![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Patrol tihempi jakolaatikko /hj tieheämmät perätEilikkäs ois kiinnostusta 3,3sd patrolliin tiheämpi jakolaatikko 4 lovisen askin perään tai vastaavasti hj60 akseleihin menevät tiheämmät välitykset. mistähän moisiä vois löytyä?
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Patikan lootan välitykset ovat kortilla / kalliita mutta HJ:n perän välityksiä löytyy jokaiselta varteenotettavalta offikrääsäkauppiaalta. 5.29 taitaa olla tihein perävälitys ja sehän on jo hyvä.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Juurikin 5.29 tai 4.88 ois melko hyvät vaihto ehdot.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
#4
|
||||
|
||||
![]()
4.88 oli ainakin hyvät välitykset vakion 5vaihteisen patrollin laatikon kanssa. Renkaina 38,5'.. ei mielestäni mennyt liian kovaa.. siis jos sullakin on patrolliin laitettu hjiin akselit?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
juu on patrollissa hj akselit ja renkaikis tulee 35x3,5 noilla 33 sillakin meinaa mennä jo liian lujaa kun välitys on hj:n vaikio 3.7 muistaakseni
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
itse miettiny kans että vaihtais tatsunin omat akselit tohon, mutta kaippa siihen on joku syy miksi niitä on niin paljon vaiheltu pois noista liekkö kestävyys. välityshän niissä olis jo vakiona pienempi kun hj:n akseleissa
Edit. kyllähän äärettömällä voimalla jota tatsunissa tunnetusti on ja 38 renkailla saa vaikka ratakiskon kääntymään mutkalle
__________________
Tatsuni on mun ratsuni Viimeksi muokannut nalle00 : 30.05.2012 13:05 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
No mul oli ennen tota patrolli ihan patrollin omilla akseleilla ja se kesti ihan älyvapaata käyttöä noin 3 vuotta. Olkalaakerit oli ainoat mitä piti vaihtaa. Mut nyt toi mis on hjn akselit ni sillä ei oo ajettu ku kaks kertaa ja aina on tullu lähes täystuho.. tiiä häntä onks noi sit sen kestävämpiä mut kokeillaan.
![]() ![]() Tehoja en tiputa! ![]() ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Tollasia olis http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=97417
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja meitsillä olisi yksi patrollin joutava etuakseli jonka välityksestä/kunnosta ei ole mitään tietoa. Se vaihtuisi vaikka toyotan tms. fullfloatterin napoihin/akseliin vaikka välitys olisi huonona.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]()
No sitten se kyllä hajosi heikkouttaan....
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Sitä mieltä minäkin olen.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]() NS. hj-61 lukkomurikan kestävyys
Kaikki voi mennä rikki, ja varsinkin jos ikää on yli 20v.....
MUTTA: Jos ehyt lukko on kiinni, niin alkuperäinen vetoakseli menee kierteelle lukkokalikan ja tasauspyörän välistä takaperässä, etuperästä vetari katkeaa nivelen juuresta.... (yleensä) Ja tuo toyotan 80 luvun lukko voi mennä "kiinni" osittain jos kiire on kova, voimaa tarjolla ja silloin lähtee hampaat joko lukkokalikasta tai lukon päädystä. k.o kiinnimenoa havainnllistaa alunperin merkkivalo, mutta..... Ja siihen riittää vakio kone, ja alle konttausvauhti. Vain sutimista tois puoleisesti, ja vedään kahva ylös! Niin silloin lukko kalikka on saanut komennon lukita vetari, ja jos voimaa on, niin 5 mm auki oleva lukko kärsii hammaskatoa ![]() Käyttöohjekirjassa kerrotaan, miten lukkoja käytetään ![]() olikohan: kiinnijuuttuneen ajoneuvon irroitukseen, ja jos lukkojen merkkivalo ei lopeta vilkumista, niin peruutetaan vähän tms. mutta maksiminopeus oli joko 5 tai 7 km/h ![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Jumittavalla toisen puolen jarrulla saa kans sujuvasti lukon hampaat öljytilaan
![]()
__________________
- eskimo kaenuusta |
#18
|
||||
|
||||
![]()
