View Full Version : Mitsubishi "Napero" VOL.2
Vähän päivitystä taas vaihteeksi :D Säätelin siipiä, nyt 1600rpm 1.5bar eli herää ihan kohtuudella. Mutta käyttäytyy miten sattuu. Joka kiihytyksellä ku tuosta lähtee ylöspäin vetään ahdot seilaa eritavalla... Jumisko siellä sitten siivet? :rolleyes:
mulla säädin alhaalta reilusti heräämään, niin meni tosi tunkkaiseksi kone ennen siipien aukeamista pikkukierroksilla.. toimii kunnon pakokaasujarruna kun liian suppuun menee.
jotenkin pitäisi olla lineaarinen liike eikä kerralla täysille liike. silloin voisi olla makea mekaanine ohjaus
mulla säädin alhaalta reilusti heräämään, niin meni tosi tunkkaiseksi kone ennen siipien aukeamista pikkukierroksilla.. toimii kunnon pakokaasujarruna kun liian suppuun menee.
jotenkin pitäisi olla lineaarinen liike eikä kerralla täysille liike. silloin voisi olla makea mekaanine ohjaus
Mulla tekee sitä että välillä herää hyvin, välillä puutuu täysin :rolleyes:
jenkeissä oli myytävänä nyrkin kokonen laatikko jolla sai autoon ku autoon vnt ohjauksen.
siihen tuli kaasupolkimeen asentoanturi, moottorille kierroslukuanturi ja ahtopaine anturi ainakin.
juupatuubassa oli videoitakin kun tälläisellä virityksellä 5,9cumminssia penkitettiin.
jenkeissä oli myytävänä nyrkin kokonen laatikko jolla sai autoon ku autoon vnt ohjauksen.
siihen tuli kaasupolkimeen asentoanturi, moottorille kierroslukuanturi ja ahtopaine anturi ainakin.
juupatuubassa oli videoitakin kun tälläisellä virityksellä 5,9cumminssia penkitettiin.
Menee liian sähköseksi :D
Uskon että saadaan tämä ihan hyvin pelittämään noilla meikäläisen suunnitelmilla kunhan vaihdetaan kaikki tiivisteet (jos sillä lähtis se kirskuminen pois???:confused:) ja putsaan nuo siivet.
Ainaki mulla pysyy paineet kurissa. Vaikka ahtoja näyttää parhaillaan olevan 1.6/1.7 niin ei karkaa pakopaineet korkeammalle ku ahdot. Ja tuo nykynen herääminen on kyllä aika hyvä. Jos noin 1500rpm on 1.5bar ahtoja niin ei se huonosti ole? :D Tuollon ku penkissä käytettiin oli 2000 kohdalla 1bar.
edit. Ja tuohon puutumishommaan! Voihan se olla samaa ongelmaa ku brygilläki eli menee imuputki lyttyyn. Pitää tutkailla!
Ei tässä voi sanoa muuta ku VOI VITUN VITTU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mutta sittenku tarkemmin katteli niin ei ookkaan niin paha :D
Rupes eilen illalla mettässä takerteleen vaihteet ihan tosissaan, joskus aiemminki sitä tehny muttei noin pahasti.
No sitten ei enää lähteny vaihteet päältä, ja sitten meni keppi tunnottomaksi ja ei liikkunu mihinkään.
Ruuvvasin kepin irti niin sieltä se yks putkisokka joka on sen kupin ja tangon välissä(hienosti kerrottu) on menny poikki, ainaki näin niinku pikasella tutkailulla pikku reijästä...
Sain meisselillä väännettyä kolmonen silmään niin päästiin pois pellolta ja ajeltua 15km kaverin hallille seisoon. Onneksi ei mettään levenny vaan just ku väänsin takavetoa päälle niin antautu.
Ruuvvasin kepin irti niin sieltä se yks putkisokka joka on sen kupin ja tangon välissä(hienosti kerrottu) on menny poikki, ainaki näin niinku pikasella tutkailulla pikku reijästä...
On muuten varmasti kohtuullisen kyrpäistä ottaa se sokanjämä irti jos se on yhtään samalla lailla ku yköskoppasessa.
Ite käytin puuruuvia ulosvetäjänä..
Tännää käytiin koeajaan. Eteni kyllä oikeestaan aika hyvin! Laitetaan pari fiilistelykuvaa tähän alle :) Ekassa kuvassa näkyy panssarintekelekki jota rupesin eilen värkkämään, loppu vaan materiaali kesken
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000676_zps78462b44.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/Dectane/media/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000676_zps78462b44.jpg.html)
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000680_zpsc0182137.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/Dectane/media/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000680_zpsc0182137.jpg.html)
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000677_zps0e2ce81e.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/Dectane/media/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000677_zps0e2ce81e.jpg.html)
Miten se etupää ny toimii?
Miten se etupää ny toimii?
Kuskin puolen ratas vetää neliveto päällä kokoajan ja molemmat ku painaa napista "lukon" päälle... Pikkusen on vaan raskas ajaa ku joutuu kokoajan ns. vääntään vastaan. Mutta mun mielestä hinta/laatusuhde ainaki ihan kohdillaan :)
Kovasti on ajettu! Äsken ku kävin vähän rypeen rupes nostaan lämpöjä eka kerran, ilmeisesti pitää ostaa keulaanki tommonen julma tuuletin vielä. Tänään kävin tilaan putket ja mutkat kattoräkkiä varten.
Hain myös uuden imu/pakosatsin tiivisteen ja tiivistepaperia turbon liitoksiin. Jajajaja rosteria imuputkea varten ettei ainakaan mene läjään.
Huomenna olis tarkotus nostaa turbo pöydälle ja kattoa onko se syöny oravan. Vaihdan myös painekellon toiselle puolelle että on helpompi säätää. Jospa tiivisteiden vaihdolla katoaisi se kirskuva ääni ku ahdot nousee eikä löydy mitään vakavampaa :eek:
Kävin äsken mutkan Kempeleessä biltemassa niin samalla käytin puntarilla!
35", kuski, tankki täynnä, ylimäärästä autoon kuulumatonta romua kontissa AINAKI 100kg(sähkökaapelia).
Niin yllättävän kevyt! 2280kg, siittä ku napataan se 100kg pois niin eihän se oo enää ees paha mitä tuo painaa kuskin kans tankki täynnä :o
Sen verran rupes tänäänki vastustaan... Ajelin tuossa motaria pitkin kotiin ja perillä toinen takarengas suhisee... Ilmeisesti sisukumi menny paskaksi motarilla :D
Olihan tuolla melko hyvät töhnät ahtimessa. Ei oo kumma jos elää miten sattuu... Nyt on ahdin takas paikallaan ja joka välissä uudet tiivisteet.
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000712_zps71dad6ec.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/Dectane/media/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000712_zps71dad6ec.jpg.html)
Edellisessä pumpun kasauksessa sattunu moka? tai jotaki. Tuommonen palanen oli irronnu kannesta ja puonnu pumppuun. Ei kuitenkaan ilmeisesti mitään kovin kauheata ollu siellä särkeny :D Nyt siellä kuiteski on jäsympi jousi paikollaan.. Katotaan huomenna miten laulaa ku saan loput läjään.
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000728_zpsad2d6c05.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/Dectane/media/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000728_zpsad2d6c05.jpg.html)
Lopuksi virallinen pajeron korkeuden mittaus. Ei sopinu aivan kokonaan neljäs tölkki alle
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000726_zpsc577a817.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/Dectane/media/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000726_zpsc577a817.jpg.html)
Juuso4x4
17.05.2013, 17:27
Hyvältä näyttää! :cool:
Nuhapumppu
18.05.2013, 10:10
Ja sunnuntaina metsään?
Ja sunnuntaina metsään?
Ei maha auto keretä ihan ylipääkuntoon huomiseksi... Pitäis lähtä läjään tuo muttaku on paha olo :D
Ei maha auto keretä ihan ylipääkuntoon huomiseksi... Pitäis lähtä läjään tuo muttaku on paha olo :D
ei sun oo pakko lähtee ajamaan meijän kanssa jos sä et uskalla :cool:
ei sun oo pakko lähtee ajamaan meijän kanssa jos sä et uskalla :cool:
Kyllä mää lähen, mutta ei tää vielä oo kunnolla ajelukunnossa! :D Kävin sen verran tänään ulkoiluttaan että sorsalammella käväsin.. Eilen paikattu sisukumi rupes taas vuotaan.....
Niin ja tosiaan, aikamoinen vaikutus oli sillä pumpun jousen vaihdolla! Repii ihan eri malliin! Silti tulee välillä joku konna puutuminen! Ku lähtee paikaltaan kiihdyttään ja vetää vaihteet "loppuun" asti niin kolmoselle tai neloselle vaihtaessa puutuu ja menee jonku aikaa että herää ja lähtee vetään kunnolla... Jumiiko siivet auki asentoon? Vaikka ne on just putsattu..
Nuhapumppu
23.05.2013, 21:50
Kuskin puolen ratas vetää neliveto päällä kokoajan ja molemmat ku painaa napista "lukon" päälle... Pikkusen on vaan raskas ajaa ku joutuu kokoajan ns. vääntään vastaan. Mutta mun mielestä hinta/laatusuhde ainaki ihan kohdillaan :)
Veikkaisin että ssuvik tarkoitti tuota jousituksen muutosta,ja sen toiminta kiinnostaa hieman itseäkin.
Veikkaisin että ssuvik tarkoitti tuota jousituksen muutosta,ja sen toiminta kiinnostaa hieman itseäkin.
Nehän on nyt vaan apujousina.. Lyssähtiki tuo keula melko hyvästi, pitäis löytää sinne jäsymmät jouset niin sais löysätä vääntösauvat pois pelistä.... Eli nyt aikalailla semmoinen ku pelkillä sauvoilla:rolleyes:
Kuinka pitkät pitäs jousien olla?
Ei hajua, en oo kerenny oikeen perehtymään :(
Edellisessä pumpun kasauksessa sattunu moka? tai jotaki. Tuommonen palanen oli irronnu kannesta ja puonnu pumppuun. Ei kuitenkaan ilmeisesti mitään kovin kauheata ollu siellä särkeny :D Nyt siellä kuiteski on jäsympi jousi paikollaan.. Katotaan huomenna miten laulaa ku saan loput läjään.
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000728_zpsad2d6c05.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/Dectane/media/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000728_zpsad2d6c05.jpg.html)
Johtuu todennäköisesti vääränlaisesta pumpun kannen tiivisteestä. Ostin joskus kuopion diesel huolto naamaselta toyotan pumppuun tiiviste sarjan ja sit tyytyväisenä vaihtelemaan pumpun tiivisteitä. Ihmettelin pumpun kannen tiivisteen paksuutta mutta luotin ko. diesel putkan ammattitaitoon ja sen enempää asiaa kyseenalaistamatta änkäsin liian paksun tiivisteen tiiviste uraan ja kansi tiukalle pumppuun. Kiristys vaiheessa kuului pumpusta naks ja samalla tavalla lohkesi pumpun kannesta pala. Sitten kun soitin kyseiseen diesel putkaan uudelleen he kertoivat että sen sarjan kannen tiiviste ei ole sopiva vaan pitäisi käydä ostamassa heiltä toyotaan sopiva tiiviste...
