![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Katsastuspakko moottoripyörille vuoden 2016 alusta....http://www.europarl.europa.eu/news/f...le-check-rules Juurikin näin... Ja taitaapa tulla samalla muitakin katsastus asetuksia...
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä... |
#2
|
|||
|
|||
![]() Kerrankin järkevä päätösLainaus:
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Hyvä asiahan tuo on... Kai?
Ellei tuo vaan mene liian tarkaksi ja tule ongelmia...
Kun esim. päräytät katsastukseen jollakin vanhemmalla -90 luvun pyörällä joka on E-hyväksytty ja olet vaihtanut siihen ei alkuperäisiä korvaavia osia kalliiden tehdasosien sijaan... "Ehdotamme katsastuksille hyvin korkeita teknisiä vaatimuksia, kommentoi katsastuksia koskeneen mietinnön laatija Werner Kuhn" Ps. Ainakin katsastuskonttoreille saadaan lisää töitä ja kassavirtaa...
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tuo 2016 paketti on melko laaja sisältäen mm. Mönkkäreihin takautuvasti tasauspyörästön.ym pieniä kilkkeitä...
Eli ei vielä kannata työntää piippua suuhun jos on tullu mopoa viilattua...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#5
|
|||
|
|||
![]() Ja taas EUnuvostosuomi toimii asap
Olisi kiva tietää, että paljonko nuo "liikennekelvottomat" moottoripyörät aiheuttaa ongelmia?
Joskus taannoin oli vakuutusyhtiöiden kampanja; Älä anna pyörääsi kokemattomalle tms. silloin, olisko ollut vielä 1990 vai 2000 lukua, niin "kuskit" ajoi ulos kauniina kesäpäivänä alle 10 km ajon jälkeen.... Ja noita "kurapyöriä" "kaukaa" seuranneena; luonto opettaa yli 25v... (kävi kipeää ![]() No, sormenjälkitesti, ja 2.passikuva kypärä (sinulle hyväksytty, 8 numeroisella koodilla varustettuna, jonka voi lukea oikealta, vasemmalta, edestä ja takaa) rekisteriin...... Ja Todella hyvä saanto; EI-kriminaalit (siis kaikki kypäränumerot kunnossa sormenjälkien kanssa) onnettumuudet vähenee 10 %.... Siis mennään edelleen siihen suuntaan, että Mies ei enää saa tehdä taloa omasta metsästä; mutta kohta ei saa tehdä edes venettä! Mikä vuosi aletaan velvoittamaan/ohjeistamaan/säännöstelemään makkari toimintaa ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Posted via Mobile Device
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
joo en tajuu mikä idea on ajaa pitkät päällä keskellä päivää??
ja jotkut pyörät pitää niin järkyttävää meteliä et huh huh. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
samaa ajattelin itsekin, kunnes viimevuonna vaihtokaupassa sain itselleni pyörän (Honda 1100 super blackbird) ja kyllähän muuten oli yllättävän paljon sivuteiltä eteen ajajia ![]() erottumisen takia moni ajaa pitkät päällä myin pyörän pois aika nopeesti kortin säilymisen parantamiseksi, miten noilla voi ajaa rajoitusten mukaan.. ![]() onhan tää harmi lainkuuliaisia harrastajia kohtaan! |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Näytti katsastus välin vaihtuvan joka toiselle vuodelle. Tiedä sitten onko hyvä asia tällä Suomen autokannalla. Allekirjoittanutkin joskus ajeli autolla, missä pakoputki kolahti runkoon montun kohdalla. Eiku se olikin katkennut tukivarsi mikä siellä kolisi...
__________________
RASOR |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Oi luoja se vahingoniloisuuden määrä, mitä riviesi välistä pursuaa!!
__________________
I remember the teacher telling us to write about our weekend or something, but I'd always be like "fuck that" and just drew dragons/dinosaurs killing each other. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Tuohan oli vain vähimmäisvaatimus, Suomen tyyliin ei sitä katsastuksen väliä ainakaan pidennetä.
