View Full Version : Nikko Suzuki Evo 2
Arska-tehtaalta
28.07.2011, 23:04
Onko siulla auto jo niputettu valmiiksi, kun rupeet osia maalailee?
Kait se pikkuhiljaa rupeis olee, ei viiti jäähä hifistelee jos meinaa joskus valmiiks saada.
Tulipahan nyt mieleen kun oli Maken kanssa puhetta, pitääkö hiomaväri vetää märän happopohjamaalin päälle? Vai voiko kuivan hapon päälle vetää pintavärin tai hiomavärin?
Nimim. Saako vetää kuivana?
Nimim. Saako vetää kuivana? Mistään mitään sen kummempia tietämättä, niin olen aina tehnyt...
Kuiva kakkonen on super ykkönen, anna mennä vaan.
Onks täl telakal tapahtunu mitää? :D onks valmiina jo siun rinnekisoihi?
Etuakselin osat on parasta aikaa pesukoneessa peseytymässä, akseliputket ja tukivarret vaatisi vielä hiekkakylvyn ja maalia.
Konekin pitäs ja jakis välittää, eli tuskin on rinnekisoihin mennessä valmis...
Onx kuvia?
Iha siuta vaste kävin pari osaa pulttaamassa kiinni ja ottamas kuvan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=91290
On se vaa komia! viel ku maalausmestarilla alkas henki taas kulkee ni sais sen konepeiton ja katonki ruiskuteltuu loppuu..
Omen puslasarja asennettu, Läjän puslat käy Mersun tukivarsiin kunhan jättää etutukivarsiin uloimmat metalliholkit paikalleen.
Kuva unohtu!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=91831
Kaaret paikoillaan ja olkavarren pultit ja kartioprikat tuloillaan, ens viikolla jatkuu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=91955
Vahvasti näyttää siltä et sie meinaat ajaa tällä rinnekisassa. Onks Make potenut tekemisen pulaa ja tullut jeesaamaan kun tää näin nopeesti on alkanut valmistua?
Komee suzuki tästäkin on tulossa. Onko noitten akseleiden leveyttä laipasta laippaan ikinä kukaan mitannu? (varmasti kaventelu vaiheessa on...)
Vahvasti näyttää siltä et sie meinaat ajaa tällä rinnekisassa. Onks Make potenut tekemisen pulaa ja tullut jeesaamaan kun tää näin nopeesti on alkanut valmistua?
Ei taia iha rinnekisaa keritä :D Ja tekemisen pulaa ei tosiaankaan oo ollu.. mut vähä on koitettava auttaa miestä mäjessä välillä :)
Perjantaina vetästiin katto ja konepeitto väreihin joten nyt ois melkee niiku kopan osat kaikki väreissää (paitsi ovet).
Tänää kävin tsiigaamassa ni oli se akselin osia putsaillu ja etuakselia yrittäny äheltää paikoilleen :) kaitse siitä vielä joskus valmistuu!
eiks ilmottautumine lopu koht kuortaneelle ja nimeä näy viel missää? vai vast seuraavii kisoihi? :D
eiks ilmottautumine lopu koht kuortaneelle ja nimeä näy viel missää? vai vast seuraavii kisoihi? :D
No on se nyt ainakin pyörillään, ei puutu kuin loput!
Aika matala siitä loppujen lopuksi tulikin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=96981
Mites alas se putoo kun pussit tyhjentää. ( Ei omia)
Eiks omien pussien tyhjennys kevennä eli nosta? :P
joks repro tulee päristelee täl safareille pääsiäisenä??? :D
Tokkopa, isäukko sai hitsattua Nissan Sunnyn katsastusta varten valmiiks niin joutais työntää Suzukin takas talliin.
Tekniikaksi tuli ostettua rasvankeitin eli automaattilaatikko, seuraavaks pitäs niitä ruveta sovittelemaan paikalleen.
Jakiksen välitykset on vieläkin matkallaan Suomeen.
Jakiksen välitykset on vieläkin matkallaan Suomeen.
Turhaa hifistelyä tomaatin kanssa. :D Eihän ne lootaöljyt kunnolla lämpee tiuhoilla välityksillä. :D
Noniin, tommonen paketti pitäs sinne survoa, vaihdelaatikon kannatinpalkki pitää asemoida uuteen kohtaan, ja miggi on tietenkin rikki.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=102004
Ja tommonen laatikon tyyppikilpi löytyi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=102003
Tartteis vetää aukkoporalla automaattilaatikon läpi että etukardaani mahtuis jakiksen ja etuakselin väliin.
Myydään laatikko jollekin jolla ei ole kavennettuja akseleita!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=102069
-Jarkko-
30.03.2012, 19:33
Mikäs laki se käskee laittamaan moottori-/laatikkopaketin kohtisuoraan linjaan auton pituusakselilla...?:D;)
Arska-tehtaalta
30.03.2012, 21:08
Taitaa olla manuaalilootan asennus esissä...
Taitaa olla manuaalilootan asennus esissä...
Hyvin arvattu? :D
Se ois nyt linjattu paikoilleen, sit ootellaan jakiksen välityksiä asennettavaksi ennenkuin laitan korin takas rungolle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=102995
Välitykset vihdoin tuli, tänään kerkesin leväyttämään jakiksen, tiirailemaan stefojen ja laakerien koodit, osat pesukoneeseen, onpahan mukavampi kasailla puhtaita osia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=103165
Bolsoi problem, Calminin välityssatsin mukana tulleet rattaat laatikkoon, mutta eipä yllä toisiinsa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=104875
Ei edes alkuperäisellä rattaalla? :confused:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=104876
Bolsoi problem, Calminin välityssatsin mukana tulleet rattaat laatikkoon, mutta eipä yllä toisiinsa.
Mut luulis kulkevan melko hiljaa :-) kokonaisvälitys 1:ääretön
edit: Täs on ny varmaa joku kompura ???
turakoitsija
09.05.2012, 21:24
eikö sarjassa tullut pienenpuolen isompaa ratasta mukana? tossa ekassa kuvassahan näyttäis että pitkän ja lyhyen rattaat olis samaa kokoa.
eikö sarjassa tullut pienenpuolen isompaa ratasta mukana? tossa ekassa kuvassahan näyttäis että pitkän ja lyhyen rattaat olis samaa kokoa.
Veikkaisin kans et pakettiin osunu väärä ratas (2 samaa)
Calminin asiakaspalvelu sanoi että siihen pitäisi käydä alkuperäinen ratas (56 hampainen), toi mitä koitin on nelkyt (jotain) hampainen, Calminilta on siis tullut yks ylimääräinen ratas soppaa hämmentämään?
turakoitsija
10.05.2012, 06:37
mites siihin voi alkuperäinen ratas muka käydä kun pikkupuolen pienempiratas pienenee ni eikös se isompi pitäis kasvaa samassa suhteessa?
No sitähän miekin vähän ihmettelin...?
Hondan rinconiin on semmoinen välitys kitti missä vain toinen ratas pienenee ja se silti yltää vielä hampaalle.
No mutta se vielä sentäs yltää. Ja miten kaikki on niiku fysiikan puitteissa mahdollista en ole vielä jaksanu pähkäillä...(ymmärrä???)
Eli toi kuvan keskimmäinen puuttuu? Tai on pöydän alla jemmassa.... ;)
http://www.puresuzuki.com/P0006238a.jpg
No se puuttuu joo! Väittivät ettei siihen pakettiin pitäisi kuulua kuin pääakseli (kiinteä ratas) keskimmäinen ratasparit (kiinteät) ja yksi irtoratas. O.o
Ninnunnannun näiköhän toi SJ410:n merkkivalollinen jakis, pitää purkaa yks varajakis ka kattoa minkäkokoisia rattaita sieltä löytyy.
hazzinen
10.05.2012, 12:43
justiisa ol itelläähi tommoi laatikko-leikki trail-gearin palikoilla, hyvin sujahteli rojut paikolleensa ja laakerit tuli vaiheltua. tossa ajelin pitkäl puolel niin eipä tarvia vissii enää satkuu kovempaa päästä ikuna. mut hidastahaa siittä haluttiin joten hitaan sai...
Ninnunnannun näiköhän toi SJ410:n merkkivalollinen jakis, pitää purkaa yks varajakis ka kattoa minkäkokoisia rattaita sieltä löytyy.
Ninnannunna.. Tuossahan se virhe on. 410 ja 413 kuoret samat mut sisuskalut eri. 413 on juuri tuo puuttuva ratan isompi kun sun jakiksessa.
Tallin nurkista löytyneestä jakiksesta löytyi sopiva ratas ja heti jo tänään pistin jakiksen nippuun, ensi tilassa jakis rungolle ja kasaaminen jatkuu. :D
turakoitsija
17.05.2012, 11:22
oliko toi jakolaatikko alunperin 410:n vai 413:sen. jos 413 ni voisin ostaa väliratasparin ja pikkupuolen ison rattaan.
Iso ratas meni justiinsa käyttöön kun se oli se puuttuva 56 hampainen.
Ja ton alkuperäiset rattaat oli siis 410:n, merkkivalollisen.
Jakis on nyt siis paikoillaan ja koppa rungon päällä.
Jakopää otettu auki ja vesipumpusta sorvattu siivet pois kavitoimisen estämiseksi, vesipumppu toimii samalla jakohihnan kiristimenä niin pakkohan ne loput on sinne takas laittaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=106082
Sytkärin flekteiksi pari kappaletta Motonetin 28cm imeviä, pitäs toi tuulitunneli vielä tigata syyläriin kiinni ja tiggailla parit 35mm kurvit.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=106834
Vesilinjojen vaihto 35mm tuli eteen koska 25mm alumiinimutkia ei vaan ole saatavilla.
