![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Trailerin vetäjäksi maasturiTarvii hommata sellanen käyttis mikä kiskoo telivaunua (kafi) ja traikkua suikalla lastattuna kunnialla. Kattelin noita halpoja Pajeroita 2,5 td mutta onkos niissä muita heikkoja lenkkejä kuin kansi ja loota? Joskus muistan sellasella kärryä vetäneeni mutta ko auto oli silloin alle 5v vanha.. Toinen mitä kattelin oli tollanen xj chero, mutta sehän on palstalla haukuttu ihan pystyyn, kun ei pysy mm pyörillään.. ![]() ![]() Nelivetopikappi mallia korotettu letukka ei ole hyvä veturi, mutta eipä noi ehdokkatkaan kaksisia ole. Lisää ehdotuksia ja vikalistaa kiitos, tarvii ennen 24.10 joku kottero hommata.
Viimeksi muokannut SamiN : 21.09.2009 18:07 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tää veti ihan hyvin
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Ite kattelisin HJ-61, Patrollit tai HDJ:t pakuna/huoltoautona tai tietty maasturi verollakin, jos rahaa on ![]() Paljos on muuten rahaa laittaa veturiin ja monellekko pitää olla rekisteröity????? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mätiä paskoja metsästän..
Eli johonkin pariin tonniin on budjetti rajattu. Kalliimman jos ostaa jääpi yläkerta villottamati ja siitä ei emännys tykkää.. ![]() Ulkonäkö on toissijainen seikka, kunhan runko ja tekniikka rokkaa. Kuppasella kopalla on helpompi "eksyä" metsänpuolelle. ![]() Niinjoo, mieluiten 5:lle rekisteröity. Pakukin olis omaan käyttöön ok mutta tarvittaessa olis hyvä saada koko pesue kyytiin. (esim vaunulla kun lähdetään) Viimeksi muokannut SamiN : 18.09.2009 20:41 Perustelu: unohtu toi hlö määrä |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Niin, ja ennen ku joku ehdottaa KA-Suburbania (mikä olisihan loistava), niin vaimolla ei ole C-korttia eikä sitä jouda ajamaan (ehdotettu on).
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
HJ:n verot n.750€/v
__________________
RASOR Rauman Seudun OffRoad ry Vain kääpiöt madaltavat autojaan... |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Perus hoijjakkaa 60 kävis tietty kans, mutta korottamaton. Vinssiä ei tarvi, maastoon on ihan eri lelut..
Millasia miinoja noi 1,5ke:n hojot on? |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
kyllähän niissä ihan koko rahalla mätää tulee mukana ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Joo, jos ei ole joskus jo kunnolla korjattu niin voi olla että koukku kantaa just oman painonsa.. Mutta tutkimalla se selviää. Pajavasara on hyvä instrumentti siihen
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Mulla Dodgen RamVanissa on kovat penkit, joihin laitettu turvavyöt (jo maahantuonnin yhteydessä, kun auto on joskus yhdeksenkymmentä alku puolella uutena tuotu ja kovat penkit asennettu silloin), (uusin lakihan sanoo, että lapsia ei saa kuljettaa (mikä se ikä raja oli), jos ei ole vöissä kiinni, mutta kuitenkaan vöitähän ei saisi itse miten tahansa asennella, vaan pitäisi olla jonkin sortin tehdas tekoiset korin kiinnitys pisteet) Ja nytkin turvaistuin on lankkupenkille köytettynä. Ja poliisitkin on joskus pysäyttänyt ja ei ole asiaan puuttunut. ----------------------------- Ja päästään asiaan, mikä olisi hyvä veturi. Jos offi vehje on se mitä kärryssä viedään, niin onko veto autolla pakko päästä metsään. Itse olisin siinnä vaiheessa näiden ameriikan pakettiautojen kannalla, RamVan tai ChevyVan... ![]()
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Noi ameriikan ihmeet (vanhemmat) on aikalailla harrastepelejä.
Joku tollanen totke ku tarella olis retee, muttei sellaseen ole varaa. Vaneista olen pystynyt pysymään erossa, jatketaan samalla linjalla.. ![]() Jaa mikäkö olis paras.. Hmm.. Wrankku lepikkoon, hiukan modattuna, olis jees mutta tielle taasen käy melkein mikä tahansa, jopa tojota. ![]() ![]() Lottovoiton jälkeen vois hakee sen okan voodoon pihaleluks.. ![]() ![]() Mutakuoppaan olen upottamassa fsj cheroa, jos joku mutakisat järkkää.. vink vink Jenkkipikappi muuten löytyy jo:Chevy K10 lyhytlavanen ei sovellu veturiksi kuin lyhyille matkoille ja alle 60km/h nopeuteen. (kokeiltu on) liikkuvana rakennustelineenä ihan ok.. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
joo,noi vanit kanss ainakin bensa koneella niin vetää kyllä ehkä kärryä(kunnes laatikko tms sanoo sopparin irti)
ja samalla vetää ne bensaa enemmän ku ehtii tankata.. eikä ne dieselit sen taloudellisempia varmaan ja noissa vanhoiss jenkeiss yleensä niin paljon vikoja mitä kaikki tiesikin jo mainetsematta ei kenellekään jää vuorokaudessa aikaa ruuvata sekä offivehjettä+sen veturia+budjeettia kerätä ja mun ram vanissa 5.2bensa oli kanss vakutus aika vitun kallis muistaakseni..sekä vero ja kulutus oli hurja jopa matkaajossa. pitkäpajero ihan hyvä mielestäni ja sopivan tehokas jos kone kunnossa,jos hyvän vaan löytää..ruostetta tahtoo olla niinkuin kaikissa muissa vanhoiss.. ja 4sella kun vetää niin ei hajoa loota niin herkästi..
