View Full Version : Mitsubishi "Napero" VOL.2
Koppaki käänty mahalleen tännään, melko vauhdilla vaan :D Tunkkailin maastotunkilla alas ja tuolla minikaivurilla "varmistin" eli pidin kauhaa helman alla kokoajan pikkusen alempana ku tunkkia. Sen takia en sillä uskaltanu kokonaan kipata ku on niin kevyt että jos heilahtaa niin menee kone nokallee :D No tietty ku pitää tunkin ja koneen väliä juosta niin ei aina koneeseen jaksa nousta. Siittä vierestä sohin keppejä niin onnistuin tekeen vikaliikkeen ja löin maastotunkin kauhalla pois alta :D Humahti jostain 0.5-1m korkeudelta kenttään tuon rukkilavan päälle :D
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000362.jpg
Konehuoneen purin maalausta varten! Pari vaijeria ja pätkä johtosarjaa jäi konehuoneeseen "tielle". Niin kauhee homma purkaa ne sisältä irti että annan olla paikollaan. Hyvin saa kummiski pois tieltä käännettyä!
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000368.jpg
Eipä oo otolliset olosuhteet sunkaan "tallissa". Meinasitko tuossa savihiesun päällä maalailla? Pressua päälle vaan?
Eipä oo otolliset olosuhteet sunkaan "tallissa". Meinasitko tuossa savihiesun päällä maalailla? Pressua päälle vaan?
Tulee liukuesteet konehuoneeseen samalla ni ei tarvi liukastella remppaillessa.:p
Eipä oo otolliset olosuhteet sunkaan "tallissa". Meinasitko tuossa savihiesun päällä maalailla? Pressua päälle vaan?
Tämmösethän nää olosuhteet on!
Saa sinne ressun alle kuitenki lämpimän :D Ja ku varmiiksi liejuvelliä alusta niin eipähän tartte kastella! :D
Vähän on myöhästä ehkä jo, mutta olisiko sellainen 150€ pressutalli paha hankinta?
Vaikka trukkilavoista lattia niin olisi kuivaa ja löpöpuhallin huutamaan niin lämpöäkin hiukan olisi.
Saa sinne ressun alle kuitenki lämpimän :D
Lähinnä pelkään vaan sitä ettei koppaan kuiteski tiivistyis kosteus jotenkin ja maali ei tarttus kunnolla. Pikkasen saattaa sylettää jos roikkuu pussina irti keväämmällä.
Lähinnä pelkään vaan sitä ettei koppaan kuiteski tiivistyis kosteus jotenkin ja maali ei tarttus kunnolla. Pikkasen saattaa sylettää jos roikkuu pussina irti keväämmällä.
Maalaan ton konehuoneen nyt ja nostan kopan rungon päälle... Nää olosuhteet on mitä on muttaku, EI OO MUUTAKAAN :D
Sitten ylimaalaus taitaa tapahtua ihan oikeessa uunissa, jos nyt saa sen verran lainata työpaikan uunia :)
Ja semmonen ressutalli pitäis kehitellä, ois hyvä hiekkapuhallushalli kunhan jostaki semmoset kunnon puhallusvehkeet keksii!
Ja semmonen ressutalli pitäis kehitellä, ois hyvä hiekkapuhallushalli kunhan jostaki semmoset kunnon puhallusvehkeet keksii!
Jos saa suositella ni kattele halpakaupoista semmosia 2x4 lankulle tarkotettuja noin 45-asteen rautakulmia, ovat juuri tuollaisia pressutalleja varten tehtyjä (lähdöt 4 suuntaan eli "ylös-alas" ja sivuille), paikka ruuville/naulalle jne. Sitten runko 2x4 lankuista, näitähän saa esim. siltatyömailta ilmatteeksi ku purkavat muotteja (tutut raudoittajat antaa hyviä vinkkejä jos sattuu tuntemaan). Kattoon muutama lauta ruoteiksi, päälle sopiva pressu. Hinta paljo halvempi ku valmistuotteilla, vaikka hakisit rautakaupasta uudet pressut ja lankut, ja huomattavasti tukevampi kuin nuo hontelot valmistallit, ei joka pyryllä tartte puhistella. Ja ruuveilla ku kasaa, ni mukava purkaa sitten poiskin.
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000070_zpsaad3f1ee.jpg
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000071_zps3139c9c0.jpg
No miks et vois sysätä tota runkoo pihalle ja koppaa sisälle?
No miks et vois sysätä tota runkoo pihalle ja koppaa sisälle?
Ei oo mitään millä sen sais sisälle :D Mulla oli tulossa yks semmonen kopan liikuttelualusta vanhasta micrasta, rälläköinki sen jo paskaksi.. Mutta se tais vähän jäähä :D
pyöräytä se koppa siihen kärryn päälle,pukkaat talliin ja laitat pukkien päälle ja vedät kärryn pois alta?
Ei oo mitään millä sen sais sisälle :D Mulla oli tulossa yks semmonen kopan liikuttelualusta vanhasta micrasta, rälläköinki sen jo paskaksi.. Mutta se tais vähän jäähä :D
Miehissä tuollaisen japaninpeltikopan kantaakin sisälle! Talkoot pystyyn, siten tämä Suomikin on rakennettu.
Joo, talkoot pystyyn ja meikä on mukana jos vaan aikataulu passaa kalenteriin.
pyöräytä se koppa siihen kärryn päälle,pukkaat talliin ja laitat pukkien päälle ja vedät kärryn pois alta?
ei sovi ovesta sisään :D
Eniveis, konehuone maalattu, puoliksi. Huomenna pitää hakea lisää maalia
ei sovi ovesta sisään :D
Eniveis, konehuone maalattu, puoliksi. Huomenna pitää hakea lisää maalia
no perkele,soita ku pitää tulla kantamaan.
no perkele,soita ku pitää tulla kantamaan.
Ei tartte tulla :D Huomenna haen lisää maalia ja maalaan loppuun :D
Taitaa tuo koppa aika hyvästi painaakki? Ei taia ihan muutamalla ukolla mennä, ainakaan meiän kokosilla? :D Tallin oviki niin kapea että sivuilta ei vois kantaa.
Ihan hyvät olosuhteet sain maalaukseen! Tuo vesilammikko oli kuivanu yön aikana. Vedin ison ressun päälle ja ressun irti "konehuoneesta" mutta kuitenki alanurkat tiiviisti että lämpö pysyy sisällä. Masterilla lämmitin ensin pellin peruslämpöön ja heitin maalia päälle. Sitten nakkasin normi sähkösen hallilämmittimen puhaltamaan yön yli sisälle, oli siellä lämmin kun kerta ressusta tuli kuumailmapallo :D Eiköhän tuosta aivan hyvä tule, nuo maalit on kuitenki jotain semmosta teollisuuskamaa että niillä maalaillaan pihalla ympärivuoden!
Konehuoneesta tuli musta, ei korin värinen! Ei tule ongelmaa jos haluaa korin väriä muuttaa :) Eli siis huomenna maalaan loput ja rupian sitten hiplaileen kaikki konehuoneen palikat kans tiptop kuntoon ja pikkuhiljaa pakettiin. Ens vkl ois sitten jo oikeesti tarkotus nostaa koppa päälle :) Laittelen loppuviikosta kuvaa kunhan alkaa oleen jotain näytettävää :D
PS. Kiitos kaikille kuitenki avuliaisuudesta :)
:) Tuntuu muitakin kanssaharrastajia säälittävän noi sun maalausolosuhteet. Ei tartte auttaa. :D
Voi olla ilmankosteus suht korkee jos et tuulettanu sitä kuumailmapalloa mutta pisteet ainakin innokkuudesta :D
Tänään vedin loput! Hyvä tuli :)
Tänään vedin loput! Hyvä tuli :)
Jaa niin mitä vedit?:D:D
Jaa niin mitä vedit?:D:D
no kuivat :)
Jaa niin mitä vedit?:D:D
emäntää perseeseen, eiku vittu se oli eilen :D:D
emäntää perseeseen, eiku vittu se oli eilen :D:D
onks kuvia?:D
onks kuvia?:D
ei oo tullu nappailtua :D :D
Tämmöstä tänään :o
Pikkusen julmempi ku vakio :eek: Täppäilin alupuikolla kasaan ne mitä sai ja loput menee sitte tigillä ja ihan oikean hitsarin toimesta. :D
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000383.jpg
Tuommoset päätylätkät takkoin suorasta pellistä. Tuohon toiseen päätyyn tulee sitten 3" putki kiinni.
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000382.jpg
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000380.jpg
Tuon verran jäi vakiota
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000378.jpg
Tuolleesti istuu paikollee!
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000385.jpg
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000386.jpg
Korin nostelua ois nyt alkuviikosta tiedossa kun vaan sais pari osaa vielä runkoon kiinni, konehuoneen kasaan ja sen Matin ehdottaman tuennan tuolle pakoputkelle.
Mutta ei se pultti pysy vaan niin paksussa hanskassa että pystyy yli -20 pakkasessa värkkään :(
Huomenna pitäis olla onneksi lauhempaa, vähän vajaa 20 mutta taitaa vähän tuulahella :D
Melkosen "plenium":in oot rakentanu vai mikä tuo nyt sitten on? :eek: ST-mersumiehet taitaa ainakin pleniumista jutella ku tommosia tinaileevat.
Mikä on laskelmoitu hyöty?
vilenius
04.12.2012, 06:29
ei toi oo plenumi, toi on vaa painekotelo
Melkosen "plenium":in oot rakentanu vai mikä tuo nyt sitten on? :eek: ST-mersumiehet taitaa ainakin pleniumista jutella ku tommosia tinaileevat.
Mikä on laskelmoitu hyöty?
vakio niin onneton! Jos sillä lisää voimaa tulis
Gary Grand
04.12.2012, 08:23
Se vakio imusarja on oikeasti kyllä varsinainen kuristin. Melkeen sama millaisen urkupillin sen tilalle laittaa, niin tilanne paranee.
Eikä tuo nyt niin ihmeelliseltä(hirveältä?) vielä vaikuta.:D
Se vakio imusarja on oikeasti kyllä varsinainen kuristin. Melkeen sama millaisen urkupillin sen tilalle laittaa, niin tilanne paranee.
Eikä tuo nyt niin ihmeelliseltä(hirveältä?) vielä vaikuta.:D
niin on :D ite kun tekkee niin tulee semmonen ku sattuu tulemaan!
Nuhapumppu
04.12.2012, 10:43
ei toi oo plenumi, toi on vaa painekotelo
Mikä ero on plenumilla ja painekotelolla,muu kuin nimi??
Paljonko tuon painekotelon tilavuus on tällä hetkellä,jostain luin että 1,7xmoottorintilavuus olis optimi.
