![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() BJ:n koppa HJ:n rungolleonko kukaan swapannut bertan koppaa HJ:n rungolle ja tietenkin tekniikalle, eli siis hojarista runko kone+laatikko ja akselit jousineen. tässä vaiheessa kannattaa uhohtaa akselivälillä ym. pikkuasioilla saivartelu. BJ:n runkoon ja koppaan on survottu iät ajat hojareista koneet laatikot ja jousetkin hyvällä menestyksellä. bertan ruosteisen rungon korjaus ja tekniikka swappaus olis vaan niin paljon kätevämpi hoitaa ruosteettomaan hojarin runkoon, siinä olis samalla tekniikkakin jo valmiina korvakkeineen... akselivälihän on sitten vaan hienosäätö kysymys. no, sitten joku kohta kysyy että miksi ei voi ajaa hoojiillä jos siitä on tekniikka kokonaisuudessaan? kysymys on aiheeton, bertta on bertta ja sillä hyvä!!
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
One word: Trafi
__________________
Sika ajaa Possulla |
#3
|
||||
|
||||
![]()
pistät bj runkonumeron ja oot iha hiljaa
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
kyllähän rungon ruostevaurioita saa korjata, jopa suuretkin korjaukset ovat sallittuja.....!! kuka määrittää että missä korjauksen raja ylittyy? tiedän monta autoa johin on tehty koko takarunko uusiksi katsastusmiehen kannustaessa ja luvalla. mutta nämä ovat yhtä toissijaisia juttuja kuin akseliväli.
tuleeko mieleen oikeita ongelmia saati esteitä? |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jos tuo onnistuisi, niin taitaisi olla jo jokunen lyhytakselivälinen HooJii olemassa.
Totta tuo katsastajan kannustaminen rungon korjaamiseen puolestavälistä taakse asti. Mutta akseliväli lie sitten se juttu mikä on lakiin ja asetukseen kirjattu. Koitappa kysellä virallisilta tahoilta/hae luvat ko. muutokselle!
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
unohtakaa katsastustekniikka ja kilvet, koittakaa lähestyä ajatusta puhtaasti teknisestä näkökulmasta. oikeita offorad ajopelejä on enemmän ilman kilpiä kuin kilvissä, ja punaisilla puuhalapuilla siirrellään kaikenkarvaisia laitteita joista kaikista ei taida löytyä edes sitä runkonumeroakaan jolla laput haetaan....kunhan nyt ei ihan corollan identiteetillä hae lappuja 4wd vehkeeseen.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän sitä akseliväliä saa muuttaa, mutta vain mallisarjan puitteissa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Onhan se hojarin runko sen 6 vai 7 senttiä leveämpi... jotenkin tuntuu että on helpompi tehdä ne koneenkorvat beejiin runkoon kun yrittää sovittaa beejiin koppaa hoojiin runkoon. Mut sen beejiin kopan vois laittaa hodarin rungolle niin tulis jopa jonkunnäköstä alustapäivitystä samalla
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
o:suikkelin koppa | kävikökipiäää | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 07.11.2007 17:47 |
M:Fiuden koppa | Racingrabbit | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 14.10.2007 16:49 |
rangen koppa | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 28.06.2004 14:23 | |
M:rangen koppa | tiipe | O/M/V Muut | 0 | 15.04.2003 20:58 |
O: BJ:n koppa ja runko | imported_offroadjouni | O/M/V Muut | 0 | 04.02.2003 17:26 |