Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.10.2014, 18:08
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

apua!! -hämärä jarrumysteeri


ongelman kuvaus: jarrupoljin kova ei painu (auto ei käynnissä), laittaa käyntiin painuu hiljalleen aivan pohjaan. jarrut palautuu jos auton sammuttaa.

vian etsintä: vika etu piirissä: vaihdettu jarruputki,pääsylinteri, koitettu toista etusatulaa
vasemmalle eteen(kuskinpuoli) ,kuskin puolen jarruletkun tukkiessa aivan satulan päästä poljin ei valu pohjaan, joten vaihettu toinen satula kuskin puolelle ei vaikutusta. joten satulassa ei vikaa? vika kuskin puolella edessä? miten se korjataan???

ilmaa ei ole järjestelmässä:ilmattu koneella

hiluksin jarru järjestelmä :takapiirin kuormaventtiili kierrättää oikealle(apukuskin puolelle) eteen paluun siis paine joka ei mene takapiirille. venttiilin deletointia ei vielä koitettu.

levyt edessä ja takakana 4 mäntää per satula.


Viimeksi muokannut toyota4x4 : 18.10.2014 18:14
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.10.2014, 18:38
A.I:n Avatar
A.I A.I ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 05.06.12
Sijainti: Salo
Viestit: 877
Perusasetus

Yleensä aina noi hämärät jarrupolkimen painumiset johtuu viallisesta pääsylinteristä / tehostajasta.
Oliko uusi osa uusi vai käytetty? olisitko ostanut samanlaisen paskan?
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

Viimeksi muokannut A.I : 18.10.2014 18:52
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.10.2014, 19:09
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
kuskin puolen jarruletkun tukkiessa aivan satulan päästä poljin ei valu pohjaan, joten vaihettu toinen satula kuskin puolelle ei vaikutusta. joten satulassa ei vikaa? vika kuskin puolella edessä? miten se korjataan???
Jompi kumpi ei pidä paikkaansa. Nelimäntäisessä satulassa ei ole edes liukutappeja jotka jumittuis ja koko satula notkuis, josta aiheutuis pehmeä poljin. Eihän palat jumita?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.10.2014, 19:38
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Voi koittaa tarkastaa onko pyörän laakerit kunnossa etenkin jos on offi auto. Omassa Vitarassa mitä en ollut käytännössä ikinä ajanut yli 40km/h, oli niin paljon väljää etupyörän laakerissa, että renkaan yläreuna liikkui 1-2cm, kun painoi jarrua.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.10.2014, 19:56
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Oletko kokeillu tukkia muitakin letkuja?
Onko tuo systeemi toiminut noilla osilla?
Onko polkimen puolella säätöjä?

Pääsylinteristä loppuu tilavuus kesken suhteessa jarrusatuloihin?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.10.2014, 19:57
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutis Näytä viesti
Voi koittaa tarkastaa onko pyörän laakerit kunnossa etenkin jos on offi auto. Omassa Vitarassa mitä en ollut käytännössä ikinä ajanut yli 40km/h, oli niin paljon väljää etupyörän laakerissa, että renkaan yläreuna liikkui 1-2cm, kun painoi jarrua.

Täähän ei ilmene 4 mäntäsissä ...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.10.2014, 20:22
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Täähän ei ilmene 4 mäntäsissä ...
Miksei?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.10.2014, 20:24
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

onks takaiskuventtiiliä alipaineletkussa?Toimiiko...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.10.2014, 20:32
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Miksei?

Jos levyä puristat molemmilta puolilta niin mihkä se liikkuu, olettaen että männät liikkuu tasaisesti, liukusatulalla ymmärrän asian
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.10.2014, 20:41
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Jos levyä puristat molemmilta puolilta niin mihkä se liikkuu, olettaen että männät liikkuu tasaisesti, liukusatulalla ymmärrän asian
Jos/kun lähtötilanteessa rengas (ja jarrulevy) on kallellaan suhteessa satulaan, niin jarrua painaessa jarrulevy (ja rengas) menee suoraan suhteessa satulaan. Eli renkaan yläreuna siirtyy esim 1-2cm. Oli liukutappeja tai ei.