Mistään mitään tiedä mutta näin minä veikkaisin...
Jotain semmosta siinä voinu olla. Naksahusta en vaan oo huomannut.. Boschin tiivistesatsin ostin
Nuhapumppu
25.05.2013, 17:50
Kyllä mää lähen, mutta ei tää vielä oo kunnolla ajelukunnossa! :D Kävin sen verran tänään ulkoiluttaan että sorsalammella käväsin.. Eilen paikattu sisukumi rupes taas vuotaan.....
Niin ja tosiaan, aikamoinen vaikutus oli sillä pumpun jousen vaihdolla! Repii ihan eri malliin! Silti tulee välillä joku konna puutuminen! Ku lähtee paikaltaan kiihdyttään ja vetää vaihteet "loppuun" asti niin kolmoselle tai neloselle vaihtaessa puutuu ja menee jonku aikaa että herää ja lähtee vetään kunnolla... Jumiiko siivet auki asentoon? Vaikka ne on just putsattu..
Minkäslaisen jousen laitoit,ja oliko millainen homma? Tarvis varmaan itellekkin vaihtaa moinen jousi niin osais vähän hahmottaa että mistä ja millaisen jousen hakee ja paljonko urakkaan varaa kaljaa:D
Jotain semmosta siinä voinu olla. Naksahusta en vaan oo huomannut.. Boschin tiivistesatsin ostin
Juu boschin sarja se itelläki oli...
Minkäslaisen jousen laitoit,ja oliko millainen homma? Tarvis varmaan itellekkin vaihtaa moinen jousi niin osais vähän hahmottaa että mistä ja millaisen jousen hakee ja paljonko urakkaan varaa kaljaa:D
Hoho :D voin tulla vaikka völjyyn! Ei se oo ku 10min homma! Tuo mun jousi on liian jäsy, ei kuulema oo kierrosten rajoitinta enää ollenkaan :D en oo kierrättäny kovin ylös eli en oo koittanu :) mutta voin antaa vakio jousen mitat niin voit rueta uutta hommaan. Tuon oman ostin oulun jousi ja ruuvipalvelusta tjsp, ja niillä ei ollu oikeen muita ku noita liian jäsyjä! Eipähän ainakaan leikkaa syöttöä ja toimii kyllä kun tuntee oman vehkeensä :) eikait noita nyt oo tarkotuskaan hirveesti kierrättää?
Hoho :D voin tulla vaikka völjyyn! Ei se oo ku 10min homma! Tuo mun jousi on liian jäsy, ei kuulema oo kierrosten rajoitinta enää ollenkaan :D en oo kierrättäny kovin ylös eli en oo koittanu :) mutta voin antaa vakio jousen mitat niin voit rueta uutta hommaan. Tuon oman ostin oulun jousi ja ruuvipalvelusta tjsp, ja niillä ei ollu oikeen muita ku noita liian jäsyjä! Eipähän ainakaan leikkaa syöttöä ja toimii kyllä kun tuntee oman vehkeensä :) eikait noita nyt oo tarkotuskaan hirveesti kierrättää?
Mites jos rekan nopeus rajoitinta askartelisi kierrosten perusteella syöttöä katkovaksi?
Käsittääkseni niitä on sellaisa rasioita mitä näihin ulkomailta tuotuihin paku-kuormureihin laitetaan kun K-A katsastetaan.
Nopeus anturilta määrätty määrä volttia/vastaavaa niin katkaisee yhteyden sammuttimeen.
Mites jos rekan nopeus rajoitinta askartelisi kierrosten perusteella syöttöä katkovaksi?
Käsittääkseni niitä on sellaisa rasioita mitä näihin ulkomailta tuotuihin paku-kuormureihin laitetaan kun K-A katsastetaan.
Nopeus anturilta määrätty määrä volttia/vastaavaa niin katkaisee yhteyden sammuttimeen.
me tuohon rajotinta yks päivä jo suunniteltiinki! Tuommosesta boxista ku joku vaan enemmän tietäs niin ois hyvä, ei tarvis rueta ite suunnitteeleen sitäki :D
me tuohon rajotinta yks päivä jo suunniteltiinki! Tuommosesta boxista ku joku vaan enemmän tietäs niin ois hyvä, ei tarvis rueta ite suunnitteeleen sitäki :D
En tiedä, mutta eihän se kovin monimutkainen olisi tehdäkkään.
Se hankalin eli
Jokin anturi tai kytkin joka antaa virtaa jännitteen ollessa määrättyä erilainen miten sitten tunnistaakaan.
Ja sitten
Vaihtava rele joka kytkee virran sammuttimelta valolle et rajoitin on päällä.
Heppistä onkos muuten dieseleihin rundaria jossa vaihtovalo?
Sen säätää rajoitettaviin kierroksiin ja lampuntilalle rele joka katkaisee sammutimen virran. :)
Jos jopa kaksi valoinen rundari niin keltainen 500rpm ennen punaista joka katkaisee syötön.
Tomppaa_
27.05.2013, 16:21
Laiskan miehen versio on vaan rajottaa kaasuvivun liikettä pumpun päällä.
Laiskan miehen versio on vaan rajottaa kaasuvivun liikettä pumpun päällä.
Ja tyhmän..
Orkksi jousella toimi, mutta kun jousen jäykkyyttä lisätään niin menee suhde jouysen ja governorin välillä. keskipakosäätimen puntit liian kepeät eivätkä jaksa enää tuupata syöttöä nollille ja näin voittaa jousivakiota kun haluttu kierros saavutetaan.. Joutuu suhteettoman paljon ruuvaamaan max kierroksia kiinni rajoitinta jolloin menee se kaikki hyöty(Ei täysikaasua koskaan) eikä pumppu toimi edes niin hyvin kuin alkuperäisenä. Vastapainoja pitäs saada painavempia ja inan löysempi jousi niin olis jotain mahdollisuuksia saada säädettyä.
Omassa alkoi edellisellä koneella menemään rajoitin pääle enemmän ja enemmän kun mutteri ollu löysällä. hissukseen meni tehottomammaksi ja en kiinnittänyt huomiota ennenkuin konepellin alla kykkiessä silmiin sattui vajaa kaasuliike. Oli taas hymyssä pitelemistä kun auto jaksoi kulkea kuten pitää
Anteeksi hirveesti tämä hiljaisuus! Tässä nyt vaan on vähän muitaki rojekteja ollu! Pihan ja tallin siivous (joka vielä kesken), kesämopon eli tunturin hiplaaminen (pahasti kesken mutta tulee aivan saatanan hieno!) ja kämpsälle terassin teko joka seki pahasti kesken :D Ei vaan oo ollu aikaa eikä kiinnostusta tämän vehkeen kans, kun kerta liikkuu eteen ja taakse! Työpaikkaki vaihtuu viikon päästä ja vapaa-aikaa jää entistä vähemmän!
Mää oon tässä nyt ruennu suunnitteleen tuota rengastushommaa...
Nuo 33", niin ammun niihin nastat ja jätän talvirenkaiksi
Nuo 35" teeäsällät, niitä ei ajeta tiellä paskaksi
Ja ostan 35" "katurenkaat" eli coopperit tai mutikat tai jotku kesärenkaiksi
Ei oo muuten paha kulutus... Viimeksi ku kävin tankilla niin 9.7, vaikka oon antanu aika hyvin leipää.. Noilla 35" vois vielä laskea? :D
Hailuksi
14.06.2013, 10:04
Bongasin Oulusalossa naperon tienvarresta, ni pakko Toijotan miehenä sanoo että on kyllä komia vehe livenä!
Kiitän! Siinnä se työmaalla seisoo!
Ei nyt ihmeitä viimeaikoina oo tapahtunu... Jotain pikkunäpräystä värkänny, lähinnä aika menee kaikkeen muuhun...
Tänään kuitenki paikkasin sisukumin uusiksi ja huomenna ois vähän tarkotus käydä ajeleen.. Tänään kävin peseen alustaa yhessä montussa mutta juutuin sinne kiinni. :D siinnä oliki ihmettelemistä ku auto ei liiku ja etupenkeillä vesi ja pitäis lähtä kiskoon narua puuhun.. Kuvia ei oo viime aikoina pystyny päivitteleen ku läppäri on takuuhuollossa..
Hailuksi
14.06.2013, 22:49
Meinasin tulla kyselee kaivuria liisinkiin ku tuntuu olevan kiven alla vuokra koneet Oulun seudulla:D Olis ollu siinä niitä nii hyvällä hollilla, ku Varjakassa siskon pihaa ois pitäny vähä muotoilla uusiks:D
Oishan mulla kone vuokrata! Tosin ei siinnä, en musta konekuskiksi oo :D
Hailuksi
15.06.2013, 12:10
Tässä jo paripäivää Valtralla rymynny ni alakaa tasottumaan pihat, ja ojat kuulema kerkiää kaivaa myöhemminkin.. :D
Ja kuskia ei ois tarvinnukkaan, ku tulee sen verran itekki kaiveltua että varmaan saa ainaki toisen telan liikkeelle :D:D
Täältä tuommonen minikaivuri kummiski löytyy jos tarvis on, ja halvemmalla ku muualta ;)
Hailuksi
15.06.2013, 14:19
Palijoko pijät vuokraa jos tarvis tulee vielä?
150€ päivä, kuletettuna tähän lähiympäristöön
Aika hiljaista on elo ollu ku kesällä on paljo muutaki, syksyllä se vasta hiljeneeki :eek: Mutta nyt ois taas semmonen pikkunen motivaatiokärpänen purassu että vois tehä jotaki tällekki...
Päivitellääs välillä joku kuva nykymeiningeistä!
Isäntäkään ei enää pysty sanoon että ihan turha kampe tämä pajero :D
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_20130523_004_zpsbad51a68.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/Dectane/media/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_20130523_004_zpsbad51a68.jpg.html)
Välillä on ollu märkääki
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_20130614_001_zps1b0d116a.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/Dectane/media/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_20130614_001_zps1b0d116a.jpg.html)
Tuunasin tommoset vihreet takavalot :D
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_20130609_002_zpsf797cc7d.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/Dectane/media/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_20130609_002_zpsf797cc7d.jpg.html)
Etupyöränlaakerin vaihdoin tuossa viikonloppuna, oli jo vähän huonona!
