View Full Version : Nikko Suzuki Evo 2
Molemmat vinssitkin oli paikoillaan, muttei naruja. Painopistekin löytyi kun raanalla nostettiin, auton ja raanan koukun välissä oli siis vaaka, kuvaa ei siitä valitettavasti ole kun piti hattua polkea niin kovin.
turakoitsija
04.01.2014, 21:58
1024kg
young n dum
04.01.2014, 22:15
2051 KG
artsi777
04.01.2014, 22:46
1330
offroadjouni
05.01.2014, 10:36
1055 kg
tapsa4x4
05.01.2014, 10:59
1100kg
Hemmetin hieno peli!
Painoon en osaa ottaa kantaa, mut mites päädyit jousituksen ilmat jakamaan?
karvanoppa
05.01.2014, 11:53
1234 Kiloa.
Hemmetin hieno peli!
Painoon en osaa ottaa kantaa, mut mites päädyit jousituksen ilmat jakamaan?
Etukulmat ovat itsenäisiä eli magneettiventtiili/ kulma, takapää on kevyempänä yhden magneettiventtiilin takana, eli ilma pääsee siirtymään puolelta toiselle. Myöskin iskarit on nyt takana yhden napsun löysemmällä kuin edessä.
Laittakaas veikkauksia niin lähimmäksi arvannut saa jonkun palkinnon. :eek:
1390kg , ei ainakaan kauheesti vähempää voi painaa :)
Sehän painaa 1375kg 2-kilon tarkkudella:D.
lepoantti
05.01.2014, 13:10
1213kg
Arska-tehtaalta
05.01.2014, 13:34
1350
Toihan on helppo:) koeajovideosta näkee selvästi miten paljon maa tiivistyy kumien alla. Nikke Knatterttonin kanssa laskettiin äkkiä että paino on tasan 1452kg.
1143kg sadan kilon tarkkuudella?:D
race rambo
05.01.2014, 15:37
1423kg
1311 kg, älkää pitäkö hulluja jännityksessä.
p.jäppinen
05.01.2014, 19:34
1630
älkää pitäkö hulluja jännityksessä.
No ootellaan vielä huominen veikkauksia ja sit julistetaan voittaja :D
Tää päivä on menny liitoksia kiristellessä kun yön aikana oli tullut kuukautisvaivoja, ja tuplaklemmarit näennäisiin ongelmakohtiin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=146185
Onko tuo punainen jäähdytysneste herkempää vuotamaan kuten yksi moottoriurheilua intensiivisesti ja pitkään harrastanut ukkeli sanoi?
tapsa4x4
05.01.2014, 23:31
Oon kuulut saman tarinan yhdeltä autoharrastajalta kanssa? tiedä sit paikansa pitävyyttä.
Onko tuo punainen jäähdytysneste herkempää vuotamaan kuten yksi moottoriurheilua intensiivisesti ja pitkään harrastanut ukkeli sanoi?
Joo, kaikki mihin on laitettu punaista nestettä, on se sitten vaikka automaattiöljyä, niin ne vuotaa, ei pitäis ikinä laittaa punaista mihinkään :)
Mutta jos haluat olla erilainen niin laita keltaset mehut sinne: http://www.adbluesuomi.com/product/172/keltainen-prima-longlife-jaahdytinneste
Mää tiedän, se painaa ihan liikaa, ainaki Retron mielestä.
Mitä voittaja saa? :D
Omakustanteisesti joko pesää tai munaa, riippuu millanen elämänkumppani on vai joutuuko turvautumaan maksulliseen rakkauteen. :D
Ehkä jonkun tavarankin voisi postittaa mikä liittyy vahvasti ulkoiluun ja pukeutumiseen. ;)
Joo, kaikki mihin on laitettu punaista nestettä, on se sitten vaikka automaattiöljyä, niin ne vuotaa, ei pitäis ikinä laittaa punaista mihinkään :)
Mutta jos haluat olla erilainen niin laita keltaset mehut sinne: http://www.adbluesuomi.com/product/172/keltainen-prima-longlife-jaahdytinneste
No on tuo kyllä niin halpaa että vois melkein tilatakin! :p
P.S taaskaan en uskonut siuta ku laitoin sen HJ:n simpukan ja tässä sitä ollaan, ei riitä Vatasen kädetkään pyörittämään tarpeeks nopeasti jos meinaa ladulla pysyä.
Mää tiedän, se painaa ihan liikaa, ainaki Retron mielestä.
Ja meillä on voittaja!!! :D
No eih, kyllä se liikaa painaa muttei voi minkään, kevyemmän tekniikan vaihdolla saisi painoa pudotettua tai jos vaihtaisi kaiken materiaalin hiilikuituun, muuta keinoa enää keksi. :(
G Mersun tukivarret = 48 kiloa/kierros, Equipelta saisi köykämiini varret 20 kg/kierros, hinta oli viimeeks 5000€/kierros http://www.equipe4x4.com/negozio/puntoni/puntoni_anteriori_correttivi_ultraleggeri/
Pyörät n.70 kg/kpl (muistin mukaan), aluvanteilla ja Inner Stauneilla sais vähän painoa pois (vanteet löytyy, Staunit ei, muistaakseni 1000€/kierros) http://www.4wheelparts.com/Wheels/Bead-Locks.aspx?t_c=11&t_s=107&t_pt=100684&Manufacturer_PQ=Staun
Tän auton kori painoi vaakalla 80 kg, ne tukivarret 48 kg, pyörät sen n.70kg/kpl eli n.280kg/kierros, penkit 12 kg yhteensä, akkuja en muistanu punnita, konepelti 8 kg, turvakaarien lukemaa en muista, ehkä about 20-35 kg?
P.S taaskaan en uskonut siuta ku laitoin sen HJ:n simpukan ja tässä sitä ollaan, ei riitä Vatasen kädetkään pyörittämään tarpeeks nopeasti jos meinaa ladulla pysyä.
Jos se mitenkään lohduttaa, niin et oo ainoa joka joutuu veivaamaan hullunlailla, HRD:llä on samanlainen zinpukka, eikä se oo sitä liian nopeeks kehunu ;)
Janne1986
06.01.2014, 09:44
1360kg
1182kg
ja kyllä perkkaa hienosti!
Jos se mitenkään lohduttaa, niin et oo ainoa joka joutuu veivaamaan hullunlailla, HRD:llä on samanlainen zinpukka, eikä se oo sitä liian nopeeks kehunu ;)
Sen nopeuden ratkaisee helposti laittamalla ameriikan malliin välityksen ohjausakseliin. :D
Onko LJ simpukka yhtään nopeempi?
Onneks on näinkin laaja vertaistuki ryhmä.
Sen nopeuden ratkaisee helposti laittamalla ameriikan malliin välityksen ohjausakseliin. :D
Onko LJ simpukka yhtään nopeempi?
Onneks on näinkin laaja vertaistuki ryhmä.
Eiks se LJ ole vielä hitaampi....vai oliko HDJ:n......mikähän siinä Viikarin Villen V8 LJ:ssä aikanaan oli?? Meinaan sitä sai kans veivaa, ku sorvin syöttöä, että käänty edes vähän:D:D:D:D
Tän auton kori painoi vaakalla 80 kg, ne tukivarret 48 kg, pyörät sen n.70kg/kpl eli n.280kg/kierros, penkit 12 kg yhteensä, akkuja en muistanu punnita, konepelti 8 kg, turvakaarien lukemaa en muista, ehkä about 20-35 kg?
+akselit
+kardaanit
+moottori ja laatikot
+vinssit
+sähköjohdot
+letkut ja putket
+nesteet
+ne "sadat" kiloruuvista ostetut pulttipussitkin aina häviää johonkin:rolleyes:
Kyl sitä painoa aina vaan tuppaa kertyyn, vaikka kuinka kevyttä yrittää tehdä:( Mut kai tää sentään vielä just 39,5 renkailla kelluis, niinku Suzy?
Kyllähän se paino laskelmieni mukaan on 1176,5Kg
Jos on tilaa ja jostain löytyy pitempi sektorivarsi niin auttaa aika kivasti tohon nopeuteen. Omassa vanha varsi oli n.15cm ja uus oli nelisen senttiä pitempi niin ero oli aikamoinen. Toki toi mittakin kasvoi yli neljänneksen.
Jos on tilaa ja jostain löytyy pitempi sektorivarsi niin auttaa aika kivasti tohon nopeuteen. Omassa vanha varsi oli n.15cm ja uus oli nelisen senttiä pitempi niin ero oli aikamoinen. Toki toi mittakin kasvoi yli neljänneksen.
Pidempi onnistuu kyllä kun kairaa vinssipedin sivuposkeen tilaa, nykyinen on 15cm pitkä suora varsi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=146343
Minkälainen siulla on ja mistä tilasit ja mikä tärkeintä, paljon maksoi? :D
974kg
Tää oli se tavoite että alle tonnin, mutta eih...
1298kg
Pistit arvauksen yhdellä kilolla lähemmäksi kuin nimimerkki sami_k
Oikea tulos kalibroidulla vaakalla oli 1290 kg! :mad:
jos ei veikkaa ei voi voittaa :D :D :D
Mua hiukan epäilyttää, että painaako suikka edes vakio kunnossa alle tonnia. :p Kun oma painoi omilla akseleilla, kaarilla, 31 pyörät+beadlock, toi opelin mosa ja tomaatti, yms mitä siinä nyt oli, niin paino oli tuota luokkaa. Että ei toi ny mikään mahoton paino minusta ole.
Mua hiukan epäilyttää, että painaako suikka edes vakio kunnossa alle tonnia. :p Kun oma painoi omilla akseleilla, kaarilla, 31 pyörät+beadlock, toi opelin mosa ja tomaatti, yms mitä siinä nyt oli, niin paino oli tuota luokkaa. Että ei toi ny mikään mahoton paino minusta ole.
Niin no joo tietty, mut kuten tuli aiemmin sanottua ei tuosta enempää tunnu painoa pois saavan kuin kaivamalla kuvetta ja lyömällä taalaa tiskiin kun vaihtuu materiaalit kevyempiin ja kalliimpiin. Tietysti jos jättäis toisen akun pois niin lähtis painoa pois.:D Mut se onkin vinssejä varten niin pysyy toivottavasti auto käynnissä.
Tänään tuli laiteltua bensapainemittari kiinni paineensäätimelle, se pitikin sitten vaihtaa asteikoltaan vähän suurempaan kun meni rajoitinta vasten heti kättelyssä. :D
Alkuunsa oli 5 bar, tuli vähennettyä peruspaine 3,5 bar tuntumaan niin kestää suuttimetkin ehjänä.
Nyt voikin sitten ruveta naputtelemaan karttoja taas uusiksi.
Hankala suorittaa koeajoa kuljetuskaluston puuttuessa eikä omakotitaloalueella kehtaa oikein räävitellä.:cool:
Pitää ehjätä se takavinssin moottori jos pääsis sitten ihan metsään koeajolle.
Tietysti jos jättäis toisen akun pois niin lähtis painoa pois.:D Mut se onkin vinssejä varten niin pysyy toivottavasti auto käynnissä.
