![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Patrol GR öljynpaineetkylmänä kun käynnistää,niin kestää tuskaisen kauan ennenkuin öljyvalo sammuu ja mittari alkaa nousta. tuli mielestäni tollaseks aika yhtäkkiä. kone muuten hyvä ja lämpösenä pitää paineita parisen kiloo. kone siis on tuo rd28t. mistähän mahtas johtua moinen?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Millos vaihdettu viimeks öljyt on?
Mikähän on viskositeetti??? <center>__________________________________________ ____________________________</center> <center>Olen KALAVIEHE!!!</center> |
#3
|
|||
|
|||
![]()
onko koneessa öljyä, kuluttaako paljon?
Note! This message was posted anonymously! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Öljyjä oon vaihdellu parikertaa vuodessa,suodatinta joka toisella vaihdolla. kilsoja kertyy vuodessa noin 15 000.
monia öljyjä kokeillut,nyt on 15W40 delvac,just vaihdettu. kaikilla öljyillä ollut laiska tuo paineennousu. kone ei kuluta juuri ollenkaan öljyä,vaihtovälillä ehkä kerran pitää lisätä. jos seisoo alle 10 tuntia niin nousee paineet heti. epäilin ensin sitä valon anturia mutta ne anturit näkyy olevan molemmille erikseen,ja mittarin näyttämä tukee valon toimintaa. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Haiskahtaa melekeen siltä että ö-pumpun perse olis löyhällä.Öljypohja pois ja kiristää pumpun pultit.Heitteleekö paine ajossa yhtään vai pysyy hievahtamatta tasisesti paikoillaa ?
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Eipä heittele ajossa yhtään,ehkä viisarin paksuuden verran.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Taitaapa olla ö-pumpun pultit sitten kireellä.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Veikkaisin, että suodatin valuu jostain syystä itsensä tyhjäksi auton seisoessa. Silloin paine nousee vasta kun purkki on uudelleen täynnä.
Milloin suodatin on vaihdettu? Onko samaa tyyppiä kuin aikaisemmin? Tuliko vika suodattimen vaihdon jälkeen? T, Antti |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on sama ominaisuus ollu niin kauan kuin autokin, onko se sitten vika?
Paine nousee hitaasti mutta varmasti kylmänä yli 4 kiloon ja putoo noin kahteen koneen lämmettyä. Öljyn ja suodattimen vaihdot ei muuTA tilannetta. t jussi |
#10
|
|||
|
|||
![]()
joopa,ilkee vaan kattoo kun öljyvalo palaa 6-8 sekuntia ja koneen äänikin rouhea,ennenkuin paineet nousee.
kanavan tyhjäksivalumista mäkin epäilin,mutta suodattimissa on ollut tuo kumiläppä kaikissa. jospa se sitten on tuon koneen ominaispiirre. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Allekirjoittaneen autossa ainakin valo sammuu heti kun kone käynnistyy ja öljynpaineetkin pompaa heti 4:ään kiloon, tai ainakin sillon kun mittari sattuu toimimaan. Aina olen käyttänyt alkuperäistä suodatinta ettei tuollaisia ongelmia synny.
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Mun patrollissa on öljynpaineet siinä ekalla viivalla lämpimänä. Kylmänä pomppaa heti sinne mittarin puoleenväliin ja siitä laskee lämmetessään. Valo sammuu n.2s siitä kun laittaa käyntiin.
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Edelliseen viestiini muutos, vaihdoin tuon mittarin satunnaisen toimimattomuuden takia öljynpaineanturin ja laitoin tarvikeanturin ja nyt valon sammuminen ja mittarin toiminta hidastuneet eli kestää noin 5sek ennenkuin valo sammuu tai viisari nousee. Alkuperäisellä anturilla ei tätä ongelmaa.
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Mulla kans kylmänä kestää 6-8 sekkaa kun paineet nousee,kuumana heittelee 0,5-2,5 välillä |
#15
|
|||
|
|||
![]()
joopa. samoin mulla eli toivottavasti ominaisuus eikä vika.
kiitoksia vastanneille! |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Vanhaa topikkia lainaten...
Kylmänä paineet nousee vähän reiluun 4 kiloon ja lämpösenä laskee 0,5-1 välimaastoon. Kuumana seilaa tolla välillä, riippuen kierroksista. Öljyt 10/40 semisynteettiset Valvolinen MaxLife Diesel, suodatin on joku moponepin tarvikemalli. Mistähän lähtis liikkeelle, kun ei oo patrolia tullu rassattua juurikaan? |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#19
|
||||
|
||||
![]()
GR paineet:
Jos kaikki on ok: Lämpina : 0,5 - 0,78 bar tyhjäkäyntissa, 3 - 4 bar 3000 kierroksista Kylmä voi olla lisää. öljy pitäis olla : 15W40 tai 10W40 Joskus paineanturi ei on ihan tarkkaa enää, se on mahdollista puhdistaa sen mutta se on niin herkka. Paras tapa on käytä mekaaninen mittari. Öljynvalo on toinen antori jossain. Yleensä se on pumppun takaosa mikä on löysä, mutta joskus se voi olla kulunut. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
LJ.n öljynpaineet | Micco | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 19.08.2007 17:30 |
hj:n öljynpaineet | vertti | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.03.2007 06:15 |
Öljynpaineet Pajero | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 02.01.2007 07:02 | |
Cruiserin öljynpaineet!! | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2006 09:15 | |
Öljynpaineet?! | BlackJack | Vuosimallit 1984-1996 | 4 | 30.06.2004 23:31 |