Artzi_ip
03.06.2012, 20:58
Sytkärin flekteiksi pari kappaletta Motonetin 28cm imeviä, pitäs toi tuulitunneli vielä tigata syyläriin kiinni ja tiggailla parit 35mm kurvit.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=106834
Vesilinjojen vaihto 35mm tuli eteen koska 25mm alumiinimutkia ei vaan ole saatavilla.
ei kannata hitsata tota tuulitunnelia kiinni, ku sit on huoltaminen ja moskan poisto huomattavan vittumaista.. pistät pops niiteillä ja kliimaksilla niin saa joskus vielä puhistettua.. :D
Kansallisen painostuksen vuoksi siitä tuli sitten pultattava. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=106899
Sytkärin flekteiksi pari kappaletta Motonetin 28cm imeviä.
No Hö! ihan tylsää, työntävät ois paremmat. :D
Etenemistahti on vanha tuttu, klemmari kerrallaan. :D
Sinne tulis vesipumppu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=107987
PeteTurku
27.06.2012, 19:56
Jos tulee lämpö-onkelmia, niin koitappa tehä noin 10 centtii syvemmäx toi kotelo.
samusuki
02.12.2012, 12:48
Onks tää edistyny mitenkää? :D
Ei sitten kesän jälkeen kun rupesin tekemään viime syksyllä ostamaani taloon ulkovuoriremonttia, nyt on menossa autotallin laajennus jotta sinne mahtuisi edes Suzukin kokoinen auto sisään.
Sit voi ruveta käyttämään tylsät koti-illat autotallissa hyväksi kun tallin ja kodin väliset matkan voi taittaa muutamalla askeleella. :D
Joks talli o kunnos? alaha jätkä laittelee se katiska liikenteesee.. maailmalla jo kopioivat siun ideaa vaikkei siun autos viel ees liiku.. :D http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=557&pictureid=120156
Joks talli o kunnos? alaha jätkä laittelee se katiska liikenteesee.. maailmalla jo kopioivat siun ideaa vaikkei siun autos viel ees liiku.. :D http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=557&pictureid=120156
On! (valoja vaille..)
Suikkeli siirretty saman katon alle ja tullut jotain jo kasailtuakin, purkuhommiks taitaa mennä kun ostin (kalliin!) rullavyön ja sen pulttasin paikoilleen, sen jälkeen se ei enää toiminutkaan ja fiksuna miehenä ajattelin vähän purkaa sitä että mitä se on syönyt.
NO EIHÄN SITÄ ENÄÄ KASAAN SAA!!!
Josko sittenkin laittaisi nelipistevyöt? Turvakaareen joutuu silloin hitsaamaan takakiinnityksen...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5386&pictureid=126246
Kekkulalta kopioitu maavara mittari systeemi. Täysin litteä masu tässä JouPissa..
Larin kuvaa katsellessa piti ottaa Suikkelistakin maavaramitta, tarkan tuloksen saamiseksi käytin samanmerkkisiä mittavälineitä.:eek:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=126249
Tästä mittaus tavasta tulee uus standardi.. :p Sun ei tarvinu juoda ko kolme punasta. :D :D
Kerran katon kautta ympäripyörähtänyt uusio takaluukku pari kertaa ympäri pyörähtäneessä autossa. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=126280
Rupesin tossa jumiutuneita takakardaanin ristikoita vaihtamaan mut eihän ne käy, 32x92 kun pitäs olla 29x77...
laitahan lisää kuvia suizasta. perse ainaki on niin nätti että rupes himottaan :cool:
laitahan lisää kuvia suizasta. perse ainaki on niin nätti että rupes himottaan :cool:
No tossa on toissa keskiviikolta kun siirrettiin se talliin. Markku toimii mittana auton vierellä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=126293
Auto on muuten 40cm lyhyempi kuin alkuperäiskunnossa.
UH mika iiihhana perä tuli! ponsori sekä clubitarratki löytyy valmiina :D
UH mika iiihhana perä tuli! ponsori sekä clubitarratki löytyy valmiina :D
Joo! Pelkkää ajansäästöä ku ei tartte itte liimailla! :D
Takavalojen ropailua.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=126506
Kytkin ois nyt kuosissa, ohjaus toimii ratista (tehostimen säiliö ja letkut puuttuu), sähköt puuttuu (KAIKKI), jarrulinjat, polttoainelinjat, paineilmalinjat, turvavyöt, ovet, kanteen katkennut yks pakosarjan pultti, pakoputki, etuvinssi, syylärin eteen pleksi, tuulilasi, huoh...:eek:
Kytkin ois nyt kuosissa, ohjaus toimii ratista (tehostimen säiliö ja letkut puuttuu), sähköt puuttuu (KAIKKI), jarrulinjat, polttoainelinjat, paineilmalinjat, turvavyöt, ovet, kanteen katkennut yks pakosarjan pultti, pakoputki, etuvinssi, syylärin eteen pleksi, tuulilasi, huoh...:eek:
Onhan tuonne 20.4.2013 viel tovi aikaa, joten tota listaa ku teet yhen homman päivässä ni hyvin ehit saada ajokuntoon :D
Vähän pleksiä jakkaroiden ja sisätilan lämmittimen väliin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=127107
Tästä mittaus tavasta tulee uus standardi.. :p Sun ei tarvinu juoda ko kolme punasta. :D :D
Ei se laurikaa yksin pystyny noin montaa juua..;):D:D
Ruvettiin Antsan kanssa noita alkuperäisiä sähköjä laittelemaan ja nyt ihmetellään miksi bensapumpun virta tulee puolan miinukselta? (katso kuva) Osaisko joku viisaampi kertoa onko siihen joku järkevä syy?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=127163
p.jäppinen
07.04.2013, 08:33
Mie epäilisin tota patterin termostaattia:D
Johtosarja saatiin melkein selväks ja konehuoneeseen viime yönä muutaman oluen jälkeen mutta edelleen ihmetyttää toi bensapumpun johto. Onhan se toki aiemminkin toiminut, mutt oli tarkoitus karsia turhia lenkkejä ja liitoksia pois että olisi jotain järkeä noissa sähköissä, esim ecun, polttoainepumpun ja puolan releiden herätysvirta tulee toiselta releeltä johon ei näyttäs enää tulevan herätysvirtaa.
Ym. sekavaa...
Minkä sähkönippu toi on ?
Siinä on osa alkuperäistä ja osa Tatechin sähköjä, jälkeenpäin laitetut luonnollisesti samanvärisiä johtoja ja yhdessä johdossa on ollut parhaimmillaan 6 apico liitintä. Parhautta!
Mutta samasta autosta lähtöisin kuitenkin.
Laitetaan nyt itselle muistiin että etusatuloihin tuli 41cm jarruletkut bilteman tuotenumerolla 66-373 (jostain mersusta) ja taka-akselille 37cm letkut tuotenumerolla 66-210 (jostain mersusta nekin)
Eiks ois ollu jo helpompi tehä vaikka kokonaan uudestaan koko johtosarja?
Painlessilta sais jenkkilästä tilattua valmiita johtosettejä. Paitti että sen tatechin joutuis sitten itte vaan lisäämään siihen.
Eiks ois ollu jo helpompi tehä vaikka kokonaan uudestaan koko johtosarja?
Painlessilta sais jenkkilästä tilattua valmiita johtosettejä. Paitti että sen tatechin joutuis sitten itte vaan lisäämään siihen.
Kyllä sekin kävi mielessä, mutta tähän nyt päädyin että sais tällä vuosikymmenellä ton vielä ajoon. (kiire tulee!)
young n dum
11.04.2013, 15:21
Kyllä sekin kävi mielessä, mutta tähän nyt päädyin että sais tällä vuosikymmenellä ton vielä ajoon. (kiire tulee!)
mieki kattelin painlessilta offroad mallin johto sarjoja mut onneks oon köyhä:)
mieki kattelin painlessilta offroad mallin johto sarjoja mut onneks oon köyhä:)
Mie en ees löytäny sieltä hintoja? :confused:
young n dum
11.04.2013, 18:45
Mie en ees löytäny sieltä hintoja? :confused:
about tonnin ois maksanu off road sarja:D
Vanhoja satuloita entratessa molemmin puolin oli jarruputken takana oleva mäntä totaalijumissa, rasvaprässillä irti ja aikani tapeltuani tuumasin: JA VITUT!
Juukasta uudet satulat niin ei jumita männät heti alkuunsa, ajattelin laittaa suoraan jarruletkun satulaan kiinni, mutta näköjään suoralla päällä olevat eivät mahdu vaan ottavat iskariin kiinni, josko menis huomenna etsimään banjopultillisia letkuja.
Palautusjousiksi laitoin tappeihin tuollaiset vähän jämäkämmät suorat jouset.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=127450
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=127449
Palautusjousiksi laitoin tappeihin tuollaiset vähän jämäkämmät suorat jouset.
Moi, mihin palautusjousia tarvitaan? Jos ne tekee temppunsa (eli männät liikkuu tosi herkästi) niin onko pelkoa että ne ajaa palat ihan liian kauas levystä -> eka polkaisu tyhjää?
Hyvä pointti ja samaa mietin itsekin aikaisemmin, katsotaan riittääkö voima palauttamaan mäntiä takaisin, jos riittää niin ne joutuu poistamaan.
Jarrusatulahan on suunniteltu niin että kun paine poistuu niin mäntä palautuu sen jonkun todella pienenmatkan takasinpäin... mut eipä noista jousista ainakaan haittaa ole jos ei mäntiä työnnä sisäänpäin liikaa... varmasti auttaa pysyy paikkoja herkempänä pidempäänkin... Ihan hyvä ajatus!
Mutta näköjään suoralla päällä olevat eivät mahdu vaan ottavat iskariin kiinni, josko menis huomenna etsimään banjopultillisia letkuja
Itse tein heräte ostoksena biltemasta mazda 626 etujarruletkut 66-0245.
Pituutta 55cm ja satulan päässä kympin banjo. Noista ajattelin itse soheltaa ehkä jopa käypäset letkut. :rolleyes:
Itse tein heräte ostoksena biltemasta mazda 626 etujarruletkut 66-0245.
