![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Wompatti rosessi, pojalle auto. moottorin vaihto (joskus)avataan tälle oikein virallinen rosessi topicci vaikka hanke ollut vireillä noin vuoden. ensiksi hankittiin tällainen sekasikiö ln46/ln65 hiluxi jossa oli jopa kilvissä virtaa. auto oli kasattu hyvistä palikoista mutta olisi vaatinut aika perusteellista remonttia, sitten ruvettiin myymään pala kerrallaan ja herkut pidettiin itsellä. sitten visiona oli että hiluxin rungolle nostetaan joku pikkuauton koppa ja eikun ajoa. sitten päätettiin että tehdäänkin hiluxista hiluxi ln110 kopilla jollainen ajautuikin pihaan. sitten päätettiin että ei me tällaista tehdäkkään, laitetaan hiivatti uunon koppi luxin rungolle, sitten sekin suunnitelma hyälttiin kun offroadjounilta tuli myyntiin lex-projektin jäljiltä sopivasti "raadeltu" läjän koppa. olisko ollut touko-kesäkuun vaihteessa kun tein helsingin retken ja hain aarteen tänne, talliin se ei heti päässyt vaan taltioin sen kaverin metsään. nyt ei enää korisuunnitelmaa vaihdeta... eihän rojektia voi alkaa ellei ole tavarankuljetusyksikköä olemassa, sitä varten piti kasata ln110 hiluxi jota joutui vähän korjaamaan.... tänään läjän tilapäinen hylkääminen metsään päättyi ja sulloin sen pajaan. visiot on seuraavanlaiset tän rosessin suhteen ( saas nähdä miten toteutuu ): - perustekniikka hiluxin 2L ahdettuna ja jakiksessa 4,7 välitykset jo valmiina, tarpeet kyllä tuplajakikseen... - akselit lujat ja luotettavat toyotan 8", eteen arb ja taakse jotakin ja rattaiksi 4,88 - täyshydraulinen ohjaus oikealla hydrauliikkapumpulla - akselistontuenta y-linkkinä ja joka nurkkaan 14" typpitikut, tikut saatta tosin vaihtua vielä normi jousiksi tai sitten ei - läjän koppa ja kasa putkia yhdistettynä, siis putkirunkokorikombinaatti, pyrkimys ultimaattiseen alle 2000kg keveyteen!! pääsääntöisesti kaikki osat on jo hankittu, tiedä sitten milloin valmista tulee... kilpiä tähän ei tule ja siksi voi rosessitopicin avata!!! ja tällä ei myöskään suunnisteta eikä ajeta kilpaa, kyseessä hauskapitoharrasteajoneuvo eikä kilpa-auto joten saan rakentaa niinkuin huvittaa!!! kuvia ja juttua lisään sen mukaan kun sattuu huvittamaan ja muistaa kuvia ottaa
Viimeksi muokannut lepoantti : 25.04.2011 18:50 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
eilisellä juukan kisaturistimatkalta tuotiin kotiin "viimeinen" puuttuva osa. kuvassa näkyvä 6" iskulla läpivetävä ohjaussylinteri odottaa sovittelua akselin kupeeseen. pikaisesti paketista kaivettuna ja tutkittuna vaikutti aika asialliselta paketilta, asennus kohtalaisen helpoksi tehty kun pakettiin kuuluu kiinnityspannat ja männävarrenpäät valmiina.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
pientä puuhastelua tapahtuu kokoajan puolivalmisteosastolla. etuperä panssaroitu ja kääntöpäät ajettu irti.
tallissa tapahtuu....kohta ajetaan kun konetta jo mallataan, jotenkin vaikuttaa pannuhuone suhteellisen avaralle ja kepit asettuu nätisti paikalleen alustasta taitaa saada suht tasaisen kun askit ripustetaan jakiksen päätylaipasta Viimeksi muokannut lepoantti : 08.09.2009 18:10 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
puuhastelu etenee...auton alla ja ympärillä harrastettu tuntikausia meditointia, kavitointia ja joogalentoa jotta välttämättömien osien sijoittelu onnistuu mieleisellä ja toivotulla tavalla.