Mulla ei oo ollu mitään ongelmia moottorinohjauksen kans vaikka virta tullut jokapaikkaan kahdelta exiden 43ah maxximalta. Suunnistuskisatkin mennyt ilman virtaongelmia. Virtaa tuottamassa 120A laturi.
Sen verran valehtelin että alkoi suikka sammuilemaan tänä "talvena" vinssatessa mutta se johtui kierrätyskuntoon käytetyistä akuista. Ei enää seisomisen jälkeen käyntiin jaksanut lähteä :)
8 vuotta kesti exidet, paskan möivät ;)
seuraavaksi tulee yksi 75ah optima.
Tää oli se tavoite että alle tonnin, mutta eih...
Pistit arvauksen yhdellä kilolla lähemmäksi kuin nimimerkki sami_k
Oikea tulos kalibroidulla vaakalla oli 1290 kg! :mad:
ajattelin, ku oma samulai on 960kg ja ei kevennelty mistään sen kummemmin, tosin yhdellä vinssillä, mutta kahdella akulla ja takapenkit paikoillaan
Tää oli se tavoite että alle tonnin, mutta eih...
Pistit arvauksen yhdellä kilolla lähemmäksi kuin nimimerkki sami_k
Oikea tulos kalibroidulla vaakalla oli 1290 kg! :mad:
Aika "paljon" kyllä......mut rauta on rautaa ja niinku faija joskus totes, niin ainoastaan laivarauta kelluu, eli se olis ehkä kevyempää:D:D:D
Mutta taas kerran voi todeta, että ainakin vaaka on ollu kunnossa, meinaan täälläkin palstalla ja milloin missäkin nuotioilla on välillä oudon kevyitä autoja;)
Mut toinen akku pois, toinen vinssi pois ja vinssipeti, niin johan siinä tippuis kiloja......ei oo helppoo tehdä kevyttä ja matalaa autoa;)
mites ton leimaaminen, akselipainot luultavasti, menee yli. tietty voihan leiman ajaksi ottaa vinssit ja toisen akun pois, ja vaakalla tuskin käyttävät ekan katsastuksen jälkeen, ku muut muutkset leimattu
mites ton leimaaminen, akselipainot luultavasti, menee yli. tietty voihan leiman ajaksi ottaa vinssit ja toisen akun pois, ja vaakalla tuskin käyttävät ekan katsastuksen jälkeen, ku muut muutkset leimattu
Boggerit jos vaihtaa leimakelpoisiin niin johan siinä paino putoaa 200 kiloa. :D
Pidempi onnistuu kyllä kun kairaa vinssipedin sivuposkeen tilaa, nykyinen on 15cm pitkä suora varsi.
Minkälainen siulla on ja mistä tilasit ja mikä tärkeintä, paljon maksoi? :D
Oho. Piti kirjottaa jos on tilaa.... Empä osaa noista toikan sektorivarsista sanoa. Meinasin vaan että ei tarvii just suurinpiirtein valmista autoa alkaa ankarasti pajottamaan ja simpukkaa vaihtamaan jos jostain löytyy sopiva
varsi. Mulla on rangessa aspenin simpukka johon sopii rangen sektorinarsi. Toikan varsia vaan vertailemaan. Mimmosia jossain crowneissa mahtaa olla?
Boggerit jos vaihtaa leimakelpoisiin niin johan siinä paino putoaa 200 kiloa. :D
millä puntaroitte, onko akselipainoista tietoa
Janne1986
07.01.2014, 18:14
Molemmat vinssitkin oli paikoillaan, muttei naruja. Painopistekin löytyi kun raanalla nostettiin, auton ja raanan koukun välissä oli siis vaaka, kuvaa ei siitä valitettavasti ole kun piti hattua polkea niin kovin.
millä puntaroitte, onko akselipainoista tietoa
Eikös se tossa lue?
Eikös se tossa lue?
puoliks kyllä, muttei selviä tosta onko akselipainot mitattu
Akselipainoista ei hajua, alkuunsa piti vaakata lätkävaakalla mut ois pitäny siirtää yks auto edestä pois. :D
Painopiste ilman kuljettajia oli tuulilasin karmin kohdalla, kuskien kera jäi kokeilematta mut ehtiihän sitä, silloin oletettavasti melko keskellä?
olishan se onnistunu vanteista nostamalla, ja jos oikein kiinostas ni vieläkin laskemalla kerta painopiste tiedossa;)
Liian teknistä! :D Painun talliin ruuvailemaan...
Taitaapi seuraava investointi olla kylmemmät tulpat, jos tuo puutuminen rajoitinta vasten johtuisi siitä, ois ainakin tähän asti halvin kokeilu. :D
Eli BRISK iridium racing DOR14IR tai 12 voisi olla sopivampi, tän hetkiset tulpat on Denso IK20 mikä vastaa lämpöarvoltaan NGK asteikolla 6:sta.
Tossa vähän esimerkkivideoita, tuo kaasuun vastaaminen ei oo ihan parhaasta päästä kun joutuu lypsämään. :D
Rajoitin 2500 rpm
http://youtu.be/a3Vkw8XYRgE
Rajoitin 3500 rpm
http://youtu.be/JdlIcB56xlg
Rajoitin 4500 rpm ja alkaa ongelmat
http://youtu.be/i1ytJpcPvMo
Rajoitin 5500 rpm, ei prkl...
http://youtu.be/YydgUtD0oRs
Pistät tuollaset niin häipyy tulppa ongelmat.http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultra1/cat/product_catalog.php?c=79 .ei oo omaa kokemusta kyllä mutta sä voit toimia koekaniinina:)
Pistät tuollaset niin häipyy tulppa ongelmat.http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultra1/cat/product_catalog.php?c=79 .ei oo omaa kokemusta kyllä mutta sä voit toimia koekaniinina:)
Joo, emmää, kaveri toi yhdet käytetyt Briskit (lämpöarvoltaan 12) kokeeksi, jos ne sen tuplaturbo GM pikkulohkossa toimii niin luulis tässäkin ruohonleikkurissa toimivan kun GM on sukujaan tämäkin. :D
mitä on seokset ennenkun alkaa pätkimään. näyttää et olis karseen laihalla?
mitä on seokset ennenkun alkaa pätkimään. näyttää et olis karseen laihalla?
Pitää käydä tänään vielä karttoja läpi, ja tarkastaa samalla MAP anturin asetukset.
Pistetääs tänne muistiin jos joskus ois ylimääräistä kyhnyä.
http://tyresdirectuk.co.uk/shop/index.php?catname=Ziarelli-Tyres&id=366
Aattelin aloittaa puhtaalta pöydältä ja ajoin boksiin peruskartan.
Siinä sitten näppärästi aukes syylärinletkun liitos vaihdelaatikon yläpuolelta ja 38€ valui lattialle.
Liitos korjattu ja tehty varmempi samalla, jatkuu sunnuntaina kun ei viitsi keskellä yötä karttoja säätää rajoitinta vasten. :D
Aattelin aloittaa puhtaalta pöydältä ja ajoin boksiin peruskartan.
Siinä sitten näppärästi aukes syylärinletkun liitos vaihdelaatikon yläpuolelta ja 38€ valui lattialle.
Liitos korjattu ja tehty varmempi samalla, jatkuu sunnuntaina kun ei viitsi keskellä yötä karttoja säätää rajoitinta vasten. :D
eli ihan pikkuriikkisen takoo hanttiin rojektit :D
mutta väittäisin että on parempi että se laite porsii tallissa kuin nevassa ;)
Tuliks paljo muutoksia koneeseen? ku eiks tuo kohtalaisesti sillo aikoinaan toiminu? bensanpaineet samat ym?
Tuliks paljo muutoksia koneeseen? ku eiks tuo kohtalaisesti sillo aikoinaan toiminu? bensanpaineet samat ym?
Ei mitään poislukien hukkakipinä.
Ei se mielestäni ole kunnolla toiminut ikinä.
Ja Kankku on sikäli oikeessa että parempi kun hajoaa tallissa kuin nevalla, rupee vaa nää vastoinkäymiset nyppimään! :D
Nyt Kruusen varpajaiset Sokos Hotel Presidentin sviitissä ja huomenna krapuloissaan takas Lappeenrantaan täyttelemään syyläriä, jos vaikka vedellä kokeilis ensin.:o
Tää viikko meni tälläistä nosturi/koukkulaitepakettia esitellessä, voin sanoa että on muuten nopeita laitteita liikkeissään!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2046&pictureid=147326
Mutta Nikkoon liittyen, läppäri meni huoltoon rikkinäisen näytön virtalähteen takia ja penkkiaika varattu Kotkasta helmikuulle jotta saisi kartat rakenneltua kisakäyttöä varten.
Joku joskus kyseli että miten tuo katto kiinnittyy? :confused:
Tuulilasin karmin päälle tulee tuollainen ylimääräinen pelti, joka toimii ohjurina. Siellä on myös pikasalvat.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=146142
Ja sisäpuolelta katto törmää myös tuulilasin kehykseen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=146143
B-pilarissa on ohjuritapit, ja pikalukot luonnollisesti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=146144
C-pilaristakin löytyy ohjuritapit, pikasalvat ovat ulkopuolella.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=146145
Ja tommonen se katto on kun sen kahteen tyttöön nostaa pois päältä.
Yksin sen saisi kyllä painon puolesta mutta B-pilareita joutuu vähän venyttämään ulospäin koska osuvat muuten turvakaaren pääkaareen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=147511
Jumittava takavinssi tuli avattua ja moottorista löytyi tuollaista karvoitusta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=147510
Epäilin ensin laakereita, mutta ei sieltä mitään selvää vikaa löytynyt, ehkä jarru vain jumitti käytönpuutteen vuoksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=147510
Nyt kuitenkin pyörii taas terhakkaasti ja tuli lisättyä tännekin planeetan sekaan puoli desiä GL-4 öljyä.
Läppärikin tuli huollosta ja tänään tuli vähän skaalailtua bensakarttoja alapäästään rikkaammalle, ei käy enää laihalla mut häkämyrkytys ei varmaan kaukana enää ollut.
Jälleen uusi tuulilasi pitäisi huomenna hakea ja koittaa tällä kertaa saada paikoilleen rikkomatta sitä.:eek:
Janne1986
22.01.2014, 21:06
Onkos tossa tuulilasin karmin päällä joku tiiviste?
Kuinka ajossa tykkää vesisateella lykkää tuosta vettä tupaan..?
Muuten hienoa jälkeä!:)
Onkos tossa tuulilasin karmin päällä joku tiiviste?
Kuinka ajossa tykkää vesisateella lykkää tuosta vettä tupaan..?
