View Full Version : Nikko Suzuki Evo 2
Tommonen tuli viime vuoden marraskuussa (muistaakseni) hommattua.
16x35x15 boggerit siihen tuli heti ruuvattua alle, High Speed vinssi keulalle ja ajeltua sellaisenaan.
Levikkeet tuli tosin nostettua ylöspäin 35" boggereiden takia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39720
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39721
Bänkster vetää sikeitä Reitkallissa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39713
Neitsyt reissulla Ravijoella, kuvan ottanut Jare.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39716
aslakin videokameralle tarttunutta
SO7ObtygOjE
Montenegron kevätsafarilla Talvieksytyksen maisemissa kävin piiskaamassa tän vuoden viimeisen ajon, ei kiertänyt yli 2500rpm, jakolaatikon keppi hyppäs kopin puolelle, päälaatikosta tuli ihan valmis, ym.
Kuvat ottanut pasba.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39714
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39715
Tallissahan se sit pitkään seisoikin ennenkuin tuli mitään tehtyä, varaosakori tuli haettua sakari65:lta Joensuusta, naapurin jätkä laittoi kerran viestin että pesi ja vahasi autoni.:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39717
Plasmakin tuli hommattua projektin tekoa varten, koeajoa suorittamassa nimimerkki Riku_L
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39718
Tarkoitus oli suorittaa pientä huoltoa mm. tuulilasin kehyksen vaihdon merkeissä, kattokin oli tarkoitus poistaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39722
35" boggerit raapi kivasti sisäänjoustoissa kiinni joten uuden pyöränkaaren suunnittelua "siinä sivussa"
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39723
Takanakin oli pyöränkaaret jo päässeet vähän huonoiksi, ilmankos olikin kontti täynnä kuraa Ravijoella.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39739
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39732
Noh, ei muutakuin etulokari irti ja hommiin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39724
Helmapalkkikin lähti siinä samalla, siirto ylöspäin tiedossa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39725
Helman yläpuolelta löytyi lemmikki, PIIKKISIKA!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39726
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39727
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39728
Uutta peltiä ja helmapalkkia
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39729
Sillä aikaa toisaalla...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39730
Takakontti oli aika täyden oloinen akun, tankin ja takavinssin kanssa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39748
Katon poiston suhteen tuli tehtyä tarkat suunnitelmat ja merkinnät ettei mikään menisi pieleen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39741
Melkein kuin lasermiekalla käsivaralta leikattuna.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39742
Tuollaisella Bilteman sahalla, töistä lainassa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39743
Tuulilasin kehys tuli tosiaan poistettua ja vaihdettua ehjään, olisi ollut mahdoton korjata läpimätä ja katolleen ajettu tuulilasin kehys (mikä oli jo kerran vaihdettu)
Jos ihmiset tuskailee että Suzukista on vaikea purkaa lämppäri pois niin se on ihan pies of cake, senkuin poistaa tuulilasin kehyksen niin lämppäri on ihan hollilla!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39747
Tarkoitus oli Suzukia keventää ja totta tosiaan, tässähän näyttää onnistuneen.
205R16 renkailla, ilman kattoa, tuulilasin kehystä ja ulkopuolisia turvakaaria näyttää jo paljon kevyemmältä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39744
Sillä aikaa toisaalla...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39746
Takakontin ihmettelyä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39749
Vähän jo leikelty
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39750
No, poistetaan loputkin ruosteet.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39751
Ruosteet korjattuna, välillä piti fiilistellä ja sovitella boggereita vähän alle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39755
Tarkoitus oli tehdä (Suomen ensimmäinen offroad käyttöön rakennettu?) maasturi jota on madallettu alkuperäisestä korkeudestaan.
Lopullinen ajokorkeus?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39756
Ei pysty, ottaa panhard jakariin kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39757
Eli lyhensin panhard tornia jotta autoa pystyy madaltamaan riittävästi.
Aluperin ilmapussit oli runkopalkin alla, nyt oli tarkoitus tuoda pussin yläpää runkopalkin yläpuolen tasolle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39764
Panhard torni lyhennettynä, jousien paikka muutettuna, alkaa kasaaminen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39760
Tuollainen on muuten se Discovery II ilmajousi kun sen torppaa vapaana täyteen ilmaa. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39762
Alkuperäisessä öljypohjassa oli patti etupäässä jolloin se osui etuakselin kohdalle -> mahdoton madaltaa.
Vaihdoin etuvetoisen öljypohjan jolloin ei tarvi enää niiin paljon modata, vähän kuitenkin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=39765
P.S jos jollain sattuu olemaan etuvetoisen Opelin OHC lohkosta öljyn imusihti/putkea niin olisin innokas ostamaan.
Ja Pauli sanoi että korkea ja painava maasturi on helppo tehdä mut TEEPPÄS MATALA JA KEVYT!! :D
romurauta
07.09.2009, 07:28
siellähän on pikkuisen puuhailtu:eek: tosi hauskan näköinen projekti:)
Ja Pauli sanoi että korkea ja painava maasturi on helppo tehdä mut TEEPPÄS MATALA JA KEVYT!! :D
Laita porttaalit väärinpäin, saat koria vielä alemmas :D
Katoskatos, oothan sie jotain jaksanu käyä tekemässä..
Sie tollei sivus vähän raotit tuota miunkii suzukia:) ..pitäsköhän siitäkin tehä jo projekti?
Tuli takayläjousilautaset kevennettyä. :D Ai että...
Miltei koko päivän sain tussattua, plasmalla tein yhden reiän, tuli rumaa jälkeä.
Porakoneella loput 12,5 reikää, pari sataa grammaa sai painoa pois ja kaks porakonetta siihen sit meni. :D
Tuollaisia nättejä reikiä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=40005
Lopulliset savut part I
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=40006
Lopulliset savut part II
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=40007
Kaiken lisäks jäi yks reikä kesken!
Keventäminen on halpaa tosiaan vain tiettyyn pisteeseen saakka. :D
Keventäminen on halpaa tosiaan vain tiettyyn pisteeseen saakka. :D Ja näemmä aika tarkkaa :D
Jos olis jousilautasen tehnyt jotenkin tämänlaisista osista, olisko paino ja kestävyys olleet suunnilleen samat (ja pari porakonetta säästynyt)?
Jos olis jousilautasen tehnyt jotenkin tämänlaisista osista, olisko paino ja kestävyys olleet suunnilleen samat (ja pari porakonetta säästynyt)?
Onhan se mahdollista, tai jos noihinkin tekis viel kevennysreiät? :p
No Evo 3:seen sitten...:cool:
Gravedigger
10.09.2009, 23:06
Jos olis jousilautasen tehnyt jotenkin tämänlaisista osista, olisko paino ja kestävyys olleet suunnilleen samat (ja pari porakonetta säästynyt)?
Mutta jos tuo rakenne kevennettäis ni tulis vieläkin kevyempi :D Ei muuta kui Repro ostamaan uuden porakoneet.
EDIT: repro keksi ensin.
pari sataa grammaa sai painoa pois ja kaks porakonetta siihen sit meni. :D
Keventäminen on halpaa tosiaan vain tiettyyn pisteeseen saakka. :D
Mutta eihän toi vihree kone ole tarkoitettu työntekoon, siinähän lukee horsepower, eikös sillä kuuluis pyörittää hevosia, tai jotain :D
Ja harrastuksen ei kuulu olla halpaa, filatelistitkin maksaa joistain postimerkeistä aivan älyttömiä summia. :)
lepoantti
11.09.2009, 06:25
Mutta eihän toi vihree kone ole tarkoitettu työntekoon, siinähän lukee horsepower, eikös sillä kuuluis pyörittää hevosia, tai jotain :D
Ja harrastuksen ei kuulu olla halpaa, filatelistitkin maksaa joistain postimerkeistä aivan älyttömiä summia. :)
ja erään määritelmän mukaan harrastus ei ole harrastus ellei se vie kaikkea käytettävissäsi olevaa valuuttaa ja mieluusti vähän ylikin, lisäksi menee kaikki käytettävissä oleva aika. ja tosi harrastaja jatkaa vaikka ihmissuhteetkin menee...ellei nämä ehdot täyty niin kyse on säälittävästä puuhastelusta.
älä Pauli morkkaa aitoja halpiskopiotyökaluja, sellaisilla työnteko sujuu ja tekeminen pysyy jännittävänä!!!meilläkin on Janin kans pajalla reilu valikoma einhell laaturälläköitä, jos saa yhden laikan ajettua loppuun niin on ainakin jostakin hyvämieli. ja sellanen hyväpuoli siinä on että saa ajaa usein uudella koneella, ja ei tartte takuu asioiden takia vaivautua vain yhden koneen takia....
mutta asiaan taas. oletko Repro asettanut tavoitteelisen painorajan johon pitää päästä, tai siis jonka alle pitää jäädä?
oletko Repro asettanut tavoitteelisen painorajan johon pitää päästä, tai siis jonka alle pitää jäädä?
En kyllä oo kun ei valitettavasti älynnyt sitä lähtöpainoakaan punnita. :mad:
Jos sen alle 1500 kilon saisi niin oisi ainaki puoli TONNIA kevyempi kuin Läjä metsäkunnossa.