Riippu vähän, muistaakseni 1,7-2x. Mutta tuon putken tilavuus noin 3,5l. Nyt kun sitä on vähän venytetty oisko painekotelon tilavuus noin 4l? Periaatteessa pieni, mutta ainakin omaan silmään aika iso :D
Mikä ero on plenumilla ja painekotelolla,muu kuin nimi??
En tiedä minäkään, plenium on suomeksi täysiö, vacuum tyhjiö. Eli eiköhän tuo painekotelo oo aika hyvä yleisnimi. Vai kirjoitetaanko tuo oikeesti plenum? Google-kääntäjä ehdottaa liitäntälaatikkoa plenumilla. Molempia plenum ja plenium näytetään käytettävän...
Mikä ero on plenumilla ja painekotelolla,muu kuin nimi??
Paljonko tuon painekotelon tilavuus on tällä hetkellä,jostain luin että 1,7xmoottorintilavuus olis optimi.
Missä lukee tuommoisia arvoja dieselmoottorille? Kiinnostaisi vaan tietää, kun olen niitä 17v työkseni pidellyt. :D
Vapaastihengittävässä moottorissa ymmärrän tuon "ilmasailiön" ennen imukanavia, turbomoottorissa en. Ja bensakoneet ovat taas oma maailmansa.
Mutta siitä olen samaa mieltä, että tuo ylläoleva imusatsi on vakiota parempi. Mitsun imusarjan suunnitteli taisi olla aina pienessä sakessa. :)
Tomppaa_
04.12.2012, 17:42
Eikös dieselissä isolla painekotelolla tule vain viivettä enemmän? Taidan Dectanelta kopioida tuon imusarjaidean omaan jossain vaiheessa.
Nuhapumppu
04.12.2012, 20:22
Missä lukee tuommoisia arvoja dieselmoottorille? Kiinnostaisi vaan tietää, kun olen niitä 17v työkseni pidellyt. :D
Vapaastihengittävässä moottorissa ymmärrän tuon "ilmasailiön" ennen imukanavia, turbomoottorissa en. Ja bensakoneet ovat taas oma maailmansa.
Mutta siitä olen samaa mieltä, että tuo ylläoleva imusatsi on vakiota parempi. Mitsun imusarjan suunnitteli taisi olla aina pienessä sakessa. :)
Netistä löytyi,ja nyt kun mietin niin taisipa olla bensalle tarkoitettu tuo,eli unohtakaa tuo viesti kokonaan:D
Ja nyt kun miettii niin ei ne kauhean isoja ole nuo imusarjat esim. 16l V8 scanioissakaan ja niitä varmasti on mietitty enemmän kuin moni uskoo.
Eikös dieselissä isolla painekotelolla tule vain viivettä enemmän? Taidan Dectanelta kopioida tuon imusarjaidean omaan jossain vaiheessa.
Ihan vapaasti!
Melko julmia tötsiä ne on noissa st mersuissaki!
Tomppaa_
04.12.2012, 22:43
Niissä on tuo turbon läpi virtaama ilmamääräkin hieman toinen :D
Niissä on tuo turbon läpi virtaama ilmamääräkin hieman toinen :D
sama periaate kumminki!
Niissä on tuo turbon läpi virtaama ilmamääräkin hieman toinen :D
sama periaate kumminki!
Parempi liian iso ku pieni :eek:
6h pihalla rapsakassa pakkasessa värkkäsin ja sain jotain aikaanki!! Kiitokset naapurille taas ku rattorin kans kävi pyörähtään!
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000393.jpg
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000390.jpg
Ei oo vasta ku muutamalla palikalla kiinni... Ainut mikä ahisti oli downpipe, piti hakata pari kolme senttiä tulipeltiä sisään... Tosin taidan ottaa rälläkän kauniiseen käteen ja rueta hitsaus hommiin.
Kun saan tämän nyt semmoseen kuntoon että liikkuu omin voimin niin pääse talliin! Sekin on kylmä mutta ompahan katto pään päällä :)
Kun saan tämän nyt semmoseen kuntoon että liikkuu omin voimin niin pääse talliin! Sekin on kylmä mutta ompahan katto pään päällä :)
Mut jos seinissä ei oo miehen mentäviä reikiä, niin äkkiäkös semmosen tilan löpötykillä lämmittää työskentelylämpöön...
Mut jos seinissä ei oo miehen mentäviä reikiä, niin äkkiäkös semmosen tilan löpötykillä lämmittää työskentelylämpöön...
Löytyy masteri, olikohan 30kw... Lämpenee aika joutuin, mutta hengitysilma katoaa kans :D
Vikailmotus, master oliki 44kw. Lämpenee hyvästi tuo talli :D
Talli kaipas vähän siivousta..
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000395.jpg
Ihan ajamalla sisälle :O
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000398.jpg
Huomaisin vasta kun olin auton täräyttäny sisälle että oven reikä on 10cm matalampi ku auto :D noh, vahingoilta vältyttiin. Pitää vissiin muistaa vastaisuudessa vetää liinalla jousitus pohjaan.
Nyt olis jollain kanssaharrastajalla mahdollisuus lyödä kädet paskaan :D
Muutama putki pitäis taivuttaa ja tarvis kaveria ja putkentaivutusvehettä! Semmosta biltsun halppislaitetta ei kiinnostais muutaman putken takia ostaa, ja lompakko ei taivu kunnolliseen!
Tuon verran lähtee kaarista pois! Tuohon tulee nyt sitten vielä vähän lisää putkea ja sitä yhen palstalaisen myymää kaarilevikettä!
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000400.jpg
Tuommosia helmaputkia värkkäsin.. Tuohon pitäis nyt vielä taivutella vähän lisää putkea kylkiä suojaamaan, tästä tulee mun mielestä liian hyvä rutattavaksi :) Tuo snorkkelin kohta on vaan vähän ongelmallinen, kun tuosta vetää putken konepellin ja ikkunan välistä. Snorkkelin paikkaa en haluais muuttaa.. Kahella 90-asteen mutkalla kyllä sais nätisti kierrettyä snorkkelin jos vähän etukaarta silpos!
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000401.jpg
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000402.jpg
Kiire tulee! Joulun ja uv välipäivinä tää pitäis maalata :eek::eek:
NorthRider
13.12.2012, 08:03
sammaa mieltä olen, että ei tätä kannata heti rytätä! :)
Komiaa jälkeä pukkaa, yksinkös sie olet tätä rakennellu??
Ainahan rakenmetelun kanssa kiire tullee, jos asettaa takarajan :D
sammaa mieltä olen, että ei tätä kannata heti rytätä! :)
Komiaa jälkeä pukkaa, yksinkös sie olet tätä rakennellu??
Ainahan rakenmetelun kanssa kiire tullee, jos asettaa takarajan :D
Lähinnä yksin.. Joskus on naapurin poika käyny auttaan, lähinnä noissa korin nostelu hommissa.. Onkait sitä muiltaki pikku jeesiä aina välillä saanu, semmosessa mitä ei ite osaa / pysty yksin vääntää :D Esimerkiksi niinku tänään ois työpäivän päätteeksi tarkotus työkaverilla tigata kasaan tuo imusatsi :)
Tuommoset pulttikiinnitykset levikkeille. Hitsasin hitsimutterit peltiin kiinni. Nyt pitäis joka muovipalikalle tehä sama käsittely. Melkeen kaikki vakiokiinnikkeet on poikki, eivätpähän ainakaan enää repsota.
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_0004032.jpg
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000400.jpg
Tuommosia helmaputkia värkkäsin.. Tuohon pitäis nyt vielä taivutella vähän lisää putkea kylkiä suojaamaan, tästä tulee mun mielestä liian hyvä rutattavaksi :) [/IMG]
Onko toi 38 mm putkea vai mitä? Näyttää sopivalta.
P.S. Onneks olkoon, auto tallissa!!! :D http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif Luulis olevan mielekkäämpää ku taivasalla räntäsateessa maalailu.
48,3x2,6 putkea!
Auto on tallissa ja ois masteriki. Oon vaan niin tykästyny kylmässä rassaamiseen eli en ees lämmitä :D
Nuhapumppu
13.12.2012, 18:10
48,3x2,6 putkea!
Auto on tallissa ja ois masteriki. Oon vaan niin tykästyny kylmässä rassaamiseen eli en ees lämmitä :D
Kylmäntallin etuna on se,että sinne ei kehtaa mennä munat suorana seisoskelemaan:D Muutamia projekteja tehty kaverin kylmässätallissa ja voin sanoa että tulosta tuli vauhdilla,suunnittelu tosin unohtui kokonaan vaan eipähän ollut kylmä:D
Tästä tuli hyvä! :) Ammattimies kun hitsasi! Vetiki migillä eikä tigillä..
15min tuota kiillotin varsin :D Pyyhin eka teräsharjalaikalla ja sitten kiillotuslaikalla + tahnalla. Jos toisen 15min panostais niin tulis varmaan aika hyvä :)
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000404_zps2418e492.jpg
Niin, ja ostin eilen sen putkenvääntelyvehkeen. Jos tänään koittais saada ihmeitä aikaan :o
Jotain tuontapasta?
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000407_zps5153e738.jpg
Etupäästä tuollalailla kiinni puskuriin. Toinen kierre pitäis vielä tehdä.
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000408_zpse6f3a2c6.jpg
Persiissä tuommosta
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000412_zpsfee63d2f.jpg
Ja tuollain sieltä kiinni
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000414_zps1e4487cb.jpg
Nuista tulee ihan yhtä puuta korin kans, mutta loppuja mitä vääntelen teen niihin pulttikiinnitykset
Tämmöstäki värkkäsin. Cooleri ei oo vielä kiinni, se tulee sitten ylemmäs eli melkeen kiinni noihin peltisoiroihin mitkä tuohon hitsasin.. Kyllähän tuo aika paljo veteli, koitetaan selvitä :D
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000418_zps7019a8d0.jpg
Pitäis vielä jossain hitsauttaa uudet päädyt tohon cuuleriin ja kehitellä yks tai useampi imevä sähköflekti tuonne.. Tuohon konepeltiin on tarkotus törkätä maastotunkkiki kiinni!
Jospa tää kerkeis maalauskuntoon näille lomille, on kerta se maalauspaikka nyt välipäivinä vapaana.
Piti käydä vähän putkia näin joulunaki taivutteleen.. Ei näkkyy tykkää tuo bilteman vehe tuosta -20 pakkasesta. Piti hyväksi lämmittää koko laitos masterilla ennenku lähti pelittää :D
Hyvää Joulua T: Ville ja pajero :D
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/154737_513699865318692_141029636_n.jpg
Ps. Talli näyttää kuvassa melko isolta :D
Tämmöstäki värkkäsin. Cooleri ei oo vielä kiinni, se tulee sitten ylemmäs eli melkeen kiinni noihin peltisoiroihin mitkä tuohon hitsasin.. Kyllähän tuo aika paljo veteli, koitetaan selvitä
Pitäis vielä jossain hitsauttaa uudet päädyt tohon cuuleriin ja kehitellä yks tai useampi imevä sähköflekti tuonne.. Tuohon konepeltiin on tarkotus törkätä maastotunkkiki kiinni!
