![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]()
Nyt mä alan ehkä ymmärtää miks Nerd-O n autot kuluttaa niin oudon vähän ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#27
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Homman voi kääntää niinkin päin, että halutaan jopa kuskin maksavan mahdollisimman paljon koska silloin taksifirmaan tulee rahaa hyvin. Sähköön panostamisessa on huonona puolena kun sillä pelkästään ei pysty profiloitumaan omien asiakkaiden suuntaan. Pitää olla jotain tyyliin invanosturi tms, jotta maaseututaksissa löytyy omat asiakkaat. Kaupunkitaksissa voisi sähköautosta kiinnostuneet haluta kokea vaikka Teslan kyydin. |
#28
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jukka |
#29
|
||||
|
||||
![]()
Äläkää nyt alkako sotkeen invakalustoa tesla keskusteluun, henkilöpirssi joka vetää vain tolppaköröä vs. iso inva joka on pääosin inva/koululaisajossa niin ollaan ihan eri sfääreissä jo toiminan suhteen, samoin kulurakenteen ja kaluston kulumisen suhteen.
Vielä painaa onneton Wabbuaatto olemattomine kyyteineen, meen kattoon lätkää ja juomaan simaa ja en lähde illalla radalle... kait.. |
#30
|
||||
|
||||
![]() Olarin tesla.Lainaus:
![]()
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#31
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Samalla tarpeeksi pitkän toimintasäteen idealla kun tehtäs muunlaisiakin autoja, luulis niille olevan tarvetta. Kaupunkien ulkopuolella sähköautot on myös tervetulleita koska niin saatas polttoainekulut kuriin ja ainakin omassa henkilökohtaisessa käytössä se olisi kova juttu. |
#32
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta että invakäytössä sähkökäyttöinen auto niin kaatuu omaan mahdottomuuteensa inva-auton työnkuvan vuoksi. Kuvitteleppa että isolla sprinter-kokoluokan autolla ajettaisiin koko päivä n 0,5 km - 6 km siirtoja ja koko ajan käytetään hissiä 2 krt/pysähdys. Ei riitä akut tai sitten pitää olla jo sellainen patteristo että se syö koko auton tilat. Mahdoton yhtälö. Henkilöbiilinä menee mutta ei nykyakustolla isossa autossa. |
#33
|
|||
|
|||
![]() Jos riittää sähköbussissa virrat niin miksei muka invataksiissaLainaus:
![]() http://www.taloustaito.fi/Teemat/Aut...o-tositoimiin/ http://www.hs.fi/kaupunki/a1388033237152 http://www.taloussanomat.fi/autot/20...n/20152369/304 |
#34
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mä näkisin kaupungin ulkopuolella olevissa olosuhteissa mielenkiintoiseksi jos rupeaa ilmaantumaan sellasia isompia ja nelivetoisiakin sähköautoja, joiden toimintasäde on riittävä. Jos ei taksihommia tee, niin senhän vois latailla rauhalliseen tahtiin myöskin jollain omatoimisesti tuotetulla sähköllä. |
#35
|
||||
|
||||
![]()
http://www.turkulainen.fi/artikkeli/...toimii-taksina
Turkulaisen taksin kuljettajan näkemys asiasta. Laskeskelee, että vuodessa Teslalla säästää polttoaineissa n.10000€ ja auton hankintahinta kaikkine tukineen n.58000€ Edit pyromaani olikin laittanut jo linkin aikaisemmin.
__________________
RASOR Viimeksi muokannut Mutis : 02.05.2015 18:19 |
#36
|
|||
|
|||
![]() Ajoneuvokannan käyttövoimia
Isoja sähköpakuja ei tilastoissa vielä näy.
http://www.trafi.fi/tietopalvelut/ti...ovoimatilastot http://www.trafi.fi/filebank/a/14247...31_12_2014.pdf |
#37
|
|||
|
|||
![]()
Jauhatte potaskaa.
Helsingissä ensimmäinen sähköbussi koekäytössä. Eivät oo paleltuneet. |
#38
|
|||
|
|||
![]()
Siis ihan oikee linja-auto kooltaan.
|
#39
|
|||
|
|||
![]()
Eikä kannata nykytekniikalla Joensuu - Kajaani linjalla, vaan lyhyissä kiihdytys - jarrutus ajeluissa = esim Hällsingissä, koska jarrutus saahaan takaisin (melkein) kokonaan akkuihin.
Eikä akkuillekaan kannata vaatia pitkiä takuita, koska ne kehittyy ja halpenee niin hurjaa vauhtia, että voi viskata vanhat vittuun ennen takuiden loppumisia ja vielä pärjää uusilla paremmin. Linjan päähän tehokas lataus katolla olevan systeemin kautta ja kun kuski vetelee röökinsä ja imeksii kuntojuomansa niin akut on taas täydessä latingissa ja eikun kiilailemaan ja kaistoja surutta vaihtelemaan ihan kuin dieselilläkin tehdään. Viimeksi muokannut Topi1982 : 04.05.2015 00:43 |
#40
|
|||
|
|||
![]() Linja-autojapa hyvinnii
http://www.hs.fi/kaupunki/a1388033237152
Näitähän meillä täällä Espoossa on jo liikenteessä, ei ole tosin tullu käytettyä kun omalla autollakin pääsee ![]() |
#41
|
|||
|
|||
![]()
Niitä en itse laske vaan syötän amerikkalaiseen ohjelmaan tankkaukset ja mittarilukemat. Se sitten laskee kulutuksia ja kustannuksia. Tuskin tuolla tiedolla paljon tekee, mutta onhan se kiva seurailla miten paljon polttoaineisiin ja korjauksiin menee rahaa.
|
#42
|
||||
|
||||
![]() Tieto lisää tuskaa.Lainaus:
![]()
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#43
|
|||
|
|||
![]()
Koskas helsingistä lähti viimeset trollikat pois?
Onko niitä muuten tallinnassa enää? Voishan tota jalostaa, sopivaan paikkaan ratikka/juna tyyliset ajolangat joilla samalla saataisiin liikutus voima ja latausta, pikkasen sumplimalla vois onnistua jopa sellainen, et ratikka kiskoja pitkin ajeltaisiin joissain paikoissa Mut tässä pitäis käyttää suomalaista tekemistä, kun et aasiasta tai muualta tulee vehkeet ja sit tapellaan miljoonilla et saadaan kaikki toimimaan, kun suoraan ois maksanut sen miljoonan enemmän toimivasta laitteistosta
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#44
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Nikuzai;1223901]Koskas helsingistä lähti viimeset trollikat pois?
Onko niitä muuten tallinnassa enää? Tuolloin ne oli liikenteessä: Helsingissä liikennöitiin johdinautoilla 5. helmikuuta1949 – 14. helmikuuta1974 ja 26. kesäkuuta1979 – 22. helmikuuta1985 |
#45
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=ONROAD;1223913][QUOTE=Nikuzai;1223901]Koskas helsingistä lähti viimeset trollikat pois?
Onko niitä muuten tallinnassa enää? Tuolloin ne oli liikenteessä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Johdinauto näyttäs trollareita vielä olleen julkisessa liikenteessä ainakin vuonna 2013 http://spacebimbom.com/kategoriat/ko...allinnassa.php Viimeksi muokannut Byrocrat : 06.05.2015 18:58 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Taksi | VonLeka | Chit-Chat | 57 | 07.08.2012 19:51 |
Mogin akselit kyselkää taksi 24 :lta | finvalp | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 15 | 27.05.2006 19:58 |