![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kuusamolaisesta katsastuskonttoristaElikkäs ostin tuossa syksyllä BJ75.n. Laitetta ei oltu vuosikatsastettu, mutta myyjä väitti että ei muutaku leimalle, kaikki pelaa. Noh, minä sitten että tehään kaupat, kunhan se on leimattu. Myyjä kävi hakemassa leiman, enkä sitten ostohetkellä ruvennu niin tarkkaan sitä syynäämään, kun oli kerran katsastettu. Tosin sen huomasin jo sillon että vänkärinpuolelta puuttu peili kokonaan ja kuskinpuolelta peiliosa. Ajelin sen sitten kotia ja aloin tutkimaan ostosta tarkemmin. Tämmösiä puutteita löysin mitkä minun mielestä olis pitäny katastusmiehenki löytää. - em. peilit - molemmissa umpioissa vettä (n. 2cm ) - kahdesta renkaasta puuttu mutteri - yhdestä renkaasta oli pinnapultti poikki - jarrut puoltaa oikealle - molempien etujarrusatuloiden tapeista puuttu sokka (jonka takia ne oli aivan irtoamaisillaan, enää vaan huulilla) Nämähän on ihan nättejä vikoja korjata, mutta tänään kun auton alla rymysin niin huomasin takarunkopalkissa kaks nyrkin kokoista reikää. Ihmettelen vaan että miten helevetissä se ruoska on menny katsastukseta läpi, ja vielä ilman korjauskehotuksia? Nii ja sitä ajoaikaahan siihen ei tullu ku muutama kuukausi kun se vuosikatsastus oli tekemättä, nii nyt pitäs viiä tammikuussa näytille. Että tämmöstä.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ei kannata katsastusmiehen piikkiin laittaa jos paskan ostaa. Pikkusen kannattaa tutkia peliä vaikka leima onkin.
Kaikkee nekään ei hoksaa. Se vänkärinpuolen peili ei nyt ainakaan oo pakollinen. Positiivinen puoli tässä on, että pääset tutustumaan tojotan tekniikkaan nyt ihan oikeesti ![]() Ainaki omalla kohdalla menisi samalla hyvänä surutyönä ja itsensä kouluttamisena vastaavan varalle. Älä nyt ainakaan kovin paljoa paukkuja rupea polttamaan sen katsastuskonttorin itkemiseen...se ei palvele oikeesti ketään.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kysymys kuuluu että MIKSI VITTU TÄMÄ ON PAKOLLISTA jos tämän katsastuksen joutuu itse tekemään kuitenkin uudestaan ![]() Miksi ju"#¤ta näille puusilimille pitää maksaa tästä ilosta jos ne päästää kaikki paskat läpi! itsellähän tuo ostos oli vähän heikompi vielä! On väärin hyviä konttoreita kohtaan että on puljuja mitkä kiirellä katsastavat ja päästävät autoja läpi oli sitten mikä paska tahansa.
__________________
Sitä saa mitä tilaa...vai mite se meni!! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
oon periaatteessa kyllä samaa mieltä, mutta ehkä olis kannattanu reklamoida heti, eikä vasta kun leima alkaa olla käytetty
mutuna: epämääräiset katsastukset on lisääntyny samaa tahtia kun asiallisista muutoksista tehdään vaikeita, ja asiakkaita hyppyytetään aivan turhaan, monesti vielä niin että asiakas on oikeassa, muttei aseman hlökunta suostu palvelemaan aiheessa - onneks on hyviäkin asemia
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Itse ostin vasta katsastetun auton, joka oli katsastettu koko suomessa tunnetun ison ketjun konttorilla. Huomasin vikoja jarruissa ja iskareissa, jotka ei mielestäni täyttänyt vaatimuksia. Katsastusasemalle lähetetty asiallinen sähköposti kuvaliitteillä ja omilla yhteystiedoilla varustettuna ei tuottanut vastinetta viikon aikana. Reklamoin asiasta ko. ketjun pohjoissuomen aluevastaavalle. Hän soitti noin tunnin kuluttua. Ja seuraavana aamuna soitti katsastuksen suorittaneen aseman päällikkö. Asiallisessa hengessä käytiin yli puolen tunnin puhelu. Varmasti meni viesti perille myös katsastajalle, ja molemmille jäi hyvä mieli asiasta. Sen kummempia korvauksia en edes vaatinut. Mutta koko prosessi mentiin asialinjalla turhaa möykkäämättä alusta loppuun.