:D
ja erään määritelmän mukaan harrastus ei ole harrastus ellei se vie kaikkea käytettävissäsi olevaa valuuttaa ja mieluusti vähän ylikin, lisäksi menee kaikki käytettävissä oleva aika. ja tosi harrastaja jatkaa vaikka ihmissuhteetkin menee...ellei nämä ehdot täyty niin kyse on säälittävästä puuhastelusta.
:D:D:D
Rakentaakos Repro Evoa jossain Hakalin suunnilla?Kun tuossa pesukuvassa taustalla olevat talot hieman viittais sinnepäin...
Katoskatos, oothan sie jotain jaksanu käyä tekemässä..
Sie tollei sivus vähän raotit tuota miunkii suzukia:) ..pitäsköhän siitäkin tehä jo projekti?
Alahan esittelemään jo!!!!
Millais oot meinannu hypersuper kevyen auton painoa jakaa akseleille?
Taakse tulee ilmeisesti: akku/akut, tankki, kompura, vinssi? Etu vinssi pois ja takaa veto eteen?
Ihan vaan huvikseni kyselen :D
Alahan esittelemään jo!!!!
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=63051
:D:D:D
Rakentaakos Repro Evoa jossain Hakalin suunnilla?Kun tuossa pesukuvassa taustalla olevat talot hieman viittais sinnepäin...
Jeah!
Millais oot meinannu hypersuper kevyen auton painoa jakaa akseleille?
Taakse tulee ilmeisesti: akku/akut, tankki, kompura, vinssi? Etu vinssi pois ja takaa veto eteen?
En mitenkään, otetaan kaikki paino pois mitä lähtee ja katellaan sit kuinka hirveä se on ajaa.:cool:
Tankki tulee noiden jousitornien väliin mahdollisimman alas, kompuraa suunnittelin kojelaudan alle piiloon, akut tulee jemmaan.
Eestä kun sais yhtä paljon karsittua painoa pois kun tuolta takaa niin rupeis olee paino kohdallaan kun tota jaksaa näinkin pieni mies nostaa jo takapäästä ilmaan.:eek: (hetkeks...)
Tuleehan sinne viel toki tankki, takavinssi ja takalattia.
Pitäsköhän tota Jazzin tankkia mitenkään suojata risuilta ja männynkävyiltä?
11cm muuten madaltui takapäästä jousituksen osien osalta.:D
karvanoppa
11.09.2009, 17:23
Repro on varmana ensimmäinen offari joka madaltaa autoa.:D:D
Nii ois tarkoitus! :D
Tänään projekti eteni taas vauhdilla, vaviskaa kares ja Make-Lj!!!
Sain stopparikumit duunailtua...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=40043
Stoppari kumit ottaa jonkin verran aikaisemmin (1-1,5cm?) kiinni ennenkuin jouset on pohjassa.
Tankin paikan funtsimista, tohon se tulee, niin alas kuin mahdollista.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=40044
Aerodynaamisen auton yksi osatekijä on tasainen pohja :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=40045
Tarvis vissii tehdä jonkunlainen panssari tolle Jazzin tankille ettei ensimmäinen risu mee läpi.
Vai pitäis vavistaki ,ei tässä vavisuta mikään muu kuin nauru kun katsoo miehen lapsellista kuppiterää ja mies haukkuu meitin piha volvon (:
No mutta pistän sulle maanantaina kuvatuksia kunnon kuppiteristä kunhan turaoffissa saadaan ensin mogsu hajotettuu ,jopa horsepoweri kestäs niillä helpostikin tuon määrän reijitystä (;
Ja mä kun aattelin että taitaa olla hyviä reikäporia, ku luulis että tollasella poralla (mistä ei löydy hitaita kierroksia) polttas monta terää ennen ku porakone palaa.
11cm muuten madaltui takapäästä jousituksen osien osalta.:D
Hyvään suuntaan menossa, kardaanikulmatkin parani samalla.
Ja mä kun aattelin että taitaa olla hyviä reikäporia, ku luulis että tollasella poralla (mistä ei löydy hitaita kierroksia) polttas monta terää ennen ku porakone palaa.
Ei, kyllä sillä yhdellä terällä poltti monta porakonetta.
Ostin kyl kaks terää kun laatu oli paskinta mahdollista.
Toisessa koneessa oli jopa nopeuden säätö mut sai silläkin kipinät lentämään. :cool:
Tänään kävin ostaa Makitan porakoneen, siin on oikeen kaks nopeusaluettta portaattoman säädön lisäks, ja LEDIVALO jumalauta!:D
Näkee tehdä töitä pimeessäkin ettei tartte kallista sähköä käyttää kattovaloihin.
Saas nähä tekeekö tolla mitään, hyvin sillä tuntui sen kesken jääneen puolikkaan reiän tekevän.
Metabon myyntipiste teki just muuttoa eli ei ollu mitään tavaraa hyllyssä, DeWaltilta ei löytynyt mallia mis ois ollu portaaton säätö, sininen Boschilainen ois ollu toinen vaihtoehto minkä ostaa.
Trefolexin työstötahnaa tarttui samalla mukaan kun sitä kerrankin jostain löytyi!
Hyvään suuntaan menossa, kardaanikulmatkin parani samalla.
Jep, jos sillä nyt pystys ajamaan nelikko päällä jopa yli 30 km/h?
Pyörännavan ja lokarinkaaren välistä mitattuna on madaltunut melkein 15cm.:cool:
Trefolexin työstötahnaa tarttui samalla mukaan kun sitä kerrankin jostain löytyi!
Mistä sie sitä löysit? Itekkii koittanu etiskellä.
Mistä sie sitä löysit? Itekkii koittanu etiskellä.
Työkalupalvelu (Ahlsell tms?) Ratakadulla, tosin muuttavat ja ens viikolla aloittavat jossain Starkin kulmilla?
Siel on Rocolia ja Trefolexia, en tiiä kumpi on parempaa mut Trefolex on halvempaa, ja sitä on joskus edellisessä työpaikassakin tullut käytettyä.
Työkalupalvelu (Ahlsell tms?) Ratakadulla, tosin muuttavat ja ens viikolla aloittavat jossain Starkin kulmilla?
Siel on Rocolia ja Trefolexia, en tiiä kumpi on parempaa mut Trefolex on halvempaa, ja sitä on joskus edellisessä työpaikassakin tullut käytettyä.
Ok
Starkin vieressähän on se lvi ahlsell, jospa ne muuttaa siihe samaa mökkii. Ja sitku ne muuttaa siihe ni ne ei tietty myy enää ku tiliasiakkaille :mad:
Mut pittää käyvvä vakoilemas.
Jos tohon laittas läpivetävän sylinterin ohjaukseen niin minkähänlaisilla mitoilla se pitäs olla?
Simpukaks Hj:n simpukka ja ois yks Saginawin pumppu mut mites siitä pystyy säiliön tilavuutta kasvattamaan vai pystyiskö siihen laittamaan erillisen säiliön?
Simpukaks Hj:n simpukka ja ois yks Saginawin pumppu mut mites siitä pystyy säiliön tilavuutta kasvattamaan vai pystyiskö siihen laittamaan erillisen säiliön? Pystyyhän siihen jatkoa säiliöön heppaileen (siis jos meinaat sellasta, mis on säiliö pumpus), myös ns. omegan mallinen pumppu on saginaw ja se on irto säiliöllä. Isomman säiliön sijoittelu tulee näin varmasti helpommaksi.
Pystyyhän siihen jatkoa säiliöön heppaileen (siis jos meinaat sellasta, mis on säiliö pumpus), myös ns. omegan mallinen pumppu on saginaw ja se on irto säiliöllä. Isomman säiliön sijoittelu tulee näin varmasti helpommaksi.
Joo no sit taidan jättää ton Omegan oman pumpun paikalleen jos siinä vaan tuotto riittää?
Pieniä ongelmia saada mahtumaan sylinteri tonne renkaiden väliin mut pitää viel funtsia miten noita osia sinne sijoittelisi.
Joo no sit taidan jättää ton Omegan oman pumpun paikalleen jos siinä vaan tuotto riittää?
Pieniä ongelmia saada mahtumaan sylinteri tonne renkaiden väliin mut pitää viel funtsia miten noita osia sinne sijoittelisi.
Simpukkahan sulla kuitenkin jää, niin miks se ohjaussylkky pitäis olla läpimenevä? Eli jos laitat vaan ns hydro assist mallilla tavallisen kakstoimisen sylinterin esim entisen ohjausiskarin tilalle....onks siin ollu ees ohjausiskaria?
Vai meinasiks kopioida swedujen suunnistussuikan läpivetävän hydro assistin??
Siks et ois yhtä nopee molempiin suuntiin?
Laitoin hysteerivarret niin sai raidetangon paikan eteenkin, vois jättää alkuperäisen raidetangon paikalleen takapuolelle akselia ja läpivetävä sylkky eteen? Siis jos vaan saan mahtumaan mitenkään kun noi panhard, ilmapussit ja iskaritkin pitäs johonkon väliin saada laitettua.
E: Minkäslainen systeemi ruotsalaisilla sit on? Ei oo tullu katottua.