Pituutta 55cm ja satulan päässä kympin banjo. Noista ajattelin itse soheltaa ehkä jopa käypäset letkut. :rolleyes:
Tänks mään! Pitää käydä huomen tutkimassa, normaalisti kysyvät ensin rek.nroa ja sen jälkeen päästävät tiskin taakse tutkimaan valikoimaa. :D
Tänks mään! Pitää käydä huomen tutkimassa, normaalisti kysyvät ensin rek.nroa ja sen jälkeen päästävät tiskin taakse tutkimaan valikoimaa. :D
Onpas sun biltema sitte ihan hanurista, tääläpäin noi letkut, jouset, jarruosat yms on ihan normaalisti hyllyssä kaikkien hypisteltävissä. ;)
Noissa letkuissa on joku koriin kiinnitys mokkula keskellä letkua, mutta en ajatellut sen itseäni häiritsevän. Tuskin siinäkään hyvin käy, kun sitä alkaa varovasti laikalla ajamaan halki letkun ympäriltä. :D
Nii joo olihan sielä jotain vaaaan 40 senttiä pitkiä letkuja banjopäillä. Mä vaan otin pisimmät mitä sieltä rahalla sai.
lepoantti
13.04.2013, 07:03
nissan microissa on kans aika pitkät banjopultilliset jarruletkut ja toyota avensiksen letkut myös, niitä me on käytetty kaverin kans aika moneen sovellukseen.
sen letkun keskellä olevan kiinnityslärpykän saa kyllä ajettua varovasti pois, ja siirtäminenkin onnistuu kun venyttää letkua sillai sopivasti ja pikku suhautus öljyä niin liuttaa vaan sopivaan kohtaan.
Tänks mään! Pitää käydä huomen tutkimassa, normaalisti kysyvät ensin rek.nroa ja sen jälkeen päästävät tiskin taakse tutkimaan valikoimaa. :D
Ei muutakuin tilaatte MAMMUTTI motorsportilta ne itse kasattavat teräsletkut. crusieriin kaikki letkut ja kytkimeen myös n.100€ koko läjä
risukärsä
13.04.2013, 07:28
Ei muutakuin tilaatte MAMMUTTI motorsportilta ne itse kasattavat teräsletkut. crusieriin kaikki letkut ja kytkimeen myös n.100€ koko läjä
ääni tälle. niitä saa myös lipposelta. hinnasta en tiedä
Letkut haettu mutta M10x1 banjopultteja ei löydy yhdestäkään avoinna olevasta liikkeestä.
Saatanan saatana, pitääkö koeajo siirtää maanantaille? :D :D
risukärsä
13.04.2013, 13:28
Letkut haettu mutta M10x1 banjopultteja ei löydy yhdestäkään avoinna olevasta liikkeestä.
Saatanan saatana, pitääkö koeajo siirtää maanantaille? :D :D
eikö talonpojallakaan oo nuijamaalla hydrauliikkahuollossa
hiluvitkutin
13.04.2013, 14:04
löytyskö sulla tavan pulttia sillä kierteellä? poraten pari reikää;)
löytyskö sulla tavan pulttia sillä kierteellä? poraten pari reikää;)
No ei tässä sentäs NIIN paniikki ole. :D
Näin se Mazdan letku sinne asettuu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=127500
Mistäs Repro on löytäny nylokkimutterit olkavarren kiinnitysvaarnoihin?
Paikallisesta Pulttikanava liikkeestä, kierrelukitteet on kaverina.
Vai olikohan niin että kun otin noi pinnapultitkin sieltä niin yläpuolelle tuli eri kierteet että saa nylocit siihen, enpä muista enää.
Mutta joka tapauksessa kartioprikan kanssa ei nordlockit toimi, sen takia nylocit.
Myöskään nylockien kanssa ei nordlockit toimi kun ei saa tarpeeksi kireälle kuulemma. Tukivarsiin ja penkkeihin tuli pelkät nordlockit, ei muuten lähde itsestään auki! :eek: Pitää vinsseihin varmaan laittaa myös.
Vai olikohan niin että kun otin noi pinnapultitkin sieltä niin yläpuolelle tuli eri kierteet että saa nylocit siihen, enpä muista enää.
Näinpä on tainnu käydä.
Mutta joka tapauksessa kartioprikan kanssa ei nordlockit toimi, sen takia nylocit.
Nordlockit auttaa paljon kartioprikankin kanssa mutta ei toimi niin hyvin kuin normaalilla tasaisella vastinpinnalla. Näin ainakin todella paljon mua viisaammat on mulle vakuuttanu.
Myöskään nylockien kanssa ei nordlockit toimi kun ei saa tarpeeksi kireälle kuulemma.
Samat todella paljon viisaammat sanoivat että auttaa ne nordlockit tossakin kohtaa mutta ei edelleenkään samaa vertaa kuin normimuttereilla tasaisella pinnalla ilman kartioprikkaa joilloin nylockeista ei ole enää hevonhumpankaan lisäarvoa.
T: Jussi
Tossa jarruja ilmaillessa ilmeni outo vika, apparin puolen uudesta etusatulasta ei ulomman puolen männät liiku milliäkään? :confused:
Pitää koittaa paineilmalla suhauttaa josko ne sitten haluaisi liikkua, jos ei liiku niin lohkon poraukset ei varmaan osu toisiinsa? :confused:
Ei nyt muutakaan selitystä enää keksi.
Tossa jarruja ilmaillessa ilmeni outo vika, apparin puolen uudesta etusatulasta ei ulomman puolen männät liiku milliäkään? :confused:
Pitää koittaa paineilmalla suhauttaa josko ne sitten haluaisi liikkua, jos ei liiku niin lohkon poraukset ei varmaan osu toisiinsa? :confused:
Ei nyt muutakaan selitystä enää keksi.
Siis en tiedä miten paljon sun paineilma verkossa on painetta, mutta ei ne kyllä varmaan ilmalla liiku, jos ei oo petaalista polkemalla jo liikkunu. Saitko kuitenki satulan ilmattua, että neste yleensä tulee sinne asti ja sisemmät männät ilmeisesti liikkuu?? Jos näin, niin laita sisemmälle puolelle jarrupala paikalleen ja auto käymään, että saat jarrujen tehostuksen toimimaan ja sit uudestaan kokeilet petaalista survaista, että lähteeks ulommat männät liikkeelle? Ai niin laita kuitenki joku lattarauta tai kulunu jarrupala sinne ulommalle puolellekkin, että jos ne männät lähtee liikkeelle, niin etteivät putoo pois.
Mut oudon tiukassa.....voisko olla jotenki ryytyny kiinni tai sit tosiaan neste ei mee porauksista edes läpi?
Palautusjousiksi laitoin tappeihin tuollaiset vähän jämäkämmät suorat jouset.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=127450
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=127448
Tämähän voi ollakkin ihan hyvä idea. Mistä tuo jousi on peräisin?
Voisko olla noista siun "Palautusjousista" johtuvaa ettei ilmaannu jarrut. männät palautuu aina polkasun jälkeen ja pääsylkässä ei sit riitä tuotto kaikille männille..? kokeileppas ilman jousia sitä ilmaamista.
rossimopossa kun oli se jarrupalan ja männän välinen pelti menny kuperaks ni ei saanu millää ilmattua ku mäntä ain liikku polkasulla vaa sen verra mitä se pelti jousti siellä välissä.
Kyllä noi jouset oli ilmauksen aikana pois kun ensin itsekin niitä epäilin, mut ei ollu vaikutusta.
Uus satula on nyt kuitenkin tulossa takuuseen, josko ongelma sillä ratkeaisi. Ei kehtaa takuunalaista satulaa ruveta ränkkäämään.
Pitää ottaa mikjussille jousista mitat.
Tämähän voi ollakkin ihan hyvä idea. Mistä tuo jousi on peräisin?
Jousilajitelmasta, tönärillä mittoja: kok.pituus 44mm, ulkohalkaisija 10,3mm, sisähalkaisija 7,3mm, langan paksuus 1,4mm, kierteiden määrä 12.
Uus satula tuli, asensin sen paikoilleen ja isäukko tuli sopivasti käymään niin sain ilmattuakin. Nyt liikkui kaikki männät. :D
Lyhensin noita palautusjousia kaksi kierrosta ettei oo liian timmit, pitää nyt seurailla työntääkö mäntiä sisään liiaksi.
Rauhotus ny. Täähä valmistuu iha käsii:D
Rauhotus ny. Täähä valmistuu iha käsii:D
Check! :D
Vähäks aikaa rauhoituttu, mut taas jatkuu.
Moottorin tossa vaihtelin kertaalleen vielä, ja epähuomiossa jäi moottorinosturin toinen jalka lukitsematta. Kone kaatui nostureineen jakopää edellä tonttiin ja siinä hajos:
-jakopään koppa
-nokkapyörä
-vesipumpun lämpötila-anturi
Toivottavasti ei piileviä vaurioita tullut...
Vesipumpun anturi tuntui olevan melko hankala löytää, mutta onneksi sellainen löytyi lopulta Offroad Team Kutunjuustolta, kiitokset siitä!
Tässä kokoonpanossa taitaa turbon vesikierto jäädä kokonaan pois ylimääräisten liitosten välttämiseksi.
Viime perjantaina startti pyörähti virta-avaimesta, joka päivä jotain pientä tullut puuhailtua, tänään esim. jäähdytysjärjestelmän täyttö, vesipumppu vuotaa, jakopää auki, uus pumppu kaupasta ja sorvilla siivet pois, jakopää kasaan, jäähdytysjärjestelmän täyttö, termarikotelossa halkeama ja taas vuotaa, jakopään purku ja techoweldillä kolvaten halkeama umpeen, jakopää kasaan, jäähdytysjärjestelmän täyttö...
Vielä jos vuotaa niin lataan dynamiittia alle ja nauran.
Seuraavaks vois vingutella maapisteitä kondikseen, ja bensapaluulinja pitäs laittaa ellei tallin lattia olisi niin kovin kovin glykolinen.
Samalta se näyttää vieläkin, ulkoisesti ei mitään muutoksia edelliseen kuvaan.
Multa löytyy noita omega mallin termarikoppia, jos ei nykyinen opi tavoille. ;)
Yks ylimääräinen löytyy vielä itseltäkin, pitää varmaan varoiksi duunata se valmiiksi.