Muuten hienoa jälkeä!:)
Ei oo vielä tiivistettä, voihan sieltä vettä tulla mutta ihmisauto toimii siinä tapauksessa käyttöautona, harrasteautothan on yhtä nautintoa? :D
Tuulilasi tuli asennettua, tällä kertaa ehjänä. :D
Konepellin lukitustappeihinkin tuli asennettua tommosen "pohjaanlyönti" kumit.:rolleyes:
Ei hakkaa konepelti keulapeltejä vasten eikä rämise. Ja jää vähän ilmarakoakin sinne alle niin vaihtuu konehuoneen ilma paremmin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=147683
Ja nyt kun kaks asiaa onnistui niin jotain piti hajota eli juuri kalliilla rahalla korjattu läppäri sekosi sitten kait lopullisesti, toimihan se jo melkein viikon ja kerran tuli jopa käytettyäkin.:mad:
varmaan jossain maininta, mutta meinasitko leimata? miettiny vaan oman kohdalla tota muutoskatsastusta, että miten tarkkoja ovat targakaaresta, että vastaa alkuperäistä? joskus oli puhetta eri konttoreillakin, että pitäis vastata alkuperäistä rakennetta, jos meinaa leiman saada. toki onhan näitä leimailtu eritavoilla toteutettuna.
ps vähän rupeaa tuntumaan, että oma projekti saattaa venyä yhtä pitkäks, tai pitemmäks, toisaalta väliäkö tolla, poika saa ajokortin jo reilun kuuden vuoden päästä:)
Make-lj bongas tämmösen laskurin, täähä on näppärä. :eek:
80 kmh/h vauhdissa olisi siis 3100 rpm, mahtaa bensa maistua. :D
Vaihtoehtoisesti pikkupuolella pääsee 6500 rpm 64 km/h
http://www.lepayne.com/gears.html
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=148205
Nyt pisti vielä silmään että nykyisin on samat välitykset pitkällä puolella kuin alkuperäisessä olisi lyhyellä puolella. :D
Nyt pisti vielä silmään että nykyisin on samat välitykset pitkällä puolella kuin alkuperäisessä olisi lyhyellä puolella. :D
Turhaa työtä teit, olisit vaan ajellut pikkupuolella. :D
Tänään käytin Suzukin Kotkassa penkitettävänä. Iso kiitos Ilpolle, eipä noita karttoja olisi kokeilemalla ikinä saanut toimimaan, vaikka tallissa niitä säätelin (ja kolmeen kertaan meinasin häkämyrkytyksen saada!) ja rupes olee kartat sinnepäin niin silti penkissä tuloksena oli että alapäässä käy paksulla ja kierroksilla laihalla.
Nyt toimii myös rajoitinta vasten.
Jos on säätöä vailla niin suosittelen vilpittömästi http://ilpower.fi 4wd/2wd penkki ja pystyy säätämään myös osakuormalla, which is nice.
Dynokäppyrät olisi kivaa katseltavaa varmaan jonkun muunkin mielestä kuin pelkästään minun... :)
Dynokäppyrät olisi kivaa katseltavaa varmaan jonkun muunkin mielestä kuin pelkästään minun... :)
X2!:D
Dynokäppyrät olisi kivaa katseltavaa varmaan jonkun muunkin mielestä kuin pelkästään minun... :)
Ei oo mitään ihmeellistä, kisakäytössä (kypärä päässä suljetulla alueella!) vähemmän tehoa ja vääntöä kuin alkuperäisessä vm. 91-96 XJ Cherokeessa. :p
Ei tuolla kokoonpanolla kovin kummoista voi odottaakaan.
Ei oo mitään ihmeellistä, kisakäytössä (kypärä päässä suljetulla alueella!) vähemmän tehoa ja vääntöä kuin alkuperäisessä vm. 91-96 XJ Cherokeessa. :p
Ei tuolla kokoonpanolla kovin kummoista voi odottaakaan.
Mitä jäbä duunaa? Käppyrät esiin!! ;);)
karvanoppa
09.02.2014, 14:36
Ensviikol sit Testaa kerta Pata ehjä! :D
Pääsitkö lähelle näitä?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=477&pictureid=148708
Onkos toi nyt stroukkikone 6" kiertokangilla?
Tehoissa en päässy kuin kolmannekseen, mutta väännöissä sentäs yli puoleen. :D
Onkos toi nyt stroukkikone 6" kiertokangilla?
Tehoissa en päässy kuin kolmannekseen, mutta väännöissä sentäs yli puoleen. :D
Jep, sehän se.
Toi vääntö on ilmoitettu lb/ft, 1lb/ft = n.1,36Nm.
Toi vääntö on ilmoitettu lb/ft, 1lb/ft = n.1,36Nm.
"I'll get my coat"
Tehostettu sisätilanlämmitin, 800 kuutiota ilmaa tunnissa eikä tarvi röökiäkään karistella.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=148735
Tehostettu sisätilanlämmitin, 800 kuutiota ilmaa tunnissa eikä tarvi röökiäkään karistella.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=148735
Kyllä nyt tarkenee:) Mietin vaan että ei taida ajoviima juuri jäähdyttää, vaan puhaltimella mennään koko ajan. Pöhisee sit aikatavalla. Toivottavasti riittää jäähdytykseen kun on tuo puhaltimen pintaala aika pieni tohon syyläriin, vai tuleeko jotku tiivisteet ton syylärin ulkoreunan ja pleksin väliin. Toivottavasti ton puhaltimen voi puhalluttaa molempiin suuntiin, (kesällä ulos, talvella sisään) muuten voi tulla kuuma:D.
Takapuolella on jäähdytystä varten 2x12" liimalla tiivistetyssä kotelossa puhaltamassa taaksepäin, kuvia löytyy jokunen sivu taaksepäin.
Toi on pelkästään ohjaamon lämmittämistä varten.
Hyvin pysyi dynossa lämmöt kurissa vaikkei sinne puhallusta saanutkaan.
Vesipumpun aivoboksi ei vain jostain syystä halua flektejä ohjailla joten eilen asensin ylävesiletkuun 92/87 termostaatti anturin. Jos menee liian viileäksi niin pitää siirtää se alavesiletkuun.
Takapuolella on jäähdytystä varten 2x12" liimalla tiivistetyssä kotelossa puhaltamassa taaksepäin, kuvia löytyy jokunen sivu taaksepäin.
Toi on pelkästään ohjaamon lämmittämistä varten.
Hyvin pysyi dynossa lämmöt kurissa vaikkei sinne puhallusta saanutkaan.
Vesipumpun aivoboksi ei vain jostain syystä halua flektejä ohjailla joten eilen asensin ylävesiletkuun 92/87 termostaatti anturin. Jos menee liian viileäksi niin pitää siirtää se alavesiletkuun.
Oonhan mä katsonut tän projektin alusta asti, rupee vaan toi muisti näköjään meneen:eek:. Hyvältä näyttää jälki.:)
Hyvältä näyttää jälki.:)
Tänks!
Pitkiä iltoja tullut tallissa vietettyä vaikkei mitään näkyvää ookkaan saanu aikaan.
Levikkeet tuli leikeltyä ja asenneltua, kyllä ne levikkeet vaan pilaa auton kuin auton. :mad:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=148867
Pyyhkijän varsia entratessa konekierretappi naksahti poikki, joten Suzukin tuulilasinpyyhkijänvarsille olisi tarvetta jos joltain löytyy!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=148865
Tätä materiaalia kun ois käyttänyt enemmänkin tässä projektissa niin ois taas saanu muutaman kilon painosta pois. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=148866
Ja vielä kuva lauantain karttojen säätöhommista.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=148736
Siisti kampe, levikkeistä huolimatta :D
on on hieno:)etenee varmasti hienosti.
Äkkiähän sinä muotin tosta korista teet ja pyöräytät uuden carbonista. :D
Tulipas käytyä eilen testiajolla Pilkanmaalla, tuolta löytyy noita nimimerkki Jarcca:n ottamia kuvia ja videoita -> http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=12368&page=154
Paranneltavaa:
-Paisuntasäiliö pitää vaihtaa suljettuun järjestelmään, eli VAG säiliö tilalle.
-Syylärin alalähtö kaipaa vielä korjaustiggailua koska vuotaa
-Moottorinohjaus heitti suuttimet pois käytöstä jälleen kerran kun kotia tulin, eli vaati taas läppärin kiinni jotta sai auton käyntiin, vittumoinen vika! :mad:
Hautalintu
17.02.2014, 16:39
komia suikka! joko se käyntihäiriön syy on selvinnyt? tuli vaan mennessä mieleen et heittääkö ecu "eipäs rikota vehkeitä" moodin päälle syystä nimeltä kakku loppuu suuttimilta? koitin tossa kovasti tihrustaa ja en silmiini saanut mitään kerääjäsäiliöö polttoaine puolelta, mikä voisi olla ehkä jopa tarpeellinenkin joissain tilanteissa (esmes:reilummat kallistukset ja mäkien nousut/laskut) mistään mitään kyl tiiä et mutuilen vaan... ja mun päässä pyörii muutenkin niin omituisia ajatuksia että... :D
ECU ei tunnista bensanpainetta eli en usko tuohon.
Kerääjäsäiliö on, mutta se on tallin hyllyllä koska se ei mahdu mihinkään tässä autossa. :D
Hautalintu
17.02.2014, 16:46
ECU ei tunnista bensanpainetta eli en usko tuohon.
Kerääjäsäiliö on, mutta se on tallin hyllyllä koska se ei mahdu mihinkään tässä autossa. :D
pienen auton ongelmia tuo tilanpuute.. :D paljonkos tuo kone ny pukkaa tehoa ulos? 200hv/300nm?
tuomaritulee
17.02.2014, 16:57
Mitäs noille akseleille on tehty :D ?? Kun noi pirtee on tuo kone nimittäin..
pienen auton ongelmia tuo tilanpuute.. :D paljonkos tuo kone ny pukkaa tehoa ulos? 200hv/300nm?
Ei noin paljoa edes kisasäädöissään, mut näin pienilläkin tehoilla ohjaus jää auttamattoman hitaaksi. :D
Nimim.käsiä koppi täynnä kun kaasun painaa pohjaan
Mitäs noille akseleille on tehty :D ?? Kun noi pirtee on tuo kone nimittäin..
Ihan normaalit kavennetut Toyotan 8" Arb lukoilla ja Longfieldin chromomurroksilla, kevyt auto ja ylisuuret rengaspaineet säästää voimansiirtoa.
Ruuvasin nastarenkaat alle niin huomenna näkee kuinka kulkee, todennäköisesti hiljaa kun loppuu välitykset kesken. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=149421
Easterbunny-pajeron muisto elää. :D
On nuo 6x16 ET22 vanteet vähän ujon näköiset levikkeiden kanssa...
[QUOTE=Repro;1106222]Ruuvasin nastarenkaat alle niin huomenna näkee kuinka kulkee, todennäköisesti hiljaa kun loppuu välitykset
QUOTE]
Tuolla varustuksella saa napalukot olla varmaan auki edestä. Tai ainakaan etuveto ei auta kun auto keulii kaasupohjassa:)
Kivat markiisit tuli levikkeistä :) mihin olette menossa kurvaileen?
Kivat markiisit tuli levikkeistä :) mihin olette menossa kurvaileen?
Johonkin Taipalsaarelle, make-lj tietää koordinaatit paremmin.
