Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.02.2011, 22:07
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

nissa kingcap tehoa lissee


onko offimiehillä kokemusta.
auto on nissani king cap 1992, se on 2.4 bensakoneella.
nyt kun koria on korotettu ja alla on 33 tuumaset kumit, niin loppuu voima.
se noitten nissaneitten turboton diesel ei ole sen makiampi.
Kestääko se 2.5 diesel turbottamista?
Onko cedrikin 2.8 dieselissä tai patrollin 2.8,3.3 dieseleiden vaihdeloota laipassa miten eroja,
käykö nuo eri moottorit samaan vaihdelootaan?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.02.2011, 23:13
varsinainen varsinainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.02.08
Sijainti: Nivala
Viestit: 33
Perusasetus

cedricin ld28 passasi bensan vaihdelaatikkoon suoraan. Turbon mahduttamiseksi pakosarjan ja rattiakselin väliin, otin kuitenkin cedricin laatikosta kuoren etuosan. Sain sillä käännettyä mottia enemmän apparin puolelle.
Ei tosiaan kutosessakaan voima piisannu ilman ahtamista...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.02.2011, 10:43
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

itellä on -87 kiing kaap ja vissiin tuo on sil sd25 moottorilla kun muistuttaa kovasti patrollin sd33 konetta. laiskahan toi on ei siitä mihinkään pääse.

subarun pikku ihin ahtimen meinasin laittaa ja coolerin jos jostain sopivasti löytyy, eiköhän noil päästä jo 90-100hv:v tuntumaan maltillisilla ahtopaineilla ja kaitpa toi kone sen kestää kun muistaa jälkikäytön eikä aja lappulattiassa pitkiä matkoja.
mopohan se viel noillakin tehoilla on mut jos tolla nyt alkas pärjäämään.

bensakoneen piristämisestä sen verran et kannen ku siistii, nokan teetättää vaikka r-koneistuksessa ja näprää 4-piste ruiskun tai tuplat sekä kattoo et pakokaasut pääsee virtaamaan poiskin niin luulisin et heppoja alkas löytyy eri tavalla ja kulutuskin pienenis...

kaasarista sen verran et orkkiksen ku heittää mäkeen ja laittaa vaikka kaks kurkkusen mekaanisen weberin nii vois saada silläkin jo pirteyttä. rapakon takaa saa uusii webrui kohtuu hintaan. sit viel se nokka nii varmasti piristys...

2.4 litrasesta bensa koneesta ei pitäs 150hv olla mikään ameriikan temppu vaparinakin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.02.2011, 10:51
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja varsinainen Näytä viesti
cedricin ld28 passasi bensan vaihdelaatikkoon suoraan. Turbon mahduttamiseksi pakosarjan ja rattiakselin väliin, otin kuitenkin cedricin laatikosta kuoren etuosan. Sain sillä käännettyä mottia enemmän apparin puolelle.
Ei tosiaan kutosessakaan voima piisannu ilman ahtamista...
about saman verran on nissanin nelosessa ja kutosessa hevosvoimia (n.10hv eroa ei huomaa kukaan käytännössä)ja kutonen vielä painavampi. tod.näk. auto muuttui laiskemmaksi kutos koneen myötä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.02.2011, 10:49
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
onko offimiehillä kokemusta.
auto on nissani king cap 1992, se on 2.4 bensakoneella.
nyt kun koria on korotettu ja alla on 33 tuumaset kumit, niin loppuu voima.
se noitten nissaneitten turboton diesel ei ole sen makiampi.
Kestääko se 2.5 diesel turbottamista?
Onko cedrikin 2.8 dieselissä tai patrollin 2.8,3.3 dieseleiden vaihdeloota laipassa miten eroja,
käykö nuo eri moottorit samaan vaihdelootaan?
td- diesel kestää turbottamista sd-koneet ei ja jos tehoa meinaat saaha niin elä ainakaan laita mitään nissanin dieseliä, ovat umpilaiskoja ja menee vähintään 1000-2000€ (turbo, IC, pumpun säätö) että saisit siitä yhtä tehokkaan kuin tuo 2.4 bensa vakiona.