Jospa tää kerkeis maalauskuntoon näille lomille, on kerta se maalauspaikka nyt välipäivinä vapaana.
Eikö kuuleri ois kannattanu laittaa jo keulalle? Tai vaihtaa jo vaikka isompaan kun varmaan on suunitelmissa nostaa paineita.
Eikö kuuleri ois kannattanu laittaa jo keulalle? Tai vaihtaa jo vaikka isompaan kun varmaan on suunitelmissa nostaa paineita.
Isohan tuo onki, oikeestaan harvinaisen iso. Kennon koko jonku 80x70 ja paksuuttaki löytyy.. Voin mittailla joku päivä. :) Eipä saa ilman keulan teurastusta tuonne keulalle kakkoskoppasessa sitä enkä halunnu rueta rälläköimään keulaa
Kannattaa muuten miettiä, onko järkevämpi laittaa puhaltava flekti tuolle kuulerille. Siis jos viskotuuletin keulilla vielä. Vois saada sellasen luontaisen läpivedon sinne moottoritilaan.
Tomppaa_
24.12.2012, 21:17
Kannattaa muuten miettiä, onko järkevämpi laittaa puhaltava flekti tuolle kuulerille. Siis jos viskotuuletin keulilla vielä. Vois saada sellasen luontaisen läpivedon sinne moottoritilaan.
Silloin se työntäisi kuuleriin kuumaa ilmaa konehuoneesta ->eihyvä
550x550x55 tuon cuulerin kennokoko
Kannattaa muuten miettiä, onko järkevämpi laittaa puhaltava flekti tuolle kuulerille. Siis jos viskotuuletin keulilla vielä. Vois saada sellasen luontaisen läpivedon sinne moottoritilaan.
ei huono idea! Taidan koittaa molempia :D
pikkuse ampu yli tuo 80x70 :D
Ilmaista mainostamista kaverin peltikattofirmalle :D
Tuolla ivecolla kiskasin pajen hallille! Kiitos ivecon lainasta!
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000422_zpsd8da84f4.jpg
Kulti maalaamossa :) Nyt pitäis urakoida maalit päälle
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000423_zps4496d057.jpg
mikäs se lopulliseksi väriksi tuli?
Se mitä aluksi suunnittelinki! Vkl näätte :)
vilenius
29.12.2012, 07:55
Mikä ero on plenumilla ja painekotelolla,muu kuin nimi??
Paljonko tuon painekotelon tilavuus on tällä hetkellä,jostain luin että 1,7xmoottorintilavuus olis optimi.
joo ei mikään, yhistin vaan plenumi sanan heti tupla plenumiin eli tälläseen http://www.amwdynoservice.com/data/storage/attachments/c0facd5c7f17a583f5c4f0876a6691ab.jpg
kun noitten kans on tullu värkättyä.
mut hyvännäkönen painekotelo tuli ja varmasti parempi ku se orkkis huilu
joo ei mikään, yhistin vaan plenumi sanan heti tupla plenumiin eli tälläseen http://www.amwdynoservice.com/data/storage/attachments/c0facd5c7f17a583f5c4f0876a6691ab.jpg
kun noitten kans on tullu värkättyä.
mut hyvännäkönen painekotelo tuli ja varmasti parempi ku se orkkis huilu
Laiskuus iski ja hitsauksen ajaksi en pultannu mihinkään kiinni. Nyt toinen kansi hakusessa et tuon sais oiottua :D
24h takana ja väri päällä! Kuvia tulee kunhan saan auton kotosalle :)
Nyt toinen kansi hakusessa et tuon sais oiottua :D
Ei oo enää, kävin kaiveleen romuja ja sieltä löyty vanha vihollinen.:D
30h yhteensoittoon tuli vedettyä niin sai maalin päälle ja paikat siivottua :D No okei, kävin mää kerran kahvilla.
Kuluneen viikon aikana tullu varmaan noin 100h laitettua tätä? :D
Omaa silmää ainaki miellyttää. Pitää rueta pikkuhiljaa kasaan, mutta nyt loppu tää urakointi.
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000427_zps9285a805.jpg
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000428_zps9599fb99.jpg
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000430_zps9c812ff8.jpg
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000433_zpscad7077c.jpg
aika pähee :) mitä toi matto muuten oli mitä oot levitelly tuonne taakse..vois itellekki laittaa
aika pähee :) mitä toi matto muuten oli mitä oot levitelly tuonne taakse..vois itellekki laittaa
Sehän on vibroplastia, tai mitä se nyt nykyään on. Sitä hifimattoa kummiski! Aina ruukannu olla autossa hyvät reteot niin tähänki oli tarkotus laittaa...
Laitoin tuota sillon ku en tienny että karkaa näin käsistä :D Ihan turhaa nykyään muttei lähe ihan itestään pois joten annetaan olla :) Painoa taitaa tuommosella tukkupaketilla olla noin 30kg? ja sillä vaimensin kaikki ovet + takaluukun ja nuo sivuposket. Ja sisä ja ulkopellit. Eli ei mielestäni aivan hirvestä tuo lisäpainoa verraten johonki palkkipuskuriin :D
http://www.autostudio.fi/tarvikkeet-auto/vaimennusmateriaalit/silent-coat-tukkupakkaus.html
vois laittaa vaikka ei poppivehkeitä taida tulla...jos vähän eristäis ääntä
vois laittaa vaikka ei poppivehkeitä taida tulla...jos vähän eristäis ääntä
jep, hyvin eristää.. ja helppoa asentaa tämmösellä
http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/Vari-ja-Saumaus/Tyokalut/Saumausrulla-86013/
jeps...hyvät uudet vuodet!!
jeps...hyvät uudet vuodet!!
samoin! :D
Semmonen asia tuli mieleen, tuossa pajerossa on taas keväällä leima. Missähän oulun suunnalla ois semmonen konttori joka ymmäräis noiden jousitustyyppien muutoksen päälle? Ei tarvis henkilökunnan kans tapella? :) Vai mitä on raati mieltä, saanko nuo etujouset leimattua?
Semmonen asia tuli mieleen, tuossa pajerossa on taas keväällä leima. Missähän oulun suunnalla ois semmonen konttori joka ymmäräis noiden jousitustyyppien muutoksen päälle? Ei tarvis henkilökunnan kans tapella? :) Vai mitä on raati mieltä, saanko nuo etujouset leimattua?
Voishan nuo varmaan mennä jossaki lisäjousina läpi jos jättää vääntösauvat löysälle avuksi. Jos alatukivarteen oisit saanu tuon alapään kiinnityksen niin sitte vois varmaan kelvata ilman vääntösauvojaki, ehkä???
4x4Garage.fi
01.01.2013, 09:59
Semmonen asia tuli mieleen, tuossa pajerossa on taas keväällä leima. Missähän oulun suunnalla ois semmonen konttori joka ymmäräis noiden jousitustyyppien muutoksen päälle? Ei tarvis henkilökunnan kans tapella? :) Vai mitä on raati mieltä, saanko nuo etujouset leimattua?
Minä olen suosinut :
Yksityiset K-asemat Oy (http://www.katsastushinnat.fi/ketjut/Yksityiset-K-asemat-Oy)
Zatelliitintie 17, 90440 Kempele (http://www.katsastushinnat.fi/Kempele)
Ei halvin, mutta palvelu pelaa ja asiat hoidetaan oikein.
Mitä eivät ole tietäneet, ovat ottaneet selvää ja vielä itse soittaneet sitten takaisin.
Käy jutteleen siellä ensin niin ei ainakaan tuu turhaa reissua.
Juuso4x4
01.01.2013, 17:35
Teillähän on melkoset maalaussessiot siellä ollu:D
Hyvältä näyttää!
Minä olen suosinut :
Yksityiset K-asemat Oy (http://www.katsastushinnat.fi/ketjut/Yksityiset-K-asemat-Oy)
Zatelliitintie 17, 90440 Kempele (http://www.katsastushinnat.fi/Kempele)
Ei halvin, mutta palvelu pelaa ja asiat hoidetaan oikein.
Mitä eivät ole tietäneet, ovat ottaneet selvää ja vielä itse soittaneet sitten takaisin.
Käy jutteleen siellä ensin niin ei ainakaan tuu turhaa reissua.
meikä vois kyllä sanoa että mee kaakkuriin siihen grillin viereen,hyvä palvelu ja uskosin että leimaaminen onnistuu..
30h yhteensoittoon tuli vedettyä niin sai maalin päälle ja paikat siivottua :D No okei, kävin mää kerran kahvilla.
Kuluneen viikon aikana tullu varmaan noin 100h laitettua tätä? :D
Omaa silmää ainaki miellyttää. Pitää rueta pikkuhiljaa kasaan, mutta nyt loppu tää urakointi.
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000427_zps9285a805.jpg
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000428_zps9599fb99.jpg
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000430_zps9c812ff8.jpg
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000433_zpscad7077c.jpg
Tuossa kuskin penkissä on sitä jotain :D:D
Tuossa kuskin penkissä on sitä jotain :D:D
Jätin sen kyytiin ku lähin traileria kiskoon. Toivoin että ois lentäny ojaan mutta oliki vielä paikallaan kun kotiin pääsin :D
http://i63.photobucket.com/albums/h128/jutila/20130102_161013_zps305254d7.jpg
Nakattiin tänään kaverin kans luukut paikallee, vaikka piti pitää taukoa tuosta kamppeesta :D
Niin ja ihan unohtunu kiittää kavereita jotka kävi kaverina maalaushommissa! Ei ois onnistunu ilman apua tuolla aikataululla :D
PS. Mistä halvin m3 bemarin asetelma?
edit. tai semmosta ollaan kaverin kans suunniteltu.. pitäis saada vauhtipyörä niin tietäis meniskö sinne isompi :O
Soittelin äsken konttorille. Kierrejouset saa leimattua kun toimittaa lujuuslaskelmat. Ja jos heittää vääntösauvat takas paikalleen niin lisäjousina ei mitään ongelmaa.
Vähäpäästösyydestä ei selvinny mitään, siis että saako tuon ahtimen ja välijäähyn leimattua.
Elä nyt tuota penkkiä hukkaa, siinähän tuo auto on melkeen rakennettu. :D
On hitsattu, tehty pohjia ja välillä runkoaki siirrelty.
Elä nyt tuota penkkiä hukkaa, siinähän tuo auto on melkeen rakennettu. :D
On hitsattu, tehty pohjia ja välillä runkoaki siirrelty.
Sen rungon takiahan tuossa on 2 "jalkaa" poikki.
Niin ja... Vähäpäästösyys selves, tää ei oo vähäpäästönen.
Ja tällä hetkellä oon tässä kaverin kämpillä ja tehdään lujuuslaskemia :P
Sen rungon takiahan tuossa on 2 "jalkaa" poikki.
