![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() LADA NIVAN RAKENTELUATuli tämmönen haalittua kun halvalla sai. Niin mitä kaikkea pitäis tehdä, jotta sais maastokelpoisen pelin, että vois nöyryyttää oman kylän suzukit?? Olisin kiitollinen linkeistä ja nivojen rakentelu kuvista .
|
#2
|
|||
|
|||
![]() No mutta...
Sulhan on jo kaikki mitä tarvitset susukien nöyryyttämiseen...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No silloin kun itse rakentelin Nivaa, niin tuli mieleen, että jotenkin noista Nivan heikoista kohteista pitäis hankkiutua eroon.. Ratkaisuna voisi olla se, että hommaa jostain Pajeron etupään kaikkine kilkkeineen.. Ne kun pulttaa paikoilleen, niin saa varmasti nuo tehot kestävän paketin. Samaan syssyyn tietty sitten myös Pajeron taka-akseli paikoilleen, niin ei tarvi välityksien kanssa ihmetellä.
Eli eihän tuo muuten ole hassumpi kapine maastohommiin, muuten kuin että etuperä on hieman nöyrempää sorttia. Sen korvaamiseksi minä tuon Pajeron alustan mietiskelin. Toki, tuo mun Niva lähti maailmalle ihan vakiovoimansiirrolla, eli se siitä toteutuksesta. Yksi vaihtoehto olis tietty se, että pulttaa alle LJn akselit, mutta sitten joutunee tieliikennettä varten anomaan poikkeuslupia.. Mutta siinähän ne menis samaan syssyyn 33sten renkaiden ja apurungon kanssa.. ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Parannuskohteita ovat -jakolaatikon lisätuenta -takatukivarsien vahvistus -ohjaussimpukan kohdalta rungon vahvistus -Weber DGV kaasari -jos on 5v vaihdelaatikko niin hankkiudu eroon siitä ja hommaa nelilovinen tilalle, se on luja ![]() -takasillan vahvistus -tuulilasi ![]() Ai niin ja onnea hienosta hankinnasta ![]() ![]()
__________________
KEHRUU-RACING Viimeksi muokannut Punanenä : 11.06.2013 16:36 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ja noiden vaihdelaatikoiden vaihteluun; on muistaakseni alunperin noin 3,24 ykkösellä, 1200 ainakin tiheämmillä vaihteilla, ykkönen muistaakseni 3,.75 tai jotain sinneppäin, mutta 1200 laatikolla saa korjattua voimanpuutetta enemmän, mitä maksimirenkaiden halkaisijassa häviää....
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Multa löytyy ehjät akseli, halvalla. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Miksei? Ei se ole vaikeaa.. Sen kun vaan pulttailee ja tässä tapauksessa todennäköisesti hitsailee vähän
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
KEHRUU-RACING |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
ei kyl se on iha helpost löydettävissä tuolt miu kansiostaki
![]() muuuuuut en mie taia laittaa sitä vaik miel tekis ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#14
|
|||
|
|||
![]()
No mut mitenkäs etuperän laita sitte jos taka akselin vaihtaa pajerosta - eri välitykset perissä...
235/75/15 kumet mahtuu kohtuudella pyörimää alla ku vähän antaa etukaarii moukkua ja joka kaarta vähä lentävällä keventää ![]() 31" joutuu jo avamaa ihan kunnol kaaria.. Korotukseen ni etee hommaa 123 mersun etujouset 4 sylinterisen jotka lyhennetää 31-34cm pituseks (itellä 34cm) ja sitte yläpallon ja tukivarren välii koropalaa (voin myydä ku on itel ylimääräsii) sekä kattoo ulosjouston rajotin kumet kuntoo. Sisääjoustokumeista voi huoletta sahata 2-3cm poies ![]() Takaiskarit on myös hyvät siirtää akselin yläpuolelle ja sisääjoustoa rajottaa Perää en itte oo ehtiny korotella mutta ovat tuola ladafoorumin puolella kehuneet että fiat 131 jousia on alle laiteltu mutta niistä en enempää tiiä Nii ja sitte viel että takapotkun laatikko ei käy nivaa paitsi jollain tapaa työstettynä. 5v lootassa on hitaammat 1 ja 2 vaihteet ku 4v Viimeksi muokannut Nivaniko : 13.06.2013 00:15 |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
Paljon kiitoksia hyvistä vinkeistä, täytyy alkaa rakenteleen nivaa kun saa ekana yhen projektin alta pois.
Hyviä vinkkejä otetaan vastaan,kun on hiukan vihree tässä offi hommaassa ![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Parhaiten se itse auto neuvoo miten edetä rakentelussa, Niva tosin on aika nopea puheissaan että häntä paranee kuunnella tarkasti i
![]() Loppujen lopuksi kyseessä on ainoastaan kantojen ja kivien seassa ajaminen ![]() ![]() ![]()
__________________
KEHRUU-RACING |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Lada nivan talvirenkaat. | Lötsi12 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 03.12.2012 21:00 |
Ostetaan Lada Nivan 5-v vaihteisto | panzer | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 22.09.2011 10:16 |
Lada Nivan korotus | moskuqso | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 22.11.2010 17:29 |
Ostetaan Lada nivan jakkis | La tuskaa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 31.08.2008 20:41 |
Nivan rakentelua | La tuskaa | Maasturiprojektit | 13 | 30.08.2008 21:29 |