turbota enemmin tuo 2.4 bensa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.02.2011, 10:58
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
td- diesel kestää turbottamista sd-koneet ei ja jos tehoa meinaat saaha niin elä ainakaan laita mitään nissanin dieseliä, ovat umpilaiskoja ja menee vähintään 1000-2000€ (turbo, IC, pumpun säätö) että saisit siitä yhtä tehokkaan kuin tuo 2.4 bensa vakiona.

turbota enemmin tuo 2.4 bensa
niin ja kytkin vielä maksaa. alkup. diesel moottorin uusi kytkin ei kestä ahtopainetta juuri ollenkaan normaalilla ajollakin luistaa jos painetta imusarjassa...

minäkin olen samaa mieltä että ei ole mitään järkeä vaihtaa bensa autoon diesel konetta. jos nyt jostain syystä haluat vaihtaa dieselin niin varaudu että se on vakiona puolet laiskempi ku toi bensa ja sulla menee 2000€ +koneen hinta että saisit siitä nippa nappa yhtä tehokkaan kuin tuo vapari bensa. myös perät pitää sun vaihtaa, bensa koneessa on vittumaiset välitykset dieselille
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.02.2011, 22:11
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

menee ohi alkuperäisen aiheen mut, mut
just sain turbon kiinni ja ilman cooleria on, 0,5 painetta ja syöttöö käännetty jonkun verran. kulku verrattuna vakioon on iso. jaksaa kulkee reilusti kovemmin kuin mitä suomessa saa ajaa ja kiihtyvyys on aivan eri luokkaa kuin vaparissa. kytkin ei luista ja rekasta pääsee ohi kun vaan polkasee. ei toi ammus ole vieläkään mut voin väittää et hakkaa vaikka vakio lj:n tai pajeron mennen tullen.

persdynon mukaan vois olla vakio konetehot nyt renkailla. niin ja kone on sd25, turbona on 1.8 legasy subarun ahistin...
kerron sit jos ens viikolla kajahtaa mut, epäilen et tolla piristyksellä kestää sen mitä korikin korroosiota.

nyt tolla viittii jo ajella ja voi harkita vaikka kärrin kytkemistä perään
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.02.2011, 23:09
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Kestääkö lie terranon 2.7 turboD kone lisäkutitteluja ollenkaan?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.02.2011, 23:14
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jv Näytä viesti
menee ohi alkuperäisen aiheen mut, mut
just sain turbon kiinni ja ilman cooleria on, 0,5 painetta ja syöttöö käännetty jonkun verran. kulku verrattuna vakioon on iso. jaksaa kulkee reilusti kovemmin kuin mitä suomessa saa ajaa ja kiihtyvyys on aivan eri luokkaa kuin vaparissa. kytkin ei luista ja rekasta pääsee ohi kun vaan polkasee. ei toi ammus ole vieläkään mut voin väittää et hakkaa vaikka vakio lj:n tai pajeron mennen tullen.

persdynon mukaan vois olla vakio konetehot nyt renkailla. niin ja kone on sd25, turbona on 1.8 legasy subarun ahistin...
kerron sit jos ens viikolla kajahtaa mut, epäilen et tolla piristyksellä kestää sen mitä korikin korroosiota.

nyt tolla viittii jo ajella ja voi harkita vaikka kärrin kytkemistä perään
lopeta heti, suomesta on kohta loppu ehyet sd-koneen kannet. kyseinen kansi ei kestä paineistusta ollenkaan.

eli holysmoke sivuilta nimimerkki lerssinen, sillä vielä enemmän kokemusta kuinka hajotetaan sd-kone turbolla vaikka kaikki on oikein tehty
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.02.2011, 23:15
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

siis eti holysmoke foorumisin sivuilta lerssinen ja hänen turbotus kertomus niin tiedät enemmän, linkitä myös tähän se kaikkien luettavaksi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Nissa Patrol Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 03.01.2011 12:02
Myyty Nissa patrol 3,3d 35" -82 350e uusimaa 0ltzi O/M/V Ajoneuvot 0 06.04.2010 19:10
tehoa remmiahtimella? Tarzan Tekniikka & Jutustelu 7 13.01.2009 10:18
M: Nissa Patrol 3,3l td mara007 O/M/V Ajoneuvot 12 22.07.2008 09:54
M: Nissa Sunny antsa123 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 27.09.2006 10:00


Sivu luotu: 04:48 (GMT +2).