Ei kai se nopeus voi muuttua ku mekaaninen yhteys säilyy. Toiseen suuntaan (sylinterin varsi ulos) se kyllä on varmaan vähän tehokkaampi, jos käyttää perinteistä sylinteriä.
Jaa en kyllä tiedä kun on toi hydrauliikkatieto melko vähäistä itselläni.
Joku viisaampi muistaakseni joskus puhelimessa mainitsi et olis hitaampi?
Voihan se olla et toi assistentti jää aluksi tai kokonaan pois et saa ton romun joskus liikenteeseen. =)
Jaa en kyllä tiedä kun on toi hydrauliikkatieto melko vähäistä itselläni.
Joku viisaampi muistaakseni joskus puhelimessa mainitsi et olis hitaampi?
Voihan se olla et toi assistentti jää aluksi tai kokonaan pois et saa ton romun joskus liikenteeseen. =)
orbitrol ohjauksella tulee tuo nopeus ero mut noin simpukasta ohjattuna ei nopeus eroa mielestäni ole. ainoa ero läpivetävään sylinteriin on että normaalissa sylinterissä on enemmän voimaa toiseen suuntaan(jos varsi ja mäntä on saman kokoisia). itse olin myös laittamassa läpivetävää sylinteriä LJ:n etu akseliin mutta nyt kun asiaa on tullut mietittyä tovi niin mielestäni tollainen normaali sylinteri on parempi. siinä on vielä vähemmän vuotavia tiivisteitäkin.
Normaalin sylinterin kanssa orbitrolissa muuttuu ohjauksen välitys, eli eri määrä ratin kierroksia vasemmalle ja oikealle.
Normaalilla sylinterillä varustettu hydroassist on toiseen suuntaan hitaampi, eli rattia ei pysty pyörittämään yhtä nopeasti. Toiseen suuntaan kääntäessä pitää venttiilistä mennä enemmän öljyä läpi.
Näin ainakin olen asian ymmärtänyt, en tiedä onko käytännön vaikutusta sopivan kokoisella sylinterillä ja kuinka paljon eroa on eri simpukoilla.
Normaalin sylinterin kanssa orbitrolissa muuttuu ohjauksen välitys, eli eri määrä ratin kierroksia vasemmalle ja oikealle.
Normaalilla sylinterillä varustettu hydroassist on toiseen suuntaan hitaampi, eli rattia ei pysty pyörittämään yhtä nopeasti. Toiseen suuntaan kääntäessä pitää venttiilistä mennä enemmän öljyä läpi.
Näin ainakin olen asian ymmärtänyt, en tiedä onko käytännön vaikutusta sopivan kokoisella sylinterillä ja kuinka paljon eroa on eri simpukoilla.
Simpukka pitäs kai olla mahdollisimman iso?
Ja tietty jos pistäs pienen sylinterin niin ei sais niin paljon tuhoa aikaan, paremmin se kai silti ajaa ohjausiskarin virkaa kuin itse ohjausiskari?
Lepoanttihan näistä joskus puhelimessa valisti mut ei kaikkea enää muista.:o
Siks et ois yhtä nopee molempiin suuntiin?
Laitoin hysteerivarret niin sai raidetangon paikan eteenkin, vois jättää alkuperäisen raidetangon paikalleen takapuolelle akselia ja läpivetävä sylkky eteen? Siis jos vaan saan mahtumaan mitenkään kun noi panhard, ilmapussit ja iskaritkin pitäs johonkon väliin saada laitettua.
E: Minkäslainen systeemi ruotsalaisilla sit on? Ei oo tullu katottua.
Tuossa NoBo teamin ohjaus Volvon akselissa silloin kun olivat ekaa kertaa Suomessa....uskoisin, että on edelleen samanlainen. Eli simpukalta tuleva tanko läpimenevän sylinterin toisen päähän ja sit tehostimelta paine samalla tapaa kuin hydro assist systeemissä normi sylkylläkin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=80&pictureid=40374
Eipä siinä varmaan paljon eroja tule nopeuteen/ voimaan, kun miettii miten päin 2-toimisen sylkyn laittaa suhteessa simpukan tilavuuksiin. Ainaki ameriikan simpukoissa rattiakaselin puoli on hieman pienempi litratarpeeltaan, ku siellä on se rattiakseli, kun taas simpukan männän toisella puolella sitä ei ole. Eli jos sylinterin laittaa ison puolen yhteen simpukan pikkupuolen kanssa, niin eiks silloin ohjauksen kokonaisvoiman suuruus pitäis olla suunnilleen sama molempiin suuntiin kääntäessä??
Suurin ongelma tuommoisessa lisä sylkky ohjauksessa aina on pumpun riittävä tuotto!!!!!!! Varsinkin alhaisilla kierrosnopeuksilla. Huomaa hyvin esim. kun kiihdyttelee ja ajaa mutkaista rataa/tieuraa ja joutuu äkkiä helläämään, niin koneen kierrokset laskee ja samalla jos pitäis nopeasti kääntää, niin ohjaus "tökkää", ku pumpulta ei tule tarpeeks öljyä.
Oishan siinä läpivetävässä pieni lisäturva tuohon jos sattuu raidetanko menemään poikki?
Arska-tehtaalta
15.09.2009, 08:49
Onko toi sylinteri raidetangon "rinnalla" vai täh?
OT: NoBo tais olla sillon talvieksytyksen jälkipuinneissa -07 just tohon ohjaukseen liittyen? Joku luuli, et siinä ois hydrauliohjaus...
Systeemi on juurikin samanlainen mitä offroadtarvikekin kaupittelee volvolaisiin akseleihin.
Arska-tehtaalta
15.09.2009, 09:13
Just, eli orkkis raidetangon paikalle.
Pöh, Läjän akseliin hysteerivarret niin saa raidetangon joko eteen tai taakse tai molemmin puolin, tai toisen tilalle voi laittaa sen läpivetävän sylinterin ja säilyy vielä katulaillisena, raidetangon tai ohjausvarren katketessa on ohjaus vielä tallella.
Compbrende?
Arska-tehtaalta
15.09.2009, 14:18
Pöh, Läjän akseliin hysteerivarret niin saa raidetangon joko eteen tai taakse tai molemmin puolin, tai toisen tilalle voi laittaa sen läpivetävän sylinterin ja säilyy vielä katulaillisena, raidetangon tai ohjausvarren katketessa on ohjaus vielä tallella.
Compbrende?
Kyl tää on liian edistyksellistä ja hämmentävää miulle :D:D:D
Kun kerran lupasin kuvia kuppiteristä niin tässä olis...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1016&pictureid=40423
noi kareksen näyttämät terät on oikeasti hyvä laatuisia meillä on töissä noita samoja ja voin kehua hyviksi teriksi. noilla pääsee porakin paljon vähemmällä työllä kun terä menee leikkaamalla läpi eikä palamalla.
montako kympin akkukonetta tarvitaan yhteen reikään tollasella terällä? :D
On kyllä sen näköisiä teriä et luulis reikää syntyvän! :)
Pöh, Läjän akseliin hysteerivarret niin saa raidetangon joko eteen tai taakse tai molemmin puolin, tai toisen tilalle voi laittaa sen läpivetävän sylinterin ja säilyy vielä katulaillisena, raidetangon tai ohjausvarren katketessa on ohjaus vielä tallella.
Compbrende?
Jos molemmin puolin on raidetanko tai läpivetävä sylinteri, niin ei kyllä toimi. Pitäis olla yhtä pitkät tangot molemmin puolin ja sama mitta kuin olkatappilinjasta toiseen. Eli ackermann-kulma 0, haritus 0. Ja vaikka rakentais tuollaiset ohjausvarret, niin heti toisen raidetangon vääntyessä tulis sen verran jännitteitä että joku pettää.. Näin ainakin homman ajattelin ja piirsin :) Taitaa olla vielä kaiken lisäksi niin, että läpivetävä sylinteri + raidetanko ei onnistu mitenkään..
Arska-tehtaalta
15.09.2009, 20:34
Just, eli orkkis raidetangon paikalle.
Jos molemmin puolin on raidetanko tai läpivetävä sylinteri, niin ei kyllä toimi. Pitäis olla yhtä pitkät tangot molemmin puolin ja sama mitta kuin olkatappilinjasta toiseen. Eli ackermann-kulma 0, haritus 0. Ja vaikka rakentais tuollaiset ohjausvarret, niin heti toisen raidetangon vääntyessä tulis sen verran jännitteitä että joku pettää.. Näin ainakin homman ajattelin ja piirsin :) Taitaa olla vielä kaiken lisäksi niin, että läpivetävä sylinteri + raidetanko ei onnistu mitenkään..
