Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 16.02.2013, 21:55
Tourinki:n Avatar
Tourinki Tourinki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.08
Sijainti: Lieksa
Viestit: 277
Perusasetus

Jos ne on Hankookin RT03:set niin ne on oikeasti aika onnettomat talvella, 10cm lunta tiellä niin ei oikein HJ halunnu edetä takavedolla (oisin käyttäny nelivetoa mutta kardaani ei ollu paikallaan). Ainakin verrattuna edellisiin Kumhon Venture M/T kumeihin verrattuna
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 16.02.2013, 22:04
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.522
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tourinki Näytä viesti
Jos ne on Hankookin RT03:set niin ne on oikeasti aika onnettomat talvella, 10cm lunta tiellä niin ei oikein HJ halunnu edetä takavedolla (oisin käyttäny nelivetoa mutta kardaani ei ollu paikallaan). Ainakin verrattuna edellisiin Kumhon Venture M/T kumeihin verrattuna

taitaa olla vähän kuskista kiinni pääsemiset..mulla ainakaan ollu ongelmaa kyseisillä renkailla
kuten aikasemmin oli jo puhetta..paineilla iso vaikutus
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 16.02.2013, 22:12
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hailux Näytä viesti
ihan normi toyota...pitäis se nyt tollases lumes mennä,riippuu vähän renkaistakin.edessähän ei pidäkkään vetää kuin yksi,kun ei ole lukkoja,takana vetää kaksi jos perä kunnossa..mut kierroksia pitää olla
Siis siinä vaiheessa, kun ollaan kiinni, niin TYHJÄÄ vetää vain yksi taka rengas.

Kannattaa haulla hakea kitkalukon toiminnasta tietoa..... ja pitää muistaa se fysiikan perustotuus; liukukitka on pienempi kuin tartunta.... siis kun lukko alkaa antamaan periksi, niin pito menetetään "kerrasta".
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 17.02.2013, 09:15
fordsutii fordsutii ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.02.13
Sijainti: imatra
Viestit: 18
Perusasetus

Vähän offtopic, ite ostin just ekan "maastoauton" , explorerin vm 94.
On hyvä ajaa maantiellä, hiljanen, lämmin, saa kylmäkskii ku ilmastointi toimii.
Saa nappia painamalla oikeesti nelivetoseks eikä ristivetoseks.

Hain eile just heppakopin ja lanan mei pellolta, kokeilin ajella auraamatonta
osuutta, lunta 35-45cm ja aika kivuttomasti meni eteenpäin..

Eli mistä tulee tojotien ja patrollien maine ja etenkin kova hinta myynti
palstoilla? talvella kylmiä, kesällä kuumia, vetää kolmella, ja saattaa
olla maantiellä ajellessa ei niin mukavia?!

Ei tarvii vetää herneitä nenään, mut tän topicin alottaja osti vajaal viidel
tonnil maastoauton, mistä vetää yks pyörä takanta ja yks eestä!
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 17.02.2013, 09:26
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fordsutii Näytä viesti
Vähän offtopic, ite ostin just ekan "maastoauton" , explorerin vm 94.

Saa nappia painamalla oikeesti nelivetoseks eikä ristivetoseks.
Jaa, vai että napista nelivetoseks ja sama nappi lukittee etu- ja takaperät. Kerro toki lisää. Mun ymmärryksen mukaan ku tommosessa voortissa ei oo lukkoja ku ovissa tai maksimissaan kitkalukko takana kuten vaikka topicin aloittajan RJ:ssä.
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 17.02.2013, 09:33
fordsutii fordsutii ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.02.13
Sijainti: imatra
Viestit: 18
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Jaa, vai että napista nelivetoseks ja sama nappi lukittee etu- ja takaperät. Kerro toki lisää. Mun ymmärryksen mukaan ku tommosessa voortissa ei oo lukkoja ku ovissa tai maksimissaan kitkalukko takana kuten vaikka topicin aloittajan RJ:ssä.
Takana on lukko koko ajan päällä, tiiä onko kitka vai mikä mut ei yhellä pyörällä saa sutimaan. Sama perä mitä jonkuu vuosmallin mustangeis on.