Johonkin Taipalsaarelle, make-lj tietää koordinaatit paremmin.
koordinaatit ja aika millo tulla kahtoo?? voin tulla patrollilla rinnalle ni voijaa demonstroida mitä ne nastat auttaa :D :D
Klo 14.15, koordinaatit joudut kysyy Makelta. :D
Vähä käyty kurvailee, muutama tunti kaasu pohjassa mut lämmöt pysyi hyvin kurissa.
Jarrutehostajan letku kyllä suli mutta jarrut tuntui piisaavan ilman tehostustakin.
Kiihtyvyys noilla 25" renkailla tuntuu ihan selkänojaa vasten. :D
Laskennallinen huippunopeus noilla renkailla rajoitinta vasten 105,6 km/h
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=149492
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=149493
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=149494
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=149495
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=149496
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=149497
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=149498
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=149499
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=149500
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=149501
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=149502
Jäässä oli jo monta reikää ja muutenkin rupeaa olemaan jää siinä kunnossa että tais olla meikäläisen ensimmäinen ja viimeinen kerta jäällä tänä talvena.
Takavedolla ajaminen ei onnistu parin kokeilu kerran jälkeen, lyhyt akseliväli ja hidas ohjaus ei vain sovi yhteen. Hienosti pyörii jäällä piruettia, onneks oli pehmoiset penkat ettei päässy kylkimyyryssä tökkäämään. :D
Hitto et toi näyttää hassulta noil pikkusil pyörillä:D:D
Hitto et toi näyttää hassulta noil pikkusil pyörillä:D:D
Miä oon nyt kikatellu jo vartin ihan samaa asiaa. :D
Meilläpäin on tottunu katsastusmiehet näkemään vaan tuommosia maastureita :P
ja jotkut väittää, että renkaat tekee autosta maasturin näkösen :)
Hautalintu
23.02.2014, 01:22
ja jotkut väittää, että renkaat tekee autosta maasturin näkösen :)
Paskapuhetta! Karvanopilla ja lippiksen kulmalla paljastaa todellisen maasturin sekä omistajansa! :D hassun näkönen kieltämättä tuo maasturi+piikkipyörä kombo...
Tänään tuli fiksailtua paisuntasäiliö fiksummaksi, eli tuollainen VW mallin suljettu järjestelmä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=149606
Jospa ei enää roiskuisi nesteet paisarista pitkin lepikkoa.
Turbon öljynpaluuletku mehi vähän öljyä joten vaihdoin sen uuteen, olihan tuo vanha letku näköjään jo vähän rapea.:eek:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=150353
karvanoppa
03.03.2014, 20:30
Repro bongattu tallissa ovenlukkojen hakureissulla. :D:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=186&pictureid=150474
Karvanoppa on sponssannu jo virtalukon ja ovien lukot niin sponssipaikka on lunastettu! :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=150478
joko käyttökokemuksia paisarista, sisälsikö hinta korkin. nimim. samaa tahoa konsultoinut. :D
Ei oo käyttökokemuksia kun ECU on vieläkin Pirkkalassa päivitettävänä ärsyttävän vian takia.
Motonetista paisari muistaakseni 19.90 € (tai 11.90€) ja korkki 7.90 €, eli yli kolmen päivän lounaat.
Käyttökokemuksia tulee kyllä heti kun auton saa vain käyntiin ja pääsee taas pöristelemään. :D
mistä oot noi pyöret valot hommannu?
Biltemasta muutama vuosi sitten, sehän on miesten Ikea. :D
Mitäs lärpäkettä noi sun levikekumit on kun noinkin ryhdissään pysyvät?
Ja Hirveen kivan näköinen peli muutenkin:).
Arska-tehtaalta
04.03.2014, 16:51
Eiköhän tuo ole jotai pe-levyä? 2 tai 3millistä
Eiköhän tuo ole jotai pe-levyä? 2 tai 3millistä
Juu, Etrasta, 2mm PU-levy, eikä oo kallista. Leikkaaminen onnistuu peltisaksilla.
Aattelinpa väsätä snorkkelin joutessaa.
Moottorin huohotus tuonne ennen ilmanputsaria niin saa suodatinkin öljykylvyn että tarttuu paska paremmin kiinni. :D
Eikä ime vettä huohotinletkua myöten koneeseen ainakaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=150825
3" pakoputkiaihiosta tuli tehtyä, ja päähän vielä toinen suodatin jos vaikka suodatusteho yhteensä vastais yhtä kunnollista suodatinta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=150827
Ja mitäpä sitä mies yksin perjantai iltana tekisi kuin askartelisi lisää, eli työvalojen asemointia.
Etummainen näyttää taaksepäin ja takimmainen eteenpäin. Superseal liittimet ja valojen katkaisijat vaan loppui kesken, joten jatkunee huomenna jos kerkee miesten Ikeassa käydä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=150841
en tiiä, oon kuullut tarinaa, ettei olis vakiona vesitiivis töi konehuoneeseen sijoittunut pönttö.
eli sikahommia varuiksi?
Ei varmasti olekaan, voishan sen sikailla varmuuden vuoksi vaikka ajatuksena oli ettei tällä mitään Titanic upotuksia ottaisikaan.
Ei varmasti olekaan, voishan sen sikailla varmuuden vuoksi vaikka ajatuksena oli ettei tällä mitään Titanic upotuksia ottaisikaan.
juu kannaattaa vähä sikaa laittaa väliin.. tosihelppo purkaa ku 3 pientä ruuvia per pääty niin on osissa koko suodin.
Nyt kun tuli muutettua tuo paisuntasäiliö tuollaiseksi suljetuksi järjestelmäksi niin eipä tullut mieleen ettei se oikein toimi perinteisen syylärin korkin kanssa.
Letkuliitoshan sieltä aukes kun paine nousi liiaksi ja tietenkin jakolaatikon yläpuolelta.
Eilen aloittelin ja tänään jatkoin eli jakis lattialle ja liitoksen korjaus.
Eipä ole helppo tuota jakistakaan irroittaa kun kuskin puolen kannake pitää irroittaa jotta se mahtuu välistä tulemaan alas, pakoputki on niin hyvin tiellä. (eikä muuten irtoa).
Yrityksen ja erehdyksen kautta muistin älysin rälläköidä syylärin korkista jousen ja alalautasen pois eikä tee enää painetta. Kiitokset konsultaatiosta ja varmennuksesta Jarelle.
Välikardaanin ristikkokin tuli samalla vaihdettua.
Etukardaanissa ei näköjään ole haarukat samassa linjassa eli se pitää vielä vetää poikki ja oikoa samaan linjaan, tuplaristikko kardaani olisi kyllä parempi.
Tulee vähän OT, tai paremminkin, kerro lisää?
Yrityksen ja erehdyksen kautta muistin älysin rälläköidä syylärin korkista jousen ja alalautasen pois eikä tee enää painetta. Kiitokset konsultaatiosta ja varmennuksesta Jarelle.
????
Mulla ei siis ole süülärissä korkkia ollenkaan, ja paisarissa (volvo V70) sen oma paine? korkki. oonko ymmärtänyt jotain väärin? ja onkait volokkarillakin painejärjestelmä alkuperäisenä se?
ihan jotta ei tarviis kaikkien tehä samoja juttuja uusiksi?
Niin, siis ennen oli Nissanista lähtöisin oleva "paisuntasäiliö" eli pikemminkin ylivuotoallas mihin tulee vain yksi letku korkin alta, painetta kun tuli sopivasti niin korkissa oleva jousi antoi periksi ja nestettä kulkeutui säiliöön ja seuraavassa mutkassa ne nesteet olikin jo kankaalla kun ei niitä mikään siellä pidätellyt.
Suljetussa järjestelmässä paisarista lähtee letku alavesiletkulle sekä syylärin yläosaan eli tässä tapauksessa sinne korkin alle. Mutta nyt korkki olikin jousitettu eikä kiertoa paisarille päässyt tulemaan niin paine kasvoi liikaa ja 15 litraa kallista jäähdytysnestet + water wetterit oli kankaalla.
Eli ihan oikein siulla tuo osakokonaisuus on.
Taka ARB muuten jumittaa nyt jostain syystä.
Yksi 2,5" läpivirtaava äänenvaimennin tuli haalittua miesten Ikeasta ja käyntiääni on nyt siedettävä, korvien välissä hävisi puolet tehoistakin. :D
Enpä ois uskonut paljonko yksi vaimennin voi vaikuttaa.
VOLIATTI
17.03.2014, 21:35
onkos sulla joku kiertovesipumppu? vaiko ihan mootorin oma pumppu riittää jäähdytämään ton patentin,oliko paisari vältämätön ilmauksen kannalta :confused:
onkos sulla joku kiertovesipumppu? vaiko ihan mootorin oma pumppu riittää jäähdytämään ton patentin,oliko paisari vältämätön ilmauksen kannalta :confused:
Sähköinen vesipumppu pelkästään (ei siis mekaanista ollenkaan), Davies Graig EWP 115, flektien ohjausta en vain jostain syystä saa sen kanssa toimimaan.
Hyvä olla joku paisari jos meinaa syylärin täynnä nestettä pitää, muuten ruikkii yli.
Mites noi biltsun supersealit? onkos miten laadukkaita ja paljos kustanti. + tartteeko ne ne omat pihtinsä että saa ne liittimien kynnet puristeltua? Vois toho hifihifihommii laitella tollasia :)
Mites noi biltsun supersealit? onkos miten laadukkaita ja paljos kustanti. + tartteeko ne ne omat pihtinsä että saa ne liittimien kynnet puristeltua? Vois toho hifihifihommii laitella tollasia :)
Hintaansa nähden ihan jees, toki sekaan mahtuu aina muutama sekunda, pinnit pitää muistaa ostaa erikseen.
Suosittelen noiden liitinpihtien ostamista, ennen niiden ostamista tuli monta "sutta" kun tavallisilla pihdeillä yritti nyhertää.
Liitinpihtien kanssa tehdessä puristus ainakin pitää eikä lipsahda johto irti.
Kovin suuria virtoja tuollaisesta liittimestä ei kannata ajaa läpi.
Sähköinen vesipumppu pelkästään (ei siis mekaanista ollenkaan), Davies Graig EWP 115, flektien ohjausta en vain jostain syystä saa sen kanssa toimimaan.
Hyvä olla joku paisari jos meinaa syylärin täynnä nestettä pitää, muuten ruikkii yli.
Mikäs noissa flektien ohjaamisessa tökkii, ei kytke päälle vai pyörii kokoajan?
Mikäs noissa flektien ohjaamisessa tökkii, ei kytke päälle vai pyörii kokoajan?
Ei kytke päälle, piuhasta ei tule kuin 0,4 volttia joka ei riitä releen kytkentään. (vai olikohan 0,14 volttia, anyways liian vähän)
Hintaansa nähden ihan jees, toki sekaan mahtuu aina muutama sekunda, pinnit pitää muistaa ostaa erikseen.
Suosittelen noiden liitinpihtien ostamista, ennen niiden ostamista tuli monta "sutta" kun tavallisilla pihdeillä yritti nyhertää.
Liitinpihtien kanssa tehdessä puristus ainakin pitää eikä lipsahda johto irti.
Kovin suuria virtoja tuollaisesta liittimestä ei kannata ajaa läpi.