Enää pitäs tehdä autosähkötöitä kiitettävästi, parit tig hitsuutteluhommat kunhan saa sähköt talliin, tuulilasin tilaus ja asennus (tai jos ajokunnossa niin asentakoot liikkeessä!), käsijarrukahvan asemointi, ovien pohjienteko ja maalaus, ohjaustehostimen letkujen teettäminen.
Jos HJ:n simpukkaa katsoo edestäpäin niin kummalle puolelle tulee mikäkin letku?
Kateissa ollut moottorinohjausboksi löytyi tänään vihdoin, ensimmäinen epätoivoinen starttausyritys tosin päätyi melkoiseen bensasuihkuun.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=133333
Mistähän noita suuttimien tiivisteitä kannattas ruveta kyselemään? Vai oisko tälläkin ajankäytöllä vaihdettu jo diesel moottori keulille?
Tuli tiivisteet vaihdettua niin ei enää bensa suihkua joka välistä, enää puuttus kipinä tulpan päästä! Mites tuota puolaa voi mittailla onko se ehjä?
Ihmeiden aika ei ole ohi! Suikkeli pärähti käymään älyohjainyksikön uusimisen ja kytkentäkaavioiden tutkimisen jälkeen.
Varmuuden vuoksi vois vielä vaihtaa hukkakipinäpuolan niin ei oo jakajan harmeja enää sen jälkeen (turhaan tuli sekin uusittua)
Minkäslainen relehässäkkä pitää rakentaa jotta saisi flekteille pyörimissuunnanvaihdon suoritettua?
Minkäslainen relehässäkkä pitää rakentaa jotta saisi flekteille pyörimissuunnanvaihdon suoritettua?
eix se onnistu vaihtamal johdot toisin päi.. :eek: :confused:
Ei siihen mitään releitä tarvita. Yhellä kytkimellä (2xOn-OFF-ON)
Eli esim. tällanen http://www.vekoy.com/product_info.php?cPath=63_178_2740&products_id=18821
Ja sit kytkentä tähän malliin:
http://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q=suunnanvaihtokytkin&source=images&cd=&cad=rja&docid=-x8bgxN5ysw4KM&tbnid=WrMjfmeDqOW3qM:&ved=&url=http%3A%2F%2Ffi.imendit.com%2Fitem%2Fdc-motor-motor-manual-reversing-switch-knob-toggle-switch-10699062218.html&ei=E7nFUffZBKHk4QTB8IGoCA&psig=AFQjCNGkP-2Vqe9uJ2ApaRt9OPvx8XLSKw&ust=1371998867235946
Eli tuolla vasemmassa laitassa on tuleva sähkö, plus ja miinus.
Ei siihen mitään releitä tarvita. Yhellä kytkimellä (2xOn-OFF-ON)
Eli esim. tällanen http://www.vekoy.com/product_info.php?cPath=63_178_2740&products_id=18821
Ja sit kytkentä tähän malliin:
http://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q=suunnanvaihtokytkin&source=images&cd=&cad=rja&docid=-x8bgxN5ysw4KM&tbnid=WrMjfmeDqOW3qM:&ved=&url=http%3A%2F%2Ffi.imendit.com%2Fitem%2Fdc-motor-motor-manual-reversing-switch-knob-toggle-switch-10699062218.html&ei=E7nFUffZBKHk4QTB8IGoCA&psig=AFQjCNGkP-2Vqe9uJ2ApaRt9OPvx8XLSKw&ust=1371998867235946
Eli tuolla vasemmassa laitassa on tuleva sähkö, plus ja miinus.
Jes, kiitoksia!
Nyt liikkuis jäähdytysnesteetkin.
http://www.youtube.com/watch?v=FMEZMfisFJ4
young n dum
24.06.2013, 20:37
täähä valmistuu ikäänkuin käsiin kohta! :D eikait siuta himota jo päästä ajelemaan?:eek::cool:
täähä valmistuu ikäänkuin käsiin kohta! :D eikait siuta himota jo päästä ajelemaan?:eek::cool:
Mistä niin päättelisit?:D
Voishan täs pariks vuodeks taas himmailla ku tuntuu nyt etenevän ihan liian vauhdikkaasti.
Onneks on noita sähkötöitä vielä joiden pariin voi masentua.:mad:
http://www.painlesswiring.com/
Mite ois tollanen? ei ehkä niin painless kun joutuu silti napostelemaan suht paljon mutta ois ainaki valmisjohtosetti josta rakentaa mieleisensä.
http://www.painlesswiring.com/
Mite ois tollanen? ei ehkä niin painless kun joutuu silti napostelemaan suht paljon mutta ois ainaki valmisjohtosetti josta rakentaa mieleisensä.
Erinäisten lakiteknillisten syiden takia ei pysty tuollaista laittamaan.
Totanoinnii.... Mites nuo Suikan etuvilkun johdot on laitettu? Parkin kanssa samassa liittimessä ja yhteinen maa suoraan runkoon?
artsi777
09.07.2013, 05:58
Totanoinnii.... Mites nuo Suikan etuvilkun johdot on laitettu? Parkin kanssa samassa liittimessä ja yhteinen maa suoraan runkoon?
Juuri näin
Kävi toi Vuorsolan Mikko tänään töissä pyörähtämässä ja oli puhetta Worry cross kisoista niin tuli mieleen että pitäskö tällekin jotain taas tehdä. :D
Tein ton suunnanvaihdon flekteille, mutta jännä ilmiö että taaksepäin puhaltaessa puhaltaa enemmän eteenpäin ilmaa kuin suunta vaihdettuna, eli olisi täysin turha kytkentä.
No onpahan kaksi katkaisijaa vähemmän.
-Jarkko-
23.08.2013, 10:29
Kävi toi Vuorsolan Mikko tänään töissä pyörähtämässä ja oli puhetta Worry cross kisoista niin tuli mieleen että pitäskö tällekin jotain taas tehdä. :D
Tein ton suunnanvaihdon flekteille, mutta jännä ilmiö että taaksepäin puhaltaessa puhaltaa enemmän eteenpäin ilmaa kuin suunta vaihdettuna, eli olisi täysin turha kytkentä.
No onpahan kaksi katkaisijaa vähemmän.
Suorasiipisellä propelilla toimisi paremmin tuo suunnanvaihto... Joskus trukkiverstaalla hämmästeltiin hattu vinossa kans tuota mysteeriä :rolleyes:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=138768
Ukonäkö ei oo muuttunu mihinkään vieläkään, mut sähkötyöt on siinä mallilla että valot toimii ympäri auton ja flektit toimii.
Vielä jos käyntiin lähtis niin vois koeajaa.
ECU:n kartat vähän hakusessa...
Ai sie ootki sitte alkannu moottoripyöräilijäks :D
Kipinät vieläkin kateissa, boksi päivitetty tuoreempaan, uudet kartat sisässä. Kipinää ei vaan näy eikä kuulu.
Vituttaa...
Jokohan kohta vaihtais dieselin keulille?
Kipinät vieläkin kateissa, boksi päivitetty tuoreempaan, uudet kartat sisässä. Kipinää ei vaan näy eikä kuulu.
Vituttaa...
Jokohan kohta vaihtais dieselin keulille?
Siulla on sitä ATK:ta siinä sen verran, että aikaa ottaa...Elä nyt dieselistä puhu ainakaan sen kuullen. :cool::D
Heh, Reprolla kipipinät kateissa ja heti Kipinä vastas ku täällä siitä huuteli....:D
Kipinää ei vaan näy eikä kuulu.
Siulla on sitä ATK:ta siinä sen verran, että aikaa ottaa...Elä nyt dieselistä puhu ainakaan sen kuullen. :cool::D
Heh, Reprolla kipipinät kateissa ja heti Kipinä vastas ku täällä siitä huuteli....:D
Niin no tosiaan kävihän se torstaina käymässä että sikäli väärää infoa.:D
Vähän elämää, elektroniikkaa ja pneumatiikkaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=139113
Tollaset magneettiventtiilit jousille, vasen ja oikea puoli on omassa linjassaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=139112
Jousien ilmalinjat valmiina, katkaisija vielä puuttuu magneettiventtiileille.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=139111
No peijakas se on ponmpannu ylös. Paljonko vaatii painetta jotta jaksaa nostaa ääriasentoon.
Aika mielenkiintoiseen asentoon menee toi ohjausvarsi :O
Onks korkeutta enempi ku pituutta :)
6 bar riittää, on tossa kyllä kaikki niin vinkkelissä yläasennossaan että ei tartte käyttää kuin siinä vaiheessa kun on pelko että varpaat saattaa kastua.
Onks korkeutta enempi ku pituutta :)
Piti käyä oikee mittaamassa, pituutta on vielä aika tarkalleen metrin enemmän kuin korkeutta.
p.jäppinen
01.10.2013, 11:10
Siis ymmärsinkö oikein, että tuohon tuli vaan kaks mankkua joista toisella säädetään oikean puolen painetta ja toisesta vasenta?
Siis ymmärsinkö oikein, että tuohon tuli vaan kaks mankkua joista toisella säädetään oikean puolen painetta ja toisesta vasenta?
Y-es.
Eli etu- ja takasäkki on niinku samassa linjassa, siis letkulla toisiinsa yhdistettynä? Mut mitäs käy ku jarruttaa/kiihdyttää? ....täs o iha selvästi jotai mitä mie en tajua :D
Eli etu- ja takasäkki on niinku samassa linjassa, siis letkulla toisiinsa yhdistettynä? Mut mitäs käy ku jarruttaa/kiihdyttää? ....täs o iha selvästi jotai mitä mie en tajua :D
Ihan samaa eilen mietein mut en kehannu ääneen sanoo :) Kalliolta kun pudottaa alas etunurkalle niin pakeneeko etupussista kaikki ilma takapussiin ja sit hupsista sa...na ??
p.jäppinen
01.10.2013, 11:57
Just tää sama oli miullakin mielessä:)
No saahan noita ketjuja muutella "kokeilumielellä"
Aluksi oli tarkoitus laittaa ristiin mutta mutkaan ajettaessa tulisi kaatumisefekti, jos laittaa etu- ja takapään omiin piireihin niin taas kaadutaan, mutta tällä kertaa rinteessä. Vuonna 2009 oli jokainen nurkka erikseen säädettävissä ja oli muuten perseestä säätää. :D
Mennää näillä ja katotaa mitä tuleman pitää.
