Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.02.2014, 22:39
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

8x8 voimansiirto suunnittelua


Missäs kaikissa maastoautoiksi kutsutuissa laitteissa on erillinen jakolaatikko? Eli askin ja jakiksen välissä on kardaani? Unelmissa olis rakentaa moniakselisempi vehje ja siihen tarkotukseen tarvis tällaisia.

__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata

Viimeksi muokannut TeaM-PKR : 17.02.2014 21:36
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.02.2014, 22:47
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Suzuki.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.02.2014, 22:50
rocky86:n Avatar
rocky86 rocky86 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: tornio
Viestit: 605
Perusasetus

eikös bankussa ole kans tämmönen 202 mallissa siis.
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.02.2014, 22:52
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

Suitsa ei tule oikeen kyseeseen kun saattaa tulla kestävyys ongelmia.
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.02.2014, 23:05
4WD 4WD ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.04
Sijainti: Lounais-Suomi, Finland.
Viestit: 434
Perusasetus

LT 4x4:ssä -90 luvulta on erillinen jakis, joku jenkkiaski.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.02.2014, 23:10
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.132
Perusasetus

NP-205
NP-200

Ja divorced kittejä saa ainakin:

LT-230
Dana 18 ja 20
__________________
www.classicjeepparts.com
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.02.2014, 23:13
HANE HANE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.03.08
Sijainti: Wehmersalmi, KUOPIO.
Viestit: 454
Perusasetus

Jossain nissanin kincapissakin oli... ?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.02.2014, 23:16
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeaM-PKR Näytä viesti
Suitsa ei tule oikeen kyseeseen kun saattaa tulla kestävyys ongelmia.
Miten isoon tulossa? Tojotakaliberiin vai isompaan?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.02.2014, 23:19
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HANE Näytä viesti
Jossain nissanin kincapissakin oli... ?
Vanhimmassa kinkyssä tais olla? Tuossa "perusmallissa" ei enää oo.. Malleista mää en osaa sen tarkemmin puhua

G mersussahan on, tais olla niin että osassa etukardaani pyöri väärinpäin?

Ja joku GAZ tais kans olla?

Ja se suzuki, siihen samurain lootaan saa hyvin välityksiä (järkevään hintaan) ja isot pojat on kehunu kestäväksikki...?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.02.2014, 23:23
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Miten isoon tulossa? Tojotakaliberiin vai isompaan?
Hj akselit, jakikset ois hyvä olla samaa kestävyysluokkaa. Pari hiluxin jakista olis mutta tarviskohan ne päälotan akselille lisä laakeroinnin? Ei ole näiden anatomiaan tullut tutustuttua.
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.02.2014, 23:31
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeaM-PKR Näytä viesti
Missäs kaikissa maastoautoiksi kutsutuissa laitteissa on erillinen jakolaatikko? Eli askin ja jakiksen välissä on kardaani? Unelmissa olis rakentaa moniakselisempi vehje ja siihen tarkotukseen tarvis tällaisia.
Esim. toyotan bj/hj jakiksen PYSTYY tekemään kardaaneille, ja jos meinaat tehdä 4 akselisen auton, niin ensimmäisestä jakiksesta saa voiman suoraan vaihteiston pääakselilta 2. jakikselle. (1. jakis vetää etu- ja 3. akselin, 2. jakis 2. ja takimmaisen akselin, niin saa akselivälit aika pieneksi)

Muistaakseni kerroin homman pääpiirtein maasturiprojekteissa OJ-40 topiikissa

P.S myös lada nivassa kaikki liitynnät ristikoilla, samoin (joissain?) pitkissä A45 "proto" sisuissa, kuten myös isommissa kuorma-autoissa
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.02.2014, 23:36
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeaM-PKR Näytä viesti
Hj akselit, jakikset ois hyvä olla samaa kestävyysluokkaa. Pari hiluxin jakista olis mutta tarviskohan ne päälotan akselille lisä laakeroinnin? Ei ole näiden anatomiaan tullut tutustuttua.
Eli henkilömaasturin kokoluokka haussa ja yli 100 kg painavia ei kannata ehdotella, vaikka välikardaani onkin.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 16.02.2014, 00:46
MikkoVuorsola:n Avatar
MikkoVuorsola MikkoVuorsola ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 18.09.05
Sijainti: PORI, Finland.
Viestit: 678
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeaM-PKR Näytä viesti
Suitsa ei tule oikeen kyseeseen kun saattaa tulla kestävyys ongelmia.
Eikös noilla Suitsan jakiksilla ole tehty aika rankkojakin laitteita? Bensa kasilla vetoja jne.