kone+vaihteisto ja etuakseli alkaa löytää paikkansa, taka-akselin osalta helpompi kun vaan vetää etusesta mitalla 2600-2700mm taaksepäin. samalla korjaantuu orkkis läjään verrattuna armottoman lyhyt akseliväli paremmaksi. 35" ämteeärrää hyväksikäyttäen mittasuhteet hahmottuu paremmin kuin mitalla, alusta tosin vielä lowrider asennossa ( tosin aika alas se on tarkoituskin jättää ). kun pistää renkaat alle sitten joskus niin etuylitystä ei jää ollenkaan |
#6
|
|||
|
|||
![]()
"leepu" kävi pajalla rälläkän kanssa ja läjän koppa pienenee pala kerrallaan.... ja tuskin vielä tässä kaikki mitä poistuu romulavalle orkkis korista. yllättävän paljon painaa tollanen läjän ruosteinen takapää, pitää punnita kokkareet huomenna mutta veikkaisin että pelkästään noi palat 30-40kg ja siihen kaikki mitä on jo aiemmin viety...
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Toista se on meidän pienipippelisten seurakunnassa ![]() Tjaa muistinpa juuri , että taitaa olla mullakin Läjässä akseliväli juurikin tuossa välimaastossa...
__________________
Horsepower and Drag Racing www.facebook.com/FunJamRacing Ajoneuvojen loppukäyttäjä.. Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti. HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa) Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa) Lehmä: Trailduster -76 Exiä C306:Kuorkkikrossivoittaja Protector: Avoläjä TuninkiBertta: -80 Pätkis: pätkäpatrolli -82 Urbo HJ Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero Esory |
#8
|
|||
|
|||
![]()
tämäkin taas vähän edennyt pajaolosuhteissa kun pakkaset lauhtu että viittii mennä pajalle. mutta on tullut moneen kertaan todettua että olis ollut paljon helpompi ottaa kasa putkia ja aloittaa kokonaan TASAISELTA työpöydältä...vaan hierotaan nyt tästä kun on aloitettu, läjää on enää jäljellä tulipelti ja konepelti....
puuttuu vielä putkia ja osa saattaa vaihtaa vielä sijaintia, ja takaosa on vielä osin keksimättä mutta kyllä hiluxissa pitää olla lava. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
kun viimein sain käsiini hyvät orkkis tojotalaiset 7x15 vanteet niin pääsi sivupuhdetöinä aloittamaan vanteiden levittämistä sopiviin mittoihin. tää malli on kuin kehitetty tähän tarkoitukseen..
joo, kävin vielä illalla lisää askartelemassa, nyt olis ensimmäinen hitsaamista vaille ja tietysti kehät. kuvissa verrokkina 2 kpl 6x16 vannetta ja 265 levyinen coopperi Viimeksi muokannut lepoantti : 12.03.2010 20:18 Perustelu: lisää kuvia |
#10
|
|||
|
|||
![]()
takapään y-linkki suunnitelmat muuttui nelilinkiksi. puolivalmisteosastolla alituisesti jotakin puuhastelua meneillään, kaikenlaisia korvakkeita ja vanteita hitsattu ja samalla tehtävien ulkoistaminen edistyy kun laitoin pojan sorvaamaan unipalleihin holkkeja.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
vanteet valmiit ja kitkaktin jo väännetty kaikki neljä vanteille ja kaikki valmista koeajoon, ei tosin wompatilla vielä mutta mattotelineessä joutunee kokeilemaan. maalarilta löytyi ihan pirteän väristä maalia ja lopputulos mielestäni loistava!!
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
paljoko tollaset unipalit kustantaa?
tuleeko tukivarret kuinka paksusta putkesta? |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mutta totta tosiaan, hienoa jälkeä ![]()
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#14
|
|||
|
|||
![]()
eilen oli pakko vääntää kitkat alle mattotelineeseen ja käydä pienellä koeajolla, ei tosin maastossa vielä. taajamanopeuksissa meinaa pyrkiä woblaamaan, varsinaiset siirtymänopeudet ihan ok.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan 5 vuotiaalle pojalle laskettelukamat | landy | O/M/V Muut | 0 | 14.01.2009 14:53 |
highluxsus rosessi | lepoantti | Maasturiprojektit | 61 | 11.07.2008 18:47 |
OT: hommasin sitten mikroauton pojalle!!! | wannabee | Chit-Chat | 2 | 24.03.2007 20:26 |
Onko McLarenin uusi MP4-19B auto voittaja-auto? | SoksalItok | Formula 1 | 2 | 30.05.2004 19:48 |
Onko McLarenin uusi auto voittaja-auto? | Laskos | Formula 1 | 11 | 28.11.2003 14:45 |