Nythän se käyttäytyy kuin vieteri/lehtialusta, sillä erolla että ilmansiirtymisen ansiosta pitäisi olla pehmeämpi ajaa.
Mut jännä nähä, koeajoa pelonsekaisin tuntein odotellessa.
Nii, voipiha niihi letkuihin lyyä vaik pallohanat kuristaan virtausta jos liika herkästi niiaa.... tosin tuskin iha mahoton keinu on, vissii 8/6 putkea ni ei se ilma kait ihan räpäyksessä pakene :)
6mm linjat mut pussien päissä on pätkät 4mm letkua.
Pitäs joskus ottaa rohkaisuryyppyä ihan kunnolla jos vaikka uskaltaisi yrittää vaihtaa ton liittimen pussinpäästä suuremmaksi, melko riskaabeli operaatio kyllä, siinä hommassa on just tasan kaks vaihtoehtoa lopputulokseksi. :D
Arska-tehtaalta
01.10.2013, 13:20
Nyt otat rahapussin matkaan ja käyt ostamassa vielä lisää venttiilejä :)
Ilmajouset toimii aika surkeesti samassa piirissä ollessaan. Nim etu/taka kokeiltu ja ei tule helvettiäkään pelkillä ilmajousilla ;)
Edit: Saattashan ne tietty toimia jonkinlaisilla shunteilla mut...?
p.jäppinen
01.10.2013, 14:15
Jotenkin arvasinkin että Arska kommentoikin jotain tuon suuntaista:D
Prkl, pidän vielä pääni kunnes koeajan ja tuun lakki kourassa kyselemään neuvoja. :D
Kuis painojakauma menee. Saattaa olla nöyrän näköinen jos etupää on paljon painavampi.
No siinähän se kuvassa näkyy, vinssi+naru, sisälokarit ja ohjaustehostimen letkut tosin puuttuu vielä keulasta.
Koeajoa odotellessa.
No niin, lakki kouraan! Kyllähän siinä nyt niin kävi että pomoa myöten olitte kaikki oikeessa!! :D
Stance on tasainen pohjaanlyöntikumeja vasten tai yläasennossa mutta muuten olemus on kuin Kouvola Kustomilla.
Samperi...
Jos nyt kokeilisi siten että etu- ja takapää on omina piireinään, rinteessähän se ei ole hyvä (kaatuu!) mutta jos siihen mennessä hommaisi pari magneettiventtiiliä lisää.
Tossa videoo kunhan se ensin latautuu -> http://www.youtube.com/watch?v=-OMpiK9mU3I
Arska-tehtaalta
02.10.2013, 19:03
Etukallistuksenvakaajan kans se vois olla ehkä ajettavissa?
Mut laita videoo sivukallistuksista ensin :)
http://www.tobidan.dk/Portals/0/Dshop/ItemImages/Large/3037.jpg
Tollanen joka nurkkaan. Säätö on helppo, kun ton vipu lukitaan 4mm tapilla ja laitat auton korin "sopivalle korkeudelle" ja tangot akseliin kiinni. Sitte jotai rautaa korin ja rungon väliin ja niistä saat tulkit seuraavaa kertaa varten.
Tuo ylempi liitin on "korinnosto", eli siihen painetta ja hops, palkeet suoriksi!! Muuten alimmasta nipasta ilma sisään ja sivulta säädetty paine. Toimii kuin junan vessa!!!
Sitte laskuhan on helppo asentaa, yks mankka sulkee ilmansyötön ja toinen laskee paineet linjasta ulos...
Näin suunnitellu rangeen itelle, tosin "työsuhde etuna" toi mankkaventtiili on yks kalikka, jotta elämä olisi helpompaa...
Miinuksena tuo hinta kun on wabco, mutta korvikkeita löytyy edullisemmin...
BTW, taitaa tallissa olla pari korjattua ilman korinnostoa, ne saat jos tarvetta on "kokeiluun":cool:
Jousitus jäi nyt tauolle ja räin pakoputkea kasaan.
Downpipesta unohtu ottaa kuva kun valmista tuli niin vauhdilla. :D
Downpipe aihio:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=139531
Katalysaattori sen perään:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=139530
Loppupätkä sen perään, vaimennin pitää vielä huomenna rakennella:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=139538
Pakoputki on kyllä semmoinen mitä ei tullu yhtään suunniteltua autoa rakennellessa, mut muutama mutka ja palikoiden pyörittelyä auton alla niin rupes hahmottumaan, kannatinkunitkin pitää muuten vielä askarrella, kumipuskimia ajattelin käyttää, mutta ei niin kuin valitettavan usein näkee että putki roikkuu kumipuskimen vulkanoinnin varassa. :D
Katalysaattori,kuivarte ?
lepoantti
09.10.2013, 21:04
entäs jos sidot moottorin kunnolla kiinni niin voi tehdä pakoputkesta sellaisen ei kelluvan. taunpipen jälkeen kunnollinen joustokappale mikä ottaa pienet koneen värinät ja mahdolliset heilahdukset pois ja putki jäykkänä sieltä mistä mahtuu ja huvitta kuljetella. ja ei oo putkesta huolia sen jälkeen, ne on tuollaiset ripustelut enemmän mattoautoihin
mun hisukin moottori hyppi pannuhuoneessa aivan järjettömästi ja putkikin heilui sitä myöten. sit kyllästyin ja tein kytkinkopan ylälaitaan korvakkeet ja siitä molemmille puolelle vedetään kone kiinni kuormaliinoilla runkopalkkiin. nyt saa kaasuttaa ja pysyy kone ja putki paikallaan. voi kuljetella putken pienillä marginaaleilla ahtaissa paikoissa, ei hakkaa ja pärise putki runkoon tai mihinkään muualle. pelkäsään hyviä asioita.
samalla periaatteella on hormisto mun hj-45 siviilipikupissa, Janin sinisessä bj-75 pikavuorossa ja räpsyssä eli eräässä vihreessä bertassa. jani askartelee viereisessä tallipilttuussa niin siitä voi valkoilla että kuinka kannattaa tehdä niin saa kerralla toimivan....
Koneenkorvallisia voi vakoilla edellisiltä sivuilta (mallia tanakka=ei heilu), jousto on downpipen jälkeen.
Downpipen jos pulttais lohkon kylkeen kiinni niin elää moottorin mukana sen vähän mitä tarvii.
Katalysaattori siksi koska se lukee otteessa ja tuleepahan kukkasia pakoputken päästä. :)
Ja Jani Ja Tollukka kehottaa vaan ostamaan 39,5" boggerit! =D
Tollukka
10.10.2013, 07:59
Pitää ne 39,5:t vielä nastottaa talveksi:D
Tommonen pikkuinen desibelivaimennin Motonetista. Siihen on "vaeltava aave" eli Fantom porannu vaeltavalla poranterällä reikiä jatkaen auton kevennysteemaa ja lopuksi tuli lyötyä pää lyttyyn.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=139625
Otetaan toinen suurempi desibelivaimennin kokoa 2,5", sekin Motonetista, siihenkin vähän reikiä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=139627
Työnnetään pienempi sisään väärinpäin edellä olevan kuvan osoittamalla tavalla, ja toisesta päästä hepeillä kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=139628
Voilá!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=139630
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=139631
Se kokonaisuus sitten työnnetään pakoputken sisään, päälle tulee vielä parinkymmetä senttiä pitkä 60 asteen pätkä pakoputken pääksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=139633
Se saa sitten toimia kipinänsammuttimena ja toivottavasti jotain vaimennustakin on odotettavissa.
Reikien yhteen laskettu pinta-ala on 70 neliösenttiä eli vastaa n.10 cm halkaisijaltaan olevaa putkea.
Vittiläinen mikä nokkahuilu :D:D
Teikkö omasta päästä vai kopsasitko jostai??
Vittiläinen mikä nokkahuilu :D:D
Teikkö omasta päästä vai kopsasitko jostai??
"tein itse ja säästin", kai rupee pääkoppa pehmenemään, hyvä puolihan tossa on että sen saa pois jos rupee ahistaa.
Jos edellisessä kokoonpanossa downpipe oli 2" niin ei kait se tässä versiossa 2" reikä loppupäässä pahaa tee?;)
karvanoppa
10.10.2013, 21:41
Enään puuttuu paisari ja 2 tahti öljyt tankista. :p:p
Enään puuttuu paisari ja 2 tahti öljyt tankista. :p:p
Ohan niitä 2 tahti-suzukeja ihan tehtaan jäljiltä. :)
http://www.youtube.com/watch?v=91Ve2qIBWl4
http://www.youtube.com/watch?v=audfgeewoKg
Ohan niitä 2 tahti-suzukeja ihan tehtaan jäljiltä. :)
http://www.youtube.com/watch?v=91Ve2qIBWl4
Ton linkin youtubekanavan omistajan nimikin on hyvin offroad henkinen...! :D
Ton linkin youtubekanavan omistajan nimikin on hyvin offroad henkinen...! :D
Katos juu. :)
Jus kuoleman pelko puuttuu, niin hyvä offi-crossi aihio? http://www.youtube.com/watch?v=FVJAbnqEcW8
Hemmetin Repro, meinaatko muka saada autos valmiiksi? Asettaa miullekin paineita alkaa rakentaa omaa ;)
Hemmetin Repro, meinaatko muka saada autos valmiiksi? Asettaa miullekin paineita alkaa rakentaa omaa ;)
Suunnistuskisat on 26.10, worry crossi 2.10 ja rinnekisat 9.10, siin on siullekkii vähä aikataulua. ;)
Suunnistuskisat on 26.10, worry crossi 2.10 ja rinnekisat 9.10, siin on siullekkii vähä aikataulua. ;)
Noihin kahten viimoseen saatan ehtiä ku niihin on ainakin vuosi aikaa ;)
Katopa prkl! 2.11 & 9.11!!!
