![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() HJ60+5.0 V8Elikkä kyselen uutena maasturi harrastajana ja samalla uutena jäsenenä tuollaista otsikon mukaista asiaa, joka alkoi kiinnostamaan tässä syksyn aikana. Elikkäs olisiko tuollainen paketti mahdollista saada muutoskatsastettua kilpiin? Ja miten on vertailumallien laita sitten, että käykö esim. 2F/3F koneet vertailuun? Olen sen verran tutkinut, kun ainakin BJ:tä olen tavannut jopa kilvissä 5.0 kasilla, mutta en yhtään HJ:ta, joten asia kiinnostaa sen takia. Olisi myös hyvä hieman saada tietoa lisää noiden toyotan moottoreiden tarkemmista tehoista, kun eri paikoissa samoille koneille on ilmoitettu erilaisia tehoja. Ja kasiksi olen ajatellut jotain matalaviritteistä Chevyn kasia.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän toi pitäs olla mahdollista edelleen ja onhan suomessa kilvissäkin ainaki yks V8 HJ moparin tekniikalla.
Eiköhän teho vertailukohteena mee vaikka FJ60/FJ62 malli, eli bensa moottorinen 60-sarjalainen. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Entä onko noilla FJ60/FJ62 alustaltaan ja jarruiltaan mitään eroavaisuutta tuohon HJ60:seen vai ovatko samat osat?
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nii ja voihan sitä moottorin vaihtoa kai verrata myös HJ61 malliin moottorin osalta mun mielestä. Joku autoja leimaileva vois näit vahvistaa. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Olen sen verran tutkinut noita vaihtoehtoja, että FJ60 olisi parempi vaihtoehto vertailuun kun niissähän on suurempi kone kuin muissa eli 4.2 litrainen. Mutta vastaavasti sitten FJ62 olisi teholtaan suurempi, mutta vain n. 4 litran koneella. Vai olisiko mahdollista käyttää samaan aikaan kahta eri vertailumallia samaan aikaan?
Näistä vertailumalli asioista minulla itselläni ei ole minkäänlaista käsitystä oikeastaan ja sen takia kyselenkin näistä asioista ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Miksi chevyn v8 eikä esimerkiksi toyotan oma 1uz-fe?
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Veikkaisin sekä moottorin että aftermarket palikoiden hintaa ja saatavuutta? Ei kait nuo Lexuksen V8- koneet varsinaisesti mitenkään huonoja ole, mutta onhan tuollaisessa perusyksinkertaisessa tönärikoneessa silti hyvät puolensa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Eikä taida löytyä max 186 heppasta kasia leluxilta.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Tehoa on monessa pikkulohkossa äkkiä yli tuon 186, L96 on pikkasen liian tehokas 190 hevosellaan, mutta Monte SS:n keulalla kyseistä pataa on saanut 180 heppaisena. LG4 versio ois sitten 170 heppainen.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
L03?
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
etit sen 305:sen luovuttajan sellasesta autosta jossa on joku 140hp, esmes Caprice tms matalaviritteinen. taisiis, kaytannossa paperit/todistuksen, etta ko kone on ollu tuon tehosena tietyssa automallissa. talleen sie et tarvia pelleilla noiden verrokkiautojen kanssa yhtaan, jenkeissa on se hyva puoli, etta samaa perusblokkia on todella laaja kirjo, nimenomaan just tehojen puolesta
![]() ![]() meinaan, sen koneenvaihtoaihion hinnalla, puhutaan kuitenkin tonnista-parista, sie vaihdat dieseliin isomman ahtimen, preppautat pumpun ja saat viella helevetin ison valijaahdyttimenkin putkineen konehuoneeseen. nuilla evailla neljan litran diiseli jos ei kehita 200hp takarenkailta ni sillo on jotakin menny pirusti pieleen ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep ISORY |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Joo, suomesta ei oo vaikeeta löytää pienitehosta pikkulohkoa.