Mjooh. Lähinnä vain releitä ja tuollasia kytkis tollasten kanssa :) Ihan vain käyttökokemuksia ko. liittimistä. :) tänks.
Ei kytke päälle, piuhasta ei tule kuin 0,4 volttia joka ei riitä releen kytkentään. (vai olikohan 0,14 volttia, anyways liian vähän)
Jotenkin mulle olis jääny mieleen että ton boksi olis ollut maa ohjaava,( tais olla meilläkin jotain tuskaa flektien kanssa)
voi olla että muistan väärinkin ton kytkennän.
Oliko boksi sellainen röökiaskin kokoinen, muutamat ledit ja nje.?
Jotenkin mulle olis jääny mieleen että ton boksi olis ollut maa ohjaava,( tais olla meilläkin jotain tuskaa flektien kanssa)
voi olla että muistan väärinkin ton kytkennän.
Oliko boksi sellainen röökiaskin kokoinen, muutamat ledit ja nje.?
Juurikin sen kokoinen, alarivissä ledejä.
Juurikin sen kokoinen, alarivissä ledejä.
Juu,tais olla maata ohjaava toi boxi, mutta kun sai pelaamaan toimi pirun hyvin ja ohjaa tarkasti flektejä ja pumpun jälki käynti on hyvä.
Oiskos ollut boxilta vihreä johto ,flektin releen Kelalle? Ja sitten tietty aseta boxi pakkopuhallukselle ,niin sitten pitäisi 12v tulla johdolle.
Aussi sivuilta löytyy ohjekkin.
http://www.daviescraig.com.au/Images/EWP%20&%20FAN%20DIGITAL%20CONTROLLER%20INSTRUCTION%208020 .pdf
tuossa ohje. kannattaa taistella kuntoon kun saat pelaamaan on pirun hyvä vempele.
ei vaan meinaa uskoa että toimii, ja sulla tuo tulee olemaan niin tehokas ettei flektit kauhean usein tule edes käynnistymään.
vesi liikkuun sen verta rivakasti että jos se pitää lämmöt kurissa.
Ylävesiletkussa on termostaattianturi erikseen flekteille kun kyllästyin pelleilemään tuon kanssa, pitänee perehtyä vielä kerran.
Jotta rahanmeno ei loppuisi niin taka ARB rupesi kiukuttelemaan ja jättää lukkoa päälle, ei löytynyt kuin yksi halkeama männästä. Reunat on kyllä tasan, mutta jos yhtään kampeaa niin todennäköisesti estää liukuholkkia palaamasta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=151751
Toisella puolen kaikki oli OK.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=151749
Niin ja auton kompurakin otti ja hajosi tänään.:mad:
Vinkkejä "hyvästä ja halvasta" kompurasta jossa olisi riittävästi tuottoa?
lepoantti
20.03.2014, 07:35
mikä on riittävästi tuottoa? mulla on susukissa bex F1 viimeistelynaulainkäyttöön tarkoitettu kompura, tuotto 28l/6bar. lisäsäiliön jos virittelis niin olis helpompi rengasta nostaa vanteelle, mutta näinkin on pärjännyt.
aika monet autokäyttöön tarkoitetut kompurat lupaa valtavasti mutta käytäntö on vähän toinen. tuotto ilmaistaan usein imutuottona joka on aika rajusti pienempi kuin vastapainetuotto joka ilmoitetaan juurikin 6 bar:lla. ja tällaiset ns. työkäyttöön tarkoitetut jaksaa yleensä pyöriä tilttaamatta liki jatkuvasti.
http://www.oivarauta.fi/cgi-bin/webiokauppa?Kompressorit/KOMPRESSORI_BEX_F1_SILENT&naytasivu=207&id=3744&saitti=oivarauta
Repro haluais 12V kompuraa, ei 230V?
Joo, se 230 v ois hyvä ja huokea, mutta avoautossa 230v invertterin sijoittelu on hankalaa, varsinkin kun työhanskatkaan eivät meinaa mahtua mihinkään. :o
PeteTurku
20.03.2014, 18:30
Joo, se 230 v ois hyvä ja huokea, mutta avoautossa 230v invertterin sijoittelu on hankalaa, varsinkin kun työhanskatkaan eivät meinaa mahtua mihinkään. :o
Ei susuki miäs mitää hanskoja mukaan tartte.
Ei taida olla hyvää ja halapaa olemassakaan. Osta heti kunnon Viair.
lepoantti
20.03.2014, 19:44
Repro haluais 12V kompuraa, ei 230V?
niin, lähdin siitä olettamuksesta että kaikissa maastoautoissa on jokinlainen invertteri!! viehän se lajinsa tilaa mutta on kohtuullisen toimintavarma paketti, ja vertterillä voi pyörittää pulttimopoa ja rälläkkää
Joskus itellä käyny ajatustasolla päässä idea, joskos tollaseen pikku valovirta kompuraan pulais vaikka pienestä hydekoneikosta sopivan tehosen moottorin. Ottaa moinen tietty virtaa, mutta meneehän sitä aina paineen tekoon.
Tommonen osui googletellessa silmään.
http://www.kompressorikeskus.fi/kompressori_extreme_12.html
Laitoin kyselyä että vieläkö tuota saa ja mikä mahtaa olla hinta? :confused:
Tommonen osui googletellessa silmään.
http://www.kompressorikeskus.fi/kompressori_extreme_12.html
Laitoin kyselyä että vieläkö tuota saa ja mikä mahtaa olla hinta? :confused:
Hinta n. 1.500 € ja saatavuus parin kuukauden päästä, lisäksi ulkomitat asettaa vielä omat ongelmansa tässä autossa.
:(
Eli pitänee tyytyä VäPy kompuraan kunhan semmoinen löytyy.
Mie voin myydä siulle käytetyn BMW:n ilmajousituksen kompuran edullisesti. Miulla omassa projektissa Mersun vastaava ja toiminut hyvin vuosia. Tuotto ei ole hirveä mutta painetta tekee hyvin. Omassa säiliöpaine 15,5 bar, jolla ampui renkaankin hyvin vanteelle.
Mikäs olisi hyvä käynnistysennakko noin ysin puristussuhteella?
Jaahas, jakolaatikosta oli pudonnut kuskinpuolen jakolaatikon kannakkeen pultit -> jakis halki, sen lisäksi vaihdelaatikon häntä kusee öljyä , kampuran takapään stefa vuotaa öljyt kytkimelle ja takalukon mäntä on vieläkin halki.
Kyllä osaa olla taas masentavaa touhua!
Tämmöiseen projektiin sattumalta kompastuin kun tallissa kävin, joten aattelin josko sitä pitäisi edistää kaikkien elämän vastoin käymisien kautta kun avoautokelitkin on täällä näyttäytyneet.
Heicomet OY sorvasi painelaakerille uden keskiön
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=156669
Koska vauhtipyöräksi tuli 2 cm kapeampi versio, samalla oli hävinnyt 9 kg painosta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=156671
make-lj toivotti puolestaan hyvää jatkoa 3 cm verran painelaakerin liukuputkelle
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=156670
Ja hyvinhän se kokonaisuus sinne asettuu, ei tarvinnut puuttua kytkinkäpälään tai sen kiinnityksiin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=156673
Samalla make-lj hitsasi räjähtäneen jakiksen kuoren kasaan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=156674
Mut tähän aikaan ei pysty tekee muuta ku ottaa tätä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=156675
Taashan se liikkuu, puolan virtajohdossa oli kaks huonoa liitosta, venttiilikopan tiiviste oli kovettunut takalaidastaan ja kusi öljyt alas jotta näytti että öljyt vuotaisi vaihdelaatikosta.
Noh, kannen öljynpaluuputken liitoksestakin kusee öljyä :D
+ lisäksi kaasuvaijeri hirtti tänään kiinni kun on ottanut vähän lämpöä pakoputkelta eli seuraavaan vaijeriin tulee Bilteman 20 mm lämpösukkaa päälle. Pitää siistiä tulpanjohdoillekin uuden lämpösukat, jos laittas vaikka tuplana! Ekaks 10 mm ja päälle 20 mm!
Ja takalukon mäntä pitäs vaihtaa. Takajarrutkin rupeaa laahaamaan, mutta pääsylinteristä ei löytynyt takaiskuventtiiliä rumpujarruille, pitää vielä koittaa vaihtaa toi orkkis T-haara taka-akselin päältä josko se vaikka siellä majailisi?
Tai sitten takasatulat vain jumittaa käytön puutteen vuoksi. :cool:
Takajarrut tosiaan rupes jumittamaan kun jonkin aikaa ajoi, Arpen kanssa oli puhetta oliko näissä Toyotan jarruosissa jossain takaiskuventtiili rumpujarruja varten.
Pääsylkkä irroitin mutta sen lähdöistä ei mitään kuulaa ja jousta löytynyt, olikin mielenkiintoinen ilmata kun ilmalukko oli yläpäässä mutta onnistui lopulta kun ilmasi jarrupääsylinterin putkin lähdöistä :D Kaverina ilmauksessa oli make-lj koska yksinhän siitä ei mitään tule. Suurenmoisen 15 min ilmausurakan jälkeen piti tietenkin lämmittää sauna ja neonvalojen loisteessa käydä, siinähän sitä puhaltelemista seuraavalle päivälle riittikin. :D
Seuraava takaiskuventtiilin epäily osui taka-akselin päällä olevaan jarruputken t-haaraan joka omasi epäilyttävän pitkän osuuden johon kuula ja jousi mahtuisi.
Ei muutakuin ostamaan uusi t-haara, niitähän pitikin sitten ostaa kolme = ensimmäisessä väärät kierteet M10x1,25, seuraavassa oikeat kierteet M10x1 mutta väärät kartiot, kolmas versio oikeat kierteet ja oikeat tuplakartiot, SILVUPLEE!
Enää ei tuntuis jarrut jumittavan vaan joutuu ihan itse polkemaan jarrua kun pysähtyä täytyy. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=158222
Tästähän tulikin nyt "kiipeilyteline Suzuki" :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=158298
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=158297
Hautalintu
04.07.2014, 04:00
Oon edelleen sitä mielt et on tosiaan nätti kattoteline sulla! :D vai liekö tuo alakaa olemaan suksiboksin korvike sitten, mene ja tiedä... ;)
Tohon suksiboksiin on vittumaist tunkee anoppi :P
Tohon suksiboksiin on vittumaist tunkee anoppi :P
Nii mutta hyvähän tuohon ois laittaa kaikkee muuta "pois käsistä"..
young n dum
04.07.2014, 22:12
Saatko / saitko?
Edit: anoppiinki vois tunkee.. riippuu anopista :)
Arska-tehtaalta
04.07.2014, 23:05
Eppäilen vaffasti jonkinsorttista kuvamanipulaatiota. Kuvanottohetkellä on suomesa ollu noin kolme astetta lämmintä. Kukaan ei tarkene noissa biksuissa.
Ja millä filtterillä saa vesisateen suodatettua pois kuvasta :D
Hautalintu
06.07.2014, 12:02
Tohon suksiboksiin on vittumaist tunkee anoppi :P
Tai sit Repro on eripätevä kaveri ja sillä on suksille ja sauvoille omat boksinsa... :D
Entäs jos toi onkii se anoppi????:eek::eek::eek::eek:
Saitko kompuran autoos???