Niin ja... Vähäpäästösyys selves, tää ei oo vähäpäästönen.
Ja tällä hetkellä oon tässä kaverin kämpillä ja tehdään lujuuslaskemia :P
hmmm,limingan paroni on kaverin kämpillä, siis sama suomeks, muutamat sihit tässä ohi mennen ja sitte kämpille ja lisää bassoa :D:D
hmmm,limingan paroni on kaverin kämpillä, siis sama suomeks, muutamat sihit tässä ohi mennen ja sitte kämpille ja lisää bassoa :D:D
Join vettä enkä kämpillä kuuntele musiikkia tällä hetkellä :D
PS. Mistä halvin m3 bemarin asetelma?
edit. tai semmosta ollaan kaverin kans suunniteltu.. pitäis saada vauhtipyörä niin tietäis meniskö sinne isompi :O
En tiia hinnoista, mutta ainaskin Tarvikemotin ukoilla on Sasch Racingin asetelmaa hyllyssä aina, ja ilmeisesti sitä 228 halkasijasta... Tai voi olla pian 240mm levyllekkin sopivaa.. Vakioita kattelin tuossa rajan takaa...
Lerssinen
04.01.2013, 18:42
Komeeta on !
Vieläkö Ape tekee kytkimiä siellä toppilan nurkilla ? Sieltä joskus haettu...
Komeeta on !
Vieläkö Ape tekee kytkimiä siellä toppilan nurkilla ? Sieltä joskus haettu...
sillä suunnalla mahtaa olla melko hiljasta,vuoden vaihteessa joutu lähtee kävelee sieltä ku olivat pakkolunastaneet paikan,,niin ainaki puhu viime kesänä ku hain jarruletkuja... aiko kuulemma lopettaa kokonaan jos ei löydy uutta paikkaa..
Melkolailla viikko levähetty...
Eilen kävin siivoaan tallin ja ajamassa tämän sisälle.. Jousitusta piti takaa kiriä liinalla 10cm alaspäin että sopi sisälle..
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000439_zps9fac3720.jpg
Tänään kävin investoimassa 20x20x2 huonekaluputkea ja 40x3 lattaa penkkien kiinnittelyä varten ja romikselta sopivan läjän alumiinia niin saa rueta suunnitteleen/tekeen nuo uudet koolerin päät. Ja sitte vielä semmosta taipusaa (ja vissii kestävää?) 1mm muovia sisälokari värkiksi.
NorthRider
10.01.2013, 15:22
Tästä tullee kyllä Suomen kommein pajero!! Ei muutaku jaksamisia rojekktiin! Ja jälki pyssyy edelleen hyvänä :)
Eilen tuli oiottua se imusarja! Lyötiin ensin uunissa 300c se ja väänneltiin paikolleen, sitten annettiin toholla sille lämpöä varmaan puolisko tunti. Siittä tuli parempi ku sata jänestä!
Sitte nakkasin sen imusatsin paikolleen ja kasailin muutenki konehuonetta.. Ahtoletkutki tuli suunniteltua miten ne menee ja pistin illalla vielä kaikki lemmarit ja silikoonit tilaukseen! Haluttais jo päästä hapettaan tuonne hankeen :P
Minkä verran sitä voimaa pitäis tulla?
200 kaakkia ja 500 nyyttonia ois tavote. Katotaan nyt mitä vakiopumpulla irtoaa... Pitää varmaan asetelman ja levyn jälkeen hankkia kiinanpää pumppuun
Nettiä mitä oon selannu niin m5 asetelma ja evo 7 levy vois olla hyvä setti.. Pitäis pitää sen 600nm..
Nuhapumppu
15.01.2013, 13:24
200 kaakkia ja 500 nyyttonia ois tavote. Katotaan nyt mitä vakiopumpulla irtoaa... Pitää varmaan asetelman ja levyn jälkeen hankkia kiinanpää pumppuun
Nettiä mitä oon selannu niin m5 asetelma ja evo 7 levy vois olla hyvä setti.. Pitäis pitää sen 600nm..
Ei ainakaan nuita tehoja kannata vakio pumpulla ottaa,alkaa olla jo ruiskutusajat niin pitkät että nousee pakolämmöt,suosiolla vaan 12mm nestepää niin tuo teho/vääntö tavoite pitäisi olla helppoa tavoittaa.
Ompa tuota yhdestä 2,3TD:stä otettu +250hv/+700nm lappuja ulos:cool:
offi_äijä
15.01.2013, 13:26
Ei onnistu saaha tommosia lukemia yhes.
Ei ainakaan nuita tehoja kannata vakio pumpulla ottaa,alkaa olla jo ruiskutusajat niin pitkät että nousee pakolämmöt,suosiolla vaan 12mm nestepää niin tuo teho/vääntö tavoite pitäisi olla helppoa tavoittaa.
Ompa tuota yhdestä 2,3TD:stä otettu +250hv/+700nm lappuja ulos:cool:
Katotaan nyt ensin kuitenki mitä tuolla vakio pumpulla sanoo! Oisko muuten tietoa mistä noita nestepäitä saa?
Nuhapumppu
15.01.2013, 14:54
Katotaan nyt ensin kuitenki mitä tuolla vakio pumpulla sanoo! Oisko muuten tietoa mistä noita nestepäitä saa?
Jos on VE4 johdannainen se pumppu niin esim tuolta http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=94031&highlight=12mm+nestep%E4%E4
Jos on VE4 johdannainen se pumppu niin esim tuolta http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=94031&highlight=12mm+nestep%E4%E4
Muistin yhen sivun mitä tuli edellistä autoa laitellessa selailtua.. Näyttäis siellä olevan boschin 12millinen 170e
Nuhapumppu
15.01.2013, 16:28
Muistin yhen sivun mitä tuli edellistä autoa laitellessa selailtua.. Näyttäis siellä olevan boschin 12millinen 170e
Paljastahan meille muillekkin tuo sivusto,ja ehdottomasti kannattaa laittaa tuo boschin nestepää josse vain passaa tuohon pumppuun. Varmasti laadukkaampi kuin kiinapäät,tosin en tiedä minkä tekele tuo linkittämäni pää on.
Kerta on jo isompi ahdin niin samahan se on laittaa tuo nestepääkin,eipähän tulo konerikkoa sen takia.
Paljastahan meille muillekkin tuo sivusto,ja ehdottomasti kannattaa laittaa tuo boschin nestepää josse vain passaa tuohon pumppuun. Varmasti laadukkaampi kuin kiinapäät,tosin en tiedä minkä tekele tuo linkittämäni pää on.
Kerta on jo isompi ahdin niin samahan se on laittaa tuo nestepääkin,eipähän tulo konerikkoa sen takia.
http://www.dieselkontor.de/product_info.php?cPath=22_47_48_107&products_id=2651&osCsid=f77c4dd396f19bde49fa6d557702c5f1
Joko laitetaan kimppatilaus vetämään? :D
http://www.ebay.com/itm/ZEXEL-VE-INJECTION-PUMP-DISTRIBUTOR-HEAD-NEW-/400348255057?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item5d369d9351&vxp=mtr
Tämä on komatsun 12mm nestepää. Tämä lähti tilaukseen :P Kuitenki "oikea" Zexelin pää. Hintakaan ei päätä huimaa..
Perkele ku te tuutte aina yllyttään johonki niin sitä innostuu
http://www.ebay.com/itm/ZEXEL-VE-INJECTION-PUMP-DISTRIBUTOR-HEAD-NEW-/400348255057?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item5d369d9351&vxp=mtr
Tämä on komatsun 12mm nestepää. Tämä lähti tilaukseen :P Kuitenki "oikea" Zexelin pää. Hintakaan ei päätä huimaa..
Perkele ku te tuutte aina yllyttään johonki niin sitä innostuu
Sit ku rupeet tuota pumppua koplaamaan, niin täs on hyvä kuvasarja VE4-sarjan bosch/zexelin pikku osista :)
http://www.forum-auto.com/pole-technique/mecanique-electronique/sujet293129.htm
EDIT: Niin, älä hämäänny tuossa on ranskalaisiin liittyviä lisäosia, ja puuttuu ahdonalainen syöttö, mut runko&sisuskalut on samat
Sit ku rupeet tuota pumppua koplaamaan, niin täs on hyvä kuvasarja VE4-sarjan bosch/zexelin pikku osista :)
http://www.forum-auto.com/pole-technique/mecanique-electronique/sujet293129.htm
EDIT: Niin, älä hämäänny tuossa on ranskalaisiin liittyviä lisäosia, ja puuttuu ahdonalainen syöttö, mut runko&sisuskalut on samat
kiitän :)
Pylly alkais oleen läjässä, vinssille pitäis vielä kaapelit kiskasta ja vaijeri laittaa paikolleen! Nii ja tietty valojen piuhat.. Nuo ylemmät takavalot aattelin vetästä tummensprayllä mustaksi.
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000455_zps539c770e.jpg
Tässä vielä kuva tuosta imusarjan oikomisesta..
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000446_zpsdc7b6b05.jpg
Ei huutas enää ku jarrujen ilmauksen, putsarikotelon muokkauksen, ahtoputket, pumpun levittämisen ja penkit eteen että pääsis testiajolle :P
miten onko se kytkin jo ilmattu :D
miten onko se kytkin jo ilmattu :D
ei oo sen jälkeen tehty mitään ku kävit, nythän tuo tuntuu pelaavan
Tänään väänsin varsin jakkaroita eteen.. Kunhan pääsee tohon pellolle hapettaan niin ei siinnä vanhassa tietokonetuolissa pysy :D
Nuo joskus vuosi sitten aiemmin mainitut smaragdin jakkarat mää tuonne lykkään. Nuo on hyvät istua ja ainaki omasta mielestä ihan siistit :D
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000460_zps2ba28926.jpg
Tuommosta lattaa ja huonekaluputkea ostin tarvikkeiksi, jos tuohon vielä muutaman putken hitsais tueksi ettei tämmösen 70kg mörssärin alla taivu paskaksi :D Sattuvat tuleen niin eteen ettei tuohon yli 180cm kaveri sovi kuskin paikalle, tämmöselle 170 senttiselle aivan omiaan, mutta itellehhän tätä rakennetaan? :) Tuosta ei enää taaemmas saa mutta emäntä saa kiskottua eteenpäin! Tuonne lattojen ja lattian väliin pitää jotku holkit keksiä, vai jättäiskö nuo mutterit :D
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000465_zps3ba397bc.jpg
tuohon jakkaran alle touhuat semmosen ns hanskalaatikon,saa vaikka masinolit sinne säilöön :D:D
khonkonen
21.01.2013, 20:42
Ite laitoin pajeron jakkaroiden kiinnitysten alle muovista palikat. Aina oli vettä ja kosteutta kiinnitysrautojen alla niin ruostu pohjakin siitä kohtaa.
tuohon jakkaran alle touhuat semmosen ns hanskalaatikon,saa vaikka masinolit sinne säilöön :D:D
Jonku verkon aattelin kehitellä tuohon etupuolelle ja sivuille niin saa tavaraa alle säilöön takakautta :P
KoniJeep
21.01.2013, 23:18
Jonku verkon aattelin kehitellä tuohon etupuolelle ja sivuille niin saa tavaraa alle säilöön takakautta :P
Laita peltiset laidat eteen ja sivuille, samalla jäykistyy kehikko!