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_20130630_0011_zps32ac16b9.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/Dectane/media/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_20130630_0011_zps32ac16b9.jpg.html)
Tänään hain tommosen kasan valoja ja pitäis rueta noille teline värkkään.. Eli 240w ja 72w paneelit, tommoset jokku 16w kaukovalot ja loput sitten noita perus 27w ja 48w valoja. Niitä ei oo ees kaikkia kuvassa vaan vähän on tallissa varaosiaki vielä :D JA nyt sitten MAINOSTETAAN, eli semmosesta puljusta ku Ledistys (http://ledistys.fi/). Huokeaan hintaan laadukasta tavaraa, sehän riittää?
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_20130702_0071_zps5830c174.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/Dectane/media/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_20130702_0071_zps5830c174.jpg.html)
Loppuun vielä tämmönen kesänen fiilistelykuva viimesimmältä kalareissulta!
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_20130630_0021_zps73d47899.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/Dectane/media/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_20130630_0021_zps73d47899.jpg.html)
Edit ja niin, nyt ku ajellu jonku aikaa ja tutkaillu toimintaa sain viimein hommattua sen uuden ahtokellon.. Jospa se nyt saatais pelaan paremmin ja joku uupuva hevonenki ulos? :D
jos jollain ois tämmöseen ehjät etuovipahvit niin mulla kiinnostais, jokku muutki ehjät sisustan osat kelpais
Innostuis tekeen kattoräkkiä.. Tähän vaiheeseen pääsin ja loppu migistä lanka!
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_20130705_0021_zpseedb7db2.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/Dectane/media/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_20130705_0021_zpseedb7db2.jpg.html)
Takavinssikään ei pelitä, ompa kumma :D Sai ihan kaataa vettä sisältä pois. Noiden hapettumien ja ruosteiden seasta kuitenki paljastu että sisällä oikosulku. Ku ne hiilet on eristetty siittä pohjalevystä, niin ne eristeet ilmeisesti ottanu itteensä ja menee oikkariin!
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_20130705_0041_zps8d58251a.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/Dectane/media/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_20130705_0041_zps8d58251a.jpg.html)
Käytiin vähän ulkoileen! Lähtiissä rupes jo sen verran vittuilemaan kampe että startti sano sopimuksen irti, saa kuitenki vielä vasaran avulla käyntiin!
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/temporary_zps137f234a.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/Dectane/media/Mitsubishi%20Napero%20vol2/temporary_zps137f234a.jpg.html)
Eka kertaa tuommosessa kivikossa/kannokossa rymysin tällä, aiemmin ollu vaan lääseiköissä rypemista niin aika rakas ajaa noilla väleillä.. Joutuu kokoajan seisoon kytkimellä ja tuo m5 asetelma ei oo ihan sieltä keveemmästä päästä polkea...
alkaa vesi tekemään tehtävänsä :)
vaikka on maastoauto niin ei se mikään sukellusvene ole kumminkaan. Prkl noihin vinsseihin pitää kohta kairata 10mm viemärit et vesi poistuu
Nuhapumppu
06.07.2013, 23:50
Eka kertaa tuommosessa kivikossa/kannokossa rymysin tällä, aiemmin ollu vaan lääseiköissä rypemista niin aika rakas ajaa noilla väleillä.. Joutuu kokoajan seisoon kytkimellä ja tuo m5 asetelma ei oo ihan sieltä keveemmästä päästä polkea...
Tästä on vissiinkin ollut jo jotain puhetta aiemmin:rolleyes::rolleyes:
Tästä on vissiinkin ollut jo jotain puhetta aiemmin:rolleyes::rolleyes:
Jep :D
vaikka on maastoauto niin ei se mikään sukellusvene ole kumminkaan. Prkl noihin vinsseihin pitää kohta kairata 10mm viemärit et vesi poistuu
Ostaa kunnollisen vinssin. :p Uus Warnin Zeon on IP68 suojattu eli kestää olla upoksissa vaikka pysyvästi.
Warnihan tuo on, tosin vähän vanhempi.. Ainaki mun mielestä ihan kunnollinen :D
Nuhapumppu
07.07.2013, 10:31
Ostaa kunnollisen vinssin. :p Uus Warnin Zeon on IP68 suojattu eli kestää olla upoksissa vaikka pysyvästi.
Kasaa vaan liimalla päädyt niin hyvin pitää vedet ulkona,ainakin kaverin TML on aina ollut kuiva kun moottorisilikonin kanssa on laitettu kasaan.
Kasaa vaan liimalla päädyt niin hyvin pitää vedet ulkona,ainakin kaverin TML on aina ollut kuiva kun moottorisilikonin kanssa on laitettu kasaan.
Aina ku oon vinssin purkanu ja kasannu niin kunnollá oon moottorisilikoonilla tiivistäny :eek:
Käytiin vähän ulkoileen! Lähtiissä rupes jo sen verran vittuilemaan kampe että startti sano sopimuksen irti, saa kuitenki vielä vasaran avulla käyntiin!
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/temporary_zps137f234a.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/Dectane/media/Mitsubishi%20Napero%20vol2/temporary_zps137f234a.jpg.html)
Eka kertaa tuommosessa kivikossa/kannokossa rymysin tällä, aiemmin ollu vaan lääseiköissä rypemista niin aika rakas ajaa noilla väleillä.. Joutuu kokoajan seisoon kytkimellä ja tuo m5 asetelma ei oo ihan sieltä keveemmästä päästä polkea...
Joo aika hankalalta näytti kytkimen kanssa, mitenkähän tuo sun kampe toimis automaatin kanssa? Vois olla tolkusti halvempi vaihtoehto kun välityksien kanssa pelailu. Ahtojahan se vnt-ahdin antaa jo ihan alhaalta.
Tieten olihan tuo aika mukava sopivilla välityksillä kytkin ylhäällä ajella pitkin rymykköä :p Ihmeesti jaksaa tuo rangen bensa vääntää tyhjäkäynnillä.. :eek:
Mulla ois automaattilaatikko tiedossa tähän :eek:
pitkät välitykset ja automaatti niin alkaa laatikonöljyt käymään aikasta kuumana. toki se vois helpottaa pitkillä välityksillä ajamista, mutta ei poistais varsinaista ongelmaa kuitenkaan.
Enemmän öljyä ja isompi kuuleri?
Mutta miten lie kestää tuommonen pajeron automaatti? Antautuuko voiman edessä :D
eise automaatti autuaaksi tee.mulla ainakin 35silla rupes laatikko luistaan heti ku enempi joutu rasitukselle.sai hiippailut unohtaa sen jälkeen.samanlailla ne välitykset pitää olla kunnossa automaatillakin.
Nuhapumppu
08.07.2013, 17:08
Kuten jo sanottua niin unohda se automaagi,siinä on ykkönen pidempi kuin manuaalissa ja luistattamalla se menee äkkiä pilalle. Sulla kun ei vissiin enää ole pakko olla ulosottoa niin jonkun toisen auton jakista vaan alle,sellainen mielellään johon saa helpommin osia kuin mitsun omaan:D
Ite vien jakiksen kotikylän kupeeseen yhdelle sepälle talvella,saa katsoa millaiset välit siellä sopii pyörimään ja että paljonko moisten teko maksaa.
Tähän ei vaan oikeen kauheita visioita pysty enää toteuttaan kun toimii ihan käyttöautona tästälähin. Ainaki seuraavan syksyn ja talven...
Kaikkein paras ois se ku hommais sen varaosa-auton, josta toinen loota ja sinne ne välit. Vaihtaa sen sitte vkl aikana, seki vaan vaatis jonku euron ylimäärästä.. Ei kahella tonnilla selviä
jetta8500
09.07.2013, 19:48
Käytiin vähän ulkoileen! Lähtiissä rupes jo sen verran vittuilemaan kampe että startti sano sopimuksen irti, saa kuitenki vielä vasaran avulla käyntiin!
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/temporary_zps137f234a.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/Dectane/media/Mitsubishi%20Napero%20vol2/temporary_zps137f234a.jpg.html)
Eka kertaa tuommosessa kivikossa/kannokossa rymysin tällä, aiemmin ollu vaan lääseiköissä rypemista niin aika rakas ajaa noilla väleillä.. Joutuu kokoajan seisoon kytkimellä ja tuo m5 asetelma ei oo ihan sieltä keveemmästä päästä polkea...
Onko toi paikka lumijoelta vai mistä? Jotenki niin tutun näkönen..
Ei oo lumijoelta, oulusta!
Eikö se oo iinatissa cartingradan kupeessa oleva parkkis?
Ewerglade
14.07.2013, 14:31
Sehän tuo näyttäs olevan.
Torstaina vaihdoin startin niin tää pelittää taas..
Tänään voitin rapulan ja kävin tämän hitsaamassa! Jos huomenna maalais ja nakkais katolle!
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_20130720_0031_zpsfa3d8f0d.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/Dectane/media/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_20130720_0031_zpsfa3d8f0d.jpg.html)
sinne katollehan mahtuu nyt lava,pari,kolme Pirkkaa :D
Mahtuu joo :D Tuolla tulee kyllä olemaan ihan näppärä kuletella tavaraa!
Kävin eilen maalaan tuon räkin ja siirsin vararenkaan ja tunkin sinne.. Valojaki vähän mallailin paikolleen. Toinen noista kaukovaloista jää snorkkelin taakse, valot siirrän keulaan tai kehittelen viimein sen putsarin konehuoneeseen.. Kuvat on kyllä taas huonoja...
Kolvasin näihin vielä tommoset viralliset liittimet!
Kuvia en näköjään saanukkaan photobucketista puhelimella, lisäilen jossain välissä :D
Että semmonen kattoräkki ja semmoset valot.. Johdot kolvain jo katon läpimenoon asti, jos huomenna sitten tuo sisäpuoli! Muutenki ois nyt tarkotus rueta sisältä laittaan kuosiin!
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_20130726_0011_zps16d827ce.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/Dectane/media/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_20130726_0011_zps16d827ce.jpg.html)
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_20130726_0091_zps787ef569.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/Dectane/media/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_20130726_0091_zps787ef569.jpg.html)
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_20130726_0051_zpsf3017291.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/Dectane/media/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_20130726_0051_zpsf3017291.jpg.html)
Niin ja tänään ilmeni ensimmäinen tekninen onglema.. Joko turbon väliputki tai pakosarja halki/löysällä tai jotaki. Kauhee pörinä alko ja kone ja konehuone ihan noessa 30km ajon jälkeen :D Niin ahas paikka ettei nää, mutta jos ens vkl rupeisin taas käyttään turbon pois ja vaihtaisin tuon uuden ahtopainekellon jonka mäksältä ostin ja samalla korjaisin tuon ilmenneen ongelman!
Jahtikausi painaa päälle.. Seuraavat hankinnat on tähän 55ah optima eteen tuon 75ah:n kaveriksi ja loput rahat meneeki pyyntiin. Uus haulikko, kivääri ja kiikari "pitää" ostaa, niihin saaki jonku euron uppoamaan! Tää jää rahallisesti ja ajallisesti vieläki vähemmälle.. Nykyään ku on viikot reissussa niin ei tässä enää ihmeitä kehtaa!