Ja kyllä napista painamalla on etu ja takapää yhtä puuta, ja 4wd napin vieressä on vielä 4wd low, jos tuntuu että loppu vääntö 4.0 velttokuutosesta.
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 17.02.2013, 09:38
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Kannattanee hieman enemmän perehtyä tuohon nelivedon rakenteseen ja toimintaan...
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 17.02.2013, 09:39
fordsutii fordsutii ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.02.13
Sijainti: imatra
Viestit: 18
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento Näytä viesti
Kannattanee hieman enemmän perehtyä tuohon nelivedon rakenteseen ja toimintaan...
No kerro lisää, kute kirjotin vasta ostin kyseisen laitteen ja nuo on omia huomioita!
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 17.02.2013, 09:44
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento Näytä viesti
Kannattanee hieman enemmän perehtyä tuohon nelivedon rakenteseen ja toimintaan...
Tätä mäki suosittelen. Ilmeisesti perustelet "oikeen nelivedon" ja "yhtä puuta" olemisen sillä että saat sen sutimaan neljällä yhtäaikaa. Mutta sutiihan se avoimillakin perillä oleva jos kitka on sama/yhtä huono joka pyörän alla. Eli anteeks nyt vaan, mutta samalla viivalla olet nelivetos kanssa näiden "ristivetosten" kanssa.

Ja älä nyt seuraavaks sano että onhan tässä kuitenkin sähköiset napalukot.
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 17.02.2013, 09:45
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Se ei todellakaan tee todellista autosta nelivetoa jos etu- ja taka-akselille menee voima yhtä aikaa, kummassakin on tasauspyörästöt. Jos näissä ei ole lukkoja niin aina voi toinen puoli sutia jolloin voima karkaa sille puolelle mikä pyörii herkemmin. Ja auto onkin 3-veto. noin esimerkiksi. Jos takana on "lukko" koko ajan päällä, se lienee kitka joka myös pystyy luistamaan kun tiukka paikka tulee.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 17.02.2013, 09:49
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Täällä aika hyvä selonteko: http://www.totuusnelivedosta.com/ext...kirja_2006.pdf

Eli Explorerissa on Part-time 4WD missä takana kitkalukko LSD.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 17.02.2013 09:52
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 17.02.2013, 10:01
fordsutii fordsutii ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.02.13
Sijainti: imatra
Viestit: 18
Perusasetus

tiiän et ne sähköset napalukot ei oo mitkää maailmaa mullistava keksintö,
aika herkät saaha toimimattomaks.

Eessä on lukko, takana ilmeisesti sitte kitkalukko mitä en oo saanu luistamaan.
eikä siis sudi vaan yhellä vaikka toine puoli autosta jäällä, nöyrästi lähtee liikkeelle. ja tämä siis tullu näillä keleillä monta kertaa tullu testattua...

Ja ei kyllä vitussa ole mikää osa-aika daewoo neliveto ku nelikon kytkee..!
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 17.02.2013, 10:09
fordsutii fordsutii ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.02.13
Sijainti: imatra
Viestit: 18
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Täällä aika hyvä selonteko: http://www.totuusnelivedosta.com/ext...kirja_2006.pdf

Eli Explorerissa on Part-time 4WD missä takana kitkalukko LSD.
Eikös tuo part-time 4wd tullu vast seuraavassa korimallissa? eli 95-->
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 17.02.2013, 10:25
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fordsutii Näytä viesti

Eessä on lukko
Ei ole. Avoin perä kyseessä, ainakin tehtaalta lähtiessä. Ja jälkiasenteiset lukot olis edessä paineilma- tai sähkökäyttöisiä. Kitkalukkoa, ainakaan levymallista, ei etuakselilla ole järkevää käyttää maantiellä ajettavassa autossa. Truetrac-torsen (kitka) vois olla hyvä ja toimiva, mutta tuskinpa sinne kukaan semmosta olis asentanu. Kyseessä kun ei taida olla mikään maastokäyttöön koulittu yksilö?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fordsutii Näytä viesti
Ja ei kyllä vitussa ole mikää osa-aika daewoo neliveto ku nelikon kytkee..!
Osa-aikainen (part-time) nelikko tarkoittaa perinteistä nelivetoa missä on takavetoasento ja sitten hidas ja nopee neliveto ilman keskitasauspyörästöä. Jatkuvassa nelivedossa olis keskitasauspyörästö.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 17.02.2013 10:31
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 17.02.2013, 10:38
fordsutii fordsutii ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.02.13
Sijainti: imatra
Viestit: 18
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ei ole. Avoin perä kyseessä, ainakin tehtaalta lähtiessä. Ja jälkiasenteiset lukot olis edessä paineilma- tai sähkökäyttöisiä. Kitkalukkoa, ainakaan levymallista, ei etuakselilla ole järkevää käyttää maantiellä ajettavassa autossa. Truetrac-torsen (kitka) vois olla hyvä ja toimiva, mutta tuskinpa sinne kukaan semmosta olis asentanu. Kyseessä kun ei taida olla mikään maastokäyttöön koulittu yksilö?
Osa-aikainen (part-time) nelikko tarkoittaa perinteistä nelivetoa missä on takavetoasento ja sitten hidas ja nopee neliveto ilman keskitasauspyörästöä. Jatkuvassa nelivedossa olis keskitasauspyörästö.
Lueskelin et kitkalukko persiissä, joku 8.8 perä... Eessä dana 35.
Jos ei lukkoa keulassa ni mistäs se "sortaminen" tulee jos käännät rattia reilummin vaik peruuttaessa?
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 17.02.2013, 10:41
Epro:n Avatar
Epro Epro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.12.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 242
Perusasetus