Laita peltiset laidat eteen ja sivuille, samalla jäykistyy kehikko!
seki vois olla :) verkosta vaan näkis läpi niin tietäis mitä siellä on jemmassa :D
Gary Grand
22.01.2013, 08:20
Kuin korkealla nuo penkit on alkuperäisiin verrattuna, kun noin eteen ne tarvii viedä? Et sää nyt niin persjalkanen/lyhytkätinen ole, että alkuperäiseltä penkin paikalta yllä hallintalaitteisiin.:D
Ymmärrän kyllä jos haluat nostaa alkuperäisestä jakkaran korkeutta. Itsekin tykkään kyllä istua korkealla. Näkyvyys tuntuu paljon paremmalta..:D
Panet noihin jalustoihin tukevaa metalliverkkoa, niin jäykistyy/näkyy läpi?
Ja ilman muuta jotkin palikat tuonne jalkojen alle, on puhtaanapitokin paljon helpompaa. Nuo mutterit ei vaan ole kovin pro..:o
Kuin korkealla nuo penkit on alkuperäisiin verrattuna, kun noin eteen ne tarvii viedä? Et sää nyt niin persjalkanen/lyhytkätinen ole, että alkuperäiseltä penkin paikalta yllä hallintalaitteisiin.:D
Ymmärrän kyllä jos haluat nostaa alkuperäisestä jakkaran korkeutta. Itsekin tykkään kyllä istua korkealla. Näkyvyys tuntuu paljon paremmalta..:D
Panet noihin jalustoihin tukevaa metalliverkkoa, niin jäykistyy/näkyy läpi?
Ja ilman muuta jotkin palikat tuonne jalkojen alle, on puhtaanapitokin paljon helpompaa. Nuo mutterit ei vaan ole kovin pro..:o
Emmää oo ees alkuperäsiin verrannu :D mutta ei nuo korkeella oo, hyvältä tuntuu istua :P
edit. Mutta voin mää mitata sen korkeuden alkuperäisiin verrattuna :D
Tänään mittasin.. Sentin matalemmalle tulee ku vakiot :O
Gary Grand
23.01.2013, 08:13
Tänään mittasin.. Sentin matalemmalle tulee ku vakiot :O
:confused: Osaapas kuva valehdella..:D
Tuommosta lattaa ja huonekaluputkea ostin tarvikkeiksi, jos tuohon vielä muutaman putken hitsais tueksi ettei tämmösen 70kg mörssärin alla taivu paskaksi :D
Tee tosiaan vielä vahvikkeita, nuohan (latat) myötää/vääntyy jo ihan normikäytössäkin 70 kiloisenkin alla, puhumattakaan että joku tuuppais pajeron perseeseen liikenteessä. Vyön solkikin kun on penkissä kiinni niin noihin kohdistuu melkoset voimat pahimmassa tapauksessa.
Tee tosiaan vielä vahvikkeita, nuohan (latat) myötää/vääntyy jo ihan normikäytössäkin 70 kiloisenkin alla, puhumattakaan että joku tuuppais pajeron perseeseen liikenteessä. Vyön solkikin kun on penkissä kiinni niin noihin kohdistuu melkoset voimat pahimmassa tapauksessa.
Hitsasin mää noihin tukia, pitää laittaa kuvaa vaikka huomenna valmiista tuotteesta. Nyt niiden pitäis kestää, ainaki tukevalta vaikuttaa noin niinku käytännössä :D Sivuille 45-asteen kulmaan putket ja eteen toinen pikkusen vinoon. Takaa mää aattelin tuon ihan tuolleen auki jättää... Pitää vielä huomenna funtsia jos jotku kolmiot vielä johonki väliin tökkäis..
Kaveri on ollu tallilla nyt parina päivänä jelppimässä niin alkaa oleen aika hyvällä mallilla.. Näyttää jo autolta :O
Välijäähdytin lähti tänään tiggaukseen, samaisen kaverin kaverille!
nyt ne ois paikollaa
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000470_zps16643c9e.jpg
kyllä mää uskon että nää kestää!
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000475_zps4f95865f.jpg
Hiekkapuhalletut ja pulverimaalatut tuotteet
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000478_zpsf7d37a0f.jpg
Ja mitähän helvettiä tämmöset mörkörenkaat tekee pajeromiehen projektikertomuksessa???
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000481_zpsb45463a2.jpg
No pittäähän ne häävimmät pyörät jo laittaa ku muutenni hyvän näkönen kampe tulosa:)
No pittäähän ne häävimmät pyörät jo laittaa ku muutenni hyvän näkönen kampe tulosa:)
no nää on vasta lainassa :D
Ewerglade
26.01.2013, 00:53
Hiekkapuhalletut ja pulverimaalatut tuotteet
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000478_zpsf7d37a0f.jpg
Missä käytit pulverilla?
Missä käytit pulverilla?
Metalpowerilla, voi olla vaikea saada tavaraa linjalle jos ei ole "sisällä"
Nuhapumppu
26.01.2013, 10:27
Ja mitähän helvettiä tämmöset mörkörenkaat tekee pajeromiehen projektikertomuksessa???
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000481_zpsb45463a2.jpg
Hyvästi kytkin:D:D Pitäähän siihen kunnon renkaat nyt laittaa kun on muuten tehty oikean maasturin oloiseksi,komiaa jälkeä pukkaa.
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000481_zpsb45463a2.jpg[/QUOTE]
eikö se juuso raaskinutkaan patrolliin laittaa renkaita..
Minkä kokoiset noi renkaat on ?
Juuso4x4
26.01.2013, 11:43
eikö se juuso raaskinutkaan patrolliin laittaa renkaita..
Ei oo viittiny noilla ajaa tuota kalajoki oulainen väliä.
35 15 15 kokosethan nuo. Saattaa tulla pajerossakin kaaresta yli :D
35 15 15 kokosethan nuo. Saattaa tulla pajerossakin kaaresta yli :D
Voihan sitä joutua vähän tota levikettä tekee. Itellä naaperossa 35*14*15 pitpullit 44 vanteilla .
Hyvästi kytkin:D:D Pitäähän siihen kunnon renkaat nyt laittaa kun on muuten tehty oikean maasturin oloiseksi,komiaa jälkeä pukkaa.
Mutta tähänhän tulee se isompi levy ja jäsympi asetelma!
Kyllähän nuo vähän miehekkäämiltä näyttää ku nuo coopperit :D Ja nuohan sopis ihan helpolla pyöriinki :D
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000486_zpsf965cb53.jpg
Eikä nää nyt niin paljo tuu kaarista yli... 33x12,5x15 10" -44 et vanteella tulee just tasalle :D
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000489_zpsdc501c8c.jpg
no joo, eipä auta minun tsl kuumeeseen nämä kuvat yhtään.. PERKELE kun ei ole kuin noita perkeleen pökkyröitä myynnissä tuossa koossa. nuo tsl:ät olis vielä reilsuti katukepoiset omilal ajoilla..
Hyvin kyllä passaa tuon kokoluokan kummit.
Nuhapumppu
26.01.2013, 20:34
Mutta tähänhän tulee se isompi levy ja jäsympi asetelma!
Lähinnä tarkoitinkin,että jos joutuu yrittämään hitaasti esim., ojan yli niin alkaa olla tuolla rengastuksella jo välitykset sen verran pitkät että kytkin on lujilla kun joutuu luistattamaan. Tai sitten kansainvälinen ajotyyli käyttöön:)
Juuso4x4
26.01.2013, 20:37
Nehän passaa hyvin. Tehään kaupat niin mää saan ostaa mersuun bokkerit :D
Nehän passaa hyvin. Tehään kaupat niin mää saan ostaa mersuun bokkerit :D
jaa joko se liikkuu???
Lähinnä tarkoitinkin,että jos joutuu yrittämään hitaasti esim., ojan yli niin alkaa olla tuolla rengastuksella jo välitykset sen verran pitkät että kytkin on lujilla kun joutuu luistattamaan. Tai sitten kansainvälinen ajotyyli käyttöön:)
Niille välityksille on tarkotus rueta tekeen jotain mutta sitä 1500e sarjaa en tilaa sieltä jenkeistä vai mistä se oli.. Ei lompakko anna periksi ihan heit. Ei noilla oo asiaa mihinkään ryömimispätkälle :D Ollu tarkotus ottaakki suhun yhteyttä niin jatketaanpa tuolla yv:n puolella :)
no joo, eipä auta minun tsl kuumeeseen nämä kuvat yhtään.. PERKELE kun ei ole kuin noita perkeleen pökkyröitä myynnissä tuossa koossa. nuo tsl:ät olis vielä reilsuti katukepoiset omilal ajoilla..
Joo eipä tuommosten renkaiden kattelu netistä ja livenä itelläkään kuumeeseen auttanut.. Kyllä mää vähän mietiskelin 33x14 boggeria itellekki niin ei ois niin kauhee kiirus laittaa niitä välityksiä..
Ja vielä vähemmän ku hain nämä koikalle :D
Juuso, rupiappa miettiin näille jonkinmoista hintaa :P
12 millin pää paikollaa! Purin samalla vähän enemmänki ja vaihtelin tiivisteitä.. Saa nähä vieläkö pelaa :D
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000493_zpsa4b2c19d.jpg
Nuhapumppu
28.01.2013, 10:50
12 millin pää paikollaa! Purin samalla vähän enemmänki ja vaihtelin tiivisteitä.. Saa nähä vieläkö pelaa :D
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000493_zpsa4b2c19d.jpg
Vaihdappa muuten samalla kun pumppu on irti,niin se kuvernööri jousi sinne niin ei ala pumppu leikkaamaan syöttöä liian aikaisessa vaiheessa,eli saa vielä kierroksillakin ruokaa sopivasti. Muistaakseni BryGgi muistaakseni vaihtoi moisen LJ:n entisen koneen pumppuun joten kannattaa sieltä päin kysellä ohjeita ja että minkä jäykkyyksinen jousi sinne kannattaa laittaa.
EDIT:Niin ja voishan sinne etsiä jyrkemmän nokkalevyn ja jajajaja:D:D:D
Missähän päin pummpua tämmönen jousi sijaitsee, ei ainakaan eilen purkaessa tullu vastaan :D
edit. senhän näkee sitten ku penkissä käyttää jos rupee leikkeleen kiekoilla?
