Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.11.2006, 17:12
Turska71 Turska71 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.10.06
Viestit: 14
Perusasetus

Patrol GR öljynpaineet


kylmänä kun käynnistää,niin kestää tuskaisen kauan ennenkuin öljyvalo sammuu ja mittari alkaa nousta.
tuli mielestäni tollaseks aika yhtäkkiä.
kone muuten hyvä ja lämpösenä pitää paineita parisen kiloo.
kone siis on tuo rd28t.
mistähän mahtas johtua moinen?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.11.2006, 17:29
Flugfiske:n Avatar
Flugfiske Flugfiske ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 1.113
Perusasetus

Millos vaihdettu viimeks öljyt on?
Mikähän on viskositeetti???

<center>__________________________________________ ____________________________</center>
<center>Olen KALAVIEHE!!!</center>
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.11.2006, 17:51
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

onko koneessa öljyä, kuluttaako paljon?

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.11.2006, 20:40
Turska71 Turska71 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.10.06
Viestit: 14
Perusasetus

Öljyjä oon vaihdellu parikertaa vuodessa,suodatinta joka toisella vaihdolla. kilsoja kertyy vuodessa noin 15 000.
monia öljyjä kokeillut,nyt on 15W40 delvac,just vaihdettu.
kaikilla öljyillä ollut laiska tuo paineennousu.
kone ei kuluta juuri ollenkaan öljyä,vaihtovälillä ehkä kerran pitää lisätä.
jos seisoo alle 10 tuntia niin nousee paineet heti.
epäilin ensin sitä valon anturia mutta ne anturit näkyy olevan molemmille erikseen,ja mittarin näyttämä tukee valon toimintaa.


Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.11.2006, 22:18
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.782
Perusasetus

Haiskahtaa melekeen siltä että ö-pumpun perse olis löyhällä.Öljypohja pois ja kiristää pumpun pultit.Heitteleekö paine ajossa yhtään vai pysyy hievahtamatta tasisesti paikoillaa ?

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.11.2006, 07:31
Turska71 Turska71 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.10.06
Viestit: 14
Perusasetus

Eipä heittele ajossa yhtään,ehkä viisarin paksuuden verran.

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.11.2006, 07:34
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.782
Perusasetus

Taitaapa olla ö-pumpun pultit sitten kireellä.

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.11.2006, 08:27
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Veikkaisin, että suodatin valuu jostain syystä itsensä tyhjäksi auton seisoessa. Silloin paine nousee vasta kun purkki on uudelleen täynnä.

Milloin suodatin on vaihdettu?
Onko samaa tyyppiä kuin aikaisemmin?
Tuliko vika suodattimen vaihdon jälkeen?

T, Antti
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.11.2006, 08:30
Jussik:n Avatar
Jussik Jussik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.07.05
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 132
Perusasetus

Mulla on sama ominaisuus ollu niin kauan kuin autokin, onko se sitten vika?
Paine nousee hitaasti mutta varmasti kylmänä yli 4 kiloon ja putoo noin
kahteen koneen lämmettyä. Öljyn ja suodattimen vaihdot ei muuTA tilannetta.

t jussi

Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.11.2006, 17:24
Turska71 Turska71 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.10.06
Viestit: 14
Perusasetus

joopa,ilkee vaan kattoo kun öljyvalo palaa 6-8 sekuntia ja koneen äänikin rouhea,ennenkuin paineet nousee.
kanavan tyhjäksivalumista mäkin epäilin,mutta suodattimissa on ollut tuo kumiläppä kaikissa.
jospa se sitten on tuon koneen ominaispiirre.

Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.11.2006, 18:52
viikinki viikinki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.07.06
Sijainti: Joutseno, .
Viestit: 55
Perusasetus

Allekirjoittaneen autossa ainakin valo sammuu heti kun kone käynnistyy ja öljynpaineetkin pompaa heti 4:ään kiloon, tai ainakin sillon kun mittari sattuu toimimaan. Aina olen käyttänyt alkuperäistä suodatinta ettei tuollaisia ongelmia synny.

Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.12.2006, 23:12
-PatrolGR- -PatrolGR- ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 20.11.06
Sijainti: Oulu city, Finland.
Viestit: 3
Perusasetus

Mun patrollissa on öljynpaineet siinä ekalla viivalla lämpimänä. Kylmänä pomppaa heti sinne mittarin puoleenväliin ja siitä laskee lämmetessään. Valo sammuu n.2s siitä kun laittaa käyntiin.


Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 16.12.2006, 12:04
viikinki viikinki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.07.06
Sijainti: Joutseno, .
Viestit: 55
Perusasetus

Edelliseen viestiini muutos, vaihdoin tuon mittarin satunnaisen toimimattomuuden takia öljynpaineanturin ja laitoin tarvikeanturin ja nyt valon sammuminen ja mittarin toiminta hidastuneet eli kestää noin 5sek ennenkuin valo sammuu tai viisari nousee. Alkuperäisellä anturilla ei tätä ongelmaa.

Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 18.12.2006, 22:41
Patrooli Patrooli ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 18.12.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 1
Perusasetus


Mulla kans kylmänä kestää 6-8 sekkaa kun paineet nousee,kuumana heittelee 0,5-2,5 välillä

Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 22.12.2006, 17:20
Turska71 Turska71 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.10.06
Viestit: 14
Perusasetus

joopa. samoin mulla eli toivottavasti ominaisuus eikä vika.
kiitoksia vastanneille!

Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 10.09.2013, 22:03
stone cold:n Avatar
stone cold stone cold ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.03.11
Sijainti: jyväskylä
Viestit: 14
Perusasetus

Vanhaa topikkia lainaten...

Kylmänä paineet nousee vähän reiluun 4 kiloon ja lämpösenä laskee 0,5-1 välimaastoon. Kuumana seilaa tolla välillä, riippuen kierroksista.

Öljyt 10/40 semisynteettiset Valvolinen MaxLife Diesel, suodatin on joku moponepin tarvikemalli.

Mistähän lähtis liikkeelle, kun ei oo patrolia tullu rassattua juurikaan?
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 11.09.2013, 08:52
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja stone cold Näytä viesti
Vanhaa topikkia lainaten...

Kylmänä paineet nousee vähän reiluun 4 kiloon ja lämpösenä laskee 0,5-1 välimaastoon. Kuumana seilaa tolla välillä, riippuen kierroksista.

Öljyt 10/40 semisynteettiset Valvolinen MaxLife Diesel, suodatin on joku moponepin tarvikemalli.

Mistähän lähtis liikkeelle, kun ei oo patrolia tullu rassattua juurikaan?
Anna olla ja aja hymyssä suin. Moottorissa paineet ok. Eli tyhjäkäynti on oikeasti alle kilon näissä. Tosin tuo 4 tuntuu hieman vähältä lähtöön, mutta jos se käy ajossakin siellä, niin ei siinä mitään isompaa voitelu ongelmaa ole. Voihan se tietysti johtua että sinulla eri öljyt kuin minulla, mutta omassa käy lähdössä viileillä keleillä 8 kilossa.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 11.09.2013, 09:05
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja stone cold Näytä viesti
Vanhaa topikkia lainaten...

Kylmänä paineet nousee vähän reiluun 4 kiloon ja lämpösenä laskee 0,5-1 välimaastoon. Kuumana seilaa tolla välillä, riippuen kierroksista.

Öljyt 10/40 semisynteettiset Valvolinen MaxLife Diesel, suodatin on joku moponepin tarvikemalli.

Mistähän lähtis liikkeelle, kun ei oo patrolia tullu rassattua juurikaan?
Laita mekaaninen mittari, niin näet oikean tilanteen!
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 11.09.2013, 15:16
fintroll:n Avatar
fintroll fintroll ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 296
Perusasetus

GR paineet:

Jos kaikki on ok:
Lämpina : 0,5 - 0,78 bar tyhjäkäyntissa, 3 - 4 bar 3000 kierroksista

Kylmä voi olla lisää.

öljy pitäis olla : 15W40 tai 10W40

Joskus paineanturi ei on ihan tarkkaa enää, se on mahdollista puhdistaa sen mutta se on niin herkka. Paras tapa on käytä mekaaninen mittari.
Öljynvalo on toinen antori jossain.

Yleensä se on pumppun takaosa mikä on löysä, mutta joskus se voi olla kulunut.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
LJ.n öljynpaineet Micco Tekniikka & Jutustelu 12 19.08.2007 17:30
hj:n öljynpaineet vertti Tekniikka & Jutustelu 8 20.03.2007 06:15
Öljynpaineet Pajero Tekniikka & Jutustelu 3 02.01.2007 07:02
Cruiserin öljynpaineet!! Tekniikka & Jutustelu 12 23.06.2006 09:15
Öljynpaineet?! BlackJack Vuosimallit 1984-1996 4 30.06.2004 23:31


Sivu luotu: 04:28 (GMT +2).