Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.02.2013, 10:51
fordsutii fordsutii ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.02.13
Sijainti: imatra
Viestit: 18
Perusasetus

1st gen explorer


eli oma topikki tuolle voortille ja kysymyksille!

Seuraavat kopsattu muualta et pääsee juoneen kiinni!

Vähän offtopic, ite ostin just ekan "maastoauton" , explorerin vm 94.
On hyvä ajaa maantiellä, hiljanen, lämmin, saa kylmäkskii ku ilmastointi toimii.
Saa nappia painamalla oikeesti nelivetoseks eikä ristivetoseks.

Hain eile just heppakopin ja lanan mei pellolta, kokeilin ajella auraamatonta
osuutta, lunta 35-45cm ja aika kivuttomasti meni eteenpäin..

Eli mistä tulee tojotien ja patrollien maine ja etenkin kova hinta myynti
palstoilla? talvella kylmiä, kesällä kuumia, vetää kolmella, ja saattaa
olla maantiellä ajellessa ei niin mukavia?!

Ei tarvii vetää herneitä nenään, mut tän topicin alottaja osti vajaal viidel
tonnil maastoauton, mistä vetää yks pyörä takanta ja yks eestä!
#30
17.02.2013, 09:26
-MaTTi-
Legenda
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 5.535



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fordsutii
Vähän offtopic, ite ostin just ekan "maastoauton" , explorerin vm 94.

Saa nappia painamalla oikeesti nelivetoseks eikä ristivetoseks.


Jaa, vai että napista nelivetoseks ja sama nappi lukittee etu- ja takaperät. Kerro toki lisää. Mun ymmärryksen mukaan ku tommosessa voortissa ei oo lukkoja ku ovissa tai maksimissaan kitkalukko takana kuten vaikka topicin aloittajan RJ:ssä.

#31
17.02.2013, 09:33
fordsutii
Aloittelija
Rekisteröitynyt: 07.02.13
Sijainti: imatra
Viestit: 13



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
Jaa, vai että napista nelivetoseks ja sama nappi lukittee etu- ja takaperät. Kerro toki lisää. Mun ymmärryksen mukaan ku tommosessa voortissa ei oo lukkoja ku ovissa tai maksimissaan kitkalukko takana kuten vaikka topicin aloittajan RJ:ssä.

Takana on lukko koko ajan päällä, tiiä onko kitka vai mikä mut ei yhellä pyörällä saa sutimaan. Sama perä mitä jonkuu vuosmallin mustangeis on.

Ja kyllä napista painamalla on etu ja takapää yhtä puuta, ja 4wd napin vieressä on vielä 4wd low, jos tuntuu että loppu vääntö 4.0 velttokuutosesta.

#32
17.02.2013, 09:38
Yölento
Veteraani
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.224



Kannattanee hieman enemmän perehtyä tuohon nelivedon rakenteseen ja toimintaan...
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com

#33
17.02.2013, 09:39
fordsutii
Aloittelija
Rekisteröitynyt: 07.02.13
Sijainti: imatra
Viestit: 13



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento
Kannattanee hieman enemmän perehtyä tuohon nelivedon rakenteseen ja toimintaan...

No kerro lisää, kute kirjotin vasta ostin kyseisen laitteen ja nuo on omia huomioita!

#34
17.02.2013, 09:44
-MaTTi-
Legenda
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 5.535



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento
Kannattanee hieman enemmän perehtyä tuohon nelivedon rakenteseen ja toimintaan...

Tätä mäki suosittelen. Ilmeisesti perustelet "oikeen nelivedon" ja "yhtä puuta" olemisen sillä että saat sen sutimaan neljällä yhtäaikaa. Mutta sutiihan se avoimillakin perillä oleva jos kitka on sama/yhtä huono joka pyörän alla. Eli anteeks nyt vaan, mutta samalla viivalla olet nelivetos kanssa näiden "ristivetosten" kanssa.

Ja älä nyt seuraavaks sano että onhan tässä kuitenkin sähköiset napalukot.

#35
17.02.2013, 09:45
Yölento
Veteraani
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.224



Se ei todellakaan tee todellista autosta nelivetoa jos etu- ja taka-akselille menee voima yhtä aikaa, kummassakin on tasauspyörästöt. Jos näissä ei ole lukkoja niin aina voi toinen puoli sutia jolloin voima karkaa sille puolelle mikä pyörii herkemmin. Ja auto onkin 3-veto. noin esimerkiksi. Jos takana on "lukko" koko ajan päällä, se lienee kitka joka myös pystyy luistamaan kun tiukka paikka tulee.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com

#36
17.02.2013, 09:49
-MaTTi-
Legenda
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 5.535



Täällä aika hyvä selonteko: http://www.totuusnelivedosta.com/ext...kirja_2006.pdf

Eli Explorerissa on Part-time 4WD missä takana kitkalukko LSD.
Viimeksi muokannut -MaTTi- : 17.02.2013 09:52

#37
17.02.2013, 10:01
fordsutii
Aloittelija
Rekisteröitynyt: 07.02.13
Sijainti: imatra
Viestit: 13



tiiän et ne sähköset napalukot ei oo mitkää maailmaa mullistava keksintö,
aika herkät saaha toimimattomaks.