Nuhapumppu
28.01.2013, 14:52
Missähän päin pummpua tämmönen jousi sijaitsee, ei ainakaan eilen purkaessa tullu vastaan :D
edit. senhän näkee sitten ku penkissä käyttää jos rupee leikkeleen kiekoilla?
Juu näkee,se yleensä alkaa löystyä ja esim itsellä kiihdyttäessä huomaa että 3500rpm jälkeen alkaa puutumaan kiihtyminen.
Tuossa päällä se näkyis tuon kuvan mukaan olevan.
http://mebonty.monobasin.net/figure_2_lg.png
Mun mielestä mulla oli tuossa kohtaa tanko?:eek:
Tomppaa_
28.01.2013, 18:33
Ja nokkalevyä en suosittele tuohon myllyyn vaihtamaan syystä että rupee jakohihnan kesto olemaan vähän niin ja näin. Ja kaikkihan tietää mitä mitsun koneessa käy kun remeli sanoo kaputt
Dectane, mistä ostit tuon nestepään? Laita vaikka YV ja vähän vaikka tilauksesta jotain pientä tarinaa miten homma toimi jne.
Nuhapumppu
28.01.2013, 18:48
Ja nokkalevyä en suosittele tuohon myllyyn vaihtamaan syystä että rupee jakohihnan kesto olemaan vähän niin ja näin. Ja kaikkihan tietää mitä mitsun koneessa käy kun remeli sanoo kaputt
Yläkerrasta nostajat sanoo että räksis poksis,ei muuta ainakaan ole tullut näihin joissa on tietojeni mukaan remmi katkennut. Omasta mielestäni ei tee kauhen kokoista vahinkoa.
Remminvaihtoväli lyhenee jokatapauksessa. Ebaystä tilasin, linkki löytyy tuolta aiempaa. 110€ tuli hintaa!
Tuo k-mitta jäi vielä vähän arveluttaan että onkohan päin mäntyä...
Mauserilla mitattuna 3.4 tai 3.3.
Nuhapumppu
29.01.2013, 14:01
Tuo k-mitta jäi vielä vähän arveluttaan että onkohan päin mäntyä...
Mauserilla mitattuna 3.4 tai 3.3.
Nyt ymmärrän mistä puhut,kun kysyit YV:llä K-arvoa(liittyy pakokaasujen läpäisyyn) niin siksi annoin moisen vastauksen:D Tuohon K-mittaan en osaa antaa vastausta,jos kirjoittelet mitsubishiclubilla niin kysäseppä sellaiseltä käyttäjältä kuin Team1000 (http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?action=profile;u=902) ,nää pojat ajaa sellaisella 2,3TD galantilla kilpaa ja tietämystä löytyy enemmän kuin tarpeeksi.
Tuossa hyvät ohjeet. VW:n pumppua ropailee ,mutta se on sama bosch ve4.
Vakio nokkalevylle antaa k-mitan 3.4mm
edit. Linkki unohtui.
http://www.netikka.net/vepiku/nestepasennus.htm
hiukan kovalta kuulostaa tuo arvo. riittääköhän puristus. toyotassa tai olla jotain 2,7mm vai 2,1?? mittaa orkkispäällä k-arvo ja saman teet uudelle päälle. käsin kokeilee että pumppu varmasti pyörii ympäri, ei nalkkaa nokalevya halki. rakennustopikissa on se kireemmän jousen tilausnumero. rajotin häviää ja vetää maximit loppun asti. ihan jees suo ja hankihiippailussa
hiukan kovalta kuulostaa tuo arvo. riittääköhän puristus. toyotassa tai olla jotain 2,7mm vai 2,1?? mittaa orkkispäällä k-arvo ja saman teet uudelle päälle. käsin kokeilee että pumppu varmasti pyörii ympäri, ei nalkkaa nokalevya halki. rakennustopikissa on se kireemmän jousen tilausnumero. rajotin häviää ja vetää maximit loppun asti. ihan jees suo ja hankihiippailussa
tuolla uudella päällä k-arvo vähemmän ku vakiolla :eek: vakiota en mitannut. Mutta passais kyllä tuon esikammiovolkkarin arvo aika hyvin...:confused:
Kokeilemallahan tääki mahtaa selvitä..
Niin ja pyörii ympäri!
Tomppaa_
30.01.2013, 16:58
Yläkerrasta nostajat sanoo että räksis poksis,ei muuta ainakaan ole tullut näihin joissa on tietojeni mukaan remmi katkennut. Omasta mielestäni ei tee kauhen kokoista vahinkoa.
Paitsi että kiertokanget yleensä vääntyy niissä pytyissä joissa venat tamppaa mäntiin, ei paljoa mutta myöhemmin aiheuttaa ongelmia, samoin kampura yleensä ottaa kipeää sen verran että katkeaa jonkun kaulan kohdalta muutaman kymppitonnin päästä.
Artzi_ip
30.01.2013, 22:43
Paitsi että kiertokanget yleensä vääntyy niissä pytyissä joissa venat tamppaa mäntiin, ei paljoa mutta myöhemmin aiheuttaa ongelmia, samoin kampura yleensä ottaa kipeää sen verran että katkeaa jonkun kaulan kohdalta muutaman kymppitonnin päästä.
juurikin näin... :D ja sit vielä yks minkä oon aukassut, niin oli venttiili lautanen irronnut iskusta ja rääpinyt viel yhen sylinterinkin paskaks... joten aika selvä alkaa kone oleen tossa vaiheessa. ite en oo muuten enää mitsuihin laittanut ollenkaan sitä tasapainoakselin remmiä paikoilleen... sillä nimittäin on taipumus katketa jo paljon ennen jako remmiä, ja monesti katketessaan on vienyt sitten jakoremminkin mukanaan.. :D
eikä sitä ees huomaa kun sen turhan tasapainoakselin jättää pois käytöstä.
eikä sitä ees huomaa kun sen turhan tasapainoakselin jättää pois käytöstä.
Jaa, että ihan joutava. Eiköhän tuo kuitenkin koneen käyntiä tasoita ja kaikenmaailman sisäisiä iskuja vaimenna. Eli kestäis ne kanget ja laakerit paremmin.
Jaa, että ihan joutava. Eiköhän tuo kuitenkin koneen käyntiä tasoita ja kaikenmaailman sisäisiä iskuja vaimenna. Eli kestäis ne kanget ja laakerit paremmin.
joo eiköhän seki joutava remmi vaihdeta, ainaki on tarviketorin pussissa jo oottamassa :D
Ewerglade
31.01.2013, 07:34
Kohta on Napero ollu vuoden telakalla, joko tämä viikon päästä nähtäs ajopäivillä ;)
Kohta on Napero ollu vuoden telakalla, joko tämä viikon päästä nähtäs ajopäivillä ;)
Ei oo ollu vielä vuotta :D 22.2 ois "viimenen" päivä käyttää leimalla, sinne ois tarkotus saada. Mutta ei taida rahat ja aika riittää :( Penkissä kuitenki pitää käyttää ja eipä maha kytkin uida meren takaa ajoissa, niin ja pitäähän sitä vielä sorvata ja jyrsiäkki.
Tietty helpottais ku ois nyt se saatanan vauhtipyörä kätösissä että tietäis mitä tilais :mad::mad:
Ajopäivillä sitten joskus, kunhan nyt ensin pääsis edes testilenkille.
Artzi_ip
31.01.2013, 21:27
Jaa, että ihan joutava. Eiköhän tuo kuitenkin koneen käyntiä tasoita ja kaikenmaailman sisäisiä iskuja vaimenna. Eli kestäis ne kanget ja laakerit paremmin.
nooh.. aika joutava mun mielestä kun eroa ei huomaa kuin tyhjäkäynnillä. kylläpä niitä on aika paljon poistettu käytöstä eikä ainakaan vielä oo mistään kuulunut et ois tykännyt kone huonoa.. :D
Tomppaa_
01.02.2013, 23:11
nooh.. aika joutava mun mielestä kun eroa ei huomaa kuin tyhjäkäynnillä. kylläpä niitä on aika paljon poistettu käytöstä eikä ainakaan vielä oo mistään kuulunut et ois tykännyt kone huonoa.. :D
Itse olen selvinnyt jo 60tkm ilman tp akseleita, koneella ajettu 590tkm. Koneen sisäisiä värinöitähän ne pienentää mutten osaa sanoa onko ne tuomassa vain mukavuutta värinöiden poiston muodossa vai vaikuttaako jotenkin materiaalien kestoon.
Voi helevetti mikä homma oli puottaa loota yksin pois paikoltaan... Miten sen saa takasi? :D
Tomppaa_
02.02.2013, 21:55
Tee siihen jakiksen lähettyvillä olevaan kannattimeen tunkkiin sopiva laippa.
Juuso4x4
02.02.2013, 22:13
Tai käy ostaan huomenna pikkupäkki kaljaa ja soita se naapurinkossi kaveriksi ;):D
khonkonen
02.02.2013, 23:18
Käännä auto katolleen ja pudota laatikko paikalleen, kuten pudotit sen poiskin?
Käännä auto katolleen ja pudota laatikko paikalleen, kuten pudotit sen poiskin?
sounds like a plan!
Ite avasin etuovien ikkunat auki. Sitte kakkosnelonen auton läpi. Ketjutalja kakkosneloseen. Vaihdekepinreijästä koukku kiinni vaihteistopakettiin ja olipa helppo ohjailla paikoilleen yksinki.
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000500_zpsd100f4b6.jpg
Hoho, härskin näkönen :D
240mm M5 bemarin sachs sre asetelma tilattu. Luulis pitävän, joku päivä pitää vielä innostua se levy tilaileen.. Varmaan se evo7 levy!
Tomppaa_
03.02.2013, 23:24
Paljonko tuli maksamaan? Sintterikytkin erikoistilauksena olis noin 600€
Paljonko tuli maksamaan? Sintterikytkin erikoistilauksena olis noin 600€
Eipä maha se sintteri oikeen olla hyvä tuolla metikössä? 269e jäi asetelmalle hintaa, uutena tilasin saksanmaalta. Noita halvimpia evon levyjä mitä oon netistä löytäny niin taitavat olla 100e luokkaa.. Joskus aikasemmin oli kyllä muutamalla kympilläki.
http://www.ape-import.com/Kytkinlevyt.htm Tuollahan ois nuita sinttereitä, liekkö saa "normilevyä" tuolta kaverilta
Tässä halvin evon levy mitä tällä hetkellä ebayssä: http://www.ebay.com/itm/MN132206-MITSUBISHI-LANCER-EVO-2004-2005-Disc-clutch-/160843355896?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item257302d6f8&vxp=mtr
Hyvin sintterillä pärjää, kun siihen tottuu. Metsässä en oikein eroa etes huomaa.
Hyvin sintterillä pärjää, kun siihen tottuu. Metsässä en oikein eroa etes huomaa.
montako lapaa?
montako lapaa?