PS. Entinen valtion asema, vai se toinen Kuusamolainen asema? Ei liene kuin 2 mahdollisuutta Qsamossa... |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Eipä tossa oo välttämättä mitään ihmeellistä. Katsuri on tod. Näkoisesti testannut jarrut pihalla jarruttaen. Reiät rungossa voi jäädä helpostikin huomaamatta kun samalla katsurille juttelee. Ja peilistä jos huomauttaa niin omistajahan on voinu sanos korjaavansa sen heti ja katsuri sanonu ettei sitten laita sitä ylös. Eikä monesti pikku vikoja laiteta muutenkaan jos ei niitä tarpeeksi ole.
Just katsastettu auto ei kerro auton kunnosta juuri mitään. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Meillpäin ovat ainaki jarruista niin tarkkoja että ei mee läpi kyllä jos puoltaa. Ja rungot tutkitaan tarkasti.
__________________
Sitä saa mitä tilaa...vai mite se meni!! |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pyörän pultit on osattu kääntää ehkä poikki kun leiman jälkeen se trokari on vaihtanu siihen sopivammat renkaat ja se teipillä kiinni ollu kusklin peili on voinu pudota myös leiman jälkeen. Jos valokuvio ja suuntaus on kohillaan niin eipä se vesi siellä umpiossa mitään meinaa. Jarrut voi puoltaa esim. eripari renkaiden tai vanteiden takia tai olla puoltamatta vaikka dynolla niissä olisikin eroa. Esim. edellisellä bertan etuakselilla oli varmaan kymmenen vuotta joku 25 prossan ero mikä ei ikinä muuttunu mihinkään eikä se myöskään puoltanu. Runkopalkki on voinu olla ihan hyvän näköinen vielä leimahetkellä ja sen voin sanoa että jos veät kärriä tuolla niin omat kriteerit on syytä olla korkeammat tuon rungon ja koukun suhteen kuin kats.konttorin. Eli kun pistät paikkoja sinne runkoon niin materiaali sitten jotain 5 mm.plootua EIKÄ esim. kahvipakettia ja alustamasaa... Paikaksi kyllä kelpaa niin ohut pelti kun saat hitsillä pysymään mutta ei kannata sitten itkeä kun kärri jää johonkin risteykseen kaikkine takapuskureineen. Näinkin on käyny mutta ei onneksi itelle. ![]() Ja loppuun vielä että kato ne laatikoiden ja perien öljyt...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Itte ainakin olettaisin, että auto olisi tiellä liikkumisturvallinen jos tuore leima on päällä.
Mutta jostain syystä tulee vastaan sellaisia autoja mitä ei ole edes helvetti katottu muuta kuin ikkunasta pihalle ![]() Oisko kohta katsastus asemalle valttina: "olemme kallis ja tarkka, mutta saat koko rahalla katsastusta". |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Joo, kuten kuulit, ei ne mitään vikoja ollutkaan, vaan ominaisuuksia.
![]()
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#16
|
|||
|
|||
![]()
En ole kuin yhdellä Bj40:llä ajanut, siisti peli oli ja jne. mutta se jarrutuspuoltaminen, suunnalla ei ollut väliä. Renkaidenvaihdolla ei ollut vaikutusta, liittyneeköhän etujarrurumpuihin? Myöskin ainut auto ajamani auto, jossa on ollut edessä rummut.
|
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Laatikoihin ja periin oon vaihtanu ölpät, mutta mihin se liittyy tässä topikissa? Nii ja troopperi se on. |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onko intin vanha vehje?? Se nimittäin selittäisi nuo katkinaíset pultit ym. Ite pistin omaan berttaan 75:sen akselit ja niissä oli vaikka mitä pommia. Alkaen vetarien irrotus pulttien poikki vedosta päätyen 6 millin auraukseen etuakselilla...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#19
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Se on metsänhoitoyhdistyksen vanha auto, valtion entisiä kuitenki. Ja kyllähan siinä nelikko juriseekin, mutta sitä täytyy tutkia. Lupaan olla alottamatta siitä topiccia ![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Kumpi konttori se oli. Laatukatsastus vai ent Haverinen?
|
#21
|
||||
|
||||
![]() Työtapaturma tai huoimattomuutta!
Itse ainakin ottaisin yhteyttä ko. konttoriin ja kyseliisn ammattitaidon perään.
Ihmisä ne on katsuritkin ja välillä on huonoja päiviä eikä hommat oikein suju. Tiedän tapauksen jossa konttori oli hyväksynyt MB Viton katsastuksesta läpi ja omistaja oli pelin heti myynnyt etipäin, niin uusi omistaja löysikin aivan mädät runkopalkin päät jossa oli moottoripalkin kiinitykset rustuneet lähes irti. Konttori lunasti pelin itselleen ja töissäni tehtiin siihen mittavat ruostevauriokorjaukset. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |