Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.07.2013, 22:59
Kuulessää Kuulessää ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.07.12
Sijainti: Sastamala
Viestit: 22
Perusasetus

total recall cherokee kampuran stefat


No niin persielleen meni tämäkin remonttiyritys. Cherokee 4,0 vuoteli kampuran etu- ja takastefatiivisteistään öljyä ja niinpä yritin korjata tilannetta vaihtamalla moiset uusiin Jamantilta hankitulla tiivistesarjalla jossa mukana myös uusi yhtenäinen öljypohjan tiiviste. Kaikki tuntui menevän ihan mallin mukaan; öljypohja irti (oli muuten ihan sikalujasti kiinnni vanhoissa tiivisteissään mutta antautui lopulta metrisen kakkosnelosen ja oikean puoleisen tiivisteen väliin vasaroidun lastan avulla. Sitten öljypumppu irti ja öljypohja pois, takimmainen runkolaakeripukki irti ja pois ja muita hieman löysälle. Vanhan stefan yläpuolikas tuurnalla kymmenkunta milliä ensin sisään ja sitten nokkapihdeillä toisesta päästä hivutellen ulos. Uusi tiiviste hyvin vaselinoituna paikalleen, meni aika hyvin mitä nyt kymmenkunta milliä piti taas vasaralla ja tuurnalla vähän auttaa. Ja huulikin mielestäni oikein päin eli 1. sylinterin suuntaan. Sitten laakeripukki takaisin uudella stefapuolikkaalla kalustettuna ja päätylärpäkkeet RTV sealantilla voideltuina. Pukkien kiristys 108 Nm. Pirunmoinen homma saada vanhat tiivistejätteet pois öljypohjasta ja blokista, CRC tiivistejättteenpoistajaa meni purkillinen mutta kyllä siitä tuntui olevan jotain apuakin. Dampperin pultti auki ja dampperi sille tarkoitetulla ulosvetäjällä pois. Vanha stefa pois ja uusi paikalleen dampperipultin kierteeseen sopivalla pultilla ja uuteen stefaan sopivalla holkilla vedättämällä (Belaruksen jonkun kumityynyn ulkokuori ). Sitten Crownin yhtenäinen tiiviste Permatexin tiivisteliimalla blokiin kiinni öljypohjan pulttien avulla käsitiukkuuteen autettuna ja muutaman tunnin odottelu kunnes öljypohja lopulliseen kiinnitykseensä neljän kannattoman ohjuripultin avustuksella. Öljyt sisään ja koeajolle. Ja kymmenen kilometrin jälkeen helvetinmoinen savupilvi takana kun takimmainen stefa tai tiiviste vuotaa öljyt pakarille vaihdelootan etupuolelta, siis persiillen meni jälleen kerran mutta missä? Laulajaa lainatakseni, "tein kaiken niin hyvin kuin voin". Nyt kyllä ahistaa...

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Jeepin kampuran asentotunnistin Jeeep O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 23.07.2012 13:07
Kampuran kiillotuksen merkkejä... jyrden Tekniikka & Jutustelu 0 10.07.2011 10:40
M: Total Guitar-lehtiä hervoton pino ceedeineen sepi O/M/V Muut 0 26.04.2007 13:38
Eri automerkkien Recall MakeMyD Tekniikka & Jutustelu 8 13.09.2005 10:29


Sivu luotu: 21:47 (GMT +2).