Sain jo keväällä, offroadtarvikkeelta tommonen kaksmukinen. Samalla käytiin koeajaa Tuareg Rally Hiluxia. :D
Mikähän letku kestäisi turbon öljynpaluussa kun tuntuu nuo hytikka letkut kesivän läpi ilmeisesti kuumuuden takia?
tapsa4x4
06.07.2014, 21:23
Sain jo keväällä, offroadtarvikkeelta tommonen kaksmukinen. Samalla käytiin koeajaa Tuareg Rally Hiluxia. :D
Mikähän letku kestäisi turbon öljynpaluussa kun tuntuu nuo hytikka letkut kesivän läpi ilmeisesti kuumuuden takia?
mää laitoin joskus paluu letkuksi saman ongelman takia kirkkaan sinistä silikooni letkua kun sellaista sattui olemaan hylyssä ja siinä ei samaa ongelmaa ollut mun aikana.
vaikka kaikki sanoi että ei voi laittaa samanlaista mutta mustaa on kestänyt polttoaine puolellakin iman ongelmia 4-5v vuotta dieseliä.
Mikähän letku kestäisi turbon öljynpaluussa kun tuntuu nuo hytikka letkut kesivän läpi ilmeisesti kuumuuden takia?
mää laitoin joskus paluu letkuksi saman ongelman takia kirkkaan sinistä silikooni letkua kun sellaista sattui olemaan hylyssä ja siinä ei samaa ongelmaa ollut mun aikana.
vaikka kaikki sanoi että ei voi laittaa samanlaista mutta mustaa on kestänyt polttoaine puolellakin iman ongelmia 4-5v vuotta dieseliä.
Kotimaisissa dieselmoottoreissa on ahtimen paluuputket mustaa rautaa, ja putken alapäässä on silikoni mutka. Niitä on ollut mustia, punaisia, nykyään lähinnä sinisiä.
Ylhäällä ahtimen persiissä on kuuma paikka, joten siellä teräsputki on hyvä valinta. Alapäässä lohkon/öljypohjan/yms kupeessa on paljon viileämpää. Siellä silikooni pysyy hyvänä vuosia. Ja varmasti hytikkaletkukin jaksaa paremmin.
Pitääkin koittaa tota silikoniletkua.
Mersus on jtn metallipunosletkua, oliskoha samaa kun paineilmavehkeissä??? Ainakin Salhydrosta saatavana ihan metrikamana...
Ei muuten, mutta tuo kompuran ilmahan on todella kuumaa siinä alkupäässä!
Nyt vuorostaan takaperä puhalti öljyt pihalle, remontin määrä on vakio.
Mikähän letku kestäisi turbon öljynpaluussa kun tuntuu nuo hytikka letkut kesivän läpi ilmeisesti kuumuuden takia?
Teflon love, eiku.. Siis teflon letku kestää, painetta ja kuumaa. Kallista mut ei tarvii leikkiä. Salhydro ja hydromarket ainakin tekee vaikka omiin päihin uuden letkun.
moneen kulkineeseen jo laittanu ivalon imu-paineletkua turbon paluupuolelle, eikä mitään ongelmia ole ollut.
kestää tarpeen vaatiessa 5bar painetta ja nykyään onkin välijäähdyttimen ja imusarjan välissä samaa tavaraa...
eli se on semmosta kumiletkua jossa metalli spiraali vulkanoituna, melkein samaa kuin nurmen imu-paineletku mut tää ivalo tuntuu pysyvän paljon paremmin paikoillaan sekä taipuu mukavasti jyrkkäänkin kurviin ilman pelkoa et menis lyttyyn...
On hieman kalliimpaa kuin nurmi-letku mut on hintansa väärti. kokoja löytyy ainakin hyvin molemmista.
ihan perus aban-klemmareilla on pysyny noi ivalot paikoillaan, koosta riippumatta.
Torstaina läksin käymään terassilla yhellä oluella ja tänään heti aamuviiden maissa baarin jälkeen tempastiin perämurikka irti, oli sitten pyörinyt isot pultit auki toiselta puolelta eli poskilaakereiden metsästykseen.
No, perämurikka jotenkuten kasassa.
Eipä ollut suojasukista iloa kun Motonetin tulpanjohtoja on mennyt kassillinen, tuppaavat vaan lyömään jostain aina läpi.
Nyt tuli Accel:n tulpanjohdot keraamisilla päillä, jospa ei enää sulaisi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=159982
Pienten testiajojen jälkeen ei tunnu ainakaan kipinä mihinkään enää häviävän.
Konepeltiä keventelin myös, jospa tuo ilmakin vaihtuisi konehuoneessa tehokkaammin eikä kaikki johdot paistuisi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=159983
Nyt tankattu RE85:sta, polttoainekarttoja piti rikastaa 25% ja ennakkoa lisäsin alkuunsa 5 astetta läpeensä. Pitää huomenna jatkaa koeajoa. 12-1 hampainen triggeripyörä tarttis asentaa jotta uskaltais ennakkoa lisätä enemmän.
Nyt vetelee ihan kivasti, pientä hienosäätöä vielä. 12 astetta sytytysennakkoa lisää läpeensä ja bensakartan rikastus pudotettu 20 %:iin. Nyt rupee aikaisemmin oireillut kansipahvi ilmoittelemaan olemassaolostaan, saas nähdä pääseekö tänäkään vuonna Worrycrossiin. :D
Koneen lämmötkin pieneni polttoaineen vaihdon myötä.
http://youtu.be/bHFUcW5a2MY
Mikähän letku kestäisi turbon öljynpaluussa kun tuntuu nuo hytikka letkut kesivän läpi ilmeisesti kuumuuden takia?
Lämmönkestävä teflonletku rosterikuorella, kestää +250 astetta. Sulla mahtaa olla melko notkeet öljyt jos toi letku ei kestä :) jos ulkopuolinen lämpöongelma niin thermosukka päälle, ei mitään biltema/moponet kamaa vaan Pyrojackia (saa kanssa hytikkakaupasta)
Lämmönkestävä teflonletku rosterikuorella, kestää +250 astetta. Sulla mahtaa olla melko notkeet öljyt jos toi letku ei kestä :) jos ulkopuolinen lämpöongelma niin thermosukka päälle, ei mitään biltema/moponet kamaa vaan Pyrojackia (saa kanssa hytikkakaupasta)
Kyllä se tolla silikoniletkulla ainakin hetkeksi rauhoittui, nyt kusee jostain unknown paikasta mitä en oo saanu paikannettua. Aina vaan tulee pari tippaa vaikka mistään ei häviä öljyä. :confused:
Pikkuisen kerkes kesällä kurvailemaan.
Melkein kuin kaksi marjaa kaverin auton kanssa. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=162977
No kansipahvi sitten paloi, ajattelin vaihtaa sijaiskoneen tilalle ja rakennella kokonaan uuden pannun hissukseen.
Hiivi irti pikkuhiljaa suunnattoman suuren motivaation saattelemana.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=162986
BTW, helpoin tapa saada kone paikoilleen konepukkiin on pultata käikäle ekaks koneeseen ja pujottaa pukki sitten vasta käikäleeseen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=162987
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=162983
Ihan ei sijaiskoneessa ole kanavat kohdallaan mut mennään nyt näillä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=162973
Vasemmalla paikoillaan ollut kone ja oikealla tuleva sijaiskone jolla on ilmeisesti ajettu huonoilla öljyillä/pitkällä vaihtovälillä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=162974
Koneen sain vaihdettua ja nesteet sisään.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=162971
Talliin sisään ajettuani huomasin että jäähdytysnestettä tippuu peräpäästä, yhdysputki oli lipsahtanut klemmarin ohi. Askartelin tänään sinne pidemmän putken.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=162970
Sammutinkin löysi vihdoin paikkansa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=162978
Pakoputkistoon tuli nyt V-band liitokset nopeuttamaan huoltotoimenpiteitä, aikaisemmin meni melkein yksi tehokas työpäivä siihen että sai putkiston purettua, viimeeksi sitä ei tosin saanut joten lähti vasta kun otti koneen ja laatikon pois paikoiltaan. :mad:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=162980
Panssarinkin laitoin vihdoin paikoilleen tulevan lauantain safaria silmällä pitäen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=162979
Nyt tuntuu kone käyvän aika paksulla 40 % seoksen laihentamisen myötäkin vaikka polttoaineena on nyt E85. MAP anturin letkun uusin koneenvaihdon aikoihin kun vaikutti vähän epäilyttävältä, voi siis olla että se on aiemmin vuotanut ja nyt on sitten kartat ihan hakusessa taas. :mad::p
Pientä puuhasteluvaloa tarvitsee kun illatkin näyttäs pimenevän, tuulilasin karmiin tuli siis pultattua jolloin ei vaikuta onko kattoa päällä vai ei.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=163028
Katkaisijoille oon pari kuukautta miettinyt sijoituspaikkaa mutta tänään iski heureka ilmiö, sieltä käsijarrun vierestä ne löysi paikkansa eikä ole tiellä ahtaassa kopissa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=163027
Valoa sivuillekin, näitäkään ei stressaa onko katto päällä vai ei.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=163050
Tulpanjohdolle lämpösuojapeltiä, vittumaisen läheltä menee toi pakosarja/pakopesä ja kärventää kakkossylinterin tulpanjohdon aina.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=163049
Lämösuojapeltiä jarrutehostimelle, jarrupääsylinterille, letkuille, johdoille, ja sytytyspuolan vahvistinyksikölle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=163048
Välillä kuva otettu muullakin kuin perunalla, valmiina huomiseen safariin!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=163079
AIVAN SAIRAAN HIENOO!!!
mut yks mikä pisti silmää nii ovet taitaa olla eriväriä ku koppa? meniskö ne sit oranssina.. ;)
AIVAN SAIRAAN HIENOO!!!
mut yks mikä pisti silmää nii ovet taitaa olla eriväriä ku koppa? meniskö ne sit oranssina.. ;)
Se ois seuraava prokkis jos auto muuten kestää huomisen päivän ehjänä, Gulfin siniseksi ovet tulee, ja alalaitaan korin raitaa mukaileva oranssi raita. :p
Sirernog
27.09.2014, 12:17
Puutarhajyrsin, helevetin hieno kuva hei.:)
Se ois seuraava prokkis jos auto muuten kestää huomisen päivän ehjänä, Gulfin siniseksi ovet tulee, ja alalaitaan korin raitaa mukaileva oranssi raita. :p
Eipä kestäny:p en ollu ainoo kuka sai auton rikki.:D
Eipä kestänyt ei, kytkin luistaa sen verran ettei pikkupuolella kulje edes alamäkeen.
Levyhän on kesällä vaihdettu uuteen, isoon ja kalliiseen turbo Calibrasta kotoisin olevaan Sachsin levyyn. Joko on savilillu hieronut levyn loppuun tai sit on asetelma löystynyt.
Kone+laatikkopaketti pitää kuitenkin nostaa taas pois, moneskohan kerta on jo tänä vuonna...