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
kjäh kjäh. ja vielä kuukausittainen metelimittaus niille. ja jos möly ylittyy nii rekisteröimiskieltoon koko vehjas.. nimimerkillä viime yön valvonut ku taitaa kylän helvetin perkeleet herätä vasta klo 22.00
__________________
puukko 2 |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Vittumitäpaskaa, taitaa syksyn suunnitelmat muuttua
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Isoveli-EU valvoo.
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Olihan siellä tämmöinenkin kohta.. siis joka toinen vuosi auton eliniän loppuun asti??
Lainaus:
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Omakohtaisia kokemuksia on tästä että autot tulee pikkuteiltä eteen joko sen takia ettei minua huomata tai pyörän mallin takia luullaan mopoksi ja nopeuteni arvioidaan puolet pienemmäksi. Sitten itse katsastuksesta. Ainakin minun tuntemat motoristit ovat aika viksua väkeä ja pyöriä pidetään kunnossa oman ja muiden turvallisuuden takia ihan vapaaehtoisesti. Enkä sano etteikö tämän takia koko maahan mahtuisi yhtään pyörää joka olisi huonossa kunnossa. Sitten taas tuntemani mopot ja kevarit on lähes poikkeuksetta melkoisia pommeja, ennemmin itse lisäisin niiden seurantaa. Jos katsastus saadaan viksusti toteutettua se ei olisi pyörälle monen minuutin juttu ja kuski saisi mielenrauhan että valtionkin mielestä ajokki on kunnossa. Enkä nyt ala kommentoimaan katsastuksen tasoa. Muutaman kympin lisäkustannushan tästä aina tulisi.
__________________
Joop |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Kuinka monta meppiä tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu kattoon?
|
#19
|
||||
|
||||
![]()
Täytyy kyllä sanoa että en ole pahoillani että osalle ryhmästä tulee ainakin ajoittain ylimääräistä pakoputki/änkkäri jumppaa!
Tuossa naapurissa yksi suoraputki kyrpä kyllä osaa nillittää arkena naapuruston ruohonleikkaamisesta 0900, mutta jos itse tulee himaan jälkeen puolen yön, niin siltikin pitää tuossa suoralla vääntää pienellä vaihteella tuppi tappiin... |
#20
|
||||
|
||||
![]()
En kans tajuu mikä vitun järki eräillä on tunkee suorat pakoputket moottoripyörään,luulis pää halkeavan kun muutaman satakilsaa paahtaa menemään......jaa niin ei niillä niin pitkälle pääs kun ne keittää öljyt pihalle,veretään vaan korttelia ympäri läikä läikä läikä
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ |
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ne vasta myöhemmin... |
#22
|
|||
|
|||
![]()
Onhan tuo aika säälittävä selitys, että pyörät on hyvässä kunnossa kun on oma henki pelissä. (tarkottaako tuo toisella kädellä sitä, että autot on vielä paremmassa kun on oma ja muidenkin?)
En montaakaan pyörää tiedä joka on laillisessa kunnossa jos oikeen katsomaan ruvetaan. On tehoputkee yms. helevettiä jokasessa pyörässä. Nyt se sitten kaihertaa kun joudutaan kaikki kalliit laittomat acramoposobovivitz viritykset poistamaan kun tulee katsastus. Onhan se helevettos, että mun ja lapsieni henki on pelissä kun isot miehet ajaa 300 jollakin itse tuunaamalla keski-iän kriisissä hankkimalla jonkun muun käpälöimällä pyörällä. Ymmärrän sen, että on harrastajia jotka rakentaa, rassaa ja pitää pyöränsä kunnossa. Mutta väitän, että 80% pyöristä on talvet säilössä ja keväällä vaan otetaan taas tallista esiin, sen kummemmin rassaamatta. Eikä katsastuksen luulisi haittaavan niitä joiden pyörä tarinan mukaan on kunnossa? Eikös se ole muutaman kympin menetys ihan se ja sama? Jos se rahasta on kiinni niin ei sitten varmaan tuommosta huvittelulaitosta tarvi ostaakaan? |
#23
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä melkoista moottoripyörävihaa on tässä porukassa.
