Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   kuinka saa rajoitettua hj-60 kierroksia? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=50555)

Jani E 13.09.2008 18:43

kuinka saa rajoitettua hj-60 kierroksia?
 
ongelma on sellanen että ottaa kierroksia aivan liikaa! viime katsastuksessa oli 6130r/min.
yks ilta pyörittelin sitä säätöruuvia pumpussa olevaa päästä päähän ja aina ottaa mittarin pohjaan asti kierroksia, elikkä 4500 ja kiihtyy aina vaan lisää niin kauan että on pakko nostaa kaasulta jalka! ja syöttöruuvi oli pienellä. voiko tuolta olla joku säädin kulunut tai jumissa, jotain muuta vikaa? pitäisköhän vaihtaa koko pumppu?
sopiiko 61 pumpusta mekaaninen säädin 60 pumpun perseeseen?

mikkoimp 13.09.2008 22:53

itselläni yhdestä patrollin pumpusta ainakin hajosi tuo kierrosten rajoitin, että on sekin mahdollista...
luultavasti männän sillä pumpulla onnistuin sillon halkaisemaan kun ekan kerran polkaisin, sen verran kone on sen jälkeen kolkottanut, mutta ajetaan loppuun ja sen jälkeen sittenuutta konetta nokalle..

timppat 14.09.2008 07:05

eikös kaasuläpältä onnistu?

mukko 14.09.2008 08:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja timppat (Viesti 487826)
eikös kaasuläpältä onnistu?

Onko HJ:n diisselissä vai kaasuläppä?
En minäkään montaa diisselikonetta nähnyt ole mutta kyllä niistä se kaasuläppä aina on puuttunut..

timppat 14.09.2008 09:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mukko (Viesti 487832)
Onko HJ:n diisselissä vai kaasuläppä?
En minäkään montaa diisselikonetta nähnyt ole mutta kyllä niistä se kaasuläppä aina on puuttunut..

vilkaseppas mihin hj kuuskymppisen kaasuvaijeri menee ja kirjota sitten!

Rekisteröimätön 14.09.2008 09:40

Ootko lukenu jo tuon kokonaan läpi, oisko apuja yhtään http://www.slck.net/viewtopic.php?t=...liikaa&start=0

mukko 14.09.2008 11:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja timppat (Viesti 487841)
vilkaseppas mihin hj kuuskymppisen kaasuvaijeri menee ja kirjota sitten!

Paha vilkasta kun ei hoojii-uskovainen ole.

Siksi siellä oli se kysymysmerkki katsos lauseen perässä.

Jani E 14.09.2008 11:22

on sie kaasuläppä, mutta mikähän savu siitä seuraa jos rupee ilman saantia rajoittaan?
ja turbon hyöty jäisi aika minimaaliseksi...
tarvis ne kierrokset pystyä rajoittaan muutenkin kuin vain leiman ajaksi!

tiipe 14.09.2008 11:35

Joku palikka polkimen alle leimalle niin ei kierrä sitten liikaa silleen olen patrollinin leimannut jo yli 7 vuotta ilman rajoitinta kiersi viimeksi 6672 rpm savumittauksessa leka lattiassa kun tuli testattua sitä.

jv 14.09.2008 11:39

kyllä pystyy rajoittaa läpällä kierroksia. ei tuu savua eikä mitään. läpän rajoitin vaan pienelle ja eiku leimalle. eihä se mitään haittaa vaikka kiertää vitusti. ei se kumminkaan veto päällä jaksa kiertää.

itellä kierti patrooli varmaan lähemmäks 7000rpm, kakkosella ku kiljutti nii yli 80km/h kulki:D:D:D


tai niii no. kysehän oli toijotasta, siitä en tiedä kestääkö kone kiljuttaa, pate ainakin kestää.;)

Bj Andy 14.09.2008 15:11

Nii sen kaasuläpän yläpuoleisen nipan kun kääntää niin,kuin se on alunperin ollutkin niin pitäisi rauhoittua.

Tosin tehot putoaa heti kun ahdot nousee,mutta ei pitäisi kiertää enää hengiltä.

Toinen on sitten että rajoittaa kaasuläpän aukeamista...Kaasuläppä kun ohjaa pumppua jokatapauksessa.

Loput konstit taitavat sitten vaatia pumppuhuoltoa ja amattimiestä...

Jappi 14.09.2008 20:40

Siis alipaineellahan niitä kierroksia rajoitetaan,ja jos kone on jälkiahdettu kuten muistelen niin eipä ole ihmeempi juttu nuo kierrokset...
Vanhoissa dieseleissä aika yleinen säätötapa ja monesti alipaineletkun/kalvon rikkoutuminen nostattaa kierroksia kunnes venttiilit jää vauhdista tai rauta alkaa kurkkia.Uusimmissa näistä sovelluksissa on monesti jonkinlainen "back-up" joka rajoittaa hieman syöttöjä mekaanisesti vikatilanteissa.

Kunnollisen toiminnan saat kun rakennutat jollain pumppukorjaamolla siihen mekaanisen säätimen jostain suunnilleen vastaavasta pumpusta.


Sivu luotu: 03:10 (GMT +2).