Repro...
r2JRz8kzmZY
Ari, HV! :D
Perskeles, no pitää tota vielä miettiä ja tsuumailla ja empiä, siinä saakin kivasti monta iltaa menemään tekemättä mitään.:D
Ari, HV! :D
Perskeles, no pitää tota vielä miettiä ja tsuumailla ja empiä, siinä saakin kivasti monta iltaa menemään tekemättä mitään.:D
Hauskaa Vappua kaikille tasapuolisesti. Ruutupaperi, harppi ja viivotin taitais olla hyvät välineet pohdiskeluun. Itte piirtelin solidworksilla eikä siitä meinannu tulla mitään. Tosimies kaivais leegopalikat esiin, mutta ne on liian syvällä komerossa..
vittu mitään suunnittelua, tekee ja kattoo että toimiiko, jonka jälkeen turaa jotenkin nippuun ja kyselee palstalta että miten sellainen kannatas tehä, siis jos joku olis sellaista tekemässä, niinkuin teoriassa :D
Kun kerran lupasin kuvia kuppiteristä niin tässä olis...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1016&pictureid=40423
Itte oon kanssa sauhutellu noita porakoneita samalla lailla kun retro. Onks noi kuppiterät kauheen kaalliita kun olis muutamii paikkoi joihin vois tehä "kevennys" reikii.
Tänään läks moottori, päälaatikko ja jakolaatikko irti.
Kohta auton voikin jo myydä osina.:D
Tänään läks moottori, päälaatikko ja jakolaatikko irti.
Kohta auton voikin jo myydä osina.:D
no voi perkele siun kanssais... ootkos nyt mitään saanu kasattua etellisten kuvien jälkeen?
No en kyl, uusia suunnitelmia kyl on tullu mut parempi jättää toteuttamatta et sais joskus ajoon.
Jos pistäs täysleveet akselit alle niin helpottas kummasti etupään jousituksen osien sijoittelua ja kasaamista, mut pitää nyt koittaa noilla kun toi takapääkin on valmis?
Jos pistäs täysleveet akselit alle niin helpottas kummasti
sitten vois laittaa "täyskokoisen" moottorinkin;)
mulla olis tuolla sulle sopiva tekniikkakin kaupan
sitten vois laittaa "täyskokoisen" moottorinkin;)
Ja täyskokoiset renkaatkin. :D
Arska-tehtaalta
29.10.2009, 10:35
Onkos Jarkko kerenny tallilla puuhailemaan?
Hyvällä kameralla hyviä kuvia tänne, jos niistä sais virtaa tohon keittiön kasailuun :(
Eipä oo kerenny ku ollu kaikenlaisia tapahtumia, alkoholia ja krapuloita.:D
Viime (vai toissa?) viikolla kävi Haukku Racing pyörähtämässä tallilla niin siinä ootellessa plasmailin etuakselista jousen alalautaset irti uutta sijoittelua varten, pitää sorvata ne suoraks vielä.
Pitäs jigi lohko käydä hakemassa, kevyempi nostella konehuoneeseen mallailua varten.
Keulasta rälläköity kaikki kiinnikkeet vekeen, joutuu asemoimaan kaikki uusiks tilan ahtauden vuoksi.
Kumpi olisi parempi HJ60 simpukka vai IFS simpukka...?
Arska-tehtaalta
02.11.2009, 18:44
Miulla on ifs-simppu suoralla pitmanarmilla (irtonaisena lattialla).
Huono puoli siinä on, että simppu tulee aika eteen ja tarvii suojata jotenkin.
Toisaalta konehuoneeseen saa hiukan tilaa.
Niin, ongelmaksi tuon HJ60 simpukan kanssa muodostuu se että hysteerivarsilla raidetanko ottaa simpukkaan/sektorivarteen kiinni ellei sitä vie todella eteen, kun ollaan kerta MATALAA autoa tekemässä.:D
Kumpi olisi parempi HJ60 simpukka vai IFS simpukka...?
Ei kumpikaan, laita joku muu millä saa nopeamman ohjauksen.
Ei kumpikaan, laita joku muu millä saa nopeamman ohjauksen.
Vinkkejä otetaan vastaan, ei kuitenkaan Omegan simpukkaa...
Tänään taas puuhailtu jotain, korin kannakkeet sain duunattua ja liimattua runkoon niin sit lopetti hitsauskone toimimisen, just kun olis ollut intoa tehdä... :mad:
Arska-tehtaalta
14.11.2009, 17:08
Hyvin edistyy, kun hitsaillee ja samalla radiossa pölisee ?
Hyvin edistyy, kun hitsaillee ja samalla radiossa pölisee ?
Joo :D, helmapalkit ois nyt sit hitsattu molemmat ulkopuolelta, ja takasisälokaritkin rupeis olee koht valmiit.'
Työnjälki on aika karseeta, mut samapa toi kun tuolla kuitenkin ajetaan taas kylki maata vasten.
Kyljet on laanattu valmiiks jo hitsaamalla ni ei tarvi puihin nojailla. :eek::D
Ai että, rupee näyttää siltä et se saattaakin valmistua aikataulussaan eli vuonna 2015. :eek:
Ja onnistunut vielä tekemään Suzukista entistäkin ahtaamman sisätiloiltaan, just saattaa puunsuojaliina mahtua kyytiin, nyt voi olla ylpeä!
R-Lempiäinen
14.11.2009, 22:20
älä nyt huijjaa uskovaine mies. laita kuvia nii uskotaa;)
Arska-tehtaalta
15.11.2009, 14:11
Ja onnistunut vielä tekemään Suzukista entistäkin ahtaamman sisätiloiltaan, just saattaa puunsuojaliina mahtua kyytiin, nyt voi olla ylpeä!
Heh, meillä tulipelti siirty 10-15 cm sisäänpäin. Jalkatila, mikä se on :confused:
Ja onnistunut vielä tekemään Suzukista entistäkin ahtaamman sisätiloiltaan, just saattaa puunsuojaliina mahtua kyytiin, nyt voi olla ylpeä!
Tarkottaaks tää nyt sitä et pitää valita kisoihin kyytiin joko puunsuojaliina tai kartturi? =P
Tarkottaaks tää nyt sitä et pitää valita kisoihin kyytiin joko puunsuojaliina tai kartturi? =P
Ei, kyl siel kaks penkkiä on muttei juuri minkäänlaista tavaran säilytystilaa takana.:D
Tänään tein apukuskinpuolen sisälokarinkin valmiiks ja kevennyksen nimissä (poistettuna peltinä) siirtyi pyöränkaari 10 cm ylöspäin.
Bolsoi problem...
Takaiskarien yläpään kiinnitys, tulevat 15 cm runkopalkin yläpuolelle, tekisikö putkesta "jenkkityyliset" iskarin kiinnikkeet (ei muuten pysy putkipokkarikaan käsissä...) vai taittelisiko levystä...?
Arska-tehtaalta
17.11.2009, 07:20
Putki on hyvän näköne, eikä liene niin paljon haittaa sisätiloissa?
Meinasitko tehä sellasen mihin tulee molemmat kiinni, vai erilliset?
putkesta. muutama harjotus veto putkipokkarilla, niin rupee luonnistumaan... ei siihen hommaan tarvitse olla ydinfyysikko...
Eli tämmöinen oli ongelma.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=45670
Jos siihen tollaset putket laittas, ahrmi kun ei oo kunnon taivutinta ja 180 asteen lestiä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=45672
Ei muuten takahudlariin liikaa tilaa jää kun pellitykset viel tekee ja vinssille huoltoluukun. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=45673
Hyvin tuntuu renkaatkin kääntyvän kahdella raidetangolla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=45675
Tohon raidetangon ja perämurikan väliin pitäs viel panhard tanko saada sovitettua.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=45676
Hyvin saa ohjausvarrenkin nousemaan noilla hysteerivarsilla, ottaa vaan runkopalkkiin melkeen kiinni!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=45663
Aika ujon kokoset takapyörien kotelot sulla. :D Kyllä ahdasta tulee, kun pieneen autoon pitää työntää paljon isompien autojen osia.
Eli tämmöinen oli ongelma.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=45670
Tee sen iskarin kiinnike pystyasennossa olevasta n. 3-4" halkaisijaisesta putkesta, se ei vie niin paljoa tilaa.
Vaikee selittää, mutta tarkoitan siis, että iskarin yläpää on putkessa, jonka saat hitsattua kiinni runkoon ja jousen kiinnikkeeseen. Siihen putkeen vaan pultti poikittain, niin saat iskarin kiinni.
Aika ujon kokoset takapyörien kotelot sulla. :D
Joo kun vähän himottas 38,5 boggerit safaripyöriks.:o
Noi pyöränkotelot on rumat ja epäkäytännölliset mut paskanko sillä väliä, saipahan projektia eteenpäin.:p
No tommoset sit kuitenkin tein. :p
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=46425
Nyt on yhteensä 42 kevennysreikää tehty autoon, hyöty suhteutettuna käytettyyn aikaan ja rahaan on...pieni...? :D
Ylipaino ei oo ylivoimaa autoissakaan.
Arska-tehtaalta
25.11.2009, 21:16
Siittä tuli hyvä :) Asettaa tosin pikkasen haastetta pohjan pellitykselle ;)
Nyt on yhteensä 42 kevennysreikää tehty autoon.
+ 64 kpl
¤Offi-Osku¤
03.12.2009, 22:25
Taitaa olla uus nimi Reikäjuusto Suzuki ;) :o
Ylipaino ei oo ylivoimaa autoissakaan.
Entä louhintahommissa??:D
Kokolailla asiallisen näköistä touhua.
Kevennä vaan mistä hiukankin saat. Jos otat yhdestä kohtaa yli 50kg pois
niin veikkaan että autos ei toimi enää niin kun haluat.
Rekisteröimätön
04.12.2009, 09:07
Eli tämmöinen oli ongelma.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=45670
Eikö tuo iskarin kiinnitys kannattaisi olla jakarin suuntaisesti? Ei vääntäisi joustoissa iskaria solmuun.
Entäs ku ton upottaa kunnolla suohon ni sen jälkeen on koko loppu päivän/ reissun/ kisan tuplaten painoo ku joka reiästä roikkuu sellanen kunnon tilsa turvetta ja sum muuta pursua.
Varmasti etenevä laite on tulossa ja "rallireiät" on aina tyylikkään näkösiä.
Joskus laskeskelin noita ainevahvuuksia ja pinta-aloja, ni enempi painoo sais kyllä pydotettua jos uskaltaa ohentaa ainevahvuutta sit taas tarttis satsata materiaaleihin (esim. HX tms.) sitten onkin työstäminen jo aika hankalaa.
Arska-tehtaalta
18.01.2010, 16:52
No mites on hommat edistyny? Ei se puskutin käyny, palautan sen jossain vaiheessa tai haje pois jos ajelet ohi?
Ei sudi mut lauta luistaa, toimii oivallisena lumilaudan voitelutelineenä. :D
Kuvassa isäukko perinteisesti "annas ku mie.."
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=50038
Tarttes kai tehä jotai?
Hiilidioksidi pullon kun jostain löytäisi...?
Pakkaset kovenee loppuviikkoa kohden niin ei taas rinteeseenkään pääse, sit voi kyhjöttää kotona tai mennä jopa tallille?
joks pörisee pääsiäisenä safareilla??? :D
Mie kyl pörisen, mut Maken kyydissä. :D
no hyvä että jossakii pörisee. no onha se jo oulaisii valmis? :D
Onks sulla noista etuvanteista speksejä? Koko ja et tietoa, ni sais vähä tietoa, millaset vanteet tollasien varsien kans vois saada sopimaan.
Noh, nuo paikallaan olevathan on ihan 10x15 ET-44 mut kyllä sinne vähän sisäänpäin levittävämmät menisi.
Nyt ois etupää lyhennetty ja kevennetty, hitto kun meinaa oikeen valmistua käsiin tää auto.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=56405
oikein! turhat ylitykset pois!
Mielestäni etuylitys jäi nyt passeliksi. :)
PeteTurku
06.04.2010, 19:08
Ettei ny olis liikaa jo otettu poijes, ku koneki o pudonnu maahan.:rolleyes:
Rekisteröimätön
07.04.2010, 14:00
Ettei ny olis liikaa jo otettu poijes, ku koneki o pudonnu maahan.:rolleyes:
Ai pitäskö kuvassa olla jossain kohdassa konekki ;D ?
Heh pistit etuylityksen poistossa paremmaksi. Salaisuutena lienee että minimoidaan paino poistamalla kone ja autosta tulee kiviset ja soraset ekomalli:D
Offipiru
07.04.2010, 15:07
Heh pistit etuylityksen poistossa paremmaksi. Salaisuutena lienee että minimoidaan paino poistamalla kone ja autosta tulee kiviset ja soraset ekomalli:D
Ainaki kisoissa tietää kuka on alueella ku rupee "JAPADAPADUU!" kaikumaa :D
Voi perse että on ahdasta, tuohon akseli päälle pitäs viel ilmajousi ja iskari saada mahdutettua, nyt tarvis olla ahtaaja!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=56528
Takapään pellityksetkin ois valmiit, rumahan se on mut ei sil oo tarkotus toosaa saadakaan?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=56403
Artzi_ip
08.04.2010, 19:54
Voi perse että on ahdasta, tuohon akseli päälle pitäs viel ilmajousi ja iskari saada mahdutettua, nyt tarvis olla ahtaaja!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=56528
siirrä vaan suosiolla tuo pankhartti pois tosta, ei ne muuten tohon sovi millään.. :D
arska4x4
08.04.2010, 20:02
Kyllähän tolla perällä römpsää aina heruu... Nii ja siirrä panhardin kiinnikettä eteenpäin ni mahtuu vaikka mitä tuohon axulan päälle.
lepoantti
08.04.2010, 20:06
ei varmaan pysty panhardia siirtelemään enenpää kun pitää raidetanko kans mahtua. retkukeulaa kun jäykistin niin tutun näköinen tilanne...
Tänään pidettiin palikkatehtäväsulkeiset ja ne osat saatiin sinne järkevästi mahtumaan ainakin teoriassa.
Simpukkakin löyti paikkansa, muuten menikin melkolailla pään raapimiseksi koko päivä.
Nyt pitäs niitä uusia ilmajousia sit tilailla Englannista!
ei varmaan pysty panhardia siirtelemään enenpää kun pitää raidetanko kans mahtua. retkukeulaa kun jäykistin niin tutun näköinen tilanne...
Eteenpäin, alaspäin ja vinoon oli ratkaisu.
Just lähti Paddockille tilaus neljästä uudesta ilmajousesta, ne mitä kotona on niin niistä puolet on eri pituisia ja paksuisia, hankaloittaa rakentamista. :mad:
Pakkoko niiden palkeiden on olla tossa akselin ja rungon välissä? Laita linkut tuohon rungon kupeeseen, ja siirrä palkeet vaikka auton sisään ;)
Ei ne akselin ja rungon väliin tulekaan enää, sehän siitä ahdasta tekeekin.:D
Ennen oli, sen takia madallusprojekti onkin ollut vähän hankala.
No jos nyt vielä kolmannet etupanhardin yläkiinnikkeet tekis, jos vaik rupeis sattumaan kohdalleen... :D:mad:
ja neljänsien korvakkeiden jälkeen päädyt laittamaan ne ekat;)
se on hyvä hahmotella ne kunnolla:D
ja neljänsien korvakkeiden jälkeen päädyt laittamaan ne ekat;)
se on hyvä hahmotella ne kunnolla:D
Mitä sä täällä huutelet toisten topicceihin, sulla on ihan omakin, johon kaivataan paljon juttua ja kuveja. :D
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=66332
ja neljänsien korvakkeiden jälkeen päädyt laittamaan ne ekat;)
se on hyvä hahmotella ne kunnolla:D
...en laita...
Nyt on joustovaraa 13 cm, sehän riittää?
Joutuu ehkä yhdet viel duunaamaan?
Mitä sä täällä huutelet toisten topicceihin, sulla on ihan omakin, johon kaivataan paljon juttua ja kuveja. :D
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=66332
kärsivällisyyttä:D siellä olis ny pari kuvea:p
...en laita...
Nyt on joustovaraa 13 cm, sehän riittää?
Joutuu ehkä yhdet viel duunaamaan?
onks toi 13cm kokonais jousto:p juu riittää!
On! :D Mitattuna runkopalkin kohdalta, rungosta akseliin.
Kyllähän se kertaantuu kun pyörän kohdalle pääsee, oisko siellä jo 18 cm? :D
On! :D Mitattuna runkopalkin kohdalta, rungosta akseliin.
Kyllähän se kertaantuu kun pyörän kohdalle pääsee, oisko siellä jo 18 cm? :D
Kannattaa laittaa sit jo joustonrajoittimet, toihan ois jo muuten liikaa. :D
Otetaan pultti, seevataan sen kanta ja hitsataan akseliin kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=58360
Duunataan sopiva palikka missä on sopiva reikä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=58361
Hitsataan sekin siihen samaan kohtaan. :eek:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=58362
Tehdään vielä sivuposket ja pieni kolmiotuki ja nekin hitsataan kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=58363
Tungetaan panhardin pusla pultista läpi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=58364
Ja hupsista saatana! Meillä onkin panhard kiinnike kartiopuslille!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=58365'
Tehdään simpukalle reiät ja holkitetaan ne ettei pultit kiristyessään vedä runkopalkkia kasaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=58366
Pultataan simpukka kiinni, raidetankokin mahtuu takanta juuri ohi kulkemaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=58367
Onhan siinä melkoinen putkiviidakko, panhardin rungonpään kiinnike löysi itsensä paljon alemmaksi kuin kuvassa (kolmansien kiinnikkeiden jälkeen)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=58368
Sovitellaan moottoria konehuoneeseen, vähän alemmaksi kuin ennen.
Mutta kappas, öljypohja ottaa murikkaan kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=58358
No kevennetään sitäkin sitten, raidetankoon ottaa vielä kiinni, vielä pitää vähän keventää. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=58359
Korikin tuli otettua rungolta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=58369
Arska-tehtaalta
03.05.2010, 21:40
Ei onneks menny koko ilta hukkaan, sait hitsattua koneen keskittimen paikalleen :D
Hyvä siittä tulee ja liikkuu melko varmasti ennen meidän "Laku-Pekkaa"
Artzi_ip
03.05.2010, 21:52
No kevennetään sitäkin sitten, raidetankoon ottaa vielä kiinni, vielä pitää vähän keventää. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=58359[/QUOTE]
sullahan menee toi keventäminen jo niin pitkälle että kohta lähtee jo limputki kampurasta.. :D
asiallisen näköstä puuhastelua.. :)
Runkoaisan jatkot hitsattu kiinni, katsastusmiehen toivomuksesta ja Riepulan Paulin mielenrauhan säilyttämiseksi liitoskohtiin on myös hitsattu salmiakkipalat. ;)
Koneenkorvallisia myös duunailtu ja jalat melkein murskattu kun moottori jäi kattoon roikkumaan ja runko tipahti alas.