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! ! Viimeksi muokannut Heegi : 19.09.2009 20:37 |
#14
|
||||
|
||||
![]()
omia vetokokemuksia, isohkoa 3500 kg kärryä ja täysiäkin kuormia vedelleenä
G Mersut (W460) 240 D, 300 D, 230 E - kaikki laiskoja, jollei kiirettä niin ihan ok HJ 60 ja parit 61 stä, viimeinen IC llä, ihan ok vetureita, pieni kulutus, halpoja ja mätiä LJ - ei veturiksi Rangeja pari, 3.5 EFi manuaalina ja automaattina - hyviä mutta janoisia HDJ - paras mutta janoisin, isolla kärrillä kulutus 16 - 20 litraa sadalle Sprintereitä pari, ennen 312, nyt 313 CDi - mainio ja taloudellinen, pakuina kallis summasummarum: hinta laatu suhde huomioon ottaen, HJ tai Rankku, sitten G Mersu
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Voi kun olis kuva tuosta omasta...Kauhea on hyvä adjektiivi.
|
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#18
|
||||
|
||||
![]()
ford transit toimii kanss kunhan turbokoneella..vaikka se mikää ohjus ole.. semmosell kujannu muutama kerta porvoo->kuusamo/ruka ja takasin 2kelkkaa autoss ja 2kelkkaa isossa kärryssä+paljon tavaroita ja rojua....
ja transun voi löytää sopivasti
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! ! |
#19
|
||||
|
||||
![]()
pitää tietysti muistaa että autot on yksilöitä!!
ahtamaton hj ja 33" alla ja noin 2700kg koukussa ja 500km siivu ajettiin monesti teki mieli polttaa kokovehje, en oo laiskemmalla ajanu! tosin matkalla säädin syöttöö lisää et meni alamäessä yli 80km/h "jare,mika,vellu ja juki on kyllä samaa mieltä" |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Jopas jopas , en kyllä vania vaihtais HJ/pajeroon piti kärryä vetää tai ei. Oman vanin oon ostanut Ruåtsista ja hp oli 20000kr. Viimeisen vuoden aikana ajettu reilu 50000km työ ja osin harraste ajoa. Tottakai 20 vuotta vanha työkalu oli se vani tai joku muu auto on aivan paska jos ei ole pidetty kunnossa. Kuka käskee kenenkään ostaa loppuun ajettua romukasaa. Kulutus on vanisssa ollut 10-11 litraa /sataselle. Lainasin aikoinaan perheen kanssa lomamatkalle "erittäin hyvän" HJ`n , kulutus oli 18 litraa sataselle yksiakselinen asuntovaunu perässä kun ajeli varovaisesti 80km/h.
__________________
muistaakseni en ole koskaan ajanut ylinopeutta.. |
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ainahan se 80km/h kulkee. |
#22
|
|||
|
|||
![]()
Paras vetoauto varmaan tuohon hintaluokkaan on MB 508. Tosi hidas tyhjänä mutta kuorma ei juuri muuta tilannetta
![]() |
#23
|
|||
|
|||
![]()
Jos pitää olla maasturi niin tohon hintaan ainoot ajokelposet taitaa olla Pajeroita. Ihan hyvin seki kestää kun muistaa jäähdytyskäytön eikä vedä vitosella..
|
#24
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
HJ61:sestä 12H-T turbodiesel ja Dynan 5 vaihteinen manuaali. Kärryllä tai ilman kulutus siinnä 10 l/100 km. Ja isompikin kärry tulee perässä että ei voimalopu kesken. Välipojalla Chevy Van 6.2 diesel. ZF:n 5 vaihteinen manuaali (Volvon kuorma-autosta). Kulutus jossain 10-12 l/100 km. Ja kärryn kanssa sama kuin tuo Rami. Bensat ja automaatit kannattaa heivata ensimmäisenä mettään. Manuaali sen olla pitää ![]() Lainaus:
![]()
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
#25
|
|||
|
|||
![]()
Mites muuten oletta toteuttaneet EsMes Hj61:ssä, kun siinähän on 24V sähköjärjestelmä, niin peräkärryn sähköhommat? Tarkoitan tällä siis kärryjä joissa on 12V järjestelmä.. Vaihtaneet vain lamput, vaiko toinen valosarja 24Volttisena 12V sarjan rinnalle, Ledit? vaiko onko olemassa semmosia juttuja joilla voi jo autossa muuttaa ennen psitoketta 12 voltiksi?
Sori jos meni väärään topikkiin, mutten parempaakaan löytänyt |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O:maasturi | REBEL | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 31.05.2012 22:13 |
O: maasturi | Kellis | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 22.02.2008 22:03 |
O:Maasturi | REBEL | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 08.07.2007 16:48 |
O: Maasturi | panzer | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 03.03.2007 21:03 |
O:Maasturi | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 09.04.2006 22:28 |