Mersun jakis on myös suht simppara kooltaan ja painoltaankin mutta 460:sen jakolaatikossa etu ja takakardaaninen lähdöt pyörii keskenään eri suuntiin. 463:sen jakiksessa kardaanit pyörii samoihin suuntiin mutta se on hiukan painavampi koska siinä on keskitasauspyörästö. Näitä 43:sen jakiksi on tehtaaltapäin erilaisilla välityksillä, myös ison puolen välityksille on vaihtoehtoja. Näillä ei tule ainakaan kestävyysongelmia koska k.o automallin saa tehtaalta yli 600 heppaisella +1000NM vääntävällä koneella.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 16.02.2014, 01:03
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MikkoVuorsola Näytä viesti
Eikös noilla Suitsan jakiksilla ole tehty aika rankkojakin laitteita? Bensa kasilla vetoja jne.

Mersun jakis on myös suht simppara kooltaan ja painoltaankin mutta 460:sen jakolaatikossa etu ja takakardaaninen lähdöt pyörii keskenään eri suuntiin. 463:sen jakiksessa kardaanit pyörii samoihin suuntiin mutta se on hiukan painavampi koska siinä on keskitasauspyörästö. Näitä 43:sen jakiksi on tehtaaltapäin erilaisilla välityksillä, myös ison puolen välityksille on vaihtoehtoja. Näillä ei tule ainakaan kestävyysongelmia koska k.o automallin saa tehtaalta yli 600 heppaisella +1000NM vääntävällä koneella.
Niin, en kyllä pysty allekirjottamaan väitettä ettei ne suitsan askit kestäs, tuli vaan fiilispohjhalta sellanen ajatus
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 16.02.2014, 04:37
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Moni akselisen ja mihin väliin meinasit sen jakiksen äheltää?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 16.02.2014, 09:27
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Moni akselisen ja mihin väliin meinasit sen jakiksen äheltää?
4 akselinen, elikkä voimansiirron järjestys edestä taakse menis osapuiilleen näin, 1 akseli, jakis, 2 akseli pyräytettynä pinjkoni eteen, kardaani etujakikselta keskijakikselle, keskijakis, kardaani takajakikselle, 3 akseli, pinjoni taaksepäin,takajakis, 4 akseli pinjoni eteen,

Kuva kertois enemmän ku 1000 sanaa mutta minkäs teet ku pitää piirtää kirjaimin.

2 ja 4 akselin murikat pitäs pyöräyttää ympäri että veto säilys oikeeseen suuntaan. Mutta vetoakseleita joutus varmaan vähän sovittelee. Siis 2 kääntyvää ja 2 taka-akselia ois tulossa. Muitakin variaatioita on käyny mielessä. Ja projekti on ajatus asteella.
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 16.02.2014, 11:09
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
pitkissä A45 "proto" sisuissa, kuten myös isommissa kuorma-autoissa
Lyhyissä myös, välinivel on vaan erilainen.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 16.02.2014, 11:53
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Miksi ei tekisi yhdellä jakolaatikkolla ja kahdella puottolaatikoolla.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 16.02.2014, 14:40
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeep-Ukko Näytä viesti
Miksi ei tekisi yhdellä jakolaatikkolla ja kahdella puottolaatikoolla.
No kun juuri tämäntyyppistä laitosta ajattelin. Nämä alennus/pudotus/jakolaatikot on kysymysmerkki. Pienellä budjetilla ollaan liikkeellä että sekin pitäs huomioida.
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 16.02.2014, 15:26
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