![]() Tarkka koneen maksimikoko on 60 sarjaan (sekä 40 ja 55 sarja) 5287.5 cc. Kuutiotuumina 322.6 cid. Eli 305 letukan lisäksi listaan voi laittaa 273, 318 mopar 262 (110 hv ![]() 260, 289, 302 ford 267, 301 pontiac 260, 307 oldsmobile 300 buick 304 amc Jos ostaa kasari farmari-GM:n, niin kannattaa katsoa minkä merkkinen kone siellä on nokalla. Ei oo välttämättä sama mitä nokkamerkissä lukee. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Hmm, tuon 262 muskelimoottorin voisi laittaa vaikka mihin kikottimeen. Mistähän tuollainen löytyy? 110hv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Olenkin miettinyt kyllä noita toyotan omiakin koneita, mutta päätynyt silti noihin jenkki kaseihin, koska hinnat osiltaan ovat halvempia, paremmin saatavilla ja mahdollinen virityspotenttiaali. Tiedän kuitenkin et toyotan koneet on paljon luotettavempia kuin nuo jenkki koneet, mutta harrastus kullakin ja kun itse tykkään enempi niistä kasi koneen äänistä
![]() Lainaus:
En kyllä hauku noita Toyotan enkä Lexuksen koneita jenkki koneisiin verrattuna huonoiksi, päin vastoin. Kone valintani on puhtaasti mieltymyksieni pohjalta syntynyt. Olen aina pitänyt noista V8 jenkeistä kun aloin 8 vuotiaana (elikkä n. 15 vuotta sitten) kiertämään enoni mukana tallilla laittelee eri jenkki autoja. Siitä syystä itseä kiinnostaa laittaa ensimmäinen V8 maasturi, vaikkakin pientä tekemistä se kyllä vaatiikin. Ja aloitus ei varmastikaan ole ihan tavallisimmasta päästä, epäilen vahvasti. (Jos joku kysyy miksen laita suorilteen jenkki autoa, niin vastaus on että löytyy jo kolme käyttöautoa eikä neljännelle ole tarvesta) "Mutta sehän on vain puhdasta harrastamista vanhojen autojen kanssa ![]() |
#19
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Autohan minulla toimii tällä hetkellä työautona, mutta talveksi se on tarkoitus purkaa ja rakentaa uusiksi. Lainaus:
|
#20
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Juu olenkin ajatellut et jos sattuu löytymään oikea koneinen auto kohtuu hinnalla niin ostan koko auton kerralla. Saa ainakin seuraavan uuden projektin kun HJ valmistuu eikä tarvi miettiä mitä alkaa seuraavaksi tekemään. Elikkä mielessä pyörii juuri nuo capricet/80-luvun El Caminot tällä hetkellä. Jos on muita vaihtoehtoja niin voi ilmoittaa tänne tai privanakin. Arvelen että oikeita jenkki harrastajiakin täältä löytyy varmasti. |
#21
|
|||
|
|||
![]()
Itse en ole koskaan oikein joutunu näiden iskutilavuuksien/tehojen kanssa leikkimään kun olen enempi muutenkin ollu noiden yli 400 cid:ien parissa aikoinaan. Pikku lohkot on minulle ihan uusi käsite sekä niiden tehot tähän omaan "pikku" autoon
![]() |
#22
|
||||
|
||||
![]()
Kannattaisko tuohon hommata 305 TBI ruiskulla, 2 piste pruutta 80 luvun lopusta ta 90 alusta. TBI on helppo ruisku asentaa toiseen koriin ja ei tarvis pelätä kaasarin kiehumisia ja auton sammuilemisia kallistuksissa jne kaasarien kiroja. Parhaita varaosa-autoja olis varmaan läpimädät 90luvun alun vanit.
|
#23
|
|||
|
|||
![]() itse etsisin
camaroita niissä oli tbi koneita enemmänkuin suomessa bensakoneisia vaneja,
niitä löytyi valillä tolpanympärille kiedottuna jolloin kone vielä ehjä eikä kukaan kiukuttele että menit pilaamaan "hyvän"aihion. Viimeksi muokannut mechanic-71 : 12.10.2013 08:30 |
#24
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja siihen päälle vielä 30 vuotta huonoo huoltoo ja kovaa ajoo, niin nokalla voi löytyä mitä vaan. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#25
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan 16" vanteet (HJ60) ja startti (HJ60) | Juuz | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 25.07.2010 12:13 |
Ostetaan HJ60 61 tai HJ60 bolt on sopivan moottorin! | Karvanaama | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.12.2009 23:29 |
M: RR 3.5L V8 + hj60 akselit hintaa muokattu | Vilkutin | O/M/V Ajoneuvot | 30 | 18.06.2007 07:19 |
v8 hj60 | tapsa4x4 | Chit-Chat | 14 | 24.06.2005 15:46 |
M: hj60/61 5v laatikko+muita hj60:sen osia | Ahma | O/M/V Muut | 14 | 26.07.2004 20:19 |