Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.05.2012, 08:32
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Patrol tihempi jakolaatikko /hj tieheämmät perät


Eilikkäs ois kiinnostusta 3,3sd patrolliin tiheämpi jakolaatikko 4 lovisen askin perään tai vastaavasti hj60 akseleihin menevät tiheämmät välitykset.

mistähän moisiä vois löytyä?

__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.05.2012, 08:39
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Patikan lootan välitykset ovat kortilla / kalliita mutta HJ:n perän välityksiä löytyy jokaiselta varteenotettavalta offikrääsäkauppiaalta. 5.29 taitaa olla tihein perävälitys ja sehän on jo hyvä.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.05.2012, 08:44
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Patikan lootan välitykset ovat kortilla / kalliita mutta HJ:n perän välityksiä löytyy jokaiselta varteenotettavalta offikrääsäkauppiaalta. 5.29 taitaa olla tihein perävälitys ja sehän on jo hyvä.
Juurikin 5.29 tai 4.88 ois melko hyvät vaihto ehdot.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.05.2012, 09:49
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

4.88 oli ainakin hyvät välitykset vakion 5vaihteisen patrollin laatikon kanssa. Renkaina 38,5'.. ei mielestäni mennyt liian kovaa.. siis jos sullakin on patrolliin laitettu hjiin akselit?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.05.2012, 09:52
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

juu on patrollissa hj akselit ja renkaikis tulee 35x3,5 noilla 33 sillakin meinaa mennä jo liian lujaa kun välitys on hj:n vaikio 3.7 muistaakseni
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.05.2012, 09:58
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 Näytä viesti
juu on patrollissa hj akselit ja renkaikis tulee 35x3,5 noilla 33 sillakin meinaa mennä jo liian lujaa kun välitys on hj:n vaikio 3.7 muistaakseni
Saattaahan se juu melko vauhdikasta olla noilla vakioilla.. ite ku vaihtelen takas noita patrollin akseleita ja niissä olevista välityksistä ei vielä tietoa ni tuntuu jo 35 kulkevan liian kovasti.. saatikka sit ku ne 38,5 siihen laittaa.. joutuu ehkä ajelee hiukka kovempaa ku ennen..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.05.2012, 12:32
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
Saattaahan se juu melko vauhdikasta olla noilla vakioilla.. ite ku vaihtelen takas noita patrollin akseleita ja niissä olevista välityksistä ei vielä tietoa ni tuntuu jo 35 kulkevan liian kovasti.. saatikka sit ku ne 38,5 siihen laittaa.. joutuu ehkä ajelee hiukka kovempaa ku ennen..
vaihdat siis hj:n akselit pois ja patrollin omat takas ? oisitko kiinnostunu myymää noi 4.88 välitykset vai ootko ajanu solmuun ?
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.05.2012, 12:50
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 Näytä viesti
vaihdat siis hj:n akselit pois ja patrollin omat takas ? oisitko kiinnostunu myymää noi 4.88 välitykset vai ootko ajanu solmuun ?
Miä kerkesin jo myydä ne akselit.. mut joo kokeillaan jos noi omat kestäis vähä paremmin ku toyotalaiset. ite ajoin kaks safaria ja meni kaks vetoakselia, yhet lukkohampaat ja yks murros.. edellisellä omistajalla 8 vetaria, kahdet lukkohampaat ja jos en nyt väärin muista ni kolmet pikkupultit takapäästä.. toivotan et datsunit olis vähä kestävämmät..
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.05.2012, 13:00
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

itse miettiny kans että vaihtais tatsunin omat akselit tohon, mutta kaippa siihen on joku syy miksi niitä on niin paljon vaiheltu pois noista liekkö kestävyys. välityshän niissä olis jo vakiona pienempi kun hj:n akseleissa

Edit. kyllähän äärettömällä voimalla jota tatsunissa tunnetusti on ja 38 renkailla saa vaikka ratakiskon kääntymään mutkalle
__________________
Tatsuni on mun ratsuni

Viimeksi muokannut nalle00 : 30.05.2012 13:05
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.05.2012, 13:24
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

No mul oli ennen tota patrolli ihan patrollin omilla akseleilla ja se kesti ihan älyvapaata käyttöä noin 3 vuotta. Olkalaakerit oli ainoat mitä piti vaihtaa. Mut nyt toi mis on hjn akselit ni sillä ei oo ajettu ku kaks kertaa ja aina on tullu lähes täystuho.. tiiä häntä onks noi sit sen kestävämpiä mut kokeillaan. jos ei kestä noikaan ni sit etitään jotkut toiset taas..
Tehoja en tiputa!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.05.2012, 20:43
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.807
Perusasetus

Tollasia olis http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=97417
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 30.05.2012, 21:28
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
Miä kerkesin jo myydä ne akselit.. mut joo kokeillaan jos noi omat kestäis vähä paremmin ku toyotalaiset. ite ajoin kaks safaria ja meni kaks vetoakselia, yhet lukkohampaat ja yks murros.. edellisellä omistajalla 8 vetaria, kahdet lukkohampaat ja jos en nyt väärin muista ni kolmet pikkupultit takapäästä.. toivotan et datsunit olis vähä kestävämmät..
Ei ny just liity tähän mutta noita lukon hammaspeikko juttuja kun on lueskellu niin voisikohan niihin olla yhtenä syynä se notta lukko ei ole kokonaan irronnu eli hampaat on jääny päistään kantamaan????