Eessä on lukko, takana ilmeisesti sitte kitkalukko mitä en oo saanu luistamaan.
eikä siis sudi vaan yhellä vaikka toine puoli autosta jäällä, nöyrästi lähtee liikkeelle. ja tämä siis tullu näillä keleillä monta kertaa tullu testattua...

Ja ei kyllä vitussa ole mikää osa-aika daewoo neliveto ku nelikon kytkee..!

#38
17.02.2013, 10:09
fordsutii
Aloittelija
Rekisteröitynyt: 07.02.13
Sijainti: imatra
Viestit: 13



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
Täällä aika hyvä selonteko: http://www.totuusnelivedosta.com/ext...kirja_2006.pdf

Eli Explorerissa on Part-time 4WD missä takana kitkalukko LSD.


Eikös tuo part-time 4wd tullu vast seuraavassa korimallissa? eli 95-->

#39
17.02.2013, 10:25
-MaTTi-
Legenda
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 5.535



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fordsutii

Eessä on lukko


Ei ole. Avoin perä kyseessä, ainakin tehtaalta lähtiessä. Ja jälkiasenteiset lukot olis edessä paineilma- tai sähkökäyttöisiä. Kitkalukkoa, ainakaan levymallista, ei etuakselilla ole järkevää käyttää maantiellä ajettavassa autossa. Truetrac-torsen (kitka) vois olla hyvä ja toimiva, mutta tuskinpa sinne kukaan semmosta olis asentanu. Kyseessä kun ei taida olla mikään maastokäyttöön koulittu yksilö?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fordsutii
Ja ei kyllä vitussa ole mikää osa-aika daewoo neliveto ku nelikon kytkee..!

Osa-aikainen (part-time) nelikko tarkoittaa perinteistä nelivetoa missä on takavetoasento ja sitten hidas ja nopee neliveto ilman keskitasauspyörästöä. Jatkuvassa nelivedossa olis keskitasauspyörästö.
Viimeksi muokannut -MaTTi- : 17.02.2013 10:31

#40
17.02.2013, 10:38
fordsutii
Aloittelija
Rekisteröitynyt: 07.02.13
Sijainti: imatra
Viestit: 13



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
Ei ole. Avoin perä kyseessä, ainakin tehtaalta lähtiessä. Ja jälkiasenteiset lukot olis edessä paineilma- tai sähkökäyttöisiä. Kitkalukkoa, ainakaan levymallista, ei etuakselilla ole järkevää käyttää maantiellä ajettavassa autossa. Truetrac-torsen (kitka) vois olla hyvä ja toimiva, mutta tuskinpa sinne kukaan semmosta olis asentanu. Kyseessä kun ei taida olla mikään maastokäyttöön koulittu yksilö?
Osa-aikainen (part-time) nelikko tarkoittaa perinteistä nelivetoa missä on takavetoasento ja sitten hidas ja nopee neliveto ilman keskitasauspyörästöä. Jatkuvassa nelivedossa olis keskitasauspyörästö.


Lueskelin et kitkalukko persiissä, joku 8.8 perä... Eessä dana 35.
Jos ei lukkoa keulassa ni mistäs se "sortaminen" tulee jos käännät rattia reilummin vaik peruuttaessa?

#41
17.02.2013, 10:41
Epro
Jäsen
Rekisteröitynyt: 24.12.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 65



Eiköhän tää topikki ollu tehty kysymyksille LJ:n ostosta eikä Voorttien lukoille.
__________________
Toyota RJ70 -89
Toyota HDJ80 -92
- Eastcoast Offroad ry -

#42
17.02.2013, 10:45
fordsutii
Aloittelija
Rekisteröitynyt: 07.02.13
Sijainti: imatra
Viestit: 13



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Epro
Eiköhän tää topikki ollu tehty kysymyksille LJ:n ostosta eikä Voorttien lukoille.

Totta, avaan uuden topikin, alko sen verra kiinnostamaan tuo...

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Gen 1 pajeroon gen 2 etutukivarret henriseppa Tekniikka & Jutustelu 0 27.07.2011 17:47
Ford Explorer 1995 Timppis Tekniikka & Jutustelu 0 26.11.2007 13:39
M: Ford Explorer JakeHammer O/M/V Ajoneuvot 3 13.08.2007 14:30
explorer ttuillee leivos Helpdesk 14 03.09.2003 11:32
Lumigent Log Explorer Lars Software 0 18.04.2002 04:56


Sivu luotu: 18:53 (GMT +2).