Ahtaaksi käy konehuone mut ei voi minkään.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=140719
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=140720
On niin lyhyt muisti ni kertokaas nyt vielä kumpaan noista Toyota HJ:n simpukan lähtöihin tuli paine ja kumpaan paluu?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=140721
Paine tohon etummaiseen, kuvassa alempi. Komeeta Suzukia pukkaa.
Paine tohon etummaiseen, kuvassa alempi. Komeeta Suzukia pukkaa.
Kiitti! Tarkotus oli että Worry Crossiin pääsis ajamaan (tulevana lauantaina) mutta haaveeksi taitaa nyt tältä vuodelta jäädä.
Jousitukseen tuli nyt ratkaisu Tollukan ehdotuksesta muokattuna niin että etupusseilla on molemmilla omat magneettiventtiilinsä, ja takapää on samassa linjassa keskenänsä.
Etupussit toimii siis kallistuksenvakaimina samalla.
[QUOTE=Repro;1059868]Kiitti! Tarkotus oli että Worry Crossiin pääsis ajamaan (tulevana lauantaina) mutta haaveeksi taitaa nyt tältä vuodelta jäädä.
Elänyt,monta yötä on viell aikaa,eimuutaku kovaa pajotusta ja koeajot Crossissa!!!
Elänyt,monta yötä on viell aikaa,eimuutaku kovaa pajotusta ja koeajot Crossissa!!!
Ei pysty jollei joku tuo Pirkkalasta moottorinohjausboksia tänään tullessaan.
Viime tiistaina valmistaja soitti että boksi kunnossa mut ei oo paljoo kuulunu Matkahuollosta, tänään soitin niin ehtii vasta torstaina pistää Matkahuoltoon.:mad:
Siinä ei aikaa jää paljoo hieroa moottorin säätöjä kuntoon eikä tekis mieli polttaa mäntiin reikiä.
Ei pysty jollei joku tuo Pirkkalasta moottorinohjausboksia tänään tullessaan.
Viime tiistaina valmistaja soitti että boksi kunnossa mut ei oo paljoo kuulunu Matkahuollosta, tänään soitin niin ehtii vasta torstaina pistää Matkahuoltoon.:mad:
Siinä ei aikaa jää paljoo hieroa moottorin säätöjä kuntoon eikä tekis mieli polttaa mäntiin reikiä.
Kun ois tienny nii olis kulkeutunu mun mukana Mikkeliin, joka olis jo hieman lähempänä...
Sie oot vissii laittanu turbollekkin pipon päähä ettei palellu :D onks tuo se bilteman "turbomyssy" ? :P
On, ja downpipen ympärillä on periatteests poiketen lämpöeristenauhaa kun on lämmölle herkkiä osia lähettyvillä.
Käsijarrukahvan sijoitteluun tuli käytettyä innovointia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=141185
Joks oot rinnekisois kurvailemassa???
Onko se nii lyhyt ja kapee ja porattu täytee reikiä ettei kahva sopinu enää lattialle penkkien väliin ?
Onko se nii lyhyt ja kapee ja porattu täytee reikiä ettei kahva sopinu enää lattialle penkkien väliin ?
Nii mut se olis ollu liian "perus kauraa" siinä kohtaa:p:p:p:p
Nii mut se olis ollu liian "perus kauraa" siinä kohtaa:p:p:p:p
Näin juuri!:D
Jäähdyttimenletkut vievät tilan kardaanitunnelista.
Joks oot rinnekisois kurvailemassa???
Ei kerkiä nipomaan kasaan kun pitäs näitä palkkatöitäkin tehdä että on varaa elää.
Terveiset Kuhmosta!
Siinä on (toivon mukaan) syy kipinän häviämiseen, UUSI(!) HALL-anturi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=141186
Kaverin kanssa toissasunnuntaina mittailtiin piruuttain johtosarjaa yleismittarilla eikä tältä saatu signaalia tulemaan millään vaikka lattarautaa anturin edessä kuinka heilutteli, vastaavanlaiselta RPM-anturilta kyllä saatiin.
Kummasti tuntui lämpimältäkin toi anturi ja infrapunalämpömittari antoikin tulokseksi 55 astetta joten johtopäätös että anturi on oikosissa.
Sähkötöitä niplaillut hissukseen kuntoon, periaatteella että teen kaikki kerralla valmiiksi ettei jää jälkikäteen laiteltavaa, ajohimot olisi kyllä suuret. :cool:
Tänään tuli liimailtua turvakaarista tuollaiset tukilaput aurinkolippojen kiinnityksiin, eipä notku tuulilasinkehys enää.
Jestas sentään miten hyvälaatuisia kuvia tällä vanhalla kännykällä saa jota on vähän paineilmalla putsattu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=141743
Käsijarrukahvantelinekin tuli Antsan kanssa pulttailtua kiinni huomataksemme että käsijarruvaijerin sisäputki on ottanu kipeää eikä näin ollen toimi. Pitää ens kerralla laittaa niittimuttereilla se teline kiinni kun ei tuonne vaihdelaatikon päälle kädet taivu oikein millään.
Tänään niittimuttereita odotellessa ajattelin että vetäsis vielä originaalia maalausteemaa mukaillen tummansiniset raidat oranssin ja sinisen väliin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=141759
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=141760
Mites tota ohjausta sais ilmattua vai onko vaan hätähousun hätäilyä? Välillä tuntuu että nykis vähän kun rattia kääntää.
offroadjouni
20.11.2013, 23:52
Mites tota ohjausta sais ilmattua vai onko vaan hätähousun hätäilyä? Välillä tuntuu että nykis vähän kun rattia kääntää.Hätäilyltä kuulostaa. Minä olen monesti joutunut ilmaamaan jeeppiä, ja tehokkaimmaksi tavaksi olen todennut tavan jossa laitan auton käyntiin, kääntelen pari kertaa laidasta laitaan ja sammutan auton. 5 minuuttia taukoa niin että kuplat laskee ja toistetaan tarvittavan monta kertaa tai kunnes kyllästyttää.
Nerd-O:n muinoin kehumaa kurasprayta ruiskuteltu kylkiin, eikä enää ohjauskaan takertele niin paljoa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=142311
Caster kulmaa voisi mielestäni olla enemmän.
Ex oo komeeta ku pääsee vetään ekat testit PARIN talli illan jälkeen.
ON! Neljän ja puolen vuoden (tjsp) ensimmäiset AJETUT metrit tuntuu makealta! :D
Sirernog
22.11.2013, 23:40
Käsijarrukahvan sijoitteluun tuli käytettyä innovointia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=141185
Mun mielestä tollanen "pystykäsijarru" vaikuttaa melko menestyksekkäältä varsinkin vaihdekepin etupuolella. Voi olla että ilmestyy omaankin jollet pahastu?:D
No en pahastu, yläpäästään toi pitää vielä tukea tangolla tuohon turvakaaren poikkiputkeen.
Tööttiä kun painaa niin pitkien merkkivalo syttyy, mutta töötti ei inahdakaan, pitkillä valoilla merkkivalo taas ei toimi (eikä kyllä tööttikään :D), hätävilkkujen katkaisija toimii silloin tällöin.
Ajattelin purkaa tuon katsoa olisiko siellä vikaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=142349
No olihan siellä kaikennäköistä, mutta tiedossa olevat viat eivät korjaantuneet, ainoastaan remontin aikana tulleet. :D
Yksi juotos meni poikki, likaa ja skeidaa siellä ja täällä, kosketinpinnat putsattu bräkleenillä ja pumpulipuikolla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=142350
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=142351
Missähän toi töötti/hätävilkkuvika sijaitsee?
Ilmeisesti jossain piuhoituksessa, tarviais kytkentäkaavion sähköille että osaisi lähteä metsästämään vikaa.
Kaiken kukkuraksi ajattelin ajaa auton pihalle että saisi tallia siistimmäksi niin mahtuisi taas pajottamaan, niin Hall HOME anturi päätti jälleen hajota. Uskomatonta tuuria! :mad:
Eipä lähde enää käyntiin ei.
Arska-tehtaalta
23.11.2013, 19:07
http://www.4x4.in.th/manual_sj413/chapter23.pdf
Tolta sivulta löytyy kaavio, tarttee tulostella ja teippailla.
Voipi olla että maadotuksen puute tms. aiheuttaa noita ongelmia
Tommonen pitäs pikaisen koeajon perusteella takapiirille asentaa.
http://www.tommyrace.fi/ssbc-jarrupaineensaadinnuppi-p-1392.html
Nyt sitten hajos tuulilasikin asentaessa viimeisillä asennussenteillä,
Hall-anturi on mykkänä, talvi tulee ja muutenkin vituttaa.
Tuntuu että kaikki osat joutuu ostamaan vähintään kahteen kertaan eikä onnistu sittenkään.
Jos vaan laittas tallinovet lukkoon ja jatkas sit ku voittaa lotossa, ei noista ilmaisista kuvauskeikoistakaan tule kuin kuluja itselle.
Tommonen pitäs pikaisen koeajon perusteella takapiirille asentaa.
http://www.tommyrace.fi/ssbc-jarrupaineensaadinnuppi-p-1392.html
Nyt sitten hajos tuulilasikin asentaessa viimeisillä asennussenteillä,
Hall-anturi on mykkänä, talvi tulee ja muutenkin vituttaa.
Tuntuu että kaikki osat joutuu ostamaan vähintään kahteen kertaan eikä onnistu sittenkään.
Jos vaan laittas tallinovet lukkoon ja jatkas sit ku voittaa lotossa, ei noista ilmaisista kuvauskeikoistakaan tule kuin kuluja itselle.
tungetko sitä hall-anturia liian pieneen reikään vai väärän mallisia sähkö hiukkasia sinne sisään
vai miten se uus anturi taas mykisty :confused:
Kyllä nyt meinaa tökkiä sulla tämä rojekti....Toi anturi homma on kyllä aika kumma kun ei tuo kikare kuitenkaan ole mikään avaruusteknologian tuote. Onko sulla orkkis numeroa siitä anturista?