Tilasinki 75ah optiman toiselle kaveriksi, istutinki sen jo keulalle...
Turbon käytin irti, vaihdoin ahtopainekellon ja sain sen jopa vähän paremmin säätöihin. Mäksältä ostavaa vetävää kelloa en saanukkaan laitettua paikolleen vaan laitoin työntävän niinku aiemminki.
Tästä tiivistekuvasta selviää se mistä pakokaasu suhisi konehuoneeseen.
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_20130802_0011_zps6162bf93.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/Dectane/media/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_20130802_0011_zps6162bf93.jpg.html)
no on heikossa hapessa :)
Ainiin, unohtu sanoa että tuntuu voimaaki olevan. Pystyy märällä asvaltilla kolmosella luisutteleen :D
Ainiin, unohtu sanoa että tuntuu voimaaki olevan. Pystyy märällä asvaltilla kolmosella luisutteleen :D
Ettei vaan öljyisellä tiellä ;) sehän pitää viedä uudestaan penkkiin
Ettei vaan öljyisellä tiellä ;) sehän pitää viedä uudestaan penkkiin
Nii pitää, kuhan joutais ja kiinnostais :D
minkä hintainen oli tuo valo mikä on tossa kaiteessa ja mistä hommasit???
minkä hintainen oli tuo valo mikä on tossa kaiteessa ja mistä hommasit???
Ledistykseltä niinku aiemmin kirjotinki. Nettiä kun selailee löytyy hinta tuommoselle, soittamalla selviää mihin hintaan ne myy
Alko vituttaan ku kaikki pyörii miten sattuu tuolla auton perässä... Tekasin tuommosen mihin saa työkalusetit ja pyssyt piiloon. Tuon päällä on hyvä istuakki etupenkkien takana.
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_20130818_0021_zpsfce64540.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/Dectane/media/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_20130818_0021_zpsfce64540.jpg.html)
Pitää vielä ne pari "työkalukaappia" iskeä johonki jotka jo talvella hommasin
Tuossa sorsanpyynnissä kulkiessa hoksasin että on tullu pimiä :D
Oli siis viimein pakko kytkeä kattovalot toimintaan ja heittää xenonit keulille... Rupes näkeen :D Jos tänään koittais tuota sisustaa saada vähän enemmän kasaan ja loput pikkujutut fiksattua!
..ja loput pikkujutut fiksattua!
Nelipyöräsuuntaus?
OffBeast
25.08.2013, 21:29
Alko vituttaan ku kaikki pyörii miten sattuu tuolla auton perässä... Tekasin tuommosen mihin saa työkalusetit ja pyssyt piiloon. Tuon päällä on hyvä istuakki etupenkkien takana.
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_20130818_0021_zpsfce64540.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/Dectane/media/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_20130818_0021_zpsfce64540.jpg.html)
Pitää vielä ne pari "työkalukaappia" iskeä johonki jotka jo talvella hommasin
Lie mite reilusti imeksii kaikkee hyvänhajusta lillinkiä itteesä tuo rasselimatto? Imakka väri sattunu vielä. Varmast vielä enskuussaki valkone... :D
Lie mite reilusti imeksii kaikkee hyvänhajusta lillinkiä itteesä tuo rasselimatto? Imakka väri sattunu vielä. Varmast vielä enskuussaki valkone... :D
varmasti sorsanpyynnin jälkeen ottanu väriä itteensä, sattu vaan tommonen karvamatto jemmasta löytymään :D
Nelipyöräsuuntaus?
Renkaatki pitäis saada suoraan juu, mutta taitais vianorilla mennä sormi suuhun :D Ei riitä enää tukivarsissa vara, pitäis rälläkällä hiasta pois tavaraa..
Täähän saatto olla jotain sarkasmiaki viikonlopun aikaansaannoksista? :D Kans kun sattu tämmönen hommeli jota tuolla fbn puolella jakelin..
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1234346_622404114448266_1051466022_n.jpg
Ylätukivarren runkoon tulevasta kiinnityspultista katosi mutteri :eek: Ei oo ihme että rengas on lenottanu miten sattuu, nyt se sitten rojahti jousitornia vasten :D
Jotain pientä taas..
Takalukko ei oo pelannu melkeen kuukauteen ja tästä johtunu muutana naurettava jumiminen.... Näytti olevan johto poikki ja korjasin äsken..
Takaloosteriin laitoin ne viime talvena esitellyt työkalulaatikot niin sai taas rojua pois pyörimästä!
Talven aikana vois taas pikkusen lyödä tätä palasiksi ja tehä tolle alustalle jotaki... Perä on liian kova, pitäis saada pehmeemmäksi.. Aivan hirveä ajaa sorateitä. Keulalle on vaikka mitä visioita, saa nähä mikä toteutuu :D
Ite true offailut on kyllä jääny tältä kesältä ihan totaalisesti. Jos töissä ei oo niin on jotain muuta, niinku nyt tuo jahtikausi :D Cypressin kans tuossa yks päivä soiteltiin niin lupasin talvella kunnostautua ja lähteä ryösimään ihan olantakaa!
Ewerglade
10.09.2013, 06:02
Soo soo, nyt kyllä mentiin aamulla Kuusamontienrampista niin vanhoilla vihreille, että oksat pois ;)
Koitin tuossa toissapäivänä hipistellä takavinssiä taas kuntoon.. Sen verran kärynny että uuden hankinta eessä...
Koitin tuossa toissapäivänä hipistellä takavinssiä taas kuntoon.. Sen verran kärynny että uuden hankinta eessä...
Pääsiskö edullisemmin jos laittelis vaan uuden moottorin??
niinkait se varmaan pitäis taas laittaa.. tuossahan oli uus moottori, vissiin saanu liikaa vesipaskaa sisäänsä kun antautu heti koeajossa
Kylläpä tuo ihmismieli on ailahtelevainen. Vielä muutama päivä sitten mulla oli hirveitä suunnitelmia, nyt laitoin jo tämän semmoseen "hiljaseen" myyntiin tuonne fb:n puolelle... Pitää vähän tutkailla ittiä ja kattoa laittasko jopa tänne ja nettiautoon myynti-ilmotuksen :eek:
Mitäpä sitte......lukoton tojo? ;)
Mitäpä sitte......lukoton tojo? ;)
No ei mitään hajua :eek: Varmaan lukoton tojo, nissani, jeeppi tai joku :D Ei se sun läjän näkeminen ainakaan yhtään autokuumeeseen auttanu.. :D Lähinnä kriteerit että jäykät akselit ja sopii omaan silmään :) Mutta eihän tätä vielä oo myyty, ja tuskin kaupaksi meneekään!
Taitaa tää hullu päähänpistos olla lähinnä seuraamus siittä että ku ei oo mitään "oikeaa" tekemistä ku tääki jo liikkuu :D Pitäis olla joku romu jonka kimpussa olla, liikaa vapaa-aikaa..
Talvi tulee ja taitais olla pienimuotoisia huoltotoimenpiteitä tiedossa. Hyvin on kesä ja syksy yhdessä ilman suurempia ongelmia kuljettu. Kilsojaki tullu leiman jälkeen melkeen 15tkm. Jarruputki pamahti poikki viikko sitten ku oli hieronu pellin reunaan.
Ihmettelin takaluukussa oleviä öljyläikkiä. Myös alusta oli "kauttaaltaan" öljyssä. Koneesta holvaa öljyä ihan tosissaan, kaveri katteli että tulis koneen takapuolelta kannen ja lohkon välistä :O Tarkistelin perien ja laatikkojen öljyjäki, perien öljyt oli vielä saman väriset ku uutenaki, mutta laatikoista tuli puuroa. Taitaa olla viikonloppuna laatikko-öljyjen vaihto edessä..
Taitaa olla sama nostaa mitsun kone pois keulalta ja laittaa mersun tekniikka tilalle :) Tuossa ois jollekki ylimääräsenä hyvä tekniikka pajeroon, kun vaan tuosta öljyvuodosta pääsee eroon :D Niin ja tietty laatikkopakettiki jäis ylimääräseksi jos tässä innostuu! Hyvät myyntipuheet tuossa edessä, mutta kaikki pelaa niinku pitääki ilman ylimääräsiä kotkotuksia! Unelmatilannehhan ois se että joku ostais koneen keulalta pois niin ois pakko keksiä muuta tilalle :D
Mitä sinä nyt merssua sinne sotkemaan, laita 4D33T kone.....
Mitä sinä nyt merssua sinne sotkemaan, laita 4D33T kone.....
taitaa pyöriä hieman eri hintaluokassa kuin mesen kone? :rolleyes:
edit. mikä tuo kone niinku käytännössä on? google ei kertonu äkkiselauksella oikeen mitään!
khonkonen
21.10.2013, 20:35
En nyt muista, mut oliko tämä sillä 2.5 koneella?
Ettei olisi karannut se tiivisteen palanen venttiilikopan takaosasta paikaltaan ja sylkisi sieltä öljyt?
Tai kuten minulla että turbon öljyputki oli löysällä lohkon päästä ni sieltä suihki.
En nyt muista, mut oliko tämä sillä 2.5 koneella?
Ettei olisi karannut se tiivisteen palanen venttiilikopan takaosasta paikaltaan ja sylkisi sieltä öljyt?
Tai kuten minulla että turbon öljyputki oli löysällä lohkon päästä ni sieltä suihki.
TÄYSIN samat asiat kävi mielessä! Ei vaan ollu vielä viime vkl intoa rueta tutkaileen tilannetta :)
taitaa pyöriä hieman eri hintaluokassa kuin mesen kone? :rolleyes:
edit. mikä tuo kone niinku käytännössä on? google ei kertonu äkkiselauksella oikeen mitään!
Canterin kone.
Voiko joku hyvällä omalla tunnolla sanoa että tuommonen canterin kone ois parempi ku mesen 60x moottori? :P
Voiko joku hyvällä omalla tunnolla sanoa että tuommonen canterin kone ois parempi ku mesen 60x moottori? :P
Ei voi.