Jonkin verran Ylämaata salakuljetettu Lappeenrannan Hartikkalaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=163488
Bilteman lämpösuojanauha muuttunut murumalliksi, kiva lasinen ääni lähtee kun palaset putoaa lattialle. Eikä uskalla munia räpläillä ainakaan tänään kun paljain käsin tuota repi irti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=163487
Eikä uskalla munia räpläillä ainakaan tänään
Meinaaks et sieltä kuuluu kans lasinen ääni :D:D:D
Syy kytkimen luistamiseen löytyi, tarpeeks ekologista ainetta pakkautunut asetelman jousia vasten.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=163533
Ja onhan sitä toki muuallakin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=163541
Tällaista kuvaa ette ookkaan vielä montaa kertaa tästä projektista nähneet? :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=163542
Jos jakopäänkoppa tuppautuu täyteen skeidaa, voi tulla isompia ongelmia,pitäs jotenkin saada tiiviimmäksi?
Mites noi jousitus asiat, onko mitään huomioita/ muutoksia tarvinnut tehdä:rolleyes: ihan vaan kiinnostaa...
Jos jakopäänkoppa tuppautuu täyteen skeidaa, voi tulla isompia ongelmia,pitäs jotenkin saada tiiviimmäksi?
Mites noi jousitus asiat, onko mitään huomioita/ muutoksia tarvinnut tehdä:rolleyes: ihan vaan kiinnostaa...
Jousitus on pelannut hyvin, etuylälautaset on menneet ilmeisesti halki kun vuotavat ilmaa pihalle.
Jousitus on pelannut hyvin, etuylälautaset on menneet ilmeisesti halki kun vuotavat ilmaa pihalle.
Taitaa siullakin olla paddockin jouset?
ittellä samat takana, ei ajettu metriäkään ja vuotaa tyhjiin n.24h, edessä kalliimmat ( en muista just merkkiä, tuli jenkeistä) 1kk sitten laitettu ilmat ja vieläkin kannattelee runkoa.
Paddockin pusseissa liittimet kiinteesti kannessa, taitaa vuotaa siitä, toisissa kierteellä kiinni ja vaihdettavissa.
Kai tää on sitä et halpa ei aina yhtä hyvä:rolleyes:
Taitaa siullakin olla paddockin jouset?
ittellä samat takana, ei ajettu metriäkään ja vuotaa tyhjiin n.24h, edessä kalliimmat ( en muista just merkkiä, tuli jenkeistä) 1kk sitten laitettu ilmat ja vieläkin kannattelee runkoa.
Paddockin pusseissa liittimet kiinteesti kannessa, taitaa vuotaa siitä, toisissa kierteellä kiinni ja vaihdettavissa.
Kai tää on sitä et halpa ei aina yhtä hyvä:rolleyes:
Takana kyl pysyy ilmat vaikka Paddockin pussit sielläkin on.
Takana kyl pysyy ilmat vaikka Paddockin pussit sielläkin on.
Et oo käyttäny eessä tarpeeks aukko poraa? :D
Et oo käyttäny eessä tarpeeks aukko poraa? :D
Lohkon kylkeen pari reikää…
Takasivuikkunat tuli askarreltua, koska noinkin pienestä raosta mitä B-pilarin ja pääkaaren väliin jäi, osasi lentää uskomattoman paljon kakkaa (sanan varsinaisessa merkityksessä) pahaa aavistamattomien matkustajien niskaan jos sattui vahingossa vähän ruopaisemaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=163715
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=163714
Jos jollain sattuisi olemaan B-mallin Omegan nestekytkimellinen vaihdelaatikko pääsylintereineen niin olisin äärettömän kiinnostunut ostamaan sellaisen.
Vaijerikytkimellä irroitinkäpälän ja pakoputken väliin jää rakoa ruhtinaallinen millimetri, ja käpälän liikeradan vaatimasta aukosta laatikon kyljessä mahtuu orava perheineen juoksemaan kytkinkotelon läpi, koska suojakumista ei ole kuin reunukset jäljellä.
Ja siitä samasta aukosta oravaperheen lisäksi menee myös todistetusti paljon kakkaa ja puukeppejä asetelman ja jousilevyn väliin.
voisko sinne askarrella semmoisen hydraulisenpainelaakerin?
voisko sinne askarrella semmoisen hydraulisenpainelaakerin?
Semmonen tuossa b ompussa alunperin on.
B-mallin Omegan R25-R28 vaihdelaatikko nestekytkimellä löytyi paikalliselta purkaamolta, oli mukava yllätys kun maanantaina soitin ja kysyin ja tiistaina lupasin käydä hakemassa niin laatikko + pääsylinteri olikin jo valmiiksi irroitettu. :)
Päällisin puolin eroa on lähinnä muodoissa, sekä työsylinterin putkilinja tulee päälle, pitänee muuttaa se toisenlaiseksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=163858
Pääsylinterin muoto aiheutti hieman pään raapimista että mites tämän kiinni tulipeltiin saisi?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=163859
FAG SWAG YOLO
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=163860
Tuollainen työsylinteri siellä on, sen alle pitäisi työstätyttää sorvarilla spacer koska vauhtipyörä on 2 cm alkuperäistä ohuempi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=163861
Mekaanisella kytkimellä on huoltoluukkuja kuran sisään pääsemistä varten, nestekytkimellisessä ei ole kahta pientä huohotusreikää lukuunottamatta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=163862
Onko tuo laatikko mistään kotosi? Onko tuo kestävä laatikko?
Sain kaverilta tommosen laatikon ku luullemma olis hyvä laatikko mutta mitään varmuutta ei asiasta oo :P sen vois sorvata ton vw 1.6td koneen perään tai jos se on huono nii sitte kippaan sen johonki ojaan :D
Onko tuo laatikko mistään kotosi? Onko tuo kestävä laatikko?
Sain kaverilta tommosen laatikon ku luullemma olis hyvä laatikko mutta mitään varmuutta ei asiasta oo :P sen vois sorvata ton vw 1.6td koneen perään tai jos se on huono nii sitte kippaan sen johonki ojaan :D
R25-R28 laatikko on B-mallin Omegasta ja pitäisi kuulemma olla järeämmät sisuskalut, ja toi nestemallin painelaakeri on kyllä järkevä.
R25 laatikko on sitten A-mallin Omegasta tuolla vaijerikytkimellä.
Kyllä toi aiempikin laatikko on noi "kisasäätö tehot" kestänyt, vääntöhän se laatikon yleensä tappaa.
Pääsylkkä löysi paikkansa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=164165
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=164164
Polkimen alle piti vielä laittaa pohjaanlyöntikumi ettei tuu niitattua mäntää sylinterin päädystä läpi. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=164175
Vaikuttaisi toistaiseksi ihan toimivalta ratkaisulta. Nyt odottelen uutta kytkinpakettia postiin ja sorvarilta osia.
Nestelinjassa on omituiset sokkakiinnitteiset liitokset, ja yllättäen ei linjan pituus riitä tähän ajoneuvoon, joten joutunee tekemään uuden linjan.
20 mm ja 40 mm kumitulppia pitäisi jostain löytää.
mistä oot hommannu noi muovijakkarat?
offroadjouni
13.10.2014, 06:59
20 mm ja 40 mm kumitulppia pitäisi jostain löytää.Nippelit myy kumitulppia, joitta itsekin joskus meinasin tilata. http://nippelit.fi/1st/html/default.asp?id=942&editmode=showmain&s=1&p_id=361
mistä oot hommannu noi muovijakkarat?
Racers Place muistaakseni, Jazz muovijakkarat.
Nippelit myy kumitulppia, joitta itsekin joskus meinasin tilata. http://nippelit.fi/1st/html/default.asp?id=942&editmode=showmain&s=1&p_id=361
No persketti, kiitoksia!
Eilen päivällä vielä ajattelin että illalla kone olisi paikallaan.
Ja paskat.
Meni koko ilta siihen että sain nestekytkimelle uudet putket tehtyä, kun näppärästi tuli vielä korkattua kierteet tuosta vasemmalla alhaalla olevasta ilmausruuvin läpiviennistä.
Koko illan kun metsästi niin vihdoin yhdeltä kaverilta löytyi M10x1 kierretapit joilla onneksi saatiin kierteet korjattua. Työsylinterin/painelaakerin alle tuli 20 mm spacer jolla painelaakeri saadaan lähemmäksi asetelmaa, spacerin teki Heikomet Oy ja suuret kiitokset sinne vaikka kiirettä vähän pitikin. :o
20 mm spacer sen takia koska vauhtipyörää on sorvattu 20 mm ohuemmaksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=164558
Tänään vähän alamäkipyöräilyä maastossa ja sit taas talliin ahkeroimaan pää kainalossa. :p
Joko kone on paikallaan, vai vielä alamäkipyöräilemässä? :)
http://www.riemurasia.net/kuva/Nice-comeback-/150691
Joko kone on paikallaan, vai vielä alamäkipyöräilemässä? :)
http://www.riemurasia.net/kuva/Nice-comeback-/150691
Ei näy video? :confused:
Kaveri meni ranne poikki sen verran lahjakkaasti että lääkäri totes ettei enempään ois voinut hajota. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=165018
Ambulanssi piti soittaa hakemaan ja porukalla hoidettiin potilaan tavarat ja auto kotiinsa.
Minulle jäi jeesusteippi ja lupasin pitää siitä hyvää huolta, eilen katseltiin sohvalla telkkaria ja otettiin olutta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=165023
Lauantaina lyhyeksi jääneiden downhill treenien jälkeen jäikin sitten aikaa käydä pelaamassa splättistä Taipalsaaren Leepun ja kymmenen naisen kanssa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=165019
Naisia, pornoa ja ihan mesta paikka.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=165020
make-lj ylipuhui (pakotti aseella!) illalla vielä neonvalojen loisteeseen ja rajujen tanssiliikkeiden uuvuttamana ei sunnuntaina jaksanut tehdä mitään.
Eilen kuitenkin rupesin kytkintä kasaamaan ja huomasin että Turbo Calibran asetelma vaatiikin poteromallisen vauhtipyörän eikä tasaisen kuten minulla oli koneessa paikoillaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=165021
Viiden ensimmäisen kirosanan jälkeen tuli mieleen että löytyyhän minulta tuollainen poteromallin vauhtipyörä C20XE koneen perästä. No löytyi joo, mut kampuran pulttijako ei täsmää ja tähän ei 228 mm kytkintä saa edes prässillä survomalla paikoilleen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=165022
Sitten teki mieli heittää jo pyyhe kehään Worrycrossin suhteen, mutta juolahtikin mieleen että tallin perukoilla on orkkis C20NE vauhtipyörä jossa on 40 mm ainepaksuutta joten siihenhän voi poteron sorvata.
Sen vauhtipyörän kiikutin eilen iltamyöhään jälleen Heikomet OY:lle sorvattavaksi. Jospa sitten pääsisi taas kytkintä asentelemaan.
...toivottavasti ei tule lisää mittateknisiä murheita jos meinaa Worrycrossiin päästä ajelemaan. :eek:
En uskonut että näin aikuisiällä tekisin tälläisen kysymyksen...