Onko anturi orkkis paikalla sielä lohkossa? Mulla olis noita 400 tuhatta kilsaa kestotestattuja malleja. :D
Onko anturi orkkis paikalla sielä lohkossa? Mulla olis noita 400 tuhatta kilsaa kestotestattuja malleja. :D
On se siellä, mutta vaatisi VR-adapterikortin joka TAAS maksaa rahaa.
Hall-anturi ei osaa lukea niin tiheitä hampaiden välejä vaan luulee että ne on kaikki yhtä ja samaa hammasta.
VR-anturi siellä lohkon sisällä piilossa siis.
No sehän on ihan pikku homma pudottaa kampura pois ja viilailla triggeripyörä sopivaksi hammasmäärältään. :p
Mutta tuo anturin paikka on hyvä, ei pääse kuraa eikä oravia anturin ja pyörän väliin.
No sehän on ihan pikku homma pudottaa kampura pois ja viilailla triggeripyörä sopivaksi hammasmäärältään. :p
Mutta tuo anturin paikka on hyvä, ei pääse kuraa eikä oravia anturin ja pyörän väliin.
Paikka on tosi hyvä ja hyvin suojattu, Hall anturi ei vaan tuohon VR anturin kiinnitykseen mene vaikka nopeasti vilkaistuna näyttää samalta (kyllä, kokeilin), joten ei kannata ruveta triggeripyörää vaihtamaan. :D
Tommonen pitäs pikaisen koeajon perusteella takapiirille asentaa.
http://www.tommyrace.fi/ssbc-jarrupaineensaadinnuppi-p-1392.html
Nyt sitten hajos tuulilasikin asentaessa viimeisillä asennussenteillä,
Hall-anturi on mykkänä, talvi tulee ja muutenkin vituttaa.
Tuntuu että kaikki osat joutuu ostamaan vähintään kahteen kertaan eikä onnistu sittenkään.
Jos vaan laittas tallinovet lukkoon ja jatkas sit ku voittaa lotossa, ei noista ilmaisista kuvauskeikoistakaan tule kuin kuluja itselle.
Lottovoitto on syntyä suomeen! Nyt loppu se itkeminen ja vehkeet kuntoon, HARRASTUKSET MAKSAA.
Paikka on tosi hyvä ja hyvin suojattu, Hall anturi ei vaan tuohon VR anturin kiinnitykseen mene vaikka nopeasti vilkaistuna näyttää samalta (kyllä, kokeilin), joten ei kannata ruveta triggeripyörää vaihtamaan. :D
Moro,
Mikä moottorinohjausyksikkö sulla on?
Eli minkälaista signaalia anturin tarvitsee antaa? 5V Pulssi?
Onhan noita Hall-antureita pienemmässäkin koossa esim:
http://pdf.directindustry.com/pdf/rheintacho-messtechnik/differential-hall-sensors-fe-series/40140-388419-_3.html
Moro,
Mikä moottorinohjausyksikkö sulla on?
Eli minkälaista signaalia anturin tarvitsee antaa? 5V Pulssi?
Onhan noita Hall-antureita pienemmässäkin koossa esim:
http://pdf.directindustry.com/pdf/rheintacho-messtechnik/differential-hall-sensors-fe-series/40140-388419-_3.html
Tatech, sille on tarkkaan määritetty anturityypit ja niistä mitään tietämättä joutuu tottelemaan ohjeita. :D
Uusi anturi on jo tilattu, niiden saapumisessa tuntuu vain yleensä kestävän ihan kiitettävästi.
Maatsilta kysymään vinkkiä mikä sensori siun kannattaa hommata.
http://www.amworks.com/
Maatsilta kysymään vinkkiä mikä sensori siun kannattaa hommata.
http://www.amworks.com/
Maatsi myy KMS:sää ja sitä ei Tatechit paljon kiinnosta.:D
Miten olis sellainen moottori jossa olis kovat tulpanjohdot? Auto olis jo ajossa ja voit säästää bensan pensseleille..:)
Eeeei ei, suzukiin sopii tommone sähisevä bensakone aika hyvi ;)
Miten olis sellainen moottori jossa olis kovat tulpanjohdot? Auto olis jo ajossa ja voit säästää bensan pensseleille..:)
Sitä samaa sanoin itsekin jo syksyllä, mut mennää näillä mitä otteessa lukee!
Muutaman päivän pitänyt "lomaa" tosta projektista ja tänään illalla sain taas itseni kammettua talliin.
Käsijarrun vaijeri pitää vaihtaa mut pitää sitä ennen sorvata yksi 27mm hylsy ohueksi että mahtuu spacerin välistä kardaanikässärin rummun irroittamaan.
Nopeusmittarin vaijeri tuli laitettua paikoilleen ja samalla huomattua että laatikoissa pyörii yksi ylimääräinen Läjän nopeusmittarin vaijeri -> myyntiin
Hall HOME anturin johdotuksen vedän kokonaan uusiksi ettei vaan ota häiriötä MISTÄÄN enää, kunhan joskus taas uusi anturi tulisi niin näkee rupeaako kestämään vai ei.
Samalla tuli huomattua ettei ilmaputsarin kotelo tuossa muodossaan mahdu oikeastaan mihinkään konehuoneessa.
Miten olis sellainen moottori jossa olis kovat tulpanjohdot? Auto olis jo ajossa ja voit säästää bensan pensseleille..:)
Siis tää auto on jo oma legenda, siihen ei saa ruveta vaihtamaan mitään dieselpannuja. Tossa linkki tän auton ekaan offipalstan myynti-ilmoon:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=18257
Kaikella kunnioituksella edellisiä rakentajia kohtaan mutta pikkuhiljaa rupeaa ottamaan nuppiin noi turaukset (myöskin) johtosarjoissa. Rupee käymään piuhat lyhyiksi kun yrittää niitä kursia kasaan.
veijon-esso
20.12.2013, 17:15
Tuollainen on muuten se Discovery II ilmajousi kun sen torppaa vapaana täyteen ilmaa. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39762
Onks tosta mittoja, niinku max ja min pituudet, halkaisijaa ja ilmeisesti noissa ei oo sisäistä pohjaanlyöntikumesta?
Onks tosta mittoja, niinku max ja min pituudet, halkaisijaa ja ilmeisesti noissa ei oo sisäistä pohjaanlyöntikumesta?
Ylälautasen halkaisija 15,5 cm.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=144789
Alalautasen halkaisija 9,5 cm.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=144790
Pohjaanlyöntikumeista en tiedä, tässä on erilliset varmuuden vuoksi.
Minimitta on 17,5 cm kun auto on niiden pohjaanlyöntikumien varassa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=144787
Maksimimitta 36 cm 5 bar paineella.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=144788
veijon-esso
26.12.2013, 00:10
Meinas jäädä vastaus kysymykseeni huomaamatta, mutta KIITOS erittäin informatiivisesta vastauksesta!
Jostain syystä etu Arbin magneettiventtiili vuotaa paineet pihalle vaikka se on samoinpäin kuin taka Arbinkin?:confused:
Jostain syystä etu Arbin magneettiventtiili vuotaa paineet pihalle vaikka se on samoinpäin kuin taka Arbinkin?:confused:
Kytkettynä vai kytkemättömänä? Mulla joskus kusi kytkettynä painetta pihalle siitä purkuportista, johtu varmaan käytönpuutteesta ku korjaantu varovasti vasaralla naputtelemalla.
Eikös senkin saa osittain purettua ja putsattuu se kumikärjen jos siel o shaibaa.
Eikös senkin saa osittain purettua ja putsattuu se kumikärjen jos siel o shaibaa.
Saa purettua. Joskus aikoinaan RJ:stä purettii Ruotsin suolla ja putsailtiin.
Kytkettynä vai kytkemättömänä? Mulla joskus kusi kytkettynä painetta pihalle siitä purkuportista, johtu varmaan käytönpuutteesta ku korjaantu varovasti vasaralla naputtelemalla.
Kytkettynä, pitääkin koittaa antaa vähän asennusvasaraa.
Eipä auttanut magneettiventtilin koputtelu eli purkuun menee se, purattaa vaan puolet sisustasta eli apparin penkin pois että pääsee käsiksi.
Välillä takavinssin sähköjä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145153
Takaloksuihin sisälokarit paikoilleen kun rupeaa olemaan suurimmat johtotyöt tehtynä siellä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145227
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145229
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145228
Jarruletku, lukon ilmaletku, sekä huohottimen letku samaan nippuun. Lähteepähän kaikki kerralla irti jos sinne joku oksa tarraa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145233
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145232
Ja siellä ois se magneettiventtiili joka pitäs ehjätä, purattaa jonkin verran muutakin osaa pois ennenkuin siihen pääsee käsiksi. :(
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145230
Kylläpä tulee kännykällä paskoja kuvia!
Mulla ei ainaka näy ollenka paskoja kuvia, liekkö selaimessa vikaa. Pirun hienoa jälkeä.
Tänään aukaisin lähes kolme vuotta sitten tähän projektiin 30 v synttärilahjana saadun paketin, ja hitto siellähän oli Runvan nopee vinssi!