Ja meitsillä olisi yksi patrollin joutava etuakseli jonka välityksestä/kunnosta ei ole mitään tietoa.

Se vaihtuisi vaikka toyotan tms. fullfloatterin napoihin/akseliin vaikka välitys olisi huonona.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 30.05.2012, 21:50
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ei ny just liity tähän mutta noita lukon hammaspeikko juttuja kun on lueskellu niin voisikohan niihin olla yhtenä syynä se notta lukko ei ole kokonaan irronnu eli hampaat on jääny päistään kantamaan????

Ja meitsillä olisi yksi patrollin joutava etuakseli jonka välityksestä/kunnosta ei ole mitään tietoa.

Se vaihtuisi vaikka toyotan tms. fullfloatterin napoihin/akseliin vaikka välitys olisi huonona.
Toi hammaspeikko tuli ainakin silloin ku lukko kiinni vedätin mäkeä ylös.. oli kyl tosin pitkänpuolen kakkonen päällä ja kengänkärki tais näkyä tuolta vinssipedin alta..
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 30.05.2012, 22:39
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

No sitten se kyllä hajosi heikkouttaan....
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 30.05.2012, 22:45
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
No sitten se kyllä hajosi heikkouttaan....
Sitä mieltä minäkin olen. Pitäshän noitten nyt vajaa 200 datsuninkaakkia kestää ajaa läpi ilman että ne aina hajoaa..
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 31.05.2012, 00:08
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

NS. hj-61 lukkomurikan kestävyys


Kaikki voi mennä rikki, ja varsinkin jos ikää on yli 20v.....

MUTTA: Jos ehyt lukko on kiinni, niin alkuperäinen vetoakseli menee kierteelle lukkokalikan ja tasauspyörän välistä takaperässä, etuperästä vetari katkeaa nivelen juuresta.... (yleensä)

Ja tuo toyotan 80 luvun lukko voi mennä "kiinni" osittain jos kiire on kova, voimaa tarjolla ja silloin lähtee hampaat joko lukkokalikasta tai lukon päädystä.
k.o kiinnimenoa havainnllistaa alunperin merkkivalo, mutta.....

Ja siihen riittää vakio kone, ja alle konttausvauhti.

Vain sutimista tois puoleisesti, ja vedään kahva ylös!
Niin silloin lukko kalikka on saanut komennon lukita vetari, ja jos voimaa on, niin 5 mm auki oleva lukko kärsii hammaskatoa

Käyttöohjekirjassa kerrotaan, miten lukkoja käytetään
olikohan: kiinnijuuttuneen ajoneuvon irroitukseen, ja jos lukkojen merkkivalo ei lopeta vilkumista, niin peruutetaan vähän tms.
mutta maksiminopeus oli joko 5 tai 7 km/h
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 31.05.2012, 07:42
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Jumittavalla toisen puolen jarrulla saa kans sujuvasti lukon hampaat öljytilaan
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 31.05.2012, 18:34
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.730
Perusasetus

juuri ton puolittain kytkeytymisen takia laitoin omaan jälkiasennus etulukkoon merkkivalon toimintaan. tietää varmasti koska voi antaa varovasti kenkää
aikas usein se on jo päällä, mutta valo ei pala, tai toistepäin. valo jo sammunut, mutta lukko osittain päällä...
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 31.05.2012, 21:37
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
juuri ton puolittain kytkeytymisen takia laitoin omaan jälkiasennus etulukkoon merkkivalon toimintaan. tietää varmasti koska voi antaa varovasti kenkää
aikas usein se on jo päällä, mutta valo ei pala, tai toistepäin. valo jo sammunut, mutta lukko osittain päällä...
Mullakin oli valot kummallekin lukolle. Mut reilulla hapella tuntuu kaiken saavan rikki.. Ehkä noi tojon lukot ei vaan oo suunniteltu ihan noin kovaan käyttöön..
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 31.05.2012, 22:50
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Olet täysin oikeassa; ei .....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
Mullakin oli valot kummallekin lukolle. Mut reilulla hapella tuntuu kaiken saavan rikki.. Ehkä noi tojon lukot ei vaan oo suunniteltu ihan noin kovaan käyttöön..
Siis lueppa tuo minun aamun viesti

Ja johtuen tuosta, siis että nuo lukkohampaat (5 kpl) on noin 5 mm pitkät,
ja ne ON SUUNNITELTU kiinnijuuttunen ajoneuvon irroitukseen.