Mitä tuo porno on?
En uskonut että näin aikuisiällä tekisin tälläisen kysymyksen...
Mitä tuo porno on?
Värikuulia. Jos siis on kyse noiden laatikoiden sisällöstä... :D
Nuo oli vielä Psycho Pornoa. Aika rajua menoa. Nimim. paikat mustelmilla.
Ei tuu nyt lasta eikä paskaa noista kytkin hommista! :mad:
Viikko aikaa...
Nyt jos jollain ylimääräisenä 10.9 kovuusluokan matalakantaisia kuusiokolopultteja koossa M10x25 tai M10x20 ja 1.25 nousulla niin huutaa HEP!!
Niin tosiaan, ei tullut mieleen että pultinkannoillekin pitäisi tilaa jättää kun vauhtipyörää sorvautin. Eihän sinne nyt levy enää mahdu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=165149
Yhden illan pähkäilyn jälkeen jyrsin 5 mm upotukset.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=165148
Pulttien kannoistakin vielä molemmin puolin yhteensä 5 mm pois nii jäi pinta tasaiseksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=165146
Vaihdelaatikkoon sinne kuuluvat vihreät ATF öljyt.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=165145
Ja ensimmäinen neuvosto osa tässä autossa, kytkinnestesäiliö.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=165065
Paketti saatu tänään make-lj:n jeesillä paikalleen, sit ilmasin kytkimen ja sen jälkeen tuli jarrunesteet lattialle. :mad:
Työsylinterin mäntä tulee liikaa pihalle, mutta työsylkkää ei keskiputken takia voi viedä enää yhtään lähemmäs asetelmaa joten painelaakerin alle tarvitsee tehdä myös spacer.
Vaihdelaatikkoon sinne kuuluvat vihreät ATF öljyt.
Oikeesti? VAG-konsernin tietynikäisissä autoissa käytetään tuota samaa nestettä ohjaus- ja jarrutehostamiseen ja alustan tasosäätöön, mutta ei kyllä (tietääkseni) yhdessäkään vaihdelaatikossa. Jossain vehkeissäkö käytetään siihenkin?
Oikeesti? VAG-konsernin tietynikäisissä autoissa käytetään tuota samaa nestettä ohjaus- ja jarrutehostamiseen ja alustan tasosäätöön, mutta ei kyllä (tietääkseni) yhdessäkään vaihdelaatikossa. Jossain vehkeissäkö käytetään siihenkin?
Näin öljysuositukset kertoivat.
Normi GL 4 rikkoo laatikon ilmeisestikin.
Oikeesti? VAG-konsernin tietynikäisissä autoissa käytetään tuota samaa nestettä ohjaus- ja jarrutehostamiseen ja alustan tasosäätöön, mutta ei kyllä (tietääkseni) yhdessäkään vaihdelaatikossa. Jossain vehkeissäkö käytetään siihenkin?
Tuo on synteettistä. Ainakin meidän VAG kalustossa (audi 100, passat, golf) on mineraaliöljyt hydrauliikassa.
Näin öljysuositukset kertoivat.
Normi GL 4 rikkoo laatikon ilmeisestikin.
En tiiä rikkooko normi laatikko öljyt sitä, siis esim joku 80w90, mut luultavasti siitä askista tulee ainakin tahmea käytöksinen. Toiset on sekoittanut normi laatikko öljyä ja atf öljyä keskenään ja käyttäneet sitä. Itse en ymmärrä tuollaista touhua, kun askiin saa Opelilta siihen laatikkoon tarkoitetut öljyt aivan edukkaasti. Se on punaista ja muistuttaa kyllä atf öljyä, mut kai siinä jotain eroa on, mene ja tiedä. Myydään litran purkeissa eli pari joutuu ottamaan, et saa askin täys (1,2L). Jossain parin kympin nurkilla makso viimeks tuo setti, kun jouduin vaihtaan kytkimen työsylinterin ja samalla vaihdoin öljyt.
Tuo on synteettistä. Ainakin meidän VAG kalustossa (audi 100, passat, golf) on mineraaliöljyt hydrauliikassa.
Ei sillä synteettisyydellä vs. mineraali tunnu olevan niin paljon VAG-kaluston kanssa väliä, kunhan valmistajan speksi täyttyy. Vrt. esim. tämä (http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=81811).
Muistelen, että noista Febin nesteistä se "toinen" joka on mineraalikamaa ei sisällä sitä valmistajan maagista koodia G002000, mutta tuo synteettinen sisältää. Hyvin tuo synteettinen on itsellä toiminut ja pysynyt järjestelmässä sisällä niin nykyisessä kuin edellisessäkin konsernituotteessa, jossa erikseen säiliön kannessa speksattiin että "vain mineraaliöljyä".
Se ei ole minulle koskaan selvinnyt, mikä tiivistemateriaali ottaa itseensä tavan ATF:stä, mutta toimii tuon vihreän kullan kanssa vuodesta toiseen. Voisin kuvitella, että tuossa ooppelin laatikossa on myös kyse tiivisteiden kestosta, eikä niinkään öljyn fysikaalisista ominaisuuksista. Ainakin noissa VAG-konsernin korkeapaineisemmissa ohjausvaihteissa kyse on nimenomaan siitä. ATF:t sisään järjestelmään ja kohta vuotaa tiivisteet kuin seula, vaikka varsinaisessa toiminnallisuudessa ei ole mitään eroa ATF:n ja G002000:n välillä.
Painelaakerin ja työsylkän väliin tuli vielä spacer, josta ei nyt satu olemaan kuvaa. Spacer siks ettei mäntä pääse tulemaan ulos sylinteristä nesteiden saattelemana.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=165384
Tänään kaverin kanssa niputettiin kasaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=165383
Kaasuvaijeri oli melkoisen tahmea liikkeissään, kesällä siihen tuli kaksi kaasuvaijeria ostettua ja se paikoillaan ollut tuli rasvattua synteettisellä vaseliinilla. Ilmeisesti kerännyt sen verran pölyä ja paskaa kuoren ja vaijerin väliin että tahmeus johtuu siitä (en enää rasvaa täst edes)
Uusi vaijeri paikoillen ja naps, kaasuläpän puoleinen nulli irtosi vaijerin päästä.
Onneksi oli varavaravaijeri vielä tallella ja askartelin sen paikoilleen niin pääsee lauantaina ajamaan kisaa jossei nyt mitään muuta vielä hajoa. :eek:
Kytkinpolkimen ja pääsylinterin välistä kiinnitystä piti vielä vahvistella kolmiopaloilla niin ei myötäile enää liikkeen mukaan.
Jos vaikka huomenna sais tulille ja pienelle koeajolle.
Koeajolenkki heitetty ja kytkin luistaa.:mad:
Tarttes varmaan shimmata asetelmaa kauemmas vauhtipyörästä, nyt se tuli 1mm tiukemmaks kuin alunperin. Ei uskoisi että vaikuttaa noin paljon?:confused:
-Jarkko-
28.10.2014, 23:38
Kuinka se voi luistaa jos on tiukemmalla?? Nyt ei taas ymmärrä jotain:D
Eikös noita aikoinaan juuri tiukattu rallipeleistä upottamalla asetelmaa lähemmäksi...
Tuli vaan heti Mieleen *tirsk* että meneekö asetelman jouset jotenkin ylikulmaan nyt? Yks vaihtoehto että työsylkkä on tällä kertaa liian lähellä asetelmaa.
Ei muutaku paketti pois ni äkkiähän se selviää!
Mela-Antero
29.10.2014, 15:16
Jos esim paksumpi levy (sintterit yleensä) niin on saanu shimmata asetelmaa ylemmäs, jos oikein tarkka käsi niin tuntee jo kun painelee pylväsporakoneen karalla paine asetelmaa, huomaa kun jousikuorma pehmenee mennessää tietyn rajan yli, parhaan puristusvoiman saa vaikka puntaria vasten painamalla selville ja shimmittää siihen korkoon kun paketti läjässä, tosin pieni kuluma vara huomioiden :) monilevy kytkimet ainakin tarkkoja shimmistä eikä tykkää jos painelaakeri liikkuu liikaa :)
0,1 mm tiukempi paineasetelma ois kuulemma jees. Pitää hakea huomenna lisää shimmilevyjä.
HUOM! jos sorvaa vauhtipyörästä siivua pois tiukempi asetelma mielessä niin 0,1 mm on todellakin ihan maksimi mitä kannattaa pois ottaa.
Itse otin 1 mm ja sai laittaa 0,9 mm shimmiä väliin ennen kuin kytkinpoljin toimii niin kuin pitää.
0,9 mm shimmit vauhtipyörän ja asetelman välissä toi asetelman jousikäpäliä 4 mm ulospäin.
Ai niin ja onhan tää herättänyt jo kateutta kanssakulkijoissa, voi ristus sentään minä sanon. :D:eek:
"Paksu lompsa noilla off-road harrastajilla, kyllä huomaa ketkä oikeita harrastajia ja ketkä surkeita räpeltäjiä, ovatko edes laillisia vehkeitä nakkikiskalle ajeluun?"
-Etelä-Saimaan Estarit 31.10.2014
Ai niin ja onhan tää herättänyt jo kateutta kanssakulkijoissa, voi ristus sentään minä sanon. :D:eek:
"Paksu lompsa noilla off-road harrastajilla, kyllä huomaa ketkä oikeita harrastajia ja ketkä surkeita räpeltäjiä, ovatko edes laillisia vehkeitä nakkikiskalle ajeluun?"
-Etelä-Saimaan Estarit 31.10.2014
:D:D:D:D:D:D Paksulompsa-Repro:p:p:p:p
tätä on mukava lueskella kun on semmosta "en minä kyllä tiedä toimiiko tämä" rakentelua:D ja monesti menee kantapään kautta. rispektii:)
Siinähän sitä oppii! :D
Worrycrossi ajettu ja lähtöviivalla kytkinpaukun saattelemana hävis etuveto, asfalttisuoran jälkeen metsässä vain ihmettelin että luistaako se perkeleen kytkin taas kun kaasupolkinta painaessa vain kierrokset nousee, mutta tais sutia tällä kertaa takarenkaista.
Toisella kierroksella hävis sitten takavetokin.
Pienten kehityskeskusteluiden jälkeen koskien talliajan käytöstä laskin öljyt jakolaatikosta veks ja tuli vastaus Jenni Vartiaisen biisiin: Missä muruseni on?
Tyhjennysropun magneetissa.
Gazin lootaa seuraavaan erään? :D
-Jarkko-
04.11.2014, 11:06
Taisin mainitakkin lätäkön reunalla että tallilta löytyy yksi irtonainen 66 jakolaatikko, joutaa kyllä malliksi jos haluat tutkia.
(paino 48.5kg muistiinpanojeni mukaan)
Ei uskalla myydä kun oma hajoaa sitten kuitenkin heti:cool:
Muoks: Tuossa yksi myynnissäkin: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=113712
Äkkiseltään katsottuna etukardaanin lähtö väärällä puolella? :rolleyes:
69 ois oikeella puolel, muutenki hyvä luku :D