![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tesla taksiTaksilla piti matkustella ja kiire kun ei ollut niin piti googlettaa ja selvittää saisko Teslaa taksina ja saihan sellaisen. Sit soitto kuskille ja sieltähän se 15min odottelun jälkeen kurvasi pihaan. Kyllä on muuten relee peli. Se keskellä kojelautaa oleva 17" kosketusnäyttö on melko kookas ilmestys. Todella outoa kun mitään ääntä ei lähtenyt ja kun kuski polkasi niin se ampui eteenpäin aika hyvin. Takapenkillä oli taas hieman ahtaampaa. Ainakaan kovin pitkä kaveri ei viihdy siellä. Penkki on jotenkin todella matalalla niin että jalat pitäisi saada pitkälle eteen, mutta ei onnistu sen etupenkin takia. Lisäksi takana kuului sähkömoottorin äänet. Edessä ei kuulunut. Takana oli kuin metrossa olisi istunut. Samat kiihdytys ja jarrutus äänet kuului. Kuski puhui että sähköllä voi ajaa koko päivän, eli n. 3-400km. Mutta aina kun on mahdollista se latailee sitä. Tammikuussa kuulemma saanut auton ja 41tkm tullut sen jälkeen mittariin. Vielä ei ainakaan ole ollut mitään vikaa. Siitä vaan joku ottaa mallia ja rakentaa ensimmäisen sähkökäyttöisen offiauton ![]() Jos muuten joku haluaa Tesla taksin numeroa niin meikäläisellä on se.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Tesloja takseiksi Trafin mukaan rekisteröity yhteensä seitsemän
Helmikuun puolivälissä seitsemän Teslaa taksina
![]() http://www.hs.fi/autot/a1424140652815 http://www.turkulainen.fi/artikkeli/...toimii-taksina http://www.auto-outlet.fi/tesla/ Viimeksi muokannut Byrocrat : 29.04.2015 12:33 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei siltikään se ihan jokapäiväisin kiesi mittariin vaikka siihen saakin investointitukea 3 v ajaksi. Kallis silti ottaen huomioon että sillä pitää tienata leipänsä.
Talvella ajomatka pienenee radikaalisti kun pakkanen ja pakollinen lämmitys syövät akuston tehoa. Mutta silti pojot heille joille se toimii työkaluna, onhan se pieni myyntivaltti isoissa kaupungeissa. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Huimat 4800€ = ei paljon Teslan hinnassa tunnu.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Vaikka hankintahinta on kovempi niin mites se pitkässä juoksussa tasoittuu kun lasketaan polttoaineet, vakuutukset, huollot ja muut semmoset.
Pelkissä polttoainekuluissa taitaa tulla melkoista säästöä. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Työ- ja elinkeinoministeriö hyväksyy vielä vuoden 2015 aikana uusia hakijoita energiatuen piiriin. Hakemuksen voit tehdä täältä: http://sahkoinenliikenne.fi/energiainvestointituki/ . Tuen saanti edellyttää yrityksen ottamaa rahoitus- tai huoltoleasingia, minkä saat kauttamme. Tukea maksetaan takautuvasti yritykselle 500 euroa kuussa, eli yhteensä 18.000 euroa. Hoidamme käytännön asiat puolestasi, kysy lisää myyjiltämme!
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Kaikki sähkö- mopolla tai pyörällä elantonsa ansaitevat...
Myös hakemusta sisään.......
![]() ![]() ![]() Miksei myös kaikki sähköllä ajavat..... Silti....Ajoneuvojen käyttöverotus muuttumassa radikaalisti ajoneuvokannan uusiutessa. Siinä vasta päättäjillä onkin mietittävää... Tällä hetkellä päästöihin pohjautuva verotus. Jossain vaiheessa polttoaineverosta ja käyttömaksuista ketättävä vero menee alle brake event pointin. Säköhärveileillä päästöt NOLLA. Kuinka jatkossa? Miten Valtio kerää verokertymän siirtymä kaudella? Mun ennustus. Kaikissa liikkuvissa vehkeissä pakollinen seuranta ja verot liikeiden mukaan. ![]() ![]() ![]() ![]() Silti se sähkö "vessa" saastuttaa yhtäpaljon, saasteen muodostumispaikka vain vaihtuu jos energiaa ei tehdä "vihreästi". No on ainakin helpottunut olo niillä ajavilla että maailma pelastuu... ![]() ![]() ![]() Viimeksi muokannut H_Nietu : 30.04.2015 00:14 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tuo kuski ainakin sanoi että koko päivän on voinut ajella. Ei ole sähköt kertaakaan loppunut. Lisäksi se saa ilmaiseksi sähköt siihen. Joten tuossa käytössähän ne kulut alkaa sitten säästyä. Kuski puhui että normaalisti menee 2500-3000e/kk polttoaineisiin. Tuosta kun äkkiä laskee 3v kulut niin tuolla 3000e/kk kustannuksella päästään lukuun 108000€. Sen verran se säästää jos se tosiaan ilmaiseksi sähköt saa. En tie kuinka paljon tuota tarvii huoltaa? Pelkällä polttoaineella kun mittaa tuota kustannusta niin yhden auton verran se säästää rahaa tuossa. Ei se sitten enää niin kallis auto ole
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Tuon yhden lehtijutun perusteella se saa vielä 500€/kk valtion energiatukea. Mutta syystä tai toisesta valtio haluaa rangaista sähköautoa extra verolla. Eli se joutuu maksaan ajoneuvoveroa hieman enemmän. Sitä en tiedä onko se sitten yhtä paljon kuin diesel mersun verot vuodessa?