Mutta KUN LUKKO ON KIINNI (siis lukkokalikan hampaat täysin perillä), niin on kestänyt noilla leimarenkailla ainakin.

(38x12,5-15 super sampper rättirenkaat, ja 4.88 perillä ja välitetyllä jakolaatikolla kardaaniin tuli suonet)

Ja nuo "hajosi helposti normaali ajossa alkuperäisillä renkailla" tapaukset monta kertaa on sarjassa:
a) sain vedettyä sen lukon päälle, kun kunnolla voimaa...
b) kun alkoi näyttää että jää kiinni, niin painoin kaasua ja vedin lukon kiinni...

Siis jos haluaa yli 20v vanhan Toyotan lukon kestävän, niin merkkivalojen pitää olla kunnossa ja niitä pitää uskoa! (ei ole nintendo vaihtoehtoja "oletko varma" ja "palaa aikaisempaan ikkunaan")

Mutta en yhtään kyseenalaista sitä, että vuosikymmeniä myöhemmin on parempia lukkoja, ja jopa kestävämpiä, mutta nuo vanhat lukot toimii niin kuin ne on tarkoitettu, jos niitä huolletaan säännöllisesti, ja käytetään niin kuin kuuluu.
Tuo huolto tarkoittaa perämurikan lukon nivelten purkamista ja rasvaamista OIKEILLA rasvoilla muutaman vuoden välein.
Käyttövivusto ja vaijeri olisi syytä huoltaa 10v huollossa

Mutta eikö toyota ole ikiliikkuja....

Siis kuinka moni Kytkettävillä lukoilla olevan cruiserin omistaja on huoltanut/huollattanut lukkoja suuruusluokkaa tunti/vuosi?

Ja syy, miksi ei; on se että nuo Land Cruiserit tekee työtä vetämällä jarrullista kärryä, tai metsästäjät tulee hyvin toimee citymaastureiden kanssa...
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 01.06.2012, 07:09
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Totahan minä juuri tarkoitin.. eli kestää ns. normaali käyttöä.. mutta jos metrin hangessa 38,5"15"15 boggereilla vedetään urku auki jyrkkää mäkeä ylös niin eipä tuntunut kestävän. Ja oli myös vetari aika reilusti kiertynyt. Enkä väitä että ne olis mitenkää huonot lukot/akselit mutta eivät vaan tunnu kestävän pikkusen kutitellun patrollin alla..
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 01.06.2012, 10:46
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Pitänee laittaa ne merkkivalot itellekkin toimimaan ettei käy mitään äksidenttiä. Eli jotain sen suuntaista notta lukko on puolittain päällä kun kääntää liukkaalta/metästä asvaltille.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 01.06.2012, 16:03
oojiikoo:n Avatar
oojiikoo oojiikoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 546
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 Näytä viesti
Juurikin 5.29 tai 4.88 ois melko hyvät vaihto ehdot.
Palaten alkuperäiseen kysymykseen niin varmaan tuo 4.88 olis 35" renkaalle sopiva jos sellaiset nyt tulee alle. Ja kyllä nuo HJ:n akselit kestää kun etutikut ja murrokset laittaa kunnolliset niin tuon lähelle parin sadan tehot ja kunnon hapetusta. Nimittäin siitä on kokemusta...
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 01.06.2012, 21:32
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

tänään ruuvattiin 35x13,5 renkaat nyt polttelis tosissaa noi pienenmmät välitykset niin ei tarvis tota kytkintä kärryytää niin paljon. jos jollain on tiedossa mistä sais järkihintaan / järkevällä toimitusajalla niin ois kyllä kiinnostusta.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 01.06.2012, 21:57
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 Näytä viesti
tänään ruuvattiin 35x13,5 renkaat nyt polttelis tosissaa noi pienenmmät välitykset niin ei tarvis tota kytkintä kärryytää niin paljon. jos jollain on tiedossa mistä sais järkihintaan / järkevällä toimitusajalla niin ois kyllä kiinnostusta.
ipefix?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Patrol jakolaatikko murheita.Rohinaa nelivedolla jostain. bluevan Tekniikka & Jutustelu 27 14.03.2012 22:42
Myydään Nissan Patrol vm.83 perät. JukkaHeino O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.06.2010 20:25
patrol jakolaatikko välitys? tapsa86 Tekniikka & Jutustelu 5 04.11.2009 06:42
MB G perät M.M Tekniikka & Jutustelu 7 30.12.2008 22:51
"M"Blazerin -79 valurauta jakolaatikko ja perät mikakituniemi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 23.08.2007 21:24


Sivu luotu: 06:58 (GMT +2).