Eiks tuohon keskelle ainakin kannattas jonniinäköne tasauspyörästö sotkea? etuvetosen kone-loota paketti & kytkettävä lukko ois pop Haiskahtas vaa aika junalta jos ihan jäykkä voimalinja nuo pudotuslaatikot vaikka ketjulla ja rattailla ite kasaten? ...ja tästähän sit ehottomasti projektitopikki?
__________________
WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 16.02.2014, 16:08
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Miksikäs ei tuolaliseen puottolaatikkoonkin, kun vähän rakentelu vaivaa näkee, niin saa tehdyksi tasaus pyörästöt.
Etu veto auton murikoissahan usein lautaspyörän ratas ei ole normaali perän mukaisesti pinjoniin 90 asteen kulmassa, vaan veto tulee saman suuntaiselta akselilta vino hamamspyörällä, joten tuollaisen perämurikan ratas paketin kun istuttaa oma tekosiin kuoriin, niin saa jotain...

Pinion ja lautas pyörä


Etuvetosen vinohammaspyörällä


----

Jako laatikko kannattanee valita sellainen jossa olis se tasaus pyörästö myös.

Mutta toki, minkä enenmpi tasaus pyörästöjä, niin myötä myös 8 pyörä vetoinen olisikin edelleen 1 pyörä vetoinen jos huono mäihä käy.

Jos puotto laatikot jäykkiä, niin silloin vetoa jakautuu joka tapauksessa vähintään kahdelle akselille, molemmissa yhdelle pyörälle, eli 2 pyörää vetää, jos jakolaatikolla olisi avoin ja perät avoimia.
Joten perään lukot, mieluiten kytkettävät jotta ei puske aina, jolloin saa ainakin molemmat saman akselin pyörät vetään.
Sellainen jakolaatikko, jossa lukko mahdollisuus, niin saa eteen/taa ainakin jonkun renkaan vetoon.
Ja jos onnistuu puotto laatikkot rakentaa tasauspyörästöllä ja kytkettävät lukot, niin silloin saatais kaikki 8 rengasta joko yks veto tai kaikki 100% mukaan.

---
Millainen käyttö tarkoitus autolla olisi, off-road vai tehdä vaikkapa tavaran kulejtukseen lavaa, jne??

Moottorin painohan olisi etuakseleilla ja muutenkin pituutta tulee, jolloin ohjaamo/kuljetus kapasiteettia jää taaemmaksi.

Etu veto auton moottori vaihteisto paketti, jolloin saisi keskimoottori vehkeen. Ohjaamon saisi lättänokka maisesti etuakselin päälle ihan etyeen ja silti taakse saisi kuljetus tilaa.
Siinnä olisi valmiiksi "jakolaatikko" pienessä paketista. Toiselta vetoakselilta kardaani etupuotolle ja toisesta taakse.

---

Mielenkiintoisia ajatuksia muillakin, itsekkin usein ajatellut, että pitäisi totetuttaa vaikka ja mitä. Kuvat kiinnostaa jos rupeat toteuttamaan

Viimeksi muokannut Jeep-Ukko : 16.02.2014 16:14
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 16.02.2014, 16:19
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

Yksi kysymysmerkki on sit myös se et jos 2 ja 3 akseli käännetää niin että murikat pysyvät samalla apparin puolelle niin 2 ja 3 aksuloista tulee high pinjonit ja pudotus laatikkojen kardaanit pitäs pyöriä eri suuntiin. Taas jos murikat pyöräytetään oikein päin niin poorien kanssa taitaa tulla probleema kun on mekaaniset lukot niin lukko vaihtuu puolelta toiselle... Ja pari muuta juttua ei oo ihan vielä selkeet.. eikös hj etu- ja takaperät ole ns. Samankätiset?? Onko 4 akselista tehny joku??
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 16.02.2014, 16:28
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