Riepulan Paulin mielenrauhan säilyttämiseksi liitoskohtiin on myös hitsattu salmiakkipalat. ;)
Tämä lienee se tärkeämpi. :D
Personal trainerin piiskaamana on tätäkin projektia saatettu eteenpäin muutaman hitsisauman verran.
young n dum
22.08.2010, 21:52
:D siul valmistuu yhtä nopeesti rojekti ku miullaki... kummal on ekana ajossa?
IironSika
22.08.2010, 22:02
OHO!!!!!
Onko tää Raineri joku Ruotsin tuliainen? :D:D
Personal trainerin piiskaamana on tätäkin projektia saatettu eteenpäin muutaman hitsisauman verran.
Sun olis pitäny lähtee eilen hakeen Ravijoelta motivaatiota :D Toimi ainakin mulla. Ei sillä että mitää olisin tänää tehny, lähinnä päätin et tehdään kaaret ja linkitetty alusta, muuten saa olla sitä mitä on, ylimääräiset hipostelut jätetään kunnes kiulu liikkuu :D
Paljon Suikan säkäkorkeus tulee olemaan?
Arska-tehtaalta
22.08.2010, 22:26
Personal trainerin piiskaamana on tätäkin projektia saatettu eteenpäin muutaman hitsisauman verran.
Kuvia molemmista, paitsi jos eka on mies :D
Tollukka
23.08.2010, 18:51
Eikös tuommoset spanking jutut kuulus jollekkin toiselle voorumille? Mutta Rainerista voisi kuvan laittaa, piiskaamassa...jos susuki näkyy vielä samassa kuvassa!
Kyllä se mies on, ja KYLLÄ, paluukuormana Ruotsista tuotu!! :D
Säkäkorkeutta en muista, autonkaan.
Tänään tuli piiskattua yhdestä rälläkästä hiilet loppuun ja toisesta toimintasavut pihalle, VIVA LA HALPISTYÖKALUT!
Pientä edistystä silti tapahtui, ilman personal traineria ois yksi paikka tullut tehtyä vähemmän, eli kyllä siitä selvää hyötyä on! :eek:
Kyllä se mies on, ja KYLLÄ, paluukuormana Ruotsista tuotu!! :D
Säkäkorkeutta en muista, autonkaan.
Tänään tuli piiskattua yhdestä rälläkästä hiilet loppuun ja toisesta toimintasavut pihalle, VIVA LA HALPISTYÖKALUT!
Pientä edistystä silti tapahtui, ilman personal traineria ois yksi paikka tullut tehtyä vähemmän, eli kyllä siitä selvää hyötyä on! :eek:
Taitaa olla tää personal raineri hankkinut koulutuksen yhen mustan suikan kimpussa...:rolleyes:;)vai meneekö pahasti metsään...
Kävin ostamassa Makitan, tarkempi tutkiminen kotona osoitti että olis ehkä kannattanut kuitenkin ostaa sininen Bosch? Teräsuojaa tuosta ainakin pitää modata jos sillä meinaa lähellekään sisäkulmaa päästä.
Jätkä on ammattitason kuvaaja, hakkeri ja kaikkee sellasta, mut silti rojektikuvat ei siirry kamerasta tänne nettiin ?)
Jätkä on ammattitason kuvaaja, hakkeri ja kaikkee sellasta, mut silti rojektikuvat ei siirry kamerasta tänne nettiin ?)
X2
Pitää sit ottaa kuvia kun se on edistyny sen verran että on jotain kuvattavaa, niiku esim. maali niskassa ja kilvissä. :D
Jätkä on ammattitason kuvaaja, hakkeri ja kaikkee sellasta, mut silti rojektikuvat ei siirry kamerasta tänne nettiin ?)
Se missä on ammattilainen on yleensä vaikeinta sit tehä omissa projekteissa! :-D
Se missä on ammattilainen on yleensä vaikeinta sit tehä omissa projekteissa! :-D
Suutarin lapsilla ei oo kenkiä! :p
Viel jos kardaanitunnelin(KIN) tekis uusiks sekä takapyöränkaariin levikkeille kiinnitysraudat ja rapsuttelis massat pohjasta niin vois suunnitella korin hiekkapuhallusta.
nohnoh retro rupee kuulostaa jo urakalta :P
No jotain ois puuhailtu taas.
Silmiä hivelevät etummaisetkin korin kannakkeet saivat väistyä vedenpitävien tieltä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=66342
Lattia ajettu hitoille ja tilalle hitsattu ihan peltiä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=66343
Uusi vs. vanha
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=66344
Pohjapuolelta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=66345
Personal trainer duunaa.
Kardaanitunnelin posket skutsiin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=66346
Teimme pahvista siihen uudet posket.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=66348
Hetken miettyämme pahvin rakeenteellista vahvuutta teimmekin samanlaisen pellistä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=66349
Kiinni tinattuna, saumat vielä hiomatta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=66350
Ja hiottuna.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=66351
Kato kato...onhan tost personal treinerist hyötyy, ku tääki rojekti näkyy taas edistyvän. Mäki haluun motivaatioo:D:D:D
Lohkon dekkikorkeus maasta 205R16 renkailla 88 cm, etuakseliputken päältä 48cm (ihan sama mitkä renkaat)
Ihanan ahdasta etupäässä, kohta saa väistyä joko hysteerivarret tai ilmajouset.
Coil overit olisikin toki paremmat.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=67593
Personail rainer ottaa kylmät tyypit, ratti vaihdettiin painonsäästön takia kevyempään, moottorikin siellä sivussa odottelee asennustaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=67599
Patrollista piti laskea 33" kumit tyhjäksi että mahtui talliin, tällä ei varmaan ole sitä ongelmaa (eikä oven yläkarmi edes näy kuvassa)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=67596
Kattoa pitäisi vähän lyhentää ja muutenkin sovitella paikoilleen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=67595
Öljypohjankin hitsasin valmiiksi, poistoproppu pitäisi vielä joskus muistaa tehdä? :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=67597
Sillee se sinne sit istuu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=67598
Etupäätä muuten vaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=67594
Niin ja KIITOKSET nimimerkki Angelolle joka tilasi uudet ilmajouset ulkomailta kun en itse siinä lukuisista yrityskerroista huolimatta onnistunut!! :D
Näyttäis siltä että kerkeet sittenkin Himalajaan ajamaan omalla autolla ;)
Kyllä vain, pitää huomenna käydä ruokatunnilla tekemässä vielä pari juttua ja vois sit pakata trailerille.
Vituiks meni ku jeesuksen pääsiäinen, vielä joutuu vähän sepittämään että saa ilmajouset mahtumaan. :mad:
Boggereita kevennetty usealla kilolla yhteensä. (kostoks!) :cool:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=68819
Kuvioleikkurilla ensin leikattiin puolesta välistä poikki ja kuumennetulla taltalla työnnettiin sivusta palanen pois.
Mediamaisteri make-lj:llä on video kunhan hän ensin sen leikkaa ja duunaa. ;)
seuraavaksi isoista nappuloista keskeltä päin 1/3 osa pois
Kävi kyllä mielessä mut jää ens kertaan, ei tänään tartte paljoo lapaan ruopia, sen verran voimille käyvää puuhaa. :D:D
Noni, video editoitu! :D http://www.youtube.com/watch?v=GYAW3VHzXjs
Arska-tehtaalta
18.10.2010, 16:21
Uskomatonta paskaa, nimittäin toi musiikki :D
By the way, onk teillä oma rengasleikkuri vaiko...?
PeteTurku
18.10.2010, 19:04
Melko helposti kuuma taltta uppos gummiin.
Montas kertaa tuo kuuma taltta uppos maken sormeen??
Et sit hanskoja löytäny mistään..;)
tapsa4x4
18.10.2010, 20:58
voi perkele että käy helposti:D ottakaa puukkosahalla ja rälläkällä niinkun meikäläinen:D JA Biisi on oikeen hyvä.
10" alustankorotussetillä, perhanan vinoon menee noi jouset kun panhard vetää akselia sivuun.
nSyJALtKgZg
Arska-tehtaalta
19.10.2010, 19:59
Ei näy mitn
Se onkin bannattu siulta! :D
No ei vaines, hetkisen kai latautuu vielä.
Nelilinkit pitäs varmaan laittaa ettei menis niin vinoon, sehän se nopeuttas tän projektin ajokuntoon saattamista taas vuosilla. :rolleyes:
Hyvä se on, nyt nopeeta motti paikalleen. Jäähdytin, valot, parlokit kiinni ja ajoon. ;)
Nelilinkki etupäässä ja simpukkaohjaus voi aiheuttaa mielenkiintoisia
liikkeitä tiellä ajettaessa johonkin isompaan heittoon, luulisin.
Eikös tuon pannhardin aiheuttaman sivuttaisliikkeen sais helepoiten aisoihin Watt-linkillä (http://en.wikipedia.org/wiki/Watt's_linkage) tahi Mumford-linkillä (http://locostusa.com/yahoo/suspension/mumford.gif)?