Eikös 2 lapainen olisi ihan sopiva :D
Ei hajua, kun en ole sitä itse sinne laittanut, mutta silti päivittäin liruttelen sillä Tampereen ruuhkassa ja tuo HDJ:n kytkin muistuttaa muutenkin enempi laukaisulaitetta. Hyvin sillä pärjää silti.
Tampereen ruuhkassa
Tä? Onko Tampereella ruuhkia? :eek:
Tomppaa_
04.02.2013, 22:00
Ei hajua, kun en ole sitä itse sinne laittanut, mutta silti päivittäin liruttelen sillä Tampereen ruuhkassa ja tuo HDJ:n kytkin muistuttaa muutenkin enmpi laukaisulaitetta. Hyvin sillä pärjää silti.
Jousitettu sintteri on yllättävän hyvä ajettava. Tosin pitää tottua siihen pieneen luistatusalueeseen
Tänään heitin vauhtipyörän ja startin paikolleen. Ja kaverin kans värkättiin ennakot kohilleen ja loput polttoainehilppeet paikolleen. Ei vaan saatu käyntiin ku startin kehä niin kaput :D
Laittelin sitten myös vähän jarruputkia ja letkuja paikolleen.. Jollaki tainnu olla kiire ku on kasannu jarruja :D :D
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000514_zps27ebba00.jpg
Tuossa huono kuva kojelaudasta ja ruiskutettavasta keinonahasta :D Tarkotus vetästä koko sisusta tuommoseksi.
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000515_zps693816b0.jpg
TJollaki tainnu olla kiire ku on kasannu jarruja :D :D
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000514_zps27ebba00.jpg
Hönö!!! :D http://www.autofoorumi.fi/forum/images/smilies/laughing9.gif Tarpeeks monet saanu katsastuksessaki hylätä em. syystä. En tajuu kuinka päissään ja sekasin saa olla että väärinpäin saa palan tungettua. http://www.autofoorumi.fi/forum/images/smilies/facepalm.gif Ite yleensä silmät auki jarrurempat tehny.
On kyl puusilmänen jarruremontin tekijä ollu :D
Onneksi kattelin vielä kertaalleen ennenku vein konttorille :D :D
Tä? Onko Tampereella ruuhkia? :eek:
Tule klo 16:00 kokeilemaan. Pari hermoihin käyvää pätkää tuossa olisi heti mistä tarjota.
Sain tuosta yhestä myynti-ilmotuksesta ideaksi että perkele tämmönenhän mulla pitää saada tuon mun kemppikeulan kytkemiseen :D
http://www.rimmerbros.co.uk/ItemImages/Large/LL1420BP%20FRONT.jpg
Ja laitoin tilaukseen :D
Nuhapumppu
05.02.2013, 17:12
Sain tuosta yhestä myynti-ilmotuksesta ideaksi että perkele tämmönenhän mulla pitää saada tuon mun kemppikeulan kytkemiseen :D
http://www.rimmerbros.co.uk/ItemImages/Large/LL1420BP%20FRONT.jpg
Ja laitoin tilaukseen :D
Katkaisija tuninkia:D:D
NorthRider
05.02.2013, 21:31
Minkä merkkistä tökö-ököä tuo kojelautaspray on, merkkiä?? Ja ostikko ihan tarvikeliikkeestä, oliko kuinka hinnassaan?? Vois Galantin sisustan vetästä tommosella :)
Dinitrolin kiveniskumassa (spray) = ruiskutettava keinonahka :D :D
Dinitrolin kiveniskumassa (spray) = ruiskutettava keinonahka :D :D
Hah. Aamukahvit meni kyllä nyt väärään kurkkuun.
Ihmettelinkin että miksi en aikaisemmin tuollaiseen ole törmänny :D
Eikö se jää tahmeaksi pinnaltaan?
Hah. Aamukahvit meni kyllä nyt väärään kurkkuun.
Ihmettelinkin että miksi en aikaisemmin tuollaiseen ole törmänny :D
Eikö se jää tahmeaksi pinnaltaan?
En kyllä muista, ehkä hieman.. Vedin ainaki ite mattalakan tuohon päälle. Helpompi puhistaa ainaski :D
En kyllä muista, ehkä hieman.. Vedin ainaki ite mattalakan tuohon päälle. Helpompi puhistaa ainaski :D
oisit jättäny lakan laittamatta ni pikkurahat,kynät ja kaikki tärkeät paperit ois pysyny ainaki kesä helteellä hyvin koelaudalla, niin ja karkit ja purkat + kaikki muu töhnä :D :D
oisit jättäny lakan laittamatta ni pikkurahat,kynät ja kaikki tärkeät paperit ois pysyny ainaki kesä helteellä hyvin koelaudalla, niin ja karkit ja purkat + kaikki muu töhnä :D :D
se ois kyllä ollu näppärää :D
Aika hyväksihän se kuivuu, ainaki lämmön kanssa... Johan micran konepelti oli "keinonahalla" maalattu, eikä se keränny ku korkeintaan paheksuvia katseita.
Aika hyväksihän se kuivuu, ainaki lämmön kanssa... Johan micran konepelti oli "keinonahalla" maalattu, eikä se keränny ku korkeintaan paheksuvia katseita.
:D:D
SE KÄY SITTENKIN!!!
Käänsin tänään hammaskehän ja laitoin pumppuun ainetta ja ilmasin järjestelmän. Sehän perkele hörähti ku palmun alta. Vaikka tein itte ja säästin :D
Tilailin tuossa varsin koikaksi 24w, 27w ja 48w ledejä.. Laskeskelin että yhteensä jotain 500w vois katolle tyrkätä leditehoa :eek: Joitaiskait nuista joku myyntiinki
48w Ledit kiinnostas. Laita kokeilu kuvatuksia ja hintaa?
Laittelen sitten tuonne myyntipuolelle!
Tänään kanto postipoika tuon m5 asetelman.. Vielä ku tulis se evon levy niin pääsis sorvaan ja jyrsiin :p
Kuin paljon tuos asetelmassa on ulkohalkasija? Mietin vaan sillä, kun yllättävän pieni vauhtis tuossa Pajessa vrt Kingin vastaavaan... Mitä siis mittailin ja Kingissä sentään jäi reunallekkin tilaa vielä isommalle asetelmalle reikiä tehdä.
Kuin paljon tuos asetelmassa on ulkohalkasija? Mietin vaan sillä, kun yllättävän pieni vauhtis tuossa Pajessa vrt Kingin vastaavaan... Mitä siis mittailin ja Kingissä sentään jäi reunallekkin tilaa vielä isommalle asetelmalle reikiä tehdä.
hyvästi on tilaa.. Vauhtiksen kokonaishalkaisia muistaakseni jotain 315mm luokkaa.. Taitaa jäädä sentti kauttaaltaan vielä "ylimäärästä".
Ainut ongelma on niinku aikasemmin oli jo sun kans puhe että ottaako kytkinkoppaan kiinni.. Siellä tulee ahasta!
hyvästi on tilaa.. Vauhtiksen kokonaishalkaisia muistaakseni jotain 315mm luokkaa.. Taitaa jäädä sentti kauttaaltaan vielä "ylimäärästä".
Ainut ongelma on niinku aikasemmin oli jo sun kans puhe että ottaako kytkinkoppaan kiinni.. Siellä tulee ahasta!
Onkohan kakkoskoppasessa sit jo eri limppu, kun ykkösessä... Ykkösen limppua mittailin kaiketi, vaikka mulla on yks alakerta lähtösin -93:sesta... Ja sen vauhtis tuo piti olla, kun omna ykkösen laiton paikalleen ku niputin atoimeina olon jälest.
Onkohan kakkoskoppasessa sit jo eri limppu, kun ykkösessä... Ykkösen limppua mittailin kaiketi, vaikka mulla on yks alakerta lähtösin -93:sesta... Ja sen vauhtis tuo piti olla, kun omna ykkösen laiton paikalleen ku niputin atoimeina olon jälest.
Hyvinki mahollista, jospa sais tässä lähipäivinä kuvia ihmeteltäväksi tänne!
Nuhapumppu
13.02.2013, 23:03
Tuossa on 1genin limppu ja eise minusta nyt niin kauhean pieni ole,mahtaapa olla jopa samankokoinen kuin 2genissä.
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Mitsubishi/Pajero/DSC00032.jpg?img=smaller
Näyttää hyvinpitkälti samalta!
Perkele! Kestää ilmeisesti Latviasta melko kauan tuo tavaran toimitus.
1.3 arvioitu saapumispäivä
Gary Grand
14.02.2013, 08:16
Mun mielestä tuo kakkoskoppasen limppu painoi jonkin verran enemmän, kun niitä tallin nurkkaan viskelin..
Tänään menin aamusta yövuoron jälkeen vähän jotain rappaamaan....
Modailin tuohon putsarikoteloon vähän uusia kiinnikkeitä ja mallailin letkuja paikollee! Vähän vielä jotain pitäis tuolle snorkkelin röörille tehä kun menee vähän lyttyyn.. http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000518_zps66fd31b5.jpg
Kuva on huono ku vauhtis paikollaan koitin auton alla värkätä, mutta eiköhän tästä asia selviä. Hyvin tossa on tilaa! Ympäriinsä tuon verran..
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000520_zpsf3fd706f.jpg
Toisin ku täällä. HYVIN todennäiköisesti joutuu muokkaan kytkinkoppaa, ottaa nuihin "pullistuksiin" kiinni!
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000521_zpsad55d00e.jpg
Sittenku maltoin tähän kämpille tulla niin täällähän ootti ihana yllätys! Pakettilappu josta selvesi että jotain on tullu latviasta, ja vieressä pussukka jossa oli vänkärin vetarille kytkin :p
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000525_zps63026c05.jpg
Vauhtipyörä ja muut hilut viety koneistettavaksi! Huomenna ne saa tod.näk noutaa!
Maaleja ja muuta hilua hommattu niin saa maalata levikkeet sunmuut.
Testiajot laatikkopakettia ja välijäähdytintä vaille :P
Vauhtipyörä ja muut hilut viety koneistettavaksi! Huomenna ne saa tod.näk noutaa!
Maaleja ja muuta hilua hommattu niin saa maalata levikkeet sunmuut.
Testiajot laatikkopakettia ja välijäähdytintä vaille :P
Taitaa olla jollain yksityisellä koneistettavana, kun saa lauantainakin hakee mahdollisesti?
Tääl tuo paikallinen koneistaja ei ees ottas tuollast tekoon... Ekalla kerralla ois tarvinut vauhtipyörään koneistaa uus pulttijako ja tokalla napoihin soviteholkit et saa laakerit passaa yhteen, kun kahta saman valmistajan eutoo sotkittiin et saatiin isommat jarrut eteenkin. Jälkimmäisen koki liian vaikeeks, ja ois pitänyt napaakin sorvata et saa sovittene paksummalle seinämälle ku 1.5mm... Joten soittoo naapuripitäjän koneistajalle, ja osat kyytiin... Onnistui ja teki joa jarrulevyillekkin soviterenkaat molemmat uniikkina, kun oli pikkusen heittoo kesken.. Ja pe iltana osat jätettiin, ja la sai jo hakee. Tekee kotona noita, kun yksityinen koneistaja (niin kyllä paikallinenkin).
