![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() 1st gen explorereli oma topikki tuolle voortille ja kysymyksille! Seuraavat kopsattu muualta et pääsee juoneen kiinni! Vähän offtopic, ite ostin just ekan "maastoauton" , explorerin vm 94. On hyvä ajaa maantiellä, hiljanen, lämmin, saa kylmäkskii ku ilmastointi toimii. Saa nappia painamalla oikeesti nelivetoseks eikä ristivetoseks. Hain eile just heppakopin ja lanan mei pellolta, kokeilin ajella auraamatonta osuutta, lunta 35-45cm ja aika kivuttomasti meni eteenpäin.. Eli mistä tulee tojotien ja patrollien maine ja etenkin kova hinta myynti palstoilla? talvella kylmiä, kesällä kuumia, vetää kolmella, ja saattaa olla maantiellä ajellessa ei niin mukavia?! Ei tarvii vetää herneitä nenään, mut tän topicin alottaja osti vajaal viidel tonnil maastoauton, mistä vetää yks pyörä takanta ja yks eestä! ![]() #30 ![]() ![]() ![]() Legenda Rekisteröitynyt: 28.07.04 Sijainti: Jokela, Finland. Viestit: 5.535 ![]() Lainaus: Alkuperäinen kirjoittaja fordsutii ![]() Vähän offtopic, ite ostin just ekan "maastoauton" , explorerin vm 94. Saa nappia painamalla oikeesti nelivetoseks eikä ristivetoseks. Jaa, vai että napista nelivetoseks ja sama nappi lukittee etu- ja takaperät. ![]() #31 ![]() ![]() fordsutii ![]() Aloittelija Rekisteröitynyt: 07.02.13 Sijainti: imatra Viestit: 13 ![]() Lainaus: Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- ![]() Jaa, vai että napista nelivetoseks ja sama nappi lukittee etu- ja takaperät. ![]() Takana on lukko koko ajan päällä, tiiä onko kitka vai mikä mut ei yhellä pyörällä saa sutimaan. Sama perä mitä jonkuu vuosmallin mustangeis on. Ja kyllä napista painamalla on etu ja takapää yhtä puuta, ja 4wd napin vieressä on vielä 4wd low, jos tuntuu että loppu vääntö 4.0 velttokuutosesta. #32 ![]() ![]() Yölento ![]() Veteraani Rekisteröitynyt: 31.08.08 Sijainti: Ylä-Savo Viestit: 1.224 ![]() Kannattanee hieman enemmän perehtyä tuohon nelivedon rakenteseen ja toimintaan... ![]() __________________ Siitä lähetään mihin etuveto jätetään. ![]() www.kaivinkoneet.com #33 ![]() ![]() fordsutii ![]() Aloittelija Rekisteröitynyt: 07.02.13 Sijainti: imatra Viestit: 13 ![]() Lainaus: Alkuperäinen kirjoittaja Yölento ![]() Kannattanee hieman enemmän perehtyä tuohon nelivedon rakenteseen ja toimintaan... ![]() No kerro lisää, kute kirjotin vasta ostin kyseisen laitteen ja nuo on omia huomioita! #34 ![]() ![]() ![]() Legenda Rekisteröitynyt: 28.07.04 Sijainti: Jokela, Finland. Viestit: 5.535 ![]() Lainaus: Alkuperäinen kirjoittaja Yölento ![]() Kannattanee hieman enemmän perehtyä tuohon nelivedon rakenteseen ja toimintaan... ![]() Tätä mäki suosittelen. Ilmeisesti perustelet "oikeen nelivedon" ja "yhtä puuta" olemisen sillä että saat sen sutimaan neljällä yhtäaikaa. Mutta sutiihan se avoimillakin perillä oleva jos kitka on sama/yhtä huono joka pyörän alla. Eli anteeks nyt vaan, mutta samalla viivalla olet nelivetos kanssa näiden "ristivetosten" kanssa. Ja älä nyt seuraavaks sano että onhan tässä kuitenkin sähköiset napalukot. ![]() #35 ![]() ![]() Yölento ![]() Veteraani Rekisteröitynyt: 31.08.08 Sijainti: Ylä-Savo Viestit: 1.224 ![]() Se ei todellakaan tee todellista autosta nelivetoa jos etu- ja taka-akselille menee voima yhtä aikaa, kummassakin on tasauspyörästöt. Jos näissä ei ole lukkoja niin aina voi toinen puoli sutia jolloin voima karkaa sille puolelle mikä pyörii herkemmin. Ja auto onkin 3-veto. noin esimerkiksi. Jos takana on "lukko" koko ajan päällä, se lienee kitka joka myös pystyy luistamaan kun tiukka paikka tulee. __________________ Siitä lähetään mihin etuveto jätetään. ![]() www.kaivinkoneet.com #36 ![]() ![]() ![]() Legenda Rekisteröitynyt: 28.07.04 Sijainti: Jokela, Finland. Viestit: 5.535 ![]() Täällä aika hyvä selonteko: http://www.totuusnelivedosta.com/ext...kirja_2006.pdf Eli Explorerissa on Part-time 4WD missä takana kitkalukko LSD. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 17.02.2013 09:52 #37 ![]() ![]() fordsutii ![]() Aloittelija Rekisteröitynyt: 07.02.13 Sijainti: imatra Viestit: 13 ![]() tiiän et ne sähköset napalukot ei oo mitkää maailmaa mullistava keksintö, aika herkät saaha toimimattomaks. Eessä on lukko, takana ilmeisesti sitte kitkalukko mitä en oo saanu luistamaan. eikä siis sudi vaan yhellä vaikka toine puoli autosta jäällä, nöyrästi lähtee liikkeelle. ja tämä siis tullu näillä keleillä monta kertaa tullu testattua... Ja ei kyllä vitussa ole mikää osa-aika daewoo neliveto ku nelikon kytkee..! #38 ![]() ![]() fordsutii ![]() Aloittelija Rekisteröitynyt: 07.02.13 Sijainti: imatra Viestit: 13 ![]() Lainaus: Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- ![]() Täällä aika hyvä selonteko: http://www.totuusnelivedosta.com/ext...kirja_2006.pdf Eli Explorerissa on Part-time 4WD missä takana kitkalukko LSD. Eikös tuo part-time 4wd tullu vast seuraavassa korimallissa? eli 95--> #39 ![]() ![]() ![]() Legenda Rekisteröitynyt: 28.07.04 Sijainti: Jokela, Finland. Viestit: 5.535 ![]() Lainaus: Alkuperäinen kirjoittaja fordsutii ![]() Eessä on lukko Ei ole. Avoin perä kyseessä, ainakin tehtaalta lähtiessä. Ja jälkiasenteiset lukot olis edessä paineilma- tai sähkökäyttöisiä. Kitkalukkoa, ainakaan levymallista, ei etuakselilla ole järkevää käyttää maantiellä ajettavassa autossa. Truetrac-torsen (kitka) vois olla hyvä ja toimiva, mutta tuskinpa sinne kukaan semmosta olis asentanu. Kyseessä kun ei taida olla mikään maastokäyttöön koulittu yksilö? Lainaus: Alkuperäinen kirjoittaja fordsutii ![]() Ja ei kyllä vitussa ole mikää osa-aika daewoo neliveto ku nelikon kytkee..! Osa-aikainen (part-time) nelikko tarkoittaa perinteistä nelivetoa missä on takavetoasento ja sitten hidas ja nopee neliveto ilman keskitasauspyörästöä. Jatkuvassa nelivedossa olis keskitasauspyörästö. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 17.02.2013 10:31 #40 ![]() ![]() fordsutii ![]() Aloittelija Rekisteröitynyt: 07.02.13 Sijainti: imatra Viestit: 13 ![]() Lainaus: Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- ![]() Ei ole. Avoin perä kyseessä, ainakin tehtaalta lähtiessä. Ja jälkiasenteiset lukot olis edessä paineilma- tai sähkökäyttöisiä. Kitkalukkoa, ainakaan levymallista, ei etuakselilla ole järkevää käyttää maantiellä ajettavassa autossa. Truetrac-torsen (kitka) vois olla hyvä ja toimiva, mutta tuskinpa sinne kukaan semmosta olis asentanu. Kyseessä kun ei taida olla mikään maastokäyttöön koulittu yksilö? Osa-aikainen (part-time) nelikko tarkoittaa perinteistä nelivetoa missä on takavetoasento ja sitten hidas ja nopee neliveto ilman keskitasauspyörästöä. Jatkuvassa nelivedossa olis keskitasauspyörästö. Lueskelin et kitkalukko persiissä, joku 8.8 perä... Eessä dana 35. Jos ei lukkoa keulassa ni mistäs se "sortaminen" tulee jos käännät rattia reilummin vaik peruuttaessa? ![]() ![]() fordsutii ![]() Aloittelija Rekisteröitynyt: 07.02.13 Sijainti: imatra Viestit: 13 ![]() Lainaus: Alkuperäinen kirjoittaja Epro ![]() Eiköhän tää topikki ollu tehty kysymyksille LJ:n ostosta eikä Voorttien lukoille. ![]() Totta, avaan uuden topikin, alko sen verra kiinnostamaan tuo...
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Gen 1 pajeroon gen 2 etutukivarret | henriseppa | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 27.07.2011 17:47 |
Ford Explorer 1995 | Timppis | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 26.11.2007 13:39 |
M: Ford Explorer | JakeHammer | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 13.08.2007 14:30 |
explorer ttuillee | leivos | Helpdesk | 14 | 03.09.2003 11:32 |
Lumigent Log Explorer | Lars | Software | 0 | 18.04.2002 04:56 |