Arska-tehtaalta
20.10.2010, 09:06
Säädä panhardilla siten, että keskellä on palkeet suorassa, epäilen ettet kuitenkaan aja pussit tyhjinä (kuin viikonloppujen jälkeen) maastossa.
Kokeileppa tuupata yks nurkka kerrallaan ylös, niin sithän sen worst case scenarion pääsee näkemään. Pahinhan on, että ristiriipunnassa sisäänjoustava puoli nipistää palkeen puhki.
Olikos tossa ulosjoustoo rajotettu vai hoitiko palkeet sitä hommaa?
Säädä panhardilla siten, että keskellä on palkeet suorassa, epäilen ettet kuitenkaan aja pussit tyhjinä (kuin viikonloppujen jälkeen) maastossa.
Kokeileppa tuupata yks nurkka kerrallaan ylös, niin sithän sen worst case scenarion pääsee näkemään. Pahinhan on, että ristiriipunnassa sisäänjoustava puoli nipistää palkeen puhki.
Olikos tossa ulosjoustoo rajotettu vai hoitiko palkeet sitä hommaa?
Panhardi on säädetty silleen että akseli on keskellä ajoasennossa.
Vielä ei uskalla nurkka kerrallaan pumpata, pitää tehdä vähän tukia.
Ei oo ulosjoustoo rajoitettu mitenkään, mutta ei sen kyllä noin paljoa tarvitse joustaa ulos, iskarit varmasti rajoittaa omansa kunhan ne saa paikalleen.
Jos talveksi/mutalammikoihin haluaa katon päälle niin sille joutuu jotain tekemään koska kori on kutistunut pesussa. 37" Iroccia myös soviteltu alle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=69712
Mahtuu olemaan takana sekä edessä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=69713
Takaikkunoiden kohdalla oli ruostetta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=69715
Ruosteet ulosmitattiin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=69716
POTSLOJO, perskeles puolet katosta putosi lattialle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=69717
Taas uutta viivaa vedetty (peltiin)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=69718
Ja sinnehän se ois paikalleen heitetty ja hepattu vähän kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=69720
Kohtahan se näyttää jo ihan autolta taas.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=69721
Nelilinkki etupäässä ja simpukkaohjaus voi aiheuttaa mielenkiintoisia
liikkeitä tiellä ajettaessa johonkin isompaan heittoon, luulisin.
Eikös XJ ja TJ Jeepissäkin ole jo ihan alunperin? :confused:
Ei oo tosin koskaa tullut moisilla ajettua.
Eikös tuon pannhardin aiheuttaman sivuttaisliikkeen sais helepoiten aisoihin Watt-linkillä (http://en.wikipedia.org/wiki/Watt's_linkage) tahi Mumford-linkillä (http://locostusa.com/yahoo/suspension/mumford.gif)?
WATT-linkistä en oikein tiedä miten se offroadissa toimisi, pitäisi saada nivelpiste aika ylös ettei alempi varsi ole joka kannon nokassa kiinni.
Toi mumford oli ihan uus tuttavuus.
Orjaki on pääsy kuvaan :-D
Korit kutistuu pesussa mutta renkaat näyttää turpoovan:rolleyes:
Eikös XJ ja TJ Jeepissäkin ole jo ihan alunperin? :confused:
Ei oo tosin koskaa tullut moisilla ajettua.
Juu, ja Dodgessakin on. Käytetään myös nimitystä 5-linkki, koska niissäkin on panhard. Ja varret ovat auton pituusakselin suuntaiset (parallel 4-link). 88 varmaankin tarkoitti nelilinkkiä jossa on joko molemmat tai toinen pari varsia kolmiossa (tai kolmioitu jos sanan triangulated kääntää suoraan :D)
Mikä on Irokin leveys, millä vanteella, ja mikä on todellinen halkaisija?
PeteTurku
30.10.2010, 16:57
Eikös toi ny mee jo hiukan liioitelluks touhuks, ku aletaan jo muutenkin kääpiömäistä koria viel lyhentään. ;););):p.
WATT-linkistä en oikein tiedä miten se offroadissa toimisi, pitäisi saada nivelpiste aika ylös ettei alempi varsi ole joka kannon nokassa kiinni.
Toi mumford oli ihan uus tuttavuus.
Ainahi Bowler Wildcatissa on Watti takana
http://www.bowler-offroad.com/HANDLING.htm
http://www.bowler-offroad.com/RAIDRAMLIFT%20ANIM2.html
edessä ovat kylläkin tyytyny perinteisiin jakareihin+pannhardiin. Etuakselilla Watti/Mumfordi taitas vaatia sitten hydro-ohjauksen ettei rupee renkaat kääntyilemään omia aikojaan joustoissa.
Onx Repro noi pokkerit jäämässä jouten? Miten pienet ne on?
Juu, ja Dodgessakin on. Käytetään myös nimitystä 5-linkki, koska niissäkin on panhard. Ja varret ovat auton pituusakselin suuntaiset (parallel 4-link). 88 varmaankin tarkoitti nelilinkkiä jossa on joko molemmat tai toinen pari varsia kolmiossa (tai kolmioitu jos sanan triangulated kääntää suoraan :D)
Juu, ei tullukkaan mieleen toi panhardillinen nelilinkki.
Ja eiks Voldissis ole toi watt jutska
Eikös toi ny mee jo hiukan liioitelluks touhuks, ku aletaan jo muutenkin kääpiömäistä koria viel lyhentään. ;););):p.
Niin se Paulikin joskus puhelimessa nauroi! :D
Onx Repro noi pokkerit jäämässä jouten? Miten pienet ne on?
"Eij ola! Ota ananas, sama maku!"
Tästä projektista tulee joko jotain suurta, tai sitten tää menee reilusti vituiksi. :D
Mutta radikaali asenne, pisteet siitä.
Nelilinkki etupäässä ja simpukkaohjaus voi aiheuttaa mielenkiintoisia
liikkeitä tiellä ajettaessa johonkin isompaan heittoon, luulisin.
Mitenkäs nelilinkin ja simpukkaohjauksen töyssykäyttäytyminen eroaa lehtijousista ja simpukkaohjauksesta, joka suurimmassa osassa näitä vekottimia taitaa vakiona olla? Kummassakin versiossa akseli pysyy joustoissa keskellä, joten tuskin se siitä sen hurjemmaksi muuttuu.
jep ja olen nähnyt tuolla kisoissa sun muualla pyöriessäni väärin päin laitettuja panhardeja jossa tilanteen pitäisi olla vielä hurjempi ja onhan ne tainneet tiellä pysyä nekin, että tuskin tuo nyt niin huono on ajaa vaikka vähän renkaat joustossa kääntyisikin ja tuntuu tuo LJ:n vakio ohjauskin vetelevän minne sattuu, kun tuollainen sisään jousto tilanne tulee. liekkö johtuu siitä että panhard tanko ei ole saman mittainen kuin ohjauksen tanko?
Onkos tämä edistynyt viime aikoina?
On on, hitaasti tosin.
Katon liitos hitsattu ja sisäpellit kevennetty skutsiin. :D
Viel pitäs kiinnikkeet tehdä loppuun.
Mitenkäs nelilinkin ja simpukkaohjauksen töyssykäyttäytyminen eroaa lehtijousista ja simpukkaohjauksesta, joka suurimmassa osassa näitä vekottimia taitaa vakiona olla? Kummassakin versiossa akseli pysyy joustoissa keskellä, joten tuskin se siitä sen hurjemmaksi muuttuu.
No niimpä onkin. Tämän takia on myynissä drop pitman armeja jotta saatais raidetanko vaakaan.
Voi olla että raidetanko ja panhardi jotka ei ole sopivasti yhdensuuntaiset käyttäytyy villimmin,
varsinkin jos kumpikaan ei ole vaakasuorassa tai edes lähellä. Perustuu kokemukseen.
Lehtijousivehkeistä ja nelilinkki etupäällä varustetuista pelkkää pähkäilyä asian tiimoilta.
Nii ja kuvia Repro
On on, hitaasti tosin.
Katon liitos hitsattu ja sisäpellit kevennetty skutsiin. :D
Viel pitäs kiinnikkeet tehdä loppuun.
Kai jotain tukea kuitenkin kattopellille värkkäsit? Katto pitää meinaan ajaessa veikeetä pauketta jo pelkästään poistamalla sen onnettoman vakiotukiraudan!:D
Noh, ei tästä niin hiljaista tarvi tehdä kun suorahampainen vaihdelaatikko on kiilunut silmissä alusta alkaen. :D
Sellaisen löytyminen tuon moottorin perään onkin jo vähän vaikeampi homma.
Pitää se alkuperäinen kattotuki hepata paikalleen kunhan saa katon ensin jotenkin istumaan paikalleen kiinnikkeineen.
Pitää se alkuperäinen kattotuki hepata paikalleen kunhan saa katon ensin jotenkin istumaan paikalleen kiinnikkeineen.
Elä heppaa. Parempi tulee kun käännät sellaista hattu listaa ja liimaat sen kiinni. Eihän se tehtaaltakaan ole kuin liimalla kiinni.