Eiköhän tää topikki ollu tehty kysymyksille LJ:n ostosta eikä Voorttien lukoille.
__________________
Toyota RJ70 -89
Toyota HDJ80 -92
- Eastcoast Offroad ry -
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 17.02.2013, 10:45
fordsutii fordsutii ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.02.13
Sijainti: imatra
Viestit: 18
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Epro Näytä viesti
Eiköhän tää topikki ollu tehty kysymyksille LJ:n ostosta eikä Voorttien lukoille.
Totta, avaan uuden topikin, alko sen verra kiinnostamaan tuo...
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 17.02.2013, 10:48
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fordsutii Näytä viesti
Lueskelin et kitkalukko persiissä, joku 8.8 perä... Eessä dana 35.
Jos ei lukkoa keulassa ni mistäs se "sortaminen" tulee jos käännät rattia reilummin vaik peruuttaessa?
Ootko ikinä ajanu millää ns.jäykällä nelikolla ennen tota fordia? Kyllä se kaikissa tekee ihan saman.. Ja voin kyl sanoo et sen kyllä huomaa sit ku edes on oikee lukko niin sit se vasta JÄYKKÄ onkin. Ja ei tosta fordista kyl maasturia saa tekemälläkään.
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 18.02.2013, 22:05
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Hyvä että sattu mieleinen. Ja itseluottamusta näyttäs riittävän.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fordsutii Näytä viesti
Vähän offtopic, ite ostin just ekan "maastoauton" , explorerin vm 94.
On hyvä ajaa maantiellä, hiljanen, lämmin, saa kylmäkskii ku ilmastointi toimii.
Saa nappia painamalla oikeesti nelivetoseks eikä ristivetoseks.

Hain eile just heppakopin ja lanan mei pellolta, kokeilin ajella auraamatonta
osuutta, lunta 35-45cm ja aika kivuttomasti meni eteenpäin..

Eli mistä tulee tojotien ja patrollien maine ja etenkin kova hinta myynti
palstoilla? talvella kylmiä, kesällä kuumia, vetää kolmella, ja saattaa
olla maantiellä ajellessa ei niin mukavia?!

Ei tarvii vetää herneitä nenään, mut tän topicin alottaja osti vajaal viidel
tonnil maastoauton, mistä vetää yks pyörä takanta ja yks eestä!
Ja kyllähän tuo on oikea neliveto, mutta ei "yhtäpuuta" kannattaa tosiaankin tutustua tuohon teoriapuoleen.... vahvasti yleistäen: Mutta jos ei lukkoja, niin tasauspyörästön läpi kaikki vetää samalla voimalla, toinen vetää sutia, toinen ei, mutta vääntömomentti sama molemmissa.

Onko muita oikeilla 100% lukoilla varustettuja maastureita, kuin Toyota ja G- Mersu? siis tehtaalta lähtiessä laajemmassa mittakaavassa? no, nuo volvon c303 ja unimokit yms tietysti....
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Toyota land cruiser transitmies O/M/V Ajoneuvot 5 01.03.2014 01:28
Myydään / Vaihdetaan TOYOTA LAND CRUISER johannay O/M/V Ajoneuvot 4 30.03.2012 14:26
Myydään Toyota Land Cruiser -Epeli O/M/V Ajoneuvot 0 30.10.2008 09:51
*Myyty* 3D land cruiser LX turbo-*Myyty***** k.j O/M/V Ajoneuvot 8 01.03.2006 18:23
M: Toyota Land Cruiser LJ70 LX -90 Ojizzz O/M/V Muut 8 18.06.2004 20:39


Sivu luotu: 05:40 (GMT +2).