En kyllä ajatellut pyörän heiluttelua jarrun kanssa, vaan väljän pyöränlaakerin aiheuttamia oireita jarruille.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.10.2014, 20:51
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Jos levyä puristat molemmilta puolilta niin mihkä se liikkuu, olettaen että männät liikkuu tasaisesti, liukusatulalla ymmärrän asian
Eikös ne jarrut pyri painamaan levyä suoraksi, oli liukuja tai ei? Satula ja sen sylinterit kuitenkin pitäisi olla linjattuna levyn normaaliasentoon. Väljällä laakerilla levy on vinossa ja jarrujen työstä osa kuluu levyn/renkaan 'oikaisemiseen'? Ilman tehostusta vaatii paljon poljin voimaa, että saa saman tempun tehtyä.

Edittiä: baxxterilla olikin nopeampi näppis tämän teorian suhteen.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.10.2014, 21:02
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Joo, ihan totta tuo yllä mainittu kyllä on ... Mulla lienee ollut liian ehjiä pyöränlaakereita kun en oo tarkemmin tuota miettiny, vinoshown paloja vaan
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.10.2014, 21:15
isuzubj:n Avatar
isuzubj isuzubj ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 23.01.07
Sijainti: Hämeenlinna Finland.
Viestit: 673
Perusasetus

Tappelin läjän jarrujen kans pitkää ja pääsylkyn tiivisteet oli paskana,mut jos nekin on vaihdettu niin aika jännä on? Omassa pääsylkyssä oli jääny sinne lähtevänpuolen reikään purse ja rikkonu tiivisteen... ongelman kuvaus vaan täsmälleen sama mitä omassa autossa

Viimeksi muokannut isuzubj : 18.10.2014 21:17
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 19.10.2014, 10:27
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja A.I Näytä viesti
Yleensä aina noi hämärät jarrupolkimen painumiset johtuu viallisesta pääsylinteristä / tehostajasta.
Oliko uusi osa uusi vai käytetty? olisitko ostanut samanlaisen paskan?
käytettyjä/muutaman vuoden vanha alkuperäinen uusi osa /toiminut toisessa omassa autossa.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 19.10.2014, 10:30
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Jompi kumpi ei pidä paikkaansa. Nelimäntäisessä satulassa ei ole edes liukutappeja jotka jumittuis ja koko satula notkuis, josta aiheutuis pehmeä poljin. Eihän palat jumita?
ei jumita palat eikä männät, satula purettu ja putsattu rasvattu jarrumäntä rasvalla.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 19.10.2014, 10:33
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Oletko kokeillu tukkia muitakin letkuja?
Onko tuo systeemi toiminut noilla osilla?
Onko polkimen puolella säätöjä?

Pääsylinteristä loppuu tilavuus kesken suhteessa jarrusatuloihin?
polkimessa on säätöä säädetty, jos liian lähelle säätää jarrut jää kantamaan päälle.
systeemi on toimiva ollut.

Viimeksi muokannut toyota4x4 : 19.10.2014 10:35
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 19.10.2014, 11:09
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Täähän sattui sopivasti.

Chevyssä jännästi samantapainen "ominaisuus", eli moottori sammuksissa voi polkea jarrua miten tahansa ilman ongelmia.

Moottori käyntiin, jos jarruttaa nopeasti niin jarrut toimii normaalisti. Mutta jos valuttaa hitaasti jarrua vasten, painuu jarrupoljin hitaasti alemmas kunnes on lattiassa asti. Sama ilmiö myös jos jarrua painaa hiljaa paikoillaan ollessa, eli painat vähänkään nopeammin niin jarrut toimii kuten pitääkin eikä poljin painu enempää, kun on ensin ottanut "löysät pois" polkimesta.