Laitteella ei ole vielöä käyttö tarkoitusta ihan metsämönkijähän siitä tulee... Jos tulee. Joustoissa ei päästä, eikä pyritäkään mahottomiin koska lyhyet kardaanit ja rengas määrä tekee tarpeettomaksi / mahdottomaksi. Hyväksyn jos 2 pyörää 8 sta on välillä ilmassa.
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 16.02.2014, 17:47
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Jos et välttämättä hae monimutkaisinta ratkaisua niin, mites semmonen että kardaanit keskimmäisten perien päälle,niistä pudotus ketjulla noille keskimmäisille akseleille ja suoraan kardaanilla jatko äärimmäisille... Ei tarvi kikkailla pyörimissuuntien kanssa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 16.02.2014, 17:58
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Nopeasti ajateltuna, jos jakolaatikon molemmat kardaani lähdöt pyörii samaan suuntaan. (kuljettajan paikalta katsottuna nokka menosuuntaan)
(riipu ajaako eteen vai taakse, onko myötä vai vasta päivään pyörintä)

Jos ajatellaan myötäpäivään.
Näin ollen puotto laatikon sisään meni pyörii myötä päivään.
Ja oletetaan, että ketju tai ratas veto on tehty sillai, että etuulos tulo pyörii myötäpäivään, vasta puolella oleva taaksepäin tuleva akselikin pyörii myötäpäivään.
Etuakselin sisään menevä pinjoni pyörii myötäpäivään.
Ja jos lautanen on pinjonin oikealla puolen, niin silloin veto on taakse päin.

Vastavasti puotto laatikon taaksepäin lähtevä pyörii edelleen myötäpäivään.
Joten taka-etu-akselin pinjoni pyörii myötä.
Jolloin lautanen täytyy olla oikealla puolella, jotta mennään taakse päin.

Näin ollenotetaan etu akseli, (sovitaan nyt että murikka vaikka vasen puolella), pinjoni osoittaa taakse päin.
Sitten otetaan toinen samanlainen akseli, käännetään pinjo osoittamaan eteenpäin, niin nyt murikka on periaatteessa oikealla puolen. Mutta lautas pyörä on peili kuvallisesti juurikin pinjonin eripuolella, eli yllä kuvatun pyörintä suunnan mukaisesti juuri oikein.
Sitten pilkotaan banjo, ja siirretään lyhyt ja oikea veto-akseli eri puolille. Jolloin saadaan akseli, jossa pinjoni sojottaa eteenpäin, mutta murikka samalla puolen kuin etummaisella akselilla, jossa pinjoni sojottaa taakse päin, jolloin kardani linjat ehkä paremmin.

Tässä vaiheessa, toyota akselit jotain pelti koppia??
Jenkki akseleissa usein pyöreetä putkeä ja helppo irroittaa perä murikasta, joten perän kätisyyden kääntö helpompaa.

Saman tyyppisesti taka-akseli.

Vaikka olisi high pinion, niin murikan kun pyöräyttää ympäri ja siirtää banjo kotelossa, niin pysyy high pinionina, ei tule low pinion tyyppistä.

Toki, jos ottaa sellaisen jako laatikon, jossa etu/taka ulos tulot eri suuntaiset, niin sitten aiheuttaa myös perien pinjoni/lauats pyörien kätisyyden eri.

---

Jos nyt ajatuksesta sai mitään tolkkua.
Vaikea pukea selkeästi sanoiksi, mutat omien pähkäilyjen mukaan pitäisi onnistua helpostikkin.

Paperille piirtäen pyörimis suuntia, niin hahmottaa paremmin.
Paintilla vaan niin vaikea piirtää aksiaalista pyörimistä, muuten vois ajatukset piirtää kuviksi.

Viimeksi muokannut Jeep-Ukko : 16.02.2014 18:01
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään erilliset xenon ajovalot antti-85 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 18.06.2011 16:32
New Process jakolaatikot? -Jarkko- Tekniikka & Jutustelu 13 18.05.2010 12:13
HJ:n jakolaatikot?? Tikru75 Tekniikka & Jutustelu 4 28.01.2009 23:49
Jakolaatikot Tumi Tekniikka & Jutustelu 11 04.02.2008 17:35
BJ:n jakolaatikot Killer-Wo Tekniikka & Jutustelu 5 19.02.2005 11:12


Sivu luotu: 20:42 (GMT +2).