juuri ton puolittain kytkeytymisen takia laitoin omaan jälkiasennus etulukkoon merkkivalon toimintaan. tietää varmasti koska voi antaa varovasti kenkää
![]() aikas usein se on jo päällä, mutta valo ei pala, tai toistepäin. valo jo sammunut, mutta lukko osittain päällä... |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
#20
|
|||
|
|||
![]() Olet täysin oikeassa; ei .....Lainaus:
![]() Ja johtuen tuosta, siis että nuo lukkohampaat (5 kpl) on noin 5 mm pitkät, ja ne ON SUUNNITELTU kiinnijuuttunen ajoneuvon irroitukseen. Mutta KUN LUKKO ON KIINNI (siis lukkokalikan hampaat täysin perillä), niin on kestänyt noilla leimarenkailla ainakin. (38x12,5-15 super sampper rättirenkaat, ja 4.88 perillä ja välitetyllä jakolaatikolla kardaaniin tuli suonet) Ja nuo "hajosi helposti normaali ajossa alkuperäisillä renkailla" tapaukset monta kertaa on sarjassa: a) sain vedettyä sen lukon päälle, kun kunnolla voimaa... b) kun alkoi näyttää että jää kiinni, niin painoin kaasua ja vedin lukon kiinni... Siis jos haluaa yli 20v vanhan Toyotan lukon kestävän, niin merkkivalojen pitää olla kunnossa ja niitä pitää uskoa! (ei ole nintendo vaihtoehtoja "oletko varma" ja "palaa aikaisempaan ikkunaan") Mutta en yhtään kyseenalaista sitä, että vuosikymmeniä myöhemmin on parempia lukkoja, ja jopa kestävämpiä, mutta nuo vanhat lukot toimii niin kuin ne on tarkoitettu, jos niitä huolletaan säännöllisesti, ja käytetään niin kuin kuuluu. Tuo huolto tarkoittaa perämurikan lukon nivelten purkamista ja rasvaamista OIKEILLA rasvoilla muutaman vuoden välein. Käyttövivusto ja vaijeri olisi syytä huoltaa 10v huollossa ![]() Mutta eikö toyota ole ikiliikkuja.... ![]() Siis kuinka moni Kytkettävillä lukoilla olevan cruiserin omistaja on huoltanut/huollattanut lukkoja suuruusluokkaa tunti/vuosi? Ja syy, miksi ei; on se että nuo Land Cruiserit tekee työtä vetämällä jarrullista kärryä, tai metsästäjät tulee hyvin toimee citymaastureiden kanssa... |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Totahan minä juuri tarkoitin.. eli kestää ns. normaali käyttöä.. mutta jos metrin hangessa 38,5"15"15 boggereilla vedetään urku auki jyrkkää mäkeä ylös niin eipä tuntunut kestävän. Ja oli myös vetari aika reilusti kiertynyt. Enkä väitä että ne olis mitenkää huonot lukot/akselit mutta eivät vaan tunnu kestävän pikkusen kutitellun patrollin alla..
|
#22
|
||||
|
||||
![]()
Pitänee laittaa ne merkkivalot itellekkin toimimaan ettei käy mitään äksidenttiä. Eli jotain sen suuntaista notta lukko on puolittain päällä kun kääntää liukkaalta/metästä asvaltille.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#23
|
||||
|
||||
![]()
Palaten alkuperäiseen kysymykseen niin varmaan tuo 4.88 olis 35" renkaalle sopiva jos sellaiset nyt tulee alle. Ja kyllä nuo HJ:n akselit kestää kun etutikut ja murrokset laittaa kunnolliset niin tuon lähelle parin sadan tehot ja kunnon hapetusta. Nimittäin siitä on kokemusta...
![]() |
#24
|
||||
|
||||
![]()
tänään ruuvattiin 35x13,5 renkaat nyt polttelis tosissaa noi pienenmmät välitykset niin ei tarvis tota kytkintä kärryytää niin paljon.
![]()
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
#25
|
||||
|
||||
![]()
ipefix?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Patrol jakolaatikko murheita.Rohinaa nelivedolla jostain. | bluevan | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 14.03.2012 22:42 |
Myydään Nissan Patrol vm.83 perät. | JukkaHeino | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.06.2010 20:25 |
patrol jakolaatikko välitys? | tapsa86 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 04.11.2009 06:42 |
MB G perät | M.M | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 30.12.2008 22:51 |
"M"Blazerin -79 valurauta jakolaatikko ja perät | mikakituniemi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 23.08.2007 21:24 |