Itseänikin vituttaa kaiken maailman kevarit ja mopot, joissa on sellaisia pillejä että korvat särkyy. Ja ompa niitä enskoissakin, muoviluodeista puhumattakaan. Ja ai kamala kun joissakin vanhemmissa pyörissä ei ole äänenvaimennusta ollenkaan, ihan tehtaalta asti! Ketä tahansa ottaa päähän jos niitä huudatetaan lähistöllä silloin kun itse yrittää nukkua. Mutta ihan täysin päätöntä on väittää että ne vaarantavat turvallisuutta sen enempää kuin muutkaan, vitutukseen ei ole vielä kukaan todistettavasti kuollut. Kyllä se on ajajan käytös, mikä sen häiriön tekee, turha pistää moottoripyörän syyksi. Ja mitä tuohon katsastuspakkoon tulee, niin siinä ei ole oikeudenmukaisuuden hajuakaan nykysäädösten mukaan. Pyöriin kun et saa vaihtaa esim. pakoputkea edes hiljaisempaan tarvikeputkeen ilman muutoskatsastusta. Entäs autot? Monenko teistä autossa on kaikki alkuperäiset vaimentimet paikoillaan, ja sanotaanko siitä katsastuksessa? Tarvitseeko sitä muutoskatsastaa? Vai riittääkö, että siellä on edes jotain äänenvaimentimen tapaista että se hyväksytään ilman muita mutinoita? Ja itse en tunne yhtäkään motoristia, joka ei pitäisi pyöräänsä ihan aikuisten oikeasti viimeisen päälle kunnossa. Kyllä Hesellä oli pointti tuossa kommentissaan. Mopo- ja kevarijunnut ovat asia erikseen, pyörien kunnon lisäksi tarvitsisivat asennekasvatusta rankalla kädellä...
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#24
|
|||
|
|||
![]()
Jaa jaa, mielenkiintoista huomata kuinka monella on jotain pieniä tai suurempia herneitä nenussa motoristeja kohtaan...pahaa ääntä pitävät ja saattanevat olla laittomassa kunnossakin, eli vähintään eukko ja mukulat kuolee kun joku motskarilla ajaa...
Niinpä niin. Kuinkas monella on offiauto moitteettomassa kunnossa AINA kun se kadulla liikkuu? Ei liian suuria renkaita, epämääräisiä korotuksia, katkenneita pakoputkia tai sillä viimeviikonlopun safarilla siipeensä ottaneita ohjauksen osia joita pikkusen vinssillä oiottiin sunnuntai-iltana. Eipä sillä, rakennettu pyörä löytyy itseltäkin ja vielä suorilla putkilla ![]() Äänet on pahat ja varmasti ahdistaa jotakuta mut kelpas konttorilla kun muutoksessa aikanaan käytin. Sikäli perseestä tuo ajatus katsastuksesta aina saa pelätä miten suhtaudutaan jo rakennettuihin pyöriin. Ainakin itsestä tuntuu vaan turhalta rahan lypsämiseltä. |
#25
|
|||
|
|||
![]()
Moottoripyörien ja mopojen äänitasojen valvonta kaipaa kyllä ihan oikeasti lisää huomiota. Kovimmat melut lähtee kyllä lähes yksinomaan kaksipyöräisistä. Vakio-2-pyöräiset on ääniltään ok, mutta ne vakiosta muutetut...
![]() ![]() Miksi teho/paino-suhteeltaan muutenkin hyvään moottoriajoneuvoon pitää vaihtaa lisää ääntä tuottava pakoputki?
__________________
Jukka |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vuoden turhake. | Bruno | Chit-Chat | 26 | 10.12.2007 10:54 |
M: hj:n vakio alusta! mitsu L200 vakio alusta + | ALPO | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 07.02.2007 10:38 |
Vuoden moottoriurheilija | h-a-r-z-a | Chit-Chat | 51 | 01.12.2005 21:47 |
K:Ensi vuoden säännöt? | 4wdass | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 21.08.2004 18:57 |
Hands free pakolliseksi vuoden 2003 alusta | bono | This And That | 13 | 14.03.2003 20:41 |