No nyt on hyvä syy olla tekemättä mitään kun hävis sähköt koko kaupunginosasta, jäi vaan migin kahva kattoon roikkumaan. :D
No nyt on hyvä syy olla tekemättä mitään kun hävis sähköt koko kaupunginosasta, jäi vaan migin kahva kattoon roikkumaan. :D
Pimees on hyvä tehä vaik karttureita SukiSukin takapenkillä, eiku penkille ;) Laitas hakkeri kuvia näkyville, ni saa laiskemmatkin motivaatiota omiin rojekteihin.
Laitas hakkeri kuvia näkyville, ni saa laiskemmatkin motivaatiota omiin rojekteihin.
Katon sisäpellit pois, sais taas monta grammaa painoa pois.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=70952
Sinne se kahva jäi roikkumaan ja odottamaan seuraavaan päivään että sähköt palaa.:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=70953
B-pilarin kohdalle korinkannakkeille vahvikkeet sen jälkeen kun katsoi Maken ja auton pyörimistä rinteestä alas.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=70954
Kori firman pajalle (tilavampi) ja kaarien vääntelyyn.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=70955
Semmoset siihen nyt tuli, saumatonta putkea.
48,5mm pääkaari ja loput 38,2mm (tai jotain sellaista) On muuten uskomattoman vaikeaa löytää putken taivuttimen lestiä tolle 38,2mm putkelle! Etuputkien vääntely sen takia jatkuu ens viikonloppuna (toivottavasti!)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=70957
Kattokin istuu paikalleen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=70956
PeteTurku
20.11.2010, 21:07
Alkaa tuo kori oolemaan jo mellko puhdas maalistakin. Pelkkä lakka vaan päälle, ni ei tarttee ees maalata.
Näppärää kun kuljetuskalustoksi riittää lyhyt paku. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=71011
Racingrabbit
21.11.2010, 20:56
Minulla oli aikoinaan tallin ovien leveys vain 150cm,ja kyllä Suzuki siitä hyvin sisään mahtui :)
Ja akseliväli on muistaakseni aika lähelle sama kuin Fiat 600:ssa
Mitään tapahtunut? Kuvia?
Just käännettiin kaarien etuputket kun sain taivuttimen lainaan. Näppärä peli! Sen kun näppäilee halutun asteluvun sekä palautusasteet ja polkaisee polkimesta, ei tarvi paljon hikoilla kun kone vääntää itse putken.
Huomenna jatkuu ja kuvia tulee perästä.
Huomenna jatkuu ja kuvia tulee perästä.
Eikö muualta :confused: ;)
Eikö muualta :confused: ;)
Ei, pelkästään takaapäin kuvattua matskua. :D
Huomenna jatkuu ja kuvia tulee perästä.
Eikö muualta :confused: ;)
Siin on, tosin tää ei oo kyl päässy leviimään yhtä pahasti kuin tää autoprojekti.
http://farm5.static.flickr.com/4049/4690633142_5d0e1545be_z.jpg
No tulihan niitä kuvia. Nähdäänkö tämä runko myöhemmin yhtä riisuttuna kuin Suzuki?:D
Nähdäänkö tämä runko myöhemmin yhtä riisuttuna kuin Suzuki?:D
Onk sust tullu joku negrofiili???:D:D:D
Tarkastettais mielummin tuo pinta ku runko...
Onk sust tullu joku negrofiili???:D:D:D
Tarkastettais mielummin tuo pinta ku runko...
En mä sanonut että se pitää purkaa, riisua vaan.;)
Nyt Repro niitä kuvia! Tää menee ihan tyttöilyksi..
En mä sanonut että se pitää purkaa, riisua vaan.;)
Nyt Repro niitä kuvia! Tää menee ihan tyttöilyksi..
Kruuse eli appari tuli käymään ja näki auton ekaa kertaa kahteen vuoteen , kovasti täs on pajotettu tää viikko, kummasti vaan tapahtuu enemmän kuin yksinään pajotellessa, Makekin kävi vahtimassa välillä.
Mitä uudempi kännykkä -> sitä paskempia kuvia. (kun tungetaan pienelle kennolle älytön määrä pikseleitä)
Keulapeltien sovittelua.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=72659
Kruuse eli appari tuli käymään ja näki auton ekaa kertaa kahteen vuoteen , kovasti täs on pajotettu tää viikko, kummasti vaan tapahtuu enemmän kuin yksinään pajotellessa, Makekin kävi vahtimassa välillä.
Mitä uudempi kännykkä -> sitä paskempia kuvia. (kun tungetaan pienelle kennolle älytön määrä pikseleitä)
Keulapeltien sovittelua.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=72659
Eiks tota keulaa vois vielä vähän lyhentää?
Onhan sitä 8cm jo lyhennetty, mieli tekis enemmän mut konepelti rupee olee sit hankala lyhentää.
Tuohon valmistuu hyvin ekaan suunnistus cupin kisaan...:rolleyes::rolleyes:
Tuohon valmistuu hyvin ekaan suunnistus cupin kisaan...:rolleyes::rolleyes:
Mie kans sanoin et nyt ku alat tekee 10h päivää pajalla ni kerkee helposti!
Pitäisiköhän voittaa lotossa sitä ennen ettei tarvitse töissä käydä, ja muutenkin.
Myy Makelle se pariksi kuukaudeksi, niin kyllä se on sit valmis..:D:D se nimittäin kaipaili syksyl jotain projektia talveksi;);)
pastirolli
30.12.2010, 15:52
Onhan sitä 8cm jo lyhennetty, mieli tekis enemmän mut konepelti rupee olee sit hankala lyhentää.
Siitähän tulee oikein töpö-suikki. Mahtuuko kaikki roippeet vielä pellin alle vai siirtyykö syyläri taakse?
Syyläri tulee taakse kun ei sitä jaksa ruveta joka ojanylityksen jälkeen pesemään.
Fendereiden lyhennystä ja pyöränaukon suurennusta ja vilkun reiän täyttämistä, ylempi oli avarrettu jo alunperinkin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=73390
Teippi on kevyt kiinnitysmateriaali :p
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=73383
Tommonen häkki siinä nyt on.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=73384
Keula ilman mitään.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=73387
Keulaputket
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=73388
Ja oheistilpehööri matching numbers peltiosat kiinni pultattuna.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=73389
Jännä nähä joutuuko tekemään konepeltiin skuupin vai saisko konetta vielä pari senttiä alemmas, leveämmällä akselilla sais helposti alemmas kun perämurikka ei jäisi niin pahasti alle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=73386
Mittasuhteet hämärtyy rautakaupoilla. :o
Onkohan riittävästi materiaalia etuvinssipetiä varten??
4mm Hardox 400:sta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=73385
Jännä nähä joutuuko tekemään konepeltiin skuupin vai saisko konetta vielä pari senttiä alemmas, leveämmällä akselilla sais helposti alemmas kun perämurikka ei jäisi niin pahasti alle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=73386
Hö, otat lohkonpinnasta pari senttiä pois ja laitat lyhyemmät kanget, samalla kevenee muutaman gramman ;) Mitkäs noi renkaat olikaan?
Hö, otat lohkonpinnasta pari senttiä pois ja laitat lyhyemmät kanget, samalla kevenee muutaman gramman ;) Mitkäs noi renkaat olikaan?
Totta! Eipä tullut itelle aikaisemmin mieleen! :rolleyes:
16/35x15
Tässä on kyllä sellanen projekti mitä moni Suzuki rakentelija tulee vielä kopioimaan.
PeteTurku
10.01.2011, 23:20
Kyllähän susukeis kuuluu olla skuuppi konepellis.
IironSika
10.01.2011, 23:31
Tässä on kyllä sellanen projekti mitä moni Suzuki rakentelija tulee vielä kopioimaan.
En usko. Valtaosa tekee nopeammin. ;)
Arska-tehtaalta
11.01.2011, 10:16
Mutta todistettavasti löytyy myös hitaampia rakentajia :o
Todisteet tulossa myöhemmin :confused:
Muista vahvikkeet hitsailla kaarikehikon diagonaali ristikkoon ennen maalausta, sen kun taitaa ainaki akk säännöt vaativan;)
Muista vahvikkeet hitsailla kaarikehikon diagonaali ristikkoon ennen maalausta, sen kun taitaa ainaki akk säännöt vaativan;)
Helpompi tehdä tieliikennesääntöjen mukainen kuin trial sääntöjen mukainen. :D
Nythän toi menis promodiin ku ei oo enää lehtijousialustaa ja ens vuonna protoihin ku koria on modattu?
Mut voishan ne vahvikkeet laittaa muuten vaan...
Arska-tehtaalta
11.01.2011, 14:19
Onkohan kukaan tehny niitä kulmavahvikkeita isompia eriä, mie tartteisin kans joitai kipaleita kun kaikkee ei viittis/kerkee tehä ite?
Helpompi tehdä tieliikennesääntöjen mukainen kuin trial sääntöjen mukainen. :D
Nythän toi menis promodiin ku ei oo enää lehtijousialustaa ja ens vuonna protoihin ku koria on modattu?
Mut voishan ne vahvikkeet laittaa muuten vaan...
Haastan sut Ratsunilla harrasteluokkaan:p:p:p
Haastan sut Ratsunilla harrasteluokkaan:p:p:p
Käy!:D