Siitä ei ollukaan kyse :) pysyis vaan Mitsu mitsuna :)
Siitä ei ollukaan kyse :) pysyis vaan Mitsu mitsuna :)
mitsuista ei saa tarpeeksi voimaa :D
Saa saa, sitä on vaan uskottava asiaansa :D
Nonnii, nyt ois sijaisauto ostettu eli pajeron saa lyyä pitkästä aikaa palasiksi :D Kävis ens vkl viimesen kerran jossain kruisaileen ja rupiais palotteleen, näyttäis siltä että ens talveksi oisin vuokraamassa ison lämpimän tallinki niin pääsee tosissaan pajottaan :)
Nyt kun palastelet laita sinne Fuson kone :confused:
Ei maha taaskaan ainakaan hinta/laatu parantua? :)
Voimaa siitä ainakin irtosi mukavan tuntuisesti kun boxerissa sellainen oli 6 vaihteisen laatikon edessä 5;tosella kaikki mäet rajotinta vasten 1800kg marjaa kyydissä pysty työntelemään ihan huoleti :)
Kulutus oli melkein kuormasta riippumatta 8-12L lappu aina lattiassa
Pohjauskumien varaan pösö tosin laskeutui jo 800kg kohdalla :o ja hyvin nopeasti oikeilla kuormilla ajellessa tulee sellainen center-klik ilmiö :p
http://www.fuso.co.nz/assets/Uploads/_resampled/SetWidth460-major-canter-euro-engine2.jpg
Tuossa kuvaa koneesta
Kalastelet matalammissa lammikoissa niin ei sähkö haittaa :D:D
Kalastelet matalammissa lammikoissa niin ei sähkö haittaa :D:D
emmää sillä, mekaaninen kampe vaan vähän asentajaystävällisempi ja edullisempi
Mites olis 4M41 mitsu, siihen mekaaninen jakajapumppu 4D56 sarjalaisesta? Pitäis periaattessa istua ku etit 4Mx sarjan kytkinkotelon laatikkoon?
Mites olis 4M41 mitsu, siihen mekaaninen jakajapumppu 4D56 sarjalaisesta? Pitäis periaattessa istua ku etit 4Mx sarjan kytkinkotelon laatikkoon?
Taitaa OM60x jäädä edullisemmaksi vaihtoehdoksi tuossa swapissa. Ja tehoahan saa, jos viittii D-landiassa käyttää pumppua "huollossa".
Taitaa OM60x jäädä edullisemmaksi vaihtoehdoksi tuossa swapissa. Ja tehoahan saa, jos viittii D-landiassa käyttää pumppua "huollossa".
niin, jos mitsulta löytyy kone mistä saa samalla rahalla +300 kaakkia samalla kestolla ku om603:sesta niin sitten voi rueta kiinnostaanki... Eiköhän nää pari pyttyä liian lyhyet jakajapumppukamppeet oo jo nähty.. :D
edit. mesen motissa myös plussaa se ettei se paina aivan älyttömiä
Nuhapumppu
29.10.2013, 23:19
niin, jos mitsulta löytyy kone mistä saa samalla rahalla +300 kaakkia samalla kestolla ku om603:sesta niin sitten voi rueta kiinnostaanki... Eiköhän nää pari pyttyä liian lyhyet jakajapumppukamppeet oo jo nähty.. :D
edit. mesen motissa myös plussaa se ettei se paina aivan älyttömiä
Mihinkä sitä voimaa nyt niin yleetömästi edes tarvii,tietty jossei pikitieltä meinaa poistua niin sitten?
Mihinkä sitä voimaa nyt niin yleetömästi edes tarvii,tietty jossei pikitieltä meinaa poistua niin sitten?
Kyllähän sitä on kiva olla ajeli sitten pikitiellä tai metsässä. Hauskuuskerroin kasvaa melko kivasti! Jos ruetaan puhumaan tuosta tarvimisesta niin tarviiko sitä olla paljoa muutakaan mitä näihin autoihin laitetaan?
Suomen ensimmäinen driftaus pajero ;)
Suomen ensimmäinen driftaus pajero ;)
alustalle kun on tarve tehdä jotain niin puhuin jäykistämisestä ja madaltamisesta :D
Nuhapumppu
30.10.2013, 17:43
Kyllähän sitä on kiva olla ajeli sitten pikitiellä tai metsässä. Hauskuuskerroin kasvaa melko kivasti! Jos ruetaan puhumaan tuosta tarvimisesta niin tarviiko sitä olla paljoa muutakaan mitä näihin autoihin laitetaan?
Onhan sitä kiva olla,mutta mitä itse olen käynyt ajamassa niin 90% ajasta ahtopaine viisari väpättää 0päällä ja sen ainoa kerran kun se nousee niin ollaan yleensä jo kiinni tai vähintäänkin jäämässä:D Tiellä taas tuolla omalla ei tees edes mieli ajaa niitä pakollisiakaan ajoja. Tämä on vain minun mielipide.
Mutta jos laitat mersun koneen niin heivaa samalla se mitsun loota helvettiin sieltä alta ja laita jeepin tilalle niin saat helpommin välityksiä.
Onhan sitä kiva olla,mutta mitä itse olen käynyt ajamassa niin 90% ajasta ahtopaine viisari väpättää 0päällä ja sen ainoa kerran kun se nousee niin ollaan yleensä jo kiinni tai vähintäänkin jäämässä:D Tiellä taas tuolla omalla ei tees edes mieli ajaa niitä pakollisiakaan ajoja. Tämä on vain minun mielipide.
Mutta jos laitat mersun koneen niin heivaa samalla se mitsun loota helvettiin sieltä alta ja laita jeepin tilalle niin saat helpommin välityksiä.
joo niin onki tarkotus, eli mersun tomaatti ja perään jeepin jakis
Kyllähän sitä on kiva olla ajeli sitten pikitiellä tai metsässä. Hauskuuskerroin kasvaa melko kivasti! Jos ruetaan puhumaan tuosta tarvimisesta niin tarviiko sitä olla paljoa muutakaan mitä näihin autoihin laitetaan?
Juurikin näin, ei sitä voimaa koskaan liikaa ole, en oo ainakaan ite pääasy todistaan. Ja kaikkeen sitäpaits tottuu ja "nälkä kasvaa syödessä". :) Remmiahdistin pyöriny mullakiin mielessä jo pitkään, jospa sen ens vuonna sais puuhattua. Kiva ku alkais kolmosella tehot...:rolleyes:
Laitappas Matti se remmi ja tee siitä juttua kuvineen. Itseäkin kiihottaisi tuo remmi. Olisi jo melko puhdasta pornoa.
Laitappas Matti se remmi ja tee siitä juttua kuvineen. Itseäkin kiihottaisi tuo remmi. Olisi jo melko puhdasta pornoa.
Kyl se tulee, en vaan tiedä millon. Ehkä vuoden päästä...
Juurikin näin, ei sitä voimaa koskaan liikaa ole, en oo ainakaan ite pääasy todistaan. Ja kaikkeen sitäpaits tottuu ja "nälkä kasvaa syödessä". :) Remmiahdistin pyöriny mullakiin mielessä jo pitkään, jospa sen ens vuonna sais puuhattua. Kiva ku alkais kolmosella tehot...:rolleyes:
kerranki joku hyväksyy meikäläisen visiot :D
kevennetään vähän tunnelmaa!
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/38157_1345823041843_3696582_n.jpg
Tämmösellä huristellaan sitten pari? vuotta :D
Oliko oikeen se isolohkonen Sorsa? Onneks ei niit EcoT koneisia sentään.
khonkonen
02.11.2013, 20:12
Jossaki tuli vastaan tuo auto. Oishan se pitäny arvata et sulle päätyy.
Oliko oikeen se isolohkonen Sorsa? Onneks ei niit EcoT koneisia sentään.
ei oo ku ihan 1.2, kyllähän tuo tuntuu laiskalta micran jälkeen :D
Jossaki tuli vastaan tuo auto. Oishan se pitäny arvata et sulle päätyy.
Eilen vasta otettiin seisonnasta pois, että minä sillä oon ajellu nyt :D Kaverilla tuo on ollu jahtiautona 3 vuotta, osti vaan nyt pajeron niin jäi ylimääräseksi. Se osti sen kyllä tyrnävältä 3 vuotta sitten että oisikko siellä nähny?
Ounou, nyt innostuin jo tekniikkaaki kaupitteleen... Mersun osto lähenee? :D
Semmosta ajattelin arvon raadilta kysellä että. Jos ajatellaan että mulla ois tässä edessä ja takana jäykät akselit ja kierrejouset :rolleyes: Niin mistä? sais niitä kierrejousia. PEHMEÄ pitäis alustan olla, tämä nykynen kolikolireki alkaa tympiin. Noustakki jopa jonku sentin sais? Ei ainakaan alaspäin ole menemistä, uusien jousilautasten teko ei oo ongelma. Eli mikä vaan käy, kunhan ois pituutta, kantavuutta ja pehmeyttä? Iskaripuolellekki vois muutamaa vinkkiä kaivata.
Tuo alusta on nyt tarkotus rueta tekeen semmoseksi että sillä on mukava ajella, eikä tipu hampaat suusta.
Esim. Jonku land roverin jouset ja iskarit? Vai pitääkö olla jäsympää?
Mites Gr Patrolin jouset ja iskarit? Tai sit HDJ:n? Voihan nuo Vallilan jousimiehetkin tietää jouset, kun kysyy sieltä ja kertoo et millaset pittää olla. Isakarit sit joutuu miettiin erikseen.
Mites Gr Patrolin jouset ja iskarit? Tai sit HDJ:n? Voihan nuo Vallilan jousimiehetkin tietää jouset, kun kysyy sieltä ja kertoo et millaset pittää olla. Isakarit sit joutuu miettiin erikseen.
no niistä vois löytyä? taitaa valillan jouset mennä aika hintaviksi?
Gr patrollin jouset on tällä hetkellä takana, ja aivan helvetin kovat :D
Paddockilta tilaat nuita Britpartin jousia. Ei muuten hinnat päätä huimaa. Löytyy eri jäykkyyksillä ja koroilla. Mitäs Napero painaa?
Paddockilta tilaat nuita Britpartin jousia. Ei muuten hinnat päätä huimaa. Löytyy eri jäykkyyksillä ja koroilla. Mitäs Napero painaa?
enkö mää punninnu sillon kesällä jotain pikkusen reilu 2k, vois kuvitella että tulevassa kunnossa jousten päälle jää se 2 tonnia makaamaan
Hodarin vakiojouset toimii ihan hyvin ainaki läjässä...sopivan pehmeet
50cm täydessä mitassa
Hodarin vakiojouset toimii ihan hyvin ainaki läjässä...sopivan pehmeet
50cm täydessä mitassa
No meillähän pitää lähtä joku ilta koeajamaan tuonne pusikkoon miten se toimii? ;) ku määki nyt viikot täällä pudasjärvellä punkkailen!
PEHMEÄ pitäis alustan olla, tämä nykynen kolikolireki alkaa tympiin. Noustakki jopa jonku sentin sais? Ei ainakaan alaspäin ole menemistä, uusien jousilautasten teko ei oo ongelma. Eli mikä vaan käy, kunhan ois pituutta, kantavuutta ja pehmeyttä? Iskaripuolellekki vois muutamaa vinkkiä kaivata.
Tuo alusta on nyt tarkotus rueta tekeen semmoseksi että sillä on mukava ajella, eikä tipu hampaat suusta.
Paa ilmapussit. On pehmeet, toimii progressiivisesti eli kantaa kuormaakin myös ja saat nostettua ja laskettuakin jos menee liian ylös. Eikä ees maksa mahottomia, kymppejä kappaleelta jos jotain Rover-sukuista vaikka laittais.
