Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Patrol GR öljynpaineet (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=26409)

Turska71 01.11.2006 17:12

Patrol GR öljynpaineet
 
kylmänä kun käynnistää,niin kestää tuskaisen kauan ennenkuin öljyvalo sammuu ja mittari alkaa nousta.
tuli mielestäni tollaseks aika yhtäkkiä.
kone muuten hyvä ja lämpösenä pitää paineita parisen kiloo.
kone siis on tuo rd28t.
mistähän mahtas johtua moinen?


Flugfiske 01.11.2006 17:29

Millos vaihdettu viimeks öljyt on?
Mikähän on viskositeetti???

<center>__________________________________________ ____________________________</center>
<center>Olen KALAVIEHE!!!</center>

01.11.2006 17:51

onko koneessa öljyä, kuluttaako paljon?

Note! This message was posted anonymously!

Turska71 01.11.2006 20:40

Öljyjä oon vaihdellu parikertaa vuodessa,suodatinta joka toisella vaihdolla. kilsoja kertyy vuodessa noin 15 000.
monia öljyjä kokeillut,nyt on 15W40 delvac,just vaihdettu.
kaikilla öljyillä ollut laiska tuo paineennousu.
kone ei kuluta juuri ollenkaan öljyä,vaihtovälillä ehkä kerran pitää lisätä.
jos seisoo alle 10 tuntia niin nousee paineet heti.
epäilin ensin sitä valon anturia mutta ne anturit näkyy olevan molemmille erikseen,ja mittarin näyttämä tukee valon toimintaa.



joker 01.11.2006 22:18

Haiskahtaa melekeen siltä että ö-pumpun perse olis löyhällä.Öljypohja pois ja kiristää pumpun pultit.Heitteleekö paine ajossa yhtään vai pysyy hievahtamatta tasisesti paikoillaa ?


Turska71 02.11.2006 07:31

Eipä heittele ajossa yhtään,ehkä viisarin paksuuden verran.


joker 02.11.2006 07:34

Taitaapa olla ö-pumpun pultit sitten kireellä.


Ahosensetä 02.11.2006 08:27

Veikkaisin, että suodatin valuu jostain syystä itsensä tyhjäksi auton seisoessa. Silloin paine nousee vasta kun purkki on uudelleen täynnä.

Milloin suodatin on vaihdettu?
Onko samaa tyyppiä kuin aikaisemmin?
Tuliko vika suodattimen vaihdon jälkeen?

T, Antti

Jussik 02.11.2006 08:30

Mulla on sama ominaisuus ollu niin kauan kuin autokin, onko se sitten vika?
Paine nousee hitaasti mutta varmasti kylmänä yli 4 kiloon ja putoo noin
kahteen koneen lämmettyä. Öljyn ja suodattimen vaihdot ei muuTA tilannetta.

t jussi


Turska71 02.11.2006 17:24

joopa,ilkee vaan kattoo kun öljyvalo palaa 6-8 sekuntia ja koneen äänikin rouhea,ennenkuin paineet nousee.
kanavan tyhjäksivalumista mäkin epäilin,mutta suodattimissa on ollut tuo kumiläppä kaikissa.
jospa se sitten on tuon koneen ominaispiirre.


viikinki 02.11.2006 18:52

Allekirjoittaneen autossa ainakin valo sammuu heti kun kone käynnistyy ja öljynpaineetkin pompaa heti 4:ään kiloon, tai ainakin sillon kun mittari sattuu toimimaan. Aina olen käyttänyt alkuperäistä suodatinta ettei tuollaisia ongelmia synny.


-PatrolGR- 15.12.2006 23:12

Mun patrollissa on öljynpaineet siinä ekalla viivalla lämpimänä. Kylmänä pomppaa heti sinne mittarin puoleenväliin ja siitä laskee lämmetessään. Valo sammuu n.2s siitä kun laittaa käyntiin.



viikinki 16.12.2006 12:04

Edelliseen viestiini muutos, vaihdoin tuon mittarin satunnaisen toimimattomuuden takia öljynpaineanturin ja laitoin tarvikeanturin ja nyt valon sammuminen ja mittarin toiminta hidastuneet eli kestää noin 5sek ennenkuin valo sammuu tai viisari nousee. Alkuperäisellä anturilla ei tätä ongelmaa.


Patrooli 18.12.2006 22:41


Mulla kans kylmänä kestää 6-8 sekkaa kun paineet nousee,kuumana heittelee 0,5-2,5 välillä


Turska71 22.12.2006 17:20

joopa. samoin mulla eli toivottavasti ominaisuus eikä vika.
kiitoksia vastanneille!


stone cold 10.09.2013 22:03

Vanhaa topikkia lainaten...

Kylmänä paineet nousee vähän reiluun 4 kiloon ja lämpösenä laskee 0,5-1 välimaastoon. Kuumana seilaa tolla välillä, riippuen kierroksista.

Öljyt 10/40 semisynteettiset Valvolinen MaxLife Diesel, suodatin on joku moponepin tarvikemalli.

Mistähän lähtis liikkeelle, kun ei oo patrolia tullu rassattua juurikaan?

Kala92 11.09.2013 08:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja stone cold (Viesti 1042449)
Vanhaa topikkia lainaten...

Kylmänä paineet nousee vähän reiluun 4 kiloon ja lämpösenä laskee 0,5-1 välimaastoon. Kuumana seilaa tolla välillä, riippuen kierroksista.

Öljyt 10/40 semisynteettiset Valvolinen MaxLife Diesel, suodatin on joku moponepin tarvikemalli.

Mistähän lähtis liikkeelle, kun ei oo patrolia tullu rassattua juurikaan?

Anna olla ja aja hymyssä suin. Moottorissa paineet ok. Eli tyhjäkäynti on oikeasti alle kilon näissä. Tosin tuo 4 tuntuu hieman vähältä lähtöön, mutta jos se käy ajossakin siellä, niin ei siinä mitään isompaa voitelu ongelmaa ole. Voihan se tietysti johtua että sinulla eri öljyt kuin minulla, mutta omassa käy lähdössä viileillä keleillä 8 kilossa.

Jare 11.09.2013 09:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja stone cold (Viesti 1042449)
Vanhaa topikkia lainaten...

Kylmänä paineet nousee vähän reiluun 4 kiloon ja lämpösenä laskee 0,5-1 välimaastoon. Kuumana seilaa tolla välillä, riippuen kierroksista.

Öljyt 10/40 semisynteettiset Valvolinen MaxLife Diesel, suodatin on joku moponepin tarvikemalli.

Mistähän lähtis liikkeelle, kun ei oo patrolia tullu rassattua juurikaan?

Laita mekaaninen mittari, niin näet oikean tilanteen!

fintroll 11.09.2013 15:16

GR paineet:

Jos kaikki on ok:
Lämpina : 0,5 - 0,78 bar tyhjäkäyntissa, 3 - 4 bar 3000 kierroksista

Kylmä voi olla lisää.

öljy pitäis olla : 15W40 tai 10W40

Joskus paineanturi ei on ihan tarkkaa enää, se on mahdollista puhdistaa sen mutta se on niin herkka. Paras tapa on käytä mekaaninen mittari.
Öljynvalo on toinen antori jossain.

Yleensä se on pumppun takaosa mikä on löysä, mutta joskus se voi olla kulunut.


Sivu luotu: 16:50 (GMT +2).