Katsuri epäili ilmaa järjestelmässä, mutta eikö se näkyisi jarrutestissä? Jarrut oli tasaiset ympäriinsä. Itse vähän epäilisin pääsylinteriä, että olisi jotain syöpymää miksi päästäisi paineet männän tiivisteen ohi hiljaa painettaessa..?
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 19.10.2014, 12:47
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

kokeile nyt vielä ilmata silleen et kaikki satulan ilmausruuvit on auki ja et paina ollenkaan poljinta annat vaan vapaasti valua ja täyttelet noin. 1h säiliötä, jos ei vieläkään toimi niin lähtisin uusimaan jarrupääsylinteriä. onhan sen putket varmasti oikein päin?
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 19.10.2014, 13:46
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Tarviiko lisäillä nesteitä, vajuuko säiliö? Ei vissiin vuoda ulospäin? Nykyisessä tojotassa oli sellainen että poljin käyttäytyi vähän miten sattuu, jarrut oli kuitenkin aina kelvolliset. Pari vuotta ajoin vikaa esille ja lopulta se löytyi. Säiliöstä hävisi nestettä pikkuhiljaa muttei vuotanut mistään ulos. Pääsylinterissä jokin vika ja vuoti jarrutehostajaan josta (RJ) imeksi ne koneeseen. Vaihtaisin seuraavaksi pääsylinterin, voi aiheuttaa ihmeellisiä vikoja.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 19.10.2014, 13:55
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Jos jarrunestettä ei häviä, niin ainut vaihtoehto on pääsylinterin tiivisteet; siis päästää takaisin säiliöön. Ja miksi vajuu vain moottori käynnissä; jos alipaine puuttuu, niin jarru on niin kova/raskas painaa, että ei jaksa painaa tarpeeksi.

Ja nuo jarrupääsylinterit on sikäli ikäviä kapineita, että siellä sylinterissä on reikä, jonka ohi kumi joutuu liukumaan jakaisessa jarrutuksessa, ja jos/kon on ollut irrallaa, niin reijän ympäristö kuivuu, ja silloin kumi saa siipeensä juuri sen verran, että alkaa vuotaa.
jos oikein tarkkaa katsot, niin säiliön pinnan nousun voi havaita, kun poljin painuu lattiiaan.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 19.10.2014, 15:20
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Ei häviä nestettä, ja tosiaan jarrut toimii hyvin.

Pitääpäs ilmata tuolla omatekoisella alipainehärvelillä jarrut ensin, jos vika jatkuu niin sitten otan kaverin mukaan ja testaan että nouseeko säiliön pinta silloin kun poljin menee pohjaan... Kiitokset vinkeistä
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 19.10.2014, 16:44
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Miks muuten uusissa ehjissäkin autoissa poljin painuu pohjiin, kun oikein reilusti paikoillaan polkimen päällä seisoo
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 19.10.2014, 18:54
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Miks muuten uusissa ehjissäkin autoissa poljin painuu pohjiin, kun oikein reilusti paikoillaan polkimen päällä seisoo
Liittyskö jotenkin abs jarruihin että päästää painetta pois kun pyörä sen mielestä lukossa.
Mitään varmaa tiedä mutta tuli vaan mieleen tommonen vaihtoehto.
__________________
#################
Tää on ihan helpporeitti.
#################
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 20.10.2014, 21:08
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

täänää vaihdettu uuet palat ei vaikutusta
3.jarrupää sylkkä kiinni ei vaikutusta
ilmattu 2 tuntia 1Lkierrätetty nestettä ei vaikutusta
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 20.10.2014, 21:39
-JoNe-:n Avatar
-JoNe- -JoNe- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.06.11
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 446
Perusasetus

Eihän pääse mikään letku turpoamaan paineesta.(jäis yleensä kyllä patille)
Ite joutunu parista autosta ilmaamaan jarrut et kallistelee ja nostelee autoa eri kulmiin ku ei muuten oo tullu ilmat pois, ei edes sillä ilmauslaitteella.
Suzukissa lotrattiin varmaan 2l nestettä ennen ku kokeiltiin auton kallistelua/nostelua.
__________________
-ISORY OFFROAD-

Viimeksi muokannut -JoNe- : 20.10.2014 21:41
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajeron hämärä sähköoire? Caddy Tekniikka & Jutustelu 18 18.01.2013 09:41
Pikkusen hämärä työpaikkailmoitus & työnantaja... :D Rompe1 Linkit 1 11.01.2012 12:12
isuzu sportscab jarrumysteeri kurgo1 Tekniikka & Jutustelu 28 28.02.2010 21:40
HILUXIN napalukko ääntää.apua..apua..:) Tekniikka & Jutustelu 5 03.01.2006 00:36
Apua! Tekniikka & Jutustelu 4 10.04.2004 21:43


Sivu luotu: 04:48 (GMT +2).