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Siis tuo -Matin- 4800€ on autoveroalennus, aiemmin se oli 9600€, mutta nyt se on puolet tuosta eli 4800€. Tuohon sitten valtion energiatukiavustus tuokn 500€/kk.
Ilmaiset sähköt... juu ehkäpä kun auton hinta on mitä on liki 6-numeroinen summa niin ehkäpä se sis. auton sähkötkin. Minäkin haluaisin ilmaiset lounaat, kuka tarjoaa??? 2500-3000€/kk polttoaineisiin... monenko auton polttoaineet siinä on?? Mulla menee polttoaineisiin sellaiset 1500€/kk, toki osa ajoista on pidempää ajoa jolloin kulutus tasoittuu hieman. Olisi kiva nähdä laskelmat miten tuo on laskettu, tai noh voisihan tuon itsekkin laskea mutta nyt en viitti... päivä meni pilalle yhdellä soitolla ilmariseen... En epäile etteikö tuo Tesla olisi hieno auto, livenä en ole nähnyt mutta silti mittarikäytössä olen kyllä skeptinen. Toki jos se osoittautuu toimivaksi niin hieno juttu se on. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Olarin tesla.Lainaus:
![]()
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Se on mielenkiintoista, että sähkökulkupelit tekee tuloaan.
Kun on tullut kokeiltua minkälaista on ajaa maaseututaksia huonoja teitä pitkin, niin iso kuluerä on myös auton huollot ja korjailu kun ne meinaa hajoilla huonoja teitä rymistellessä. Oikein kova juttu olis kuitenkin omasta mielestä kestävä nelivetoinen ja sopivallaa maavaralla varustettu sähkötaksi, joka ei säikähdä huonoja teitä. Taksihan ei ole ihan koko aikaa liikkeellä, joten sitä voisi kyllä oikein hyvin ladata vaikka koulukyytejen välissä. Oikeen hienon tai kalliin taksin ostonj mielekkyyttä vähentää se kun ne tuppaa olemaan heikossa hapessa kun on jokunen satatuhatta rymistelty maaseututeitä. Viimeksi muokannut tekniikkamies : 30.04.2015 14:26 |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jukka |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Äläkää nyt alkako sotkeen invakalustoa tesla keskusteluun, henkilöpirssi joka vetää vain tolppaköröä vs. iso inva joka on pääosin inva/koululaisajossa niin ollaan ihan eri sfääreissä jo toiminan suhteen, samoin kulurakenteen ja kaluston kulumisen suhteen.
Vielä painaa onneton Wabbuaatto olemattomine kyyteineen, meen kattoon lätkää ja juomaan simaa ja en lähde illalla radalle... kait.. |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Samalla tarpeeksi pitkän toimintasäteen idealla kun tehtäs muunlaisiakin autoja, luulis niille olevan tarvetta. Kaupunkien ulkopuolella sähköautot on myös tervetulleita koska niin saatas polttoainekulut kuriin ja ainakin omassa henkilökohtaisessa käytössä se olisi kova juttu. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta että invakäytössä sähkökäyttöinen auto niin kaatuu omaan mahdottomuuteensa inva-auton työnkuvan vuoksi. Kuvitteleppa että isolla sprinter-kokoluokan autolla ajettaisiin koko päivä n 0,5 km - 6 km siirtoja ja koko ajan käytetään hissiä 2 krt/pysähdys. Ei riitä akut tai sitten pitää olla jo sellainen patteristo että se syö koko auton tilat. Mahdoton yhtälö. Henkilöbiilinä menee mutta ei nykyakustolla isossa autossa. |
#17
|
|||
|
|||
![]() Jos riittää sähköbussissa virrat niin miksei muka invataksiissaLainaus:
![]() http://www.taloustaito.fi/Teemat/Aut...o-tositoimiin/ http://www.hs.fi/kaupunki/a1388033237152 http://www.taloussanomat.fi/autot/20...n/20152369/304 |
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mä näkisin kaupungin ulkopuolella olevissa olosuhteissa mielenkiintoiseksi jos rupeaa ilmaantumaan sellasia isompia ja nelivetoisiakin sähköautoja, joiden toimintasäde on riittävä. Jos ei taksihommia tee, niin senhän vois latailla rauhalliseen tahtiin myöskin jollain omatoimisesti tuotetulla sähköllä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Taksi | VonLeka | Chit-Chat | 57 | 07.08.2012 19:51 |
Mogin akselit kyselkää taksi 24 :lta | finvalp | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 15 | 27.05.2006 19:58 |