Voihan toki tuo mallattu paineasetelma olla hiukan leveempi mitä toi BMW:n on... Nissanin asetelemaa mallasin, kun sellanen oli käsien ulottuville jäänyt. Ja sen vauhtipyörä sit taas vielä isompi halkasijaltaan ku Mitsulaisen on, että siihen vois vielä isommankin kytkimen sovittaa mitä toi 240mm:n on.
Yksityisellä oli joo!
Asetelmaa upotettu 1.5mm, asetelma ja levy aseteltu ihan oikeen sachsin ohjeiden mukaan.
Eli siis tässä sorvattuna ja uudet reiät jyrsittynä.
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000526_zps76715ac6.jpg
Ja levy ja asetelma paikollaan
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000527_zps5d8d9332.jpg
Kotiin menin ja paikolleen testaan niin.... VITUT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ei tuo saatana sovi tuonne kytkinkoppaan.
Eli tosta napataan nyt 5mm koko vauhtipyörästä pois niin enää ei sitä ongelmaa ole. Samalla kun se 5mm katoaa niin voin käyttää pajeron vakio painelaakeria.
Nyt taian ottaa jonku kaljan -->
Edit. Niin ja keskitystappeja ei oo. Keskitys tapahtuu kartiopulteilla!
Ihmeellinen tuo upotus. Omassa 3mm korkealla suhteessa vauhtiksen pintaan? Minkä paksuinen levy?
Levy muistaakseni 8.3mm, en mää enää muista :D Tieto oli olennainen vaan tuossa vaiheessa ku sorvattiin.
hmm. saman paksuinen kuin minullakinj.. kosmista. pääasia että toimii
hmm. saman paksuinen kuin minullakinj.. kosmista. pääasia että toimii
Sitähän ei vielä tiedä... Mikäs levy ja asetelma sulla on? Ja minkälaiseksi oot vauhtipyörän sorvannu? Niin siis onko ihan kuvaa..
Ainakaan tuolla sun projektitopicissa en oo ikinä huomannu semmosesta juttua
niin siis esijännitystä tuossa taitaa tulla niinq 3mm
bmw m5 race astelma eli juurikin tuommoin sassi. Ja se esijännitys on mulla 3mm sulla -1,5mm eli mulla makaa asetelma kehyksen päällä ja levy upotettuna, hain tuon mitan ihan vaan vaakalla ettimällä parhaimman puristuksen ja hiukan kovimman puristuksen ohi. kun levy kuluu nousee voima hiukan aikaa ja sitten alkaa vasta laskemaan. projektitopivissa on myös tuon teosta mutta siitä on jokunen posti välissä. kuvia löytyy myös tuolta profiilsita.
Puristusvoimat oli tuolla asetelmalla parikertaa enemmän kuin uudella orkkiksella toyotalaisella. ja oli myös melkein 50kg enemmän kuin hdj 80 uudella asetelmalla. hyvin on pitäny, mitänyt levyn keskiöitä yrittää repiä murusiksi.
edittiä, onkin e36 M3 asetelma kun oikein muistelen, ostin poikkeen yheltä paikalliselta rallikuskilta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3519&pictureid=84118
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3519&pictureid=84120
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3519&pictureid=84121
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3519&pictureid=84122
Eli sulla on 228? Sillähän tilanne täysin eri ku tällä? :P
bmw m5 race astelma eli juurikin tuommoin sassi. Ja se esijännitys on mulla 3mm sulla -1,5mm eli mulla makaa asetelma kehyksen päällä ja levy upotettuna, hain tuon mitan ihan vaan vaakalla ettimällä parhaimman puristuksen ja hiukan kovimman puristuksen ohi. kun levy kuluu nousee voima hiukan aikaa ja sitten alkaa vasta laskemaan. projektitopivissa on myös tuon teosta mutta siitä on jokunen posti välissä. kuvia löytyy myös tuolta profiilsita.
Puristusvoimat oli tuolla asetelmalla parikertaa enemmän kuin uudella orkkiksella toyotalaisella. ja oli myös melkein 50kg enemmän kuin hdj 80 uudella asetelmalla. hyvin on pitäny, mitänyt levyn keskiöitä yrittää repiä murusiksi.
edittiä, onkin e36 M# asetelma kun oikein muistelen, ostin poikkeen yheltä paikalliselta rallikuskilta
jeps, tällä 765 loppusella M5 racella ei tulis levyyn puristusta yhtään jos ois tuommonen koroke :D
BTW, tuo asetelman kynsistä painaminen ei muuten kerro välttämättä missäkohti levyyn tulee paras puristus...
BTW, tuo asetelman kynsistä painaminen ei muuten kerro välttämättä missäkohti levyyn tulee paras puristus...
? kerroppas lisää, alkaa taas levyn keskiö ilmoittelemaan itsestään niin kiinnostaisi tuo oikeaoppinen mittaus.
? kerroppas lisää, alkaa taas levyn keskiö ilmoittelemaan itsestään niin kiinnostaisi tuo oikeaoppinen mittaus.
Kynsistä mittaamalla mittauksessa on mukana "välityssuhde" asetelman kitkapinnan siirtymään, ja tämä välityssuhde voi (asetelmasta riippuen) muuttua samalla kun kynsiä painetaan.
Tällöin suurin levyn puristus ja suurin kynsivoima ei vältäämättä ole samassa kohti...
Levyä puristava voima tulee asetelman kitkapinnasta, joten itse olen mittaillut voimaa painamalla suoraan sitä kitkapintaa irtovauhtipyörän läpi sopivan painimen avulla.
Samalla mitannut heittokellolla kitkapinnan siirtymää. Tälleen tulee ainakin löydettyä juuri se kohta millä asetelma painaa lujiten levyä.
Ei välttämättä tarvi olla vauhtipyörä, mutta jokin jäykkä mihin astelman saa pultattua kiinni "oikeaa" tilannetta vastaavasti.
vauhtipyörän vein eilen takas koneistettavaksi!
Äsken hain välärin hitsauksesta!
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000536_zps3a5bdc73.jpg
Nuhapumppu
22.02.2013, 17:55
Tuleeks noihin välärin letkulähtöihin minkäänlaista olaketta,että pysyy varmasti letkut kiinni? Näyttää että nyt ei ole mitään,tosin ei kyllä ole itselläkään ja hyvin pysyy ihan normi lemmareillakin,painetta tosin ei ole kuin kilo.
En tiiä vielä. Ainakin yhdellä, jos ei kahdella pulttilemmarilla kiinni niin luulis pysyvän!
spraymaalia tuohon lähtöön reippaasti ja sitten ennenkuin se kuivaa letkut paikoilleen ja kiristys.
Ei kai tällä millään 3 barilla ajella, pysyy varmasti kunnollisella T-pulttiklemmarilla.
Omassa pajerossa on pultti lemmarit, ahdot 1.8. Ahtoputket alkoivat pysymään kiinni vasta kun teki pienet olakkeet putkenpäihin.
Omassa pajerossa on pultti lemmarit, ahdot 1.8. Ahtoputket alkoivat pysymään kiinni vasta kun teki pienet olakkeet putkenpäihin.
Minkälainen kokoonpano noin niinku muuten, kun on noin paljo ahtoja? :)
Hitsailin tänään tuolle välijäähdyttimelle tuommoset telineet...
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000539_zps966e4d32.jpg
Istuu hyvästi siihen. Kiinnitys tuommosilla näppärillä nupeilla että saa äkkiä pois, tietty ahtoputken lemmarit pitää kans irrottaa..
Öljyjä ei tartte paljo katella, eikä kyllä tehä mitään muutakaan :D
http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/Mitsubishi%20Napero%20vol2/WP_000541_zps6d7b5acf.jpg
Jotain flektejä tuonne pitää kehitellä alle ku nää ilmat rupee näkyy lämpeneen.. Jos jollaki sattuu oleen imeviä tai puhaltavia niin saa tarjota. Kaikenlaiset käy
Oonks miä ainoo jolle ei kuvat näy?:confused::confused:
khonkonen
26.02.2013, 22:06
Oonks miä ainoo jolle ei kuvat näy?:confused::confused:
oot.
Mistäs se mahtaa johtua? Ku muissa ketjuissa kyl näkyy..
Tomppaa_
26.02.2013, 23:42
Täällä ainaki näkyy hyvin
Kaikki kuvat on kyllä uhan suoria photobucket linkkejä O_o
joo tännekkin näkyy kuvat ilman ongelmia..
Nuhapumppu
27.02.2013, 09:12
Hyvin näkyy täälläkin. Tuolta tyypiltä tilasin itselle flektit,samantyyliset kuin moponet ja bilhelvetin myymät mutta paljon edullisempi,ja tuli nopeasti.
http://www.nettivaraosa.com/kilpa-autoilu/1248148
Minkälainen kokoonpano noin niinku muuten, kun on noin paljo ahtoja? :)
Holset hx27 ,l200 vaparin imusarja, cooleri keulilla, 3" pakoputki.
Pakopaineet ei karkaile viälä noilla ahdoilla.
Holset hx27 ,l200 vaparin imusarja, cooleri keulilla, 3" pakoputki.
Pakopaineet ei karkaile viälä noilla ahdoilla.
onko penkitetty? :p
onko penkitetty? :p
Ei ole. Leimalle jos meinaan niin silloin teholapun tarttis.
mitä mitä,kuulin villiä huhua että siellä on limingan paroni nostamassa laatikkoa paikalleen? :D:D
nouseeko se?
Hohhoijjaa, jätin homman sittenki siihen että hain tarviketorilta painelaakerin :D :D
Jos nyt kuitenki tällä viikolla! Vkl VOIS päästä testilenkille, jos oon nohevana
Laatikko nousi paikolleen!
Eihän tuo kovin miellyttävä urakka ollu mutta kun otti öljyiselle tallinlattialle tarpeeksi retkimieltä ja nikotiiniä matkaan niin sinne se nousi
Mietin tota flektihommaa tuolle coolerille...
Oisko viisain tehä tuulitunneli tolle niin ei nousis se koneen lämpö tuohon cooleriin? :p
Lerssinen
28.02.2013, 21:39
Pöh, tekaset kunnon skuupin vaan :D
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSbZhUUqHCFWa8kL3NoCcZiJH1X7vJPu HcszJeIwGGyQRDJuhOhSg
Pöh, tekaset kunnon skuupin vaan :D
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSbZhUUqHCFWa8kL3NoCcZiJH1X7vJPu HcszJeIwGGyQRDJuhOhSg
ei tuo kuitenkaan suossa toimi :D