Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 22.02.2009, 23:59
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Perusasetus

Cherokee XJ: hankinta

Eli otsikon mukaisen Jeepin hankinta olen jo kohta parisen kk suunnitellu, alkaa tympimään pienellä euroautolla talvisin ajelu..No ja välillä kesäisinkin kun Chevy ollut telakalla.

Hakusessa olis Jeep Cherokee XJ v91 alkaen, HO koneella ja Limited varustuksella.
Edit: jottei jäisi epäselväksi niin BENSA koneella!

Suomessa hinnat (pyynti semmoset) näyttää olevan 3500-5000 tuosta 91-94 väliltä mitä itse olen suunnitellut. Suurin osa nettiautossa myytävistäkin vaikuttaa olevan ulkomaan tuontia (eu kilvet). Foorumia olen yrittänyt seurailla, niin tätä kun muitakin mutta muutamia asioita on vielä epäselvänä...tai tarkennettavana.

Lähinnä mielessä se että mitä ostaessa autoa pitäisi selvittää.

- Mistä erottaa highoutput vs "vakio" koneen?
- Onko useita eri vaihde/jakolaatikoita, jos on niin mikä on suositeltavin, entä mitä pitäisi välttää?
- Akselistot, mitkä ovat erot ja miten ne tunnistaa?
- Suositeltavat huoltovälit? Jos sattuis löytymään huoltokirjaa.
- Jos auto korotettu, mihin pitäisi kiinittää huomiota, palikoilla? lisäjousilla? Sarjalla? Entä korotuksen +2-4" vaatimat muut muutokset jousien ja vaimentimien lisäksi?
- Mistä vuosimallista lähtien ABS kaikissa vakiona,entä kuljettajan turvatyyny?
- Entä ulkoimailta (lähinnä ruotsista) tuodun, valmiiksi korotetun auton suomeen tuominen. En edes tiedä mitä ruotsin lainsäädäntö sanoo korotuksesta ja saako siitä tai rengaskoosta merkinnän otteeseen kuten suomessa. Jos saa niin hyväksytäänkö täällä sellaisenaan?
- Vetoautona käyttö, miten kulkee perässä 1000-1200kg kuorma (vaunu)?

Niin ja jos jollkekkin tulee muuta mieleen niin saa kertoa. Kerron vielä sen että ruotsista olen autoa katsellut, sielä ajoittain myynnissä korotettuja ja lievästi offattuja cheroja. Ihan vakion limited -mallin saattaa saada 1500-2500e hinnalla, jotenka verojen ja muiden jälkeen ei mitenkään erityisen edulliseksi suomen hintoihin verrattuna tule mutta onpahan ainakin enemmän vaihtoehtoja kun pelkästään kotimaassa. Ehkäpä vähän hullun hommaa tuoda/hakea ulkomailta, mutta eipä autoihin ja tietokoneisiin sijoittamalla muutenkaan pääse rikastumaan. Minä kyllä asian tiedän koska kaikki rahat niihin on menny
- Kovin uutta cheroa ei viittis hankkia, tarkoituksena hiljalleen sitä rakennella sellaiseen kuntoon että talvella pääsee pilkille vaikka tiet olis auraamatta ja kesällä hakea puukuorma suoraan metsästä.

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------

Viimeksi muokannut mikaelt : 23.02.2009 00:06
Vastaa lainaten

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4x4 Auton hankinta rauli.tai Tekniikka & Jutustelu 23 05.04.2011 17:18
Eberin hankinta ja asennus Marcus78 Tekniikka & Jutustelu 9 09.02.2009 13:20
rengas hankinta ajankohtainen TJ Tekniikka & Jutustelu 0 18.03.2006 17:05
Veten -87 hankinta Vuosimallit 1984-1996 22 09.11.2004 11:50
Veten hankinta Vuosimallit 1984-1996 11 05.09.2003 07:28