Kompura, parit magneettiventtiilit ja ylös-alas-hanikka ja se on hänessä. Mullon FJ:ssä takana LC120:n pussit simppelillä ylläolevan kaltaisella omaviritelmä-kytkennällä, tuli vahingossa kerralla hyvä, ei oo ollu minkäänlaista ongelmaa. Pussissa liikevara muistaaksein n. 25 cm.
Paa ilmapussit. On pehmeet, toimii progressiivisesti eli kantaa kuormaakin myös ja saat nostettua ja laskettuakin jos menee liian ylös. Eikä ees maksa mahottomia, kymppejä kappaleelta jos jotain Rover-sukuista vaikka laittais.
Kompura, parit magneettiventtiilit ja ylös-alas-hanikka ja se on hänessä. Mullon FJ:ssä takana LC120:n pussit simppelillä ylläolevan kaltaisella omaviritelmä-kytkennällä, tuli vahingossa kerralla hyvä, ei oo ollu minkäänlaista ongelmaa. Pussissa liikevara muistaaksein n. 25 cm.
Oon mää tuotaki joskus laskeskellu, muutamalla satasella tekee jo ihmeitä...
http://www.paddockspares.com/rrcdiskit2p-plus-2-inch-lift-kit-for-disco-1-and-range-rover-classic-with-winch-pro-comp-dampers.html
Miten esimerkiksi jokku tuommoset? Mää noista lbs/inch arvoista niinkään tajua? Oisko joku joka osaa pikkusen avata tuota hommaa? :)
No meillähän pitää lähtä joku ilta koeajamaan tuonne pusikkoon miten se toimii? ;) ku määki nyt viikot täällä pudasjärvellä punkkailen!
no se pitää jossain soriksella käydä testaileen ;)
Veikkaisin et tuommoset ympäri autoa vois olla melko hyvät
http://www.paddockspares.com/da4203-britpart-hd-yellow-coil-springs-pair-rear-220lbs-inch.html
vapaa pituus 435mm
Oon mää tuotaki joskus laskeskellu, muutamalla satasella tekee jo ihmeitä...
http://www.paddockspares.com/rrcdiskit2p-plus-2-inch-lift-kit-for-disco-1-and-range-rover-classic-with-winch-pro-comp-dampers.html
Miten esimerkiksi jokku tuommoset? Mää noista lbs/inch arvoista niinkään tajua? Oisko joku joka osaa pikkusen avata tuota hommaa? :)
Veikkaisin et tuommoset ympäri autoa vois olla melko hyvät
http://www.paddockspares.com/da4203-britpart-hd-yellow-coil-springs-pair-rear-220lbs-inch.html
vapaa pituus 435mm
kiitti vinkistä, pitää melkeen tilailla itelle joululahja tuolta :D jos ei muita vinkkejä tuu niin koitetaan noilla :P näyttäis 270e toimitettuna olevan nuo jouset ja procompin iskarit
No ei kai 220 libsisiä HD-jousia jos ja kun kerran pehmeempää ollaan hakemassa?! :eek:
Mää noista lbs/inch arvoista niinkään tajua? Oisko joku joka osaa pikkusen avata tuota hommaa? :)
Sinppeliä, eli esim. tuo 220 lbs/inch vieteri painuu tuuman 220 lbs kuorman alla eli 100 kg:n alla, 2" 200 kg:lla ja niin päin pois. Pajeron perse jos painaa tonnin, nuo jouet painuu 5" puoleltaan ku auto puotetaan pyörilleen. Eli aika jäykät.
Kallolla mahtaa rangessa olla, onko jäykät? :P pitäis melkeen punnita minkä verran painoa taka akselilla ja minkä verran edessä, mutta miten :D
Niin ja eihän ne saa olla myöskään liian löysät, ei sittenkään ole mukava ajella :) järkevin tilata jonku näkönen setti tuolta ja sovittaa, jos ei oo hyvä niin tilailee löysempää samanlaista jousta? Nuissa ei pääse konkurssi iskemään, sillä ne vaikuttaa hyvinki hyvältä vaihtoehdolta :P
Niin täytyyhän sitä ottaa huomioon että minkä auton HD jouset ne on.. 90 defenderin HD jouset voi olla pajerossa aikalailla pehmeät?
Sinppeliä, eli esim. tuo 220 lbs/inch vieteri painuu tuuman 220 lbs kuorman alla eli 100 kg:n alla, 2" 200 kg:lla ja niin päin pois. Pajeron perse jos painaa tonnin, nuo jouet painuu 5" puoleltaan ku auto puotetaan pyörilleen. Eli aika jäykät.
Mulla on taka-akselilla vielä jäykemmät eli nuo DA4204 joka on 300-340lbs/inch. Ne on himppusen liian kovat, mutta ei kyllä estä akseleita pyörimästä auton alla ja silti perä painuu liikaa (liian lyhkäset, 425mm). Veikkaisin että pajero ja range vois olla aikaslailla samanpainosia. Ilman vinssejä mulla oli vaakapaino jotain 1800kg luokkaa. Ja jos nyt tilaisin ittelleni uudet jouset niinkuin varmasti tilaankin lähitulevaisuudessa, niin ne tulee olemaan juurikin nuo 220lbs/inch. Edessä mulla on rangen vakio takajouset ja ne on aivan liian löysät tuohon kevyeen alumiinikoneeseenkin, mutta nehän mahtaakin olla aivan hötöt johtuen siitä että siellä vakiona on se "BOOGIE" takana. :D
Täytyy vielä todeta, että esim. Ewergladen patrolliin verrattuna (HDJ dobinson +75mm jouset takana) rangen perä on todella pehmyt nuilla 300-340lbs/inch jousilla.
Niin ja ota sitten kerralla semmoset iskarit kanssa että pituus ei lopu kesken :o Nuo jousien hinnathan tuolla oli sitten parin hintoja, kai huomasit?
Niin täytyyhän sitä ottaa huomioon että minkä auton HD jouset ne on.. 90 defenderin HD jouset voi olla pajerossa aikalailla pehmeät?
Mulla on taka-akselilla vielä jäykemmät eli nuo DA4204 joka on 300-340lbs/inch. Ne on himppusen liian kovat, mutta ei kyllä estä akseleita pyörimästä auton alla ja silti perä painuu liikaa (liian lyhkäset, 425mm). Veikkaisin että pajero ja range vois olla aikaslailla samanpainosia. Ilman vinssejä mulla oli vaakapaino jotain 1800kg luokkaa. Ja jos nyt tilaisin ittelleni uudet jouset niinkuin varmasti tilaankin lähitulevaisuudessa, niin ne tulee olemaan juurikin nuo 220lbs/inch. Edessä mulla on rangen vakio takajouset ja ne on aivan liian löysät tuohon kevyeen alumiinikoneeseenkin, mutta nehän mahtaakin olla aivan hötöt johtuen siitä että siellä vakiona on se "BOOGIE" takana. :D
Täytyy vielä todeta, että esim. Ewergladen patrolliin verrattuna (HDJ dobinson +75mm jouset takana) rangen perä on todella pehmyt nuilla 300-340lbs/inch jousilla.
Niin ja ota sitten kerralla semmoset iskarit kanssa että pituus ei lopu kesken :o Nuo jousien hinnathan tuolla oli sitten parin hintoja, kai huomasit?
Huomasin joo! Noissa "2 tuumaa korottavissa" procompeissa liikerata 10" "4 tuumaa korottavissa" 11". Nuo procompit vois olla kovat?
Yksi joululahja tilattu ja toinenki pitäis hakea ku sopiva löytys
Pientä karkaamista taas havaittavissa :D
Eli se joululahja minkä tilasin itelleni niin tuolta paddockilta testiksi nyt ne jouset ja iskarit.
Alustavasti sovittu kaupat hj61 lukkoakseleista :eek:
Ja ois tiedossa sopivaan euromäärään se 603 turbomotti :eek:
Pientä karkaamista taas havaittavissa :D
Eli se joululahja minkä tilasin itelleni niin tuolta paddockilta testiksi nyt ne jouset ja iskarit.
Alustavasti sovittu kaupat hj61 lukkoakseleista :eek:
Ja ois tiedossa sopivaan euromäärään se 603 turbomotti :eek:
Nyt kuulostaa hyvältä :cool:
Nyt kuulostaa hyvältä :cool:
ei taida tähänkään hirveesti mitsua enää jäädä? :cool:
Pientä karkaamista taas havaittavissa :D
Eli se joululahja minkä tilasin itelleni niin tuolta paddockilta testiksi nyt ne jouset ja iskarit.
Alustavasti sovittu kaupat hj61 lukkoakseleista :eek:
Ja ois tiedossa sopivaan euromäärään se 603 turbomotti :eek:
go to hell :) edes jotain tojotaa naperoonkin ;)
Pientä karkaamista taas havaittavissa :D
Eli se joululahja minkä tilasin itelleni niin tuolta paddockilta testiksi nyt ne jouset ja iskarit.
Alustavasti sovittu kaupat hj61 lukkoakseleista :eek:
Ja ois tiedossa sopivaan euromäärään se 603 turbomotti :eek:
Eiks tää kannattais pitää leimakunnossa ja laittaa johonkin huonompi kuntoseen ne HJ:n akselit?
Eiks tää kannattais pitää leimakunnossa ja laittaa johonkin huonompi kuntoseen ne HJ:n akselit?