Kiitokset vaan lahjaan osallistuneille make-lj, Iironsika, Mika.U, arska4x4, Angelo ja ketähän kaikkia siinä nyt osallisena olikin? Oli aika sekava ilta se ja äijä aika ällikällä lyötynä :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145392
Releboksi irti ja vinssi malliksi vinssipetiin kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145393
No eihän se nyt sinne mahdu kun on pitänyt pientä autoa kutistaa projektin aikana joka suunnasta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145391
Ja vaikka se oli toimiva UUSI vinssi, niin ei muuta kuin osiksi vain. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145398
Tarkoitus kääntää vapautinvipu oikeaan asentoon, eli kuvan pienet kuusiokolot auki, osa pulteista oli tosi tiukalla, osa tosi löysällä. Tässä vinssissä näyttä olevan jopa stefat kaulalla, aikaisemmissa omistamissani vinsseissä ei semmoisia ole ollut.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145399
Pultit irti ja kas noin. Kasatessa kippasin kostoksi planeetan sekaan 1 desilitran GL4 öljyä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145400
Kellotusta varten piti vapautinvivun juuresta keventää vähän ainesta pois.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145402
Tämän takia, olisi muuten ottanut kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145405
Välitankojen pultteihin vähän kierrelukitetta ettei pääse löystymään.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145403
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145404
Kas där, moottorin kellotuskin oli mielessä josko releboksi olisi mahtunut alkuperäisiin kiinnikkeisiinsä siten, mutta johtojen pultit olisi mennyt turhan lähelle vinssipetiä, mikä ei ole hyvä koska näissä sitä virtaa kulkee parhaillaan 680A.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145406
Holkitetut reiät teinkin runkoon jo muutama vuosi sitten. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145407
Siinähän se ois ja vapautinvipukin paremmin hollilla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145408
"Houston, we have a problem"
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145409
Ei niin suurta vikaa jota ei rälläkällä korjaisi. Taas auto kevenee.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145410
Jo mahtuu, pitää vielä siloitella nätin näköiseksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145411
Sitten releboksin kimppuun.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145466
Releelle menee plussaa ja miinusta, plussaa ja miinusta sekä plussaa ja miinusta. Vinssin ohjaus tulee sisälle eikä koko kotelo mahdu näin pieneen autoon joten palasiksi tämäkin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145467
Tätä kuvaa kun katseli uusia piuhoituksia laitellessa niin ei mennyt kuin neljä kertaa vituiksi, koska rele on konehuoneessa nyt eri asennossa ja eilisen jäljiltä vähän jäätää.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145468
Rele kiinnittyi imuilman jäähdyttimen telineeseen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145470
Ton verran jäi konehuoneeseen tilaa, öljynsuodattimenkin mahtuu ehkä vaihtamaan vinssiä irroittamatta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145471
Yhden alkuperäisen johdon pystyi jopa hyödyntämään, releen päähän kutistesukkaa ehkäisemään oikosulun vaaraa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145472
Oikosulun ehkäisemiseksi lisäksi vielä tuollaista suojaa johtojen päälle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145473
Siellähän niitä piuhoja, vielä jäi maa- ja virtapiuha sekä vinssin ohjauskaapelit laittamatta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145474
Ja alhaalta päin kuvattuna.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145476
Hiton kova idea tuli että vois ens viikonloppuna yrittää koeajaa jossain ennenkuin tän projektin 5 vuotispäivä täyttyy.
Tarkemmin kun rupes yöllä miettimään niin paskat ne mitkään stefat ole vaan liukulaakerit jotka ovat vain totuttua suurempia. :D
Toinen juttu mikä tuli mieleen kun ei unta saanut niin vapautinvivun voisi rälläköidä juurestaan irti ja kääntää 90 astetta vasemmalle ja hitsata kiinni.
kokeile niillä irti rälläköidyillä paloilla miten hitsi tarttuu, ettei tule ylläreitä
Miksi et tuohon vapautukseen sitä paineilmaa käytä ?
kokeile niillä irti rälläköidyillä paloilla miten hitsi tarttuu, ettei tule ylläreitä
Hyvä idea!
Miksi et tuohon vapautukseen sitä paineilmaa käytä ?
Feston kääntösylinterit löytys kyllä, tilanpuute meinaa vaan iskeä, pitääpi suunnitella vielä.:cool:
Feston kääntösylinterit löytys kyllä, tilanpuute meinaa vaan iskeä, pitääpi suunnitella vielä.:cool:
Voihan sen vapautuksen kehitellä vaikka jollain jäykällä vaijerillakin, jos sen paremmin esiin haluaa.
mulla on comeupissa vaijeri tosin siihen riittää vetävä, jota kiskotaan ulosoton vivusta. toimii kesällä, mutta talvella meinaa välillä jäätyä, taakse tulossa runva johon olis tarkoitus tehdä joko vaijeri, tai ilma vapautus. mistä niitä ilma hässäköitä saa edullisesti ja onko joku tietty malli mikä soveltuu runvaan parhaiten?
mulla on comeupissa vaijeri tosin siihen riittää vetävä, jota kiskotaan ulosoton vivusta. toimii kesällä, mutta talvella meinaa välillä jäätyä, taakse tulossa runva johon olis tarkoitus tehdä joko vaijeri, tai ilma vapautus. mistä niitä ilma hässäköitä saa edullisesti ja onko joku tietty malli mikä soveltuu runvaan parhaiten?
Come Upissa ja Superwinchissa toi vapautus onkin helppo toteuttaa koska vipua ei tarvitse kuin nostaa.
180 asteen kääntösylinterin siihen tarvitsee, itse hommasin käytettynä kaks paria, make-lj:n näpräili Suzukiinsa yhden keulille. Voimaa siinä sylinterissä tuntuu olevan ihan sen verran että käsineen ei pysty vastaan laittamaan.
Sylinterin toimintaperiaate on sama kuin VBG:n servokidassa.
kokeile niillä irti rälläköidyillä paloilla miten hitsi tarttuu, ettei tule ylläreitä
ite ainaki kiinalaisia hitsannu ja hyvin toimii
ite ainaki kiinalaisia hitsannu ja hyvin toimii
Juu kiinalainen ainakin kestää hitsattuna.
No eipä ihmeitä saanut tänään aikaiseksi, 95 neliömillimetrin kaapelia akulta etuvinssille ja ohjauspiuhat, eli nyt toimii molemmat vinssit. Kummasti hiljaisempi tuo etuvinssi kun lurautti desin GL 4:sta planeetan sekaan vs. pari kertaa vinssattu avaamaton takavinssi. Ero on huomattava!
turakoitsija
30.12.2013, 22:22
se öljy muuten sit pääsee sieltä planeetasta ton "vetoakselin" reijästä sinne rummun sisään jarruun??? voipi tulla jossain rinnevinssauksissa oho elämyksiä :)
se öljy muuten sit pääsee sieltä planeetasta ton "vetoakselin" reijästä sinne rummun sisään jarruun??? voipi tulla jossain rinnevinssauksissa oho elämyksiä :)
Samaa mietin itsekin että semmoinenkin mahdollisuus on, mut pitää koittaa ajaa kovalla tasamaalla.:D
Ensin takavinssi, sen jälkeen etuvinssi.
http://youtu.be/DWY8Kw48H1s
Mahtava projekti, ja vielä niin hyvän värinenkin.:cool:
Mahtava projekti, ja vielä niin hyvän värinenkin.:cool:
Kiitti!
Missähän vika kun lämpimäksi käytetty moottori sammutettu ja sit häviskin kipinä taas vaihteeksi johonkin?
Ymmärtääkö noiden ohjelmoitavien moottorinohjauksien päälle joku?
En ymmärrä. :)mut törkeen hieno! Tuo harmaa akseliväri on asiallinen.
Ecun releet kun vaihtoi uusiin niin taas kipinöi, mut nyt lyö startatessa vastaan niin perkeleesti.
Taas kone käy, oikein selvää vikaa ei löytynyt mut kartturi Kruuse tuli Espoosta käymään ja ohimennen korjasi toimimattomat hätävilkut sekä töötin, ja paikallisti että puolan virtapiuhan liittimessä on vikaa.
Ei oo mies turhaan DI:ksi itseään lukenut.
Tullaan köröttelen sinnepäin. Maaliskuun loppuun asti olis kuulemma duunin tynkää
Voitas tulla joku ilta oikein porukalla tutustuun kamppeeseen.
Pitää sitä ennen siivota talli että siellä mahtuu enemmän kuin yks ihminen liikkumaan.:D
Pirauta.
Pitää sitä ennen siivota talli että siellä mahtuu enemmän kuin yks ihminen liikkumaan.:D
Pirauta.
Oulraidithen
Aamulla malttamattomana ja pelon sekaisin tuntein odottelin trailerikyytiä make-lj:ltä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145847
Auto testipaikalle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145846
Pientä alustan säätöä monttuisia teitä pitkin, alkuunsa oli iskareiden jäykkyyssäätö ihan tiukalla, muuten kiva mut selkä meinas katketa montuissa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145848
Jousituksen korkeus ja iskarit kun oli säädöissään niin pysty aika vauhdilla jo laskemaan, ohjaus vaan jää auttamattoman hitaaksi, ei kerkeä veivaamaan niin nopeasti kuin mitä alustalla pystyisi ajamaan.
Kattokin tuli haettua appiukkokokelaan tallista jossa se oli säilytyksessä.
Ja sehän on pikakiinnikkeillä.
Työvalot ois tarkoitus asennella siten ettei tarvitse mitään johtoja tai liittimiä asennella jos katon ottaa pois tai laittaa paikoilleen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=145849
make-lj vähän testaa isolla puolella, ei oo jääny pelkosyndroomaa hiekkarinteestä. ;)
http://youtu.be/W3c0XvBKqIM
Rajoitinta vasten jos vetää niin kone meinaa tukehtua eikä sen jälkeen oikein herää. Ilmenee paremmin videosta jossa on pikkupuoli päällä.
http://youtu.be/droOU20kV40
Ai niin ja takavinssille tuli tunnit täyteen kun narua kelattiin sisälle. :D
Pitää ottaa moottori auki jotta näkee onko siellä paljon hapettumia.
Aivan sairaan hieno ja voimaaki tuntuis olevan! Koha saat kunnon säätöihi nii varmasti mukava laite :)
Pakko vaan sanoa että hienosti se menee!!!
make-lj vähän testaa isolla puolella
Joko se myöntää että sitä vituttaa ku myi tän sulle :)
Ei vituta juuri ollenkaan :) nii punnittiinhan myö tänää se! mitäs porukka veikkailee painoksi? katto ei ollu päällä, tuulilasi puuttuu eikä ovia myöskään ole. punnitus suoritettiin ilman miehistöä täydellä tankilla.