutilavuudet 1.6-2.3 litraa. Tuo 2.0 on aikalailla optimaalisen kokoinen M45 ahtimelle.

Mutta riippuu tietysti, montako sataa heppaa on tarkoitus koittaa repiä.
siis juu,, tarkoitus ei ole repiä kuin tuo 140-165 heppaa
siis oikeesti aivan inhimillinen/naurettava määrä..v!!!!!

kuitenkin pieni piristys kärryn vetämis kapasiteettiin..
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 16.11.2014, 02:30
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.320
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Ja jos ahdin pyörii jatkuvasti, niin kulutus nousee normiajossa "taivaaseen", siis ahdin työntää ahtopainetta kaasuläppää vasten, ja imusarjassa alipaine, siis aina kun kuormitustila on sama, kuin ennen ahtamista kaasupohjassa...
Kyllä ne Eatonit yleensä pyörii jatkuvasti. Jossain japsi remmi-ahtimessa (toyota?) oli ilmastoinnin kompuran tapainen vapautus, ja ilma tuli eri kautta koneeseen.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 16.11.2014, 09:22
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

sama vapautus on myös mersun kompuroissa osassa, itelläki hyllyssä eaton M63 missä mersun logot kupeessa ja moniurasella se on autossa olluna, tosin varmaan suht "järkevillä" asetuksilla. moniuranen pitää sen verran hyvin et esmes chevy astro stumppas kun seinään ko laturin laakeri leikkas kiinni n 2000rpm kohdilta, eli kyl siinä helvetillinen pito on
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 16.11.2014, 09:42
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 1.097
Perusasetus

Joo , Toyotan remmiahtimessa on käyttöpyörässä mangneettikytkimellä toteutettu vedonkatkasu tyhjäkäynnillä/pienillä kierroksilla.
En ainakaan minä saanut sitä toimimaan kunnolla ...oli joko vapaalla taikka sitten veto päällä kokoajan ...purin murikan pois kokonaan ja teetin kiinteän hihnapyörän tilalle .
Toi bybass-venttiili oli mulla liian hitaasti reagoiva , täyskaasulta kun polkas kytkimen pohjaan niin ahdot kävi 2-3 kilon korvilla ...ennen coolerin asennusta yleensä jostain poiki ahtoputki
Toyotasta ( bj-75 )en saanut riittävää alipainetta oikeen mistään imusarjasta , jolla olis tuota bybassia ohjannu vaihtotilanteessa . Rakentelin "budjettiosista" kytkinpolkimelle tunnistimen jolla sain ohjattua auton oman alipainepumpun alipaineen bybassin jousenpuolelle "keventämään/avaamaan venttiilin.
Tämän jälkeen ajelin remminahtimen kanssa vissiin 6-7 tkm ilman mitään suurempia ongelmia .
Herkka systeemihän tuo on suoupotuksissa , koska remmin väliin menee aina jotakin mujua ...eli jousikiristin olisi maastoajossa ainakin todella hyvä . Antaisi "löysiä" tarvittaessa remmille , kun välliin menee vaikka juuri taikka puukeppi

Ei muuta rohkeesti vaan kokeileen ...ainakin tohon BJ:n kotteroon tuli vääntöä aivan pirusti lisää alakierroksille ...Bonnuksena tulee vollotus ja vaihtotilanteessa kuuluva PPSIIIIIHHH - ääni
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 22.11.2014, 00:12
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

juu kokeilla meinaan,, toiveissa ois pieni plussa juurikin alakierroksille.....

ja saattaa käydä jopa niin että ilmastoinninkompuran annan olla paikallaan,, sijoitan ahtimen "ujosti" koneen taakse piiloon ja haen vaan pidemmän moniuraremmin..
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 22.11.2014, 00:17
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

nii ja jos jollain on 110% EHJÄ 45 eaton halvalla niin saa vaikka yv:llä vihjata.
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 22.11.2014, 01:50
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mäksä Näytä viesti
nii ja jos jollain on 110% EHJÄ 45 eaton halvalla niin saa vaikka yv:llä vihjata.
toki vastaavaa kuin eaton m45 ahdinta toki saa kaupata..
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 22.11.2014, 20:54
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

kerralla se tehotavote kohilleen ja tuollanen M62/63 sinne.. kysymyshän kuuluu et mitä haluat maksaa tuosta miun riimakuntosesta?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Troopperin remmin merkkivalo Terde Tekniikka & Jutustelu 1 13.12.2010 20:25
Ostettu Vinssin ABT GEW (tai vast) vaihteisto tai sen osia Arska-tehtaalta O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 29.07.2009 09:27
LJ70:sen vinssi kysymys? (WARN) Kumikameli Tekniikka & Jutustelu 3 07.12.2006 13:08
Kysymyksiä remmiahtimesta Tekniikka & Jutustelu 6 25.03.2006 20:45
Tehostimen remmin merkinnät? & Snorkkeliin pääty mikjus Tekniikka & Jutustelu 14 17.04.2004 21:58


Sivu luotu: 11:06 (GMT +2).