Katotaan tuota leimahommaa, oli jo tuossa porinaa poikkeusluvasta... Jos semmonen nyt on edes mahollista saada. Kattelin mää jo tossa pätkiä mutta 3000e näytti olevan halvin, liian tyyris siihen tarkotukseen. Tietty jos tän sais myytyä kokonaisena, sitten ostais pätkän ja istuttais siihen nuo romut. Nyt jos joku tarvis tätä niin sais halvalla hyvän pajeron :)
Taidanpa kyhätä ihan myynti-ilmotuksen noin niinku erikseen :o
Ounou, nyt se on väsätty! Heitin ihan nettiautoonki! Kaikkein paras optio ois tietty se että lähtis rakentaan uusiksi jostain toisesta, muttei tätäkään voi ilmaiseksi antaa joten lopputulema taitaa olla se että tästä sitä lähetään taas tekeen :D
Väliaikatietoa... Pajeron vakio kokonaisvälitys 44. Mersun automaatilla, hiluxin välitetyllä jakolatikolla ja noilla hj61 akseleilla sais luvuksi 69. Kun tojoon vaihtais 5.29 välit niin luku muuttuis 99:siksi
Nyt viikonloppuna piti hakea se moottori ja akselit mutta joutui taas töihin tuon myräkän takia
Meinasitko että 99 olis tarpeeksi hidas? :p
Meinasitko että 99 olis tarpeeksi hidas? :p
kyllä varmasti :D
om603 turbo + automaatti ruotsista kyydissä! Nyt Torniossa purasemassa ja sitten kotia kohti. Halpa 4500 kruunun moottori muuttui kohtuuhintaseksi ku survasin 80 alueella 116 tutkaan :mad: Ajelin omasta mielestäni 110 satasen alueella :mad:
om603 turbo + automaatti ruotsista kyydissä! Nyt Torniossa purasemassa ja sitten kotia kohti. Halpa 4500 kruunun moottori muuttui kohtuuhintaseksi ku survasin 80 alueella 116 tutkaan :mad: Ajelin omasta mielestäni 110 satasen alueella :mad:
auts...nooh pikkusen myrskyää niin saat sen pikavoiton sillä kuitattua ;)
om603 turbo + automaatti ruotsista kyydissä! Nyt Torniossa purasemassa ja sitten kotia kohti. Halpa 4500 kruunun moottori muuttui kohtuuhintaseksi ku survasin 80 alueella 116 tutkaan :mad: Ajelin omasta mielestäni 110 satasen alueella :mad:
Ei paljoo puuttunut et kuskin vaihto pariks kuuks :eek:
mistä ihmiset on ostanu noita uniballeja? ettekai te oikeesti maksa tonnia pelkistä uniballeista ku teette eteen ja taakse nelilinkit? :D
om603 turbo + automaatti ruotsista kyydissä! Nyt Torniossa purasemassa ja sitten kotia kohti. Halpa 4500 kruunun moottori muuttui kohtuuhintaseksi ku survasin 80 alueella 116 tutkaan :mad: Ajelin omasta mielestäni 110 satasen alueella :mad:
Malisen Samiltako löysit siit Haaparannasta paketin? Vai pitikÖ syvemmältä hakee ihan?
Malisen Samiltako löysit siit Haaparannasta paketin? Vai pitikÖ syvemmältä hakee ihan?
vähän syvemmällä käytiin, ihan ruottalainen kaveri oli ja kylästä nimeltä Kalix
vähän syvemmällä käytiin, ihan ruottalainen kaveri oli ja kylästä nimeltä Kalix
Jaaa... Ku mainitsemallakin on Mersuja purussa ja ajoittain noita tekniikoitakin löytyy edullisesti siltäkin.
Mihin sää sen melkeen ilmasen tekniikan hukkasit sitten jo? Siis sen, minkä siit jostain läheltä "ostit".
Jaaa... Ku mainitsemallakin on Mersuja purussa ja ajoittain noita tekniikoitakin löytyy edullisesti siltäkin.
Mihin sää sen melkeen ilmasen tekniikan hukkasit sitten jo? Siis sen, minkä siit jostain läheltä "ostit".
enkait mää oo ollu ostamassakaan muuta ku tuota ruottin tekniikkaa? :o
Nuhapumppu
17.12.2013, 22:16
vähän syvemmällä käytiin, ihan ruottalainen kaveri oli ja kylästä nimeltä Kalix
Syvemmällä,vittu hyvä jos 50km haaparannasta tonne kalixiin:D:D Tuli joku kerta ajettua ohi kun parikuukautta Bolidenissa olin töissä.
Syvemmällä,vittu hyvä jos 50km haaparannasta tonne kalixiin:D:D Tuli joku kerta ajettua ohi kun parikuukautta Bolidenissa olin töissä.
tais olla 55 :D on se syvemmällä! :D
Yrittäny miettiä tuota akseleiden tuentahommaa...
Varmaan järkevin tehdä normaaleilla pitkittäistukivarsilla, sillä laitoin jo ostoilmon.
Mutta nelilinkinkihän saa tehä itte jos on tehdasvalmisteisen osat, niin tämmösillähän se tulis? :D http://www.paddockspares.com/pm799-cranked-rear-trailing-arms-pair.html
Mää en kyllä mitään uskomattomia joustoja tarttiskaan niin uniballit taitaa jäädä pois vaihtoehdot listalta, ihan senki takia ku ovat laittomat ja kalliit :D
Tommosiin normi pitkittäistukivarsiin ku vaihtais päihin kierteeseen sopivan uniballin niin poistuis se ongelma että ottaa ulosjousoissa reiän reunoihin kiinni.. Mutta siihen ei oikeen kukaan varmaan osaa sanoa vastausta että onko se laillinen? :O
vilenius
18.12.2013, 18:38
nuohan on rangen taka alatukivarret, paddokin uretaani puslilla ja rangen ylä kolmiolla joustaa tynnyrinverran ja samoilla puslilla etujakaritki joustaa vähintään riittävästi.profiilissa kuvia bj:n joustoista rangen jousilla ja alustalla
nuohan on rangen taka alatukivarret, paddokin uretaani puslilla ja rangen ylä kolmiolla joustaa tynnyrinverran ja samoilla puslilla etujakaritki joustaa vähintään riittävästi.profiilissa kuvia bj:n joustoista rangen jousilla ja alustalla
no sitä rangen alustaa mää oon vähän haaveillu, mutta sitä yläkolmiota ei maha saaha mistään?
Kysyppä anssi80:lta. Musta tuntuu että sillä vois olla hilut myydä jos käyt purkaan. Takatukivarret suositteleen tilaan paddockilta vahvemmat (90€?). Tai sitten rangen etujakarit pilkottuna taakse.
vilenius
19.12.2013, 07:37
tai sitte sorvaa pirraa miten lie olikaa se kaulus kiinni varresa, irrottaa kuitenki ja laittaa putken sen varren päälle=kestää ja on viä laillinen kun ei tartte hitsata kii.
Jos se rangen yläkolmio sattuis löytyyn ja tilais nuo alemmat tukivarret tuolta paddockilta niin heittäis nuo pajen vakio tukivarret siihen etuakseliin? Vai onko siinnä joku juttu miksei takatukivarret toimis edessä? :rolleyes:
Nonniii, siinnä se motti ois! Jos tekasis uuden imu ja pakosarjan, hommais pumppuun 7mm tapit ja löis kylkeen hx35 holsetin tai vastaavan niin alkais varmaan oleen ihan maukas!
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/temporary_zps433b7705.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/Dectane/media/Mitsubishi%20Napero%20vol2/temporary_zps433b7705.jpg.html)
Joululahja tuli jo, eli pari erilaista paria britpartin jousia ja procompin ysitonniset! Kiinnitykset iskareissa vähän vittumaiset muttei tehä niistä sen suurempaa ongelmaa. Jos joka päässä ois lenkki niin ois mun mielestä parempi. Vieressä vielä palstalaisen tänään tuomat hoijjakan kardaanit!
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/temporary_zpsfb23622d.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/Dectane/media/Mitsubishi%20Napero%20vol2/temporary_zpsfb23622d.jpg.html)
Vielä ku silpaset kopasta pätkän pois ja teet avon ni ei tuohon enää paljon mitsua jää..:D:D
Itse oon taas kironnut nuita takaiskarien lenkkikiinnityksiä, omasta mielestä väljää paljon nopeemmin eikä voi kiristää.
Hyvältä näyttää! :)
Vielä ku silpaset kopasta pätkän pois ja teet avon ni ei tuohon enää paljon mitsua jää..:D:D
Kopasta otan perseen pois, EHKÄ. Pitää mitata sopiiko kiväärisalkku kyytiin jos sipasee pätkän pois, ainoa prioriteetti :D
OUNOU! Taakse sopii 190cm pitkästi tavaraa... Ja kiväärisalkku on 150cm, kyllä siitä kärsis 40 senttiä sipasta pois :D
edit. paljonko tuosta korin pätkäsimisestä tulee rosentteja? :O
edit. paljonko tuosta korin pätkäsimisestä tulee rosentteja? :O
(0,4m / 5m (vai paljoko se on pitkä?) x 46% (korikehikko+runko) = 3,7% (jos sitä kukaan haluaa laskea).
Kapea kansinen....:(
eiköhän tuostaki saa ihan riittävästi voimaa? :D
Tuossa cybressin kans puhelimessa poristessa tuli semmonen ajatus mieleen että jos löytyis jostain joku muu romu, siis pelkkä koppa ja runko niin istuittais siihen nää osat. Ku perkele tämän kans voi tulla leimaamisessa ongelmia :D Joku patrollin koppa ja runko vois olla kova sana :P
Tuossa cybressin kans puhelimessa poristessa tuli semmonen ajatus mieleen että jos löytyis jostain joku muu romu, siis pelkkä koppa ja runko niin istuittais siihen nää osat. Ku perkele tämän kans voi tulla leimaamisessa ongelmia :D
No mutta nyt kuulostaa järkevältä :)
No mutta nyt kuulostaa järkevältä :)
tää pajero vois sitten jäähä ihan ajeluautoksi siksi aikaa että uus ois iskussa, eikä ois mitään kiirettä saada uutta ajoon? :eek:
edit. Gr patrol ois aika jees :P
edit. Gr patrol ois aika jees :P
tälle iso peukku
Ewerglade
26.12.2013, 02:30
Kompataan myös Patrollia!
Ääni Patrollille kaa. Mut tupaa noi GR:t oleen hukassa, kun itsekkin slelasta mielin tuossa mut ei löytynyt sopivaa budjettiin.
Kanttikorinen kelpais ku noita ois enemmän tarjolla ja vähän jokapuolellakin?
ei muutakun hommaat toisen aihion mihin rupeet osia sovittaan :)
voi sitten pajerolla käydä laannuttamassa ajo haluja kun toinen on vielä osina ja hermo kireellä :)
Ääni Patrollille kaa. Mut tupaa noi GR:t oleen hukassa, kun itsekkin slelasta mielin tuossa mut ei löytynyt sopivaa budjettiin.
Kanttikorinen kelpais ku noita ois enemmän tarjolla ja vähän jokapuolellakin?
Ois jo tiedossa yks runko ja kori sopivaan hintaan, mutta hieman kaukana...
ei muutakun hommaat toisen aihion mihin rupeet osia sovittaan :)
voi sitten pajerolla käydä laannuttamassa ajo haluja kun toinen on vielä osina ja hermo kireellä :)
Sekkait se ois viisain, joutuis kuitenki ostaan jonku toisen auton ajeluautoksi siksi aikaa ku tämä on tallissa? :D
Eikös myyntipalstalla ollut jossainvaiheessa hitsatut kori ja runko 160 pätkä.
sain nostettua akselit auton persiistä tallin lattialle...
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/temporary_zps55581756.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/Dectane/media/Mitsubishi%20Napero%20vol2/temporary_zps55581756.jpg.html)
Myy noi ja laita samalla kertaa volvolaiset!:rolleyes:
Myy noi ja laita samalla kertaa volvolaiset!:rolleyes:
höpönlöpön, menee jo ihan liian hurjaksi... ei semmosille akseleille löydy mun sensseiltä haasteita :D
höpönlöpön, menee jo ihan liian hurjaksi... ei semmosille akseleille löydy mun sensseiltä haasteita :D
Varmasti löytyy :D :D
Rolpatti
26.12.2013, 21:02
lonkkarin murrokset ja karpiolan vetotikku niin alkaa kestää normaalia käyttöä..
