Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.09.2008, 18:43
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.730
Perusasetus

kuinka saa rajoitettua hj-60 kierroksia?


ongelma on sellanen että ottaa kierroksia aivan liikaa! viime katsastuksessa oli 6130r/min.
yks ilta pyörittelin sitä säätöruuvia pumpussa olevaa päästä päähän ja aina ottaa mittarin pohjaan asti kierroksia, elikkä 4500 ja kiihtyy aina vaan lisää niin kauan että on pakko nostaa kaasulta jalka! ja syöttöruuvi oli pienellä. voiko tuolta olla joku säädin kulunut tai jumissa, jotain muuta vikaa? pitäisköhän vaihtaa koko pumppu?
sopiiko 61 pumpusta mekaaninen säädin 60 pumpun perseeseen?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.09.2008, 22:53
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

itselläni yhdestä patrollin pumpusta ainakin hajosi tuo kierrosten rajoitin, että on sekin mahdollista...
luultavasti männän sillä pumpulla onnistuin sillon halkaisemaan kun ekan kerran polkaisin, sen verran kone on sen jälkeen kolkottanut, mutta ajetaan loppuun ja sen jälkeen sittenuutta konetta nokalle..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.09.2008, 07:05
timppat timppat ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.02.07
Sijainti: jämsänkoski, Finland.
Viestit: 516
Perusasetus

eikös kaasuläpältä onnistu?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.09.2008, 08:47
mukko mukko ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.09.08
Viestit: 21
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja timppat Näytä viesti
eikös kaasuläpältä onnistu?
Onko HJ:n diisselissä vai kaasuläppä?
En minäkään montaa diisselikonetta nähnyt ole mutta kyllä niistä se kaasuläppä aina on puuttunut..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.09.2008, 09:32
timppat timppat ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.02.07
Sijainti: jämsänkoski, Finland.
Viestit: 516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mukko Näytä viesti
Onko HJ:n diisselissä vai kaasuläppä?
En minäkään montaa diisselikonetta nähnyt ole mutta kyllä niistä se kaasuläppä aina on puuttunut..
vilkaseppas mihin hj kuuskymppisen kaasuvaijeri menee ja kirjota sitten!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.09.2008, 09:40
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Ootko lukenu jo tuon kokonaan läpi, oisko apuja yhtään http://www.slck.net/viewtopic.php?t=...liikaa&start=0
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.09.2008, 11:18
mukko mukko ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.09.08
Viestit: 21
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja timppat Näytä viesti
vilkaseppas mihin hj kuuskymppisen kaasuvaijeri menee ja kirjota sitten!
Paha vilkasta kun ei hoojii-uskovainen ole.

Siksi siellä oli se kysymysmerkki katsos lauseen perässä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.09.2008, 11:22
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.730
Perusasetus

on sie kaasuläppä, mutta mikähän savu siitä seuraa jos rupee ilman saantia rajoittaan?
ja turbon hyöty jäisi aika minimaaliseksi...
tarvis ne kierrokset pystyä rajoittaan muutenkin kuin vain leiman ajaksi!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.09.2008, 11:35
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

Joku palikka polkimen alle leimalle niin ei kierrä sitten liikaa silleen olen patrollinin leimannut jo yli 7 vuotta ilman rajoitinta kiersi viimeksi 6672 rpm savumittauksessa leka lattiassa kun tuli testattua sitä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.09.2008, 11:39
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

kyllä pystyy rajoittaa läpällä kierroksia. ei tuu savua eikä mitään. läpän rajoitin vaan pienelle ja eiku leimalle. eihä se mitään haittaa vaikka kiertää vitusti. ei se kumminkaan veto päällä jaksa kiertää.

itellä kierti patrooli varmaan lähemmäks 7000rpm, kakkosella ku kiljutti nii yli 80km/h kulki


tai niii no. kysehän oli toijotasta, siitä en tiedä kestääkö kone kiljuttaa, pate ainakin kestää.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.09.2008, 15:11
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Nii sen kaasuläpän yläpuoleisen nipan kun kääntää niin,kuin se on alunperin ollutkin niin pitäisi rauhoittua.

Tosin tehot putoaa heti kun ahdot nousee,mutta ei pitäisi kiertää enää hengiltä.

Toinen on sitten että rajoittaa kaasuläpän aukeamista...Kaasuläppä kun ohjaa pumppua jokatapauksessa.

Loput konstit taitavat sitten vaatia pumppuhuoltoa ja amattimiestä...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.09.2008, 20:40
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Siis alipaineellahan niitä kierroksia rajoitetaan,ja jos kone on jälkiahdettu kuten muistelen niin eipä ole ihmeempi juttu nuo kierrokset...
Vanhoissa dieseleissä aika yleinen säätötapa ja monesti alipaineletkun/kalvon rikkoutuminen nostattaa kierroksia kunnes venttiilit jää vauhdista tai rauta alkaa kurkkia.Uusimmissa näistä sovelluksissa on monesti jonkinlainen "back-up" joka rajoittaa hieman syöttöjä mekaanisesti vikatilanteissa.

Kunnollisen toiminnan saat kun rakennutat jollain pumppukorjaamolla siihen mekaanisen säätimen jostain suunnilleen vastaavasta pumpusta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Lisää kierroksia NC-50 hiivatin koneeseen Tarzan Tekniikka & Jutustelu 2 07.03.2007 12:22
diesel nostaa kierroksia iteksee?? junnu78 Tekniikka & Jutustelu 26 06.01.2007 01:30
opel omega 2.6 ei ota kierroksia. haapala Tekniikka & Jutustelu 41 03.01.2007 00:58
Sähkömoottorin kierroksia.. kristian Tekniikka & Jutustelu 5 20.12.2006 00:01
M: rengas kierroksia EI ENÄÄ KAUPAN HannuNurminen O/M/V Renkaat ja vanteet 9 10.04.2006 09:56


Sivu luotu: 01:39 (GMT +2).