![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]()
Jos ne on Hankookin RT03:set niin ne on oikeasti aika onnettomat talvella, 10cm lunta tiellä niin ei oikein HJ halunnu edetä takavedolla (oisin käyttäny nelivetoa mutta kardaani ei ollu paikallaan). Ainakin verrattuna edellisiin Kumhon Venture M/T kumeihin verrattuna
|
#27
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
taitaa olla vähän kuskista kiinni pääsemiset..mulla ainakaan ollu ongelmaa kyseisillä renkailla ![]() kuten aikasemmin oli jo puhetta..paineilla iso vaikutus
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#28
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kannattaa haulla hakea kitkalukon toiminnasta tietoa..... ja pitää muistaa se fysiikan perustotuus; liukukitka on pienempi kuin tartunta.... siis kun lukko alkaa antamaan periksi, niin pito menetetään "kerrasta". |
#29
|
|||
|
|||
![]()
Vähän offtopic, ite ostin just ekan "maastoauton" , explorerin vm 94.
On hyvä ajaa maantiellä, hiljanen, lämmin, saa kylmäkskii ku ilmastointi toimii. Saa nappia painamalla oikeesti nelivetoseks eikä ristivetoseks. Hain eile just heppakopin ja lanan mei pellolta, kokeilin ajella auraamatonta osuutta, lunta 35-45cm ja aika kivuttomasti meni eteenpäin.. Eli mistä tulee tojotien ja patrollien maine ja etenkin kova hinta myynti palstoilla? talvella kylmiä, kesällä kuumia, vetää kolmella, ja saattaa olla maantiellä ajellessa ei niin mukavia?! Ei tarvii vetää herneitä nenään, mut tän topicin alottaja osti vajaal viidel tonnil maastoauton, mistä vetää yks pyörä takanta ja yks eestä! ![]() |
#30
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#31
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja kyllä napista painamalla on etu ja takapää yhtä puuta, ja 4wd napin vieressä on vielä 4wd low, jos tuntuu että loppu vääntö 4.0 velttokuutosesta. |
#32
|
|||
|
|||
![]()
Kannattanee hieman enemmän perehtyä tuohon nelivedon rakenteseen ja toimintaan...
![]() |
#33
|
|||
|
|||
![]()
No kerro lisää, kute kirjotin vasta ostin kyseisen laitteen ja nuo on omia huomioita!
|
#34
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja älä nyt seuraavaks sano että onhan tässä kuitenkin sähköiset napalukot. ![]() |
#35
|
|||
|
|||
![]()
Se ei todellakaan tee todellista autosta nelivetoa jos etu- ja taka-akselille menee voima yhtä aikaa, kummassakin on tasauspyörästöt. Jos näissä ei ole lukkoja niin aina voi toinen puoli sutia jolloin voima karkaa sille puolelle mikä pyörii herkemmin. Ja auto onkin 3-veto. noin esimerkiksi. Jos takana on "lukko" koko ajan päällä, se lienee kitka joka myös pystyy luistamaan kun tiukka paikka tulee.
|
#36
|
||||
|
||||
![]()
Täällä aika hyvä selonteko: http://www.totuusnelivedosta.com/ext...kirja_2006.pdf
Eli Explorerissa on Part-time 4WD missä takana kitkalukko LSD. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 17.02.2013 09:52 |
#37
|
|||
|
|||
![]()
tiiän et ne sähköset napalukot ei oo mitkää maailmaa mullistava keksintö,
aika herkät saaha toimimattomaks. Eessä on lukko, takana ilmeisesti sitte kitkalukko mitä en oo saanu luistamaan. eikä siis sudi vaan yhellä vaikka toine puoli autosta jäällä, nöyrästi lähtee liikkeelle. ja tämä siis tullu näillä keleillä monta kertaa tullu testattua... Ja ei kyllä vitussa ole mikää osa-aika daewoo neliveto ku nelikon kytkee..! |
#38
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#39
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole. Avoin perä kyseessä, ainakin tehtaalta lähtiessä. Ja jälkiasenteiset lukot olis edessä paineilma- tai sähkökäyttöisiä. Kitkalukkoa, ainakaan levymallista, ei etuakselilla ole järkevää käyttää maantiellä ajettavassa autossa. Truetrac-torsen (kitka) vois olla hyvä ja toimiva, mutta tuskinpa sinne kukaan semmosta olis asentanu. Kyseessä kun ei taida olla mikään maastokäyttöön koulittu yksilö?
Osa-aikainen (part-time) nelikko tarkoittaa perinteistä nelivetoa missä on takavetoasento ja sitten hidas ja nopee neliveto ilman keskitasauspyörästöä. Jatkuvassa nelivedossa olis keskitasauspyörästö. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 17.02.2013 10:31 |
#40
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos ei lukkoa keulassa ni mistäs se "sortaminen" tulee jos käännät rattia reilummin vaik peruuttaessa? |
#41
|
||||
|
||||
![]()
Eiköhän tää topikki ollu tehty kysymyksille LJ:n ostosta eikä Voorttien lukoille.
![]()
__________________
Toyota RJ70 -89 Toyota HDJ80 -92 - Eastcoast Offroad ry - |
#42
|
|||
|
|||
![]()
Totta, avaan uuden topikin, alko sen verra kiinnostamaan tuo...
|
#43
|
||||
|
||||
![]()
Ootko ikinä ajanu millää ns.jäykällä nelikolla ennen tota fordia? Kyllä se kaikissa tekee ihan saman.. Ja voin kyl sanoo et sen kyllä huomaa sit ku edes on oikee lukko niin sit se vasta JÄYKKÄ onkin. Ja ei tosta fordista kyl maasturia saa tekemälläkään.
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#44
|
|||
|
|||
![]() Hyvä että sattu mieleinen. Ja itseluottamusta näyttäs riittävän.Lainaus:
Onko muita oikeilla 100% lukoilla varustettuja maastureita, kuin Toyota ja G- Mersu? siis tehtaalta lähtiessä laajemmassa mittakaavassa? no, nuo volvon c303 ja unimokit yms tietysti.... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Toyota land cruiser | transitmies | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 01.03.2014 01:28 |
Myydään / Vaihdetaan TOYOTA LAND CRUISER | johannay | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 30.03.2012 14:26 |
Myydään Toyota Land Cruiser | -Epeli | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 30.10.2008 09:51 |
*Myyty* 3D land cruiser LX turbo-*Myyty***** | k.j | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 01.03.2006 18:23 |
M: Toyota Land Cruiser LJ70 LX -90 | Ojizzz | O/M/V Muut | 8 | 18.06.2004 20:39 |