Se tais patrollihomma jäädäkki unholaan, nimittäin sovin just puhelimessa kaupat BJ tojotasta :eek:
vilenius
27.12.2013, 18:19
UUUUU bj merssun tekniikalla, oispa taas se tykkää nappi!!
Se tais patrollihomma jäädäkki unholaan, nimittäin sovin just puhelimessa kaupat BJ tojotasta :eek:
Aina vaan paranee :)
Se tais patrollihomma jäädäkki unholaan, nimittäin sovin just puhelimessa kaupat BJ tojotasta :eek:
ou jeee!!
pitäisköhän aloittaa uus topikki
pitäisköhän aloittaa uus topikki
Kyllä vain, ku vaan eka haen aihion mistä lähetään tekeen..
Se tais patrollihomma jäädäkki unholaan, nimittäin sovin just puhelimessa kaupat BJ tojotasta :eek:
Ei noi tojon akselit olis patrollin raakaa voimaa kestänykkää..:D:D:D
Ei noi tojon akselit olis patrollin raakaa voimaa kestänykkää..:D:D:D
Ei edes koria. Hylkii toyotaa kuitenkin. Toyotassa ne voi just mennäkkin.:rolleyes:
Toyotassa ne voi just mennäkkin.:rolleyes:
Rikki.:D:D Mut ei se haittaa jos tojotast menee tojon murros mut jos tatsunist menee sama murros ni sit kaikkia vituttaa..:D
Tuo mun allekirjotus on aivan hyvä :D poikien kans eilen saunottiin niin tullu idea lisätä vähän faktoja tekstin jatkoksi :D puhelimella en onnistunut vaihtaan, pitää huomenna koittaa läppärillä :D
Pitkästä aikaa tällekki tehty jotaki! Öljyvuoto korjattu, vuosi turbon öljynpaineletkun juuresta niinku tuolla aikasemmin jo kaavailtiin! Vielä starttia pitäis hipistellä, mittariston valot korjata ja hitsaan takaiskareille paremmat kiinnikkeet niin tämäki alkais oleen viimesenpäälle iskussa :) Joko kohta joku ostaa ku saan viat korjattua? :D
Pitkästä aikaa tällekki tehty jotaki! Öljyvuoto korjattu, vuosi turbon öljynpaineletkun juuresta niinku tuolla aikasemmin jo kaavailtiin! Vielä starttia pitäis hipistellä, mittariston valot korjata ja hitsaan takaiskareille paremmat kiinnikkeet niin tämäki alkais oleen viimesenpäälle iskussa :) Joko kohta joku ostaa ku saan viat korjattua? :D
Aja ite vaa..;) Ei se tojota kuitenkaa kestä päivääkää ehjänä.:D:D:D
Aja ite vaa..;) Ei se tojota kuitenkaa kestä päivääkää ehjänä.:D:D:D
Tässä nyt on vaan vaarana että ku laitan taas kuntoon niin joutuu ottaan seisonnasta pois ja lyömään pirun seksikkään corsan seisoon :(
Tässä nyt on vaan vaarana että ku laitan taas kuntoon niin joutuu ottaan seisonnasta pois ja lyömään pirun seksikkään corsan seisoon :(
Mut eiks se oo paljo kivempi ajaa maasturil ku sorsal?:D
Mut eiks se oo paljo kivempi ajaa maasturil ku sorsal?:D
No on kyllä, pajero vieki vähemmän mitä tuo corsa :D
No on kyllä, pajero vieki vähemmän mitä tuo corsa :D
Eli älä myy.:) oothan siä nyt tehny ihan järettömäst töitäkii ton naperon etee.. ;)
Eli älä myy.:) oothan siä nyt tehny ihan järettömäst töitäkii ton naperon etee.. ;)
Mutta turhaanhan tätä jättää tallin taakse mätäneen kuhan tuo toitsu on ajossa? :o
Mutta turhaanhan tätä jättää tallin taakse mätäneen kuhan tuo toitsu on ajossa? :o
Pitäähän sun jollain liikkuakkii ku tojota on aina rikki..?:D:D
Pitäähän sun jollain liikkuakkii ku tojota on aina rikki..?:D:D
seki on totta :D mutta eihän siihen onneksi jää rikkoutuvaa tojotaa ku akselit? ja niihinki pakko investoida ne chromot niin jospa ne kestäs :D
seki on totta :D mutta eihän siihen onneksi jää rikkoutuvaa tojotaa ku akselit? ja niihinki pakko investoida ne chromot niin jospa ne kestäs :D
Laita sit tikutki chromoa ni ei hajoa ku lukot mut ne ei haittaa ajoa..;):D
Laita sit tikutki chromoa ni ei hajoa ku lukot mut ne ei haittaa ajoa..;):D
tarkotus ois vaihtaa eteen ja taakse kaikki chromoksi :o
tarkotus ois vaihtaa eteen ja taakse kaikki chromoksi :o
Suosittelen ku ei ne kestä patrolliakaan ni ei ne kestä mersuakaan.;) Ja sulha oli vissii meininki ottaa siit vähä voimaakii..?:D
Tänään kasasin konehuoneen, ei pitäis enää vuotaa öljyä!
Vaihdoin startin niin nyt kelpaa starttaila ja hitsasin revenneen iskarin kiinnikkeen kunnolla kiinni! Ja laitoin letkulämppärin paikolleen
Ja otin seisonnasta pois ja kävin vähän kruisaileen! Hyvin pelittää! :P
Kävimpä tänään pitkästä aikaa ryösimässä... Kalloki "pääsi" pajeroa testaan :D Olipa ihan mukava pitkästä aikaa pyörähtää mettässä! Laittelen myöhemmin dokumenttia, jos kallen kameraan tallentui jotain julkaisukelpoista :D
khonkonen
06.01.2014, 21:21
Kävimpä tänään pitkästä aikaa ryösimässä... Kalloki "pääsi" pajeroa testaan :D Olipa ihan mukava pitkästä aikaa pyörähtää mettässä! Laittelen myöhemmin dokumenttia, jos kallen kameraan tallentui jotain julkaisukelpoista :D
Sulla oli vissiin tärkein offivaruste oikutellu... Sähköikkunat. :D
Sulla oli vissiin tärkein offivaruste oikutellu... Sähköikkunat. :D
Jep :D Ei meinattu millään saaha pelaamaan vaikka yritettiin syöttää nostimille suoraanki sähköä... Oli sitten loppujen lopuksi palanu konehuoneesta joku iso sulake, eihän tuo muuhun tuntunu vaikuttavan ku niihin akkunoihin....
Nakkasin kattotelineen takas katolle ja hietin sinne muutaman xenonivalon mitkä tuli tuossa hj61 akselikaupassa mukana.... Ledit otin tuossa viikko sitten pois ku vaihtuvat tuon tulevan bj:n katolle. Ja pistin viimen lällärin pelittään ja muutenki sisustaa fiksailin!
Kävi tuossa muutama päivä sitten hassusti, nyt tähän pitää rueta tekeen koneremontti...
Palataan asiaan myöhemmin :)
Kävi tuossa muutama päivä sitten hassusti, nyt tähän pitää rueta tekeen koneremontti...
Palataan asiaan myöhemmin :)
tuliko kanki kurkkaamaan mitä ulkona näkyy :)
öljyt kartanolle ja kone jumiin, vaikka huohotinkaan ei tukossa... ei kyllä kolkata mutta käy kolmella
Mäntä palasina
Sammaa määki mietin, mutta luulis kolkattavan?
Sammaa määki mietin, mutta luulis kolkattavan?
Jos kaikki mikä voi kolista on tippunu öljypohjaan..;)
Jos kaikki mikä voi kolista on tippunu öljypohjaan..;)
Olisko lävähtäny kiertokangen pultit irti, mäntä ylhäällä?
Olisko lävähtäny kiertokangen pultit irti, mäntä ylhäällä?
Mielenkiintoinen diaknoosi :D
Tainnu kolmosen kk laakerit mennä päällekkäin... Jos ei oo sit rungolta loppunu. Mut eiköhän tuo selvii, kun Ville saa öljpohjan irti ja kertoo mitä sieltä alhaalta löytyy.
Ja mikäli ei oo ennemmin tuota leipomista kilkattanut/kolissut, niin tuskin mäntä palasina. Ei tuo ihan kerrasta laukee. Viimeks avannut VAG:n 2.4 TD:n ja siin oli yhdestä männästä palaset pohjalla ihan... Toisessa murtumaa jo, ja tuo kilkati/kolisi vaikka ei mitään välissä ollut. Tuo kone sit jätettiin lattialle, ja haettiin vastaava tilalle ku oli edullisesti ehtykin tiedossa.
Sylkäskö muuten öljyt suodattimesta kartanolle?
Sylkäskö muuten öljyt suodattimesta kartanolle?
Eiku tikun reiästä
Eiku tikun reiästä
Pari päivää sitte joltain sylki amarokki öljyt nyt pakkasten tultua löystyneestä suodattimesta öljyt ulos :eek:
Nuhapumppu
18.01.2014, 23:24
Eiku tikun reiästä
Kammiopaineethan tuolla on silloin nousseet,eli joko mäntää halaki tai muuta mukavata.
Pari päivää sitte joltain sylki amarokki öljyt nyt pakkasten tultua löystyneestä suodattimesta öljyt ulos :eek:
Sulla vaikuttaa olevan toi kielioppi hyvin hanskassa.
Kammiopaineethan tuolla on silloin nousseet,eli joko mäntää halaki tai muuta mukavata.
Niin minustaki. Selviää jonku ajan päästä ku saan bjn edestä poid
Sulla vaikuttaa olevan toi kielioppi hyvin hanskassa.
Joo :o
Yhdellä kädellä kirjotellessa emäntä sylissä oli hieman muutakin ajateltavaa kuin kielioppi tai sitten se "kielioppi" olikin tarkkaan mielessä :D
KoniJeep
20.01.2014, 23:25
Joo :o
Yhdellä kädellä kirjotellessa emäntä sylissä oli hieman muutakin ajateltavaa kuin kielioppi tai sitten se "kielioppi" olikin tarkkaan mielessä :D
Laitas kuvaa näkyviin ku noin kovasti kehut:D
Laitas kuvaa näkyviin ku noin kovasti kehut:D
Ujon puoleinen tuo perhana, joten saatte kyllä ihan uskossa olla, et kyllä se emäntä löytyy :)
Sama ollu jo yli 11 vuotta :eek:
Nyt ku pääsi välillä käymään kotona niin innostuin viimein tästäki!
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/IMG_20140422_140354_zps1ddd22f9.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/Dectane/media/Mitsubishi%20Napero%20vol2/IMG_20140422_140354_zps1ddd22f9.jpg.html)