![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() laajennuksen ilmanvaihto?Täällä joku varmaan ilmanvaihto asioiden kanssa painii työkseen, niin kysellääs nyt tätäkin. Elikkäs talon laajennuksen ilmanvaihto hakusessa. Kuvittelin että riittää jos laittaa vaan uudelle puolelle lto:n ja jattää vanhanpuolen painovoimaiseksi, (vanha hirsitalo)mutta koneellista ja painovoimaista ei kuulemma kannata sotkea keskenään. Ei huvittaisi vanhallepuolelle sotkea koneellista ilmanvaihtoa, koska A. Oon jo kusessa nykyisten hommien kanssa B. Pelkään että rupee repimään korvausilmaa väärästä paikasta. Apuva!
|
|
|||
|
|||
![]()
no siitä voidaan lähteä liikkeelle ettei lto toimi ilman ilmansulkua,eli tuleeko tämä asia kuntoon? lto on vanhalla puolelle kohtuullinen tehdä vallox blue kanavalla,kanava on todella hiljainen peltiseen verrattuna ja asennus vanhaan huomattavasti helpompaa.
eipä sisäilmasta puhdasta ja laadukasta saa ilman koneellista vaihtoa,itse en asuisi päivääkään enää ilman. Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä minä ainakin tekisin koko mörskään sen ilmanvaihdon samalla kertaa, vaikka se vähän lisävaivaa aiheuttaakin. Kuitenkin koneellinen ilmanvaihto pelaa hallitusti niin kesällä kuin talvellakin, kun taas painovoimaisen teho perustuu ihan vaan ulko- ja sisälämpötilaeroon, jolloin kesällä kosteimpaan aikaan saattaa olla poisto lähes olematonta, ja talvella vastaavasti liian tehokasta. Ja hormin pituus vaikuttaa tehoon myöskin.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Meillä on 1,5 kerroksinen rinstikka johon tehty laajennus ja poistokone joskus 80/90 taitteessa. Kylpärissä on lisäks kosteuden mukaan ohjautuva poistopuhallin. Tarkoitus korvata nuo lto:lla blue-putkilla ja koneellisella tulolla/poistolla parin vuoden sisällä, samalla kun teen ilmasulut uusiks sisärempan yhteydessä. |
|
||||
|
||||
![]()
Itse kyllä suhtaudun hieman skeptisesti noihin blue-putkistoihin sun muihin. Vähän sellaista viritelmän makua...
![]() En ainakaan itse laittaisi mihinkään, ellei ole oikeasti tosi ahtaat tilat, ettei peltirännillä mahdu tekemään. Eli peltiröörillä vaan niin paljon kuin vaan mahdollista. Ei se peltiränni mitään meteliä pidä, jos on kaikki oikein mitoitettu ja asennettu.
|
||||
|
||||
![]()
No niin. Luvat siis on, ja niissä tuo koneellinen ilmanvaihto. Jotenkin vaan kuvittelin että onnistuu pelkästään uudellepuolelle sen laitto.( kuvat laitetaan kuntaan ennen kuin iv työt aloitetaan)
Talo on 1 1/2 kerroksinen ja vanhalla puolella on mm. hirsiseiniä esillä ja rakoisia lankkulattioita. Uuteen osaankin tulee ekovillat ja paperi ilmansuluksi kun en muovitaloa halua tehdä. Onko talo aina pakko laittaa alipaineiseksi, vai saako sen säätää "tasapainoon" niin että tuloa ja poistoa on saman verran? |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Oikealla alipaineella varmistetaan, että kosteus ei pääse työntymään rakenteisiin, kuten ylipaineella tapahtuisi. Niin tarkasti ilmastointia ei ole mahdollista säätää, että se olis just prikulleen balanssissa, niin siksi pieni alipaine varmistaa sen, ettei talo jää vahingossakaan yhtään ylipaineiseksi.
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Konetilan ilmanvaihto. | RIPAX | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 18.06.2011 16:50 |
Autotallin ilmanvaihto / ilmastoiti | Killer-Wo | Chit-Chat | 8 | 24.10.2010 16:36 |
Samurain lämmityslaite/ilmanvaihto? | KarvaTurpa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 13.11.2009 10:56 |
Renkaiden ilmanvaihto! | piparix | Chit-Chat | 1 | 01.02.2007 17:02 |