![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() AloittelijaHei. Tuli tuossa kesällä ostettua gr patukka ja korottaminen alkoi kiinnostamaan. Itselläni ei ole mitään kokemusta näistä jutuista joten ajattelin kysyäkkin täältä neuvoa. Eilikkäs mitäs kaikkea korotukseen tarvitaan ja paljon koko touhu tulisi maksamaan?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Nailontankoa, pidemmät koripultit. Ainakin nuo. Nostaessa näkee sit ne paikat mihin tarvii jatkoa. Toyossa yleensä rattiakseli tankin täyttöputki ja jarru sekä kytkin linjat pitää venyttää. Puskurit pitää nostaa korin mukana.
Vaikken Nissania tunne niin väitän et ei oo kovinkaan vaikeeta ku tekee ajatuksen kanssa. Eikä kallista. Tarpeellisuudesta en tiiä, olisko järkevämpi nostaa alustasta?
__________________
Emmie tiiä |
#3
|
||||
|
||||
![]()
ei sitä koria kannata korottaa alustaa vaan. taitaa riittää pidemmät jouset ja iskarit.
__________________
OPA Patrol "Boar" pätkästy -82 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Alustaa juuri meinasinki, ja tällä tiedolla pääsenki jo pitkälle kiitoksia
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kannatteeko ostaa dobinsonin +75mm kierrejouset?
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Emmie tiiä |
#8
|
||||
|
||||
![]()
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Laitat 3" korottavat jouset, esim. Dopinsson ja niille kaveriksi sitten 4" pidemmät iskarit. Lähtökohtasesti taitavat kaupata noiden jousien kaveriksi 2" pidempiä iskareita, mutta ne rajottaa ulosjoustoa melko paljon. Samalla heität kallistuksenvakaajatangot huis kuikkaan sieltä. Sitten ku saat nuo iskarit alle, niin katso, että ne ei pohjaa sisäänjoustossa ja jos ne sen tekee, niin lasket pohjaanlyöntikumeja sen verran, että ei lopu iskareissa vara kesken. toinen vaihtoehto noiden iskareiden kanssa on, että lasket iskarin kiinnityspisteitä viitisen senttiä. Jos gummeja oot tuon päälle hommaamassa, niin 33" mahtuu pyörimään ja olemaan ilman ongelmia. 35" kumien kanssa joudut leikkelemään kaarista 3cm kauttaaltaan poissa. Nuo 35" ottaa myös sisäänjoustossa takasisälokasuojiin kiinni jonnin verran, joten joko avarrat koteloita tai sitten rajoitat sisäänjoustoa sen verran, että ei pääsen kovin hankaamaan. Tuon korotuksen lisäksi tarttet etutukivarsiin vielä epäkeskopuslat, muuttuu nimittäin Patrollin keula TODELLA levottomaksi ku caster kulma menee vituilleen. Tuosta korin korotuksesta ei mun mielestä oo juurikaan mitään hyötyä, saahan siinä toki lisää tilaa renkaille, mutta yhtä matalalla se pohja edelleenkin laahaa. Pitkässä Patrollissa on sen verran pitkä akseliväli, että sen saa komiasti roikkumaan mahastaan melkein missä vain, joten suosittelen kyllä lämpimästi jousikorotusta.
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Viimeksi muokannut Ewerglade : 25.01.2013 09:17 |
#10
|
|||
|
|||
![]()
minäki aloittelia,mullaki sama kuume että pitäis saada tuosta salaman raiskaamasta mattolaiturista(suzuki vitara) vähän maasturimaisemman näköinen. kyllä me aloitteliatkin vielä täältä tullaan ja rytinällä heh!
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Aloittelija | Unregistered | Tapahtumat | 3 | 28.10.2008 17:29 |
Öljynkierto koneessa. (aloittelija kysymyksiä) | Vonjake | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 17.10.2007 18:22 |
Aloittelija kyselee | jtuukka | Vuosimallit 1984-1996 | 2 | 04.01.2004 19:40 |