![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() hj:n öljynpaineetkuinkas korkealle kuuluis nousta noi öljynpaineet kylmänä ja kuumana? auto 88 vapari ajettu 496000km. kun kuumana tyhjäkäynillä nousee viisarin verran yli alaviivan ja 2000-2500rpm melkein puoliväliin asteikkoa.onko öljynvaihdon paikka vai öljypumppu valmis vai missä vika vai vikaa laisinkaan? lähtee kyllä hienosti käyntiin ja kulkee ja vetää.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
tarkottaako alaviiva asteikon alalaitaa?
Normi taitaa olla noin neljännes asteikoista tyhjillään ja puoliväli ajossa. Mutta mittarit on mittareita, ei ne kaikki samaa näytä. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kannattaa ensiksi mitata toimivalla mittarilla mitkä paineet siellä todellisuudessa on. Öljynpaineanturi vois esim. olla ehtoo puolella.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
juu, noi toyotan mittarit on melki kaikki sellasia "suuntaa-antavia". Niihin ei hirveesti kannata luottaa. Mullakin on kuumana melki pohjassa mittari.
![]() -WWW.PROFANTASYSAFARI.COM |
#5
|
|||
|
|||
![]()
jos alaviiva tarkottaa alempaa niistä kahdesta viivasta mitä siellä on,niin kuullostaa ihan normaalilta tyhjäkäyntipaineelta.
Ajossa 2000-2500 kierroksilla sitten ylemmän viivan tuntumassa, yli puolivälin kuitenkin. Tosta on olemassa jossain toyotan huoltovihkosta otettu kuvakin missä näytetään ne alueet jolla viisarin pitäs olla kylmänä ja kuumana.... ei kovin ylös kuitenkaan viisari niissä nouse Huolestuisin vasta kun kone rupeaa sammuilemaan kuumana (edic katkaisee syötön kun liian vähän paineita...) - Luigi Edited by - Luigi81 on 19/03/2007 00:58:24 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Aikanaan omassa painiskelin saman ongelman kanssa, johon ratkaisuna tuuppasin kylkeen ihan normin painemittarin, vaimentamattoman 1-10bar asteikolla. Kuumana oman mittarin mukaan paineet oli ihan nollissa, mekaaninen näytti ~1,5bar, kierroksilla meni puoleenväliin omaa mittaria ja mekaaninen näytti 3,5bar...
[17:19:04] <baxxter> ullex, suomen suurin sitioffari http:\\www.nescarte.fi |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tuossapa tuo:
![]() ______________________ Minä mistään mitään tiedä. Miesten lelut on kookkaita. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
kiitokset avuista!! täytyypi koittaa toisella painemittarilla ja katsoa toimenpiteitä sitten jos on tarvis.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
"Oikealla" mittarilla paineet tyhjäkäynnillä 0,3 kg/cm2 (29 kPa) tai enemmän, 3000 kierroksella 2,5 ... 6,0 kg/cm2 (245 ... 588 kPa)
______________________ Minä mistään mitään tiedä. Miesten lelut on kookkaita. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Patrol GR öljynpaineet | Turska71 | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 11.09.2013 15:16 |
LJ.n öljynpaineet | Micco | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 19.08.2007 17:30 |
Patrollin öljynpaineet | psk123 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 06.02.2007 22:06 |
Öljynpaineet Pajero | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 02.01.2007 07:02 | |
Öljynpaineet?! | BlackJack | Vuosimallit 1984-1996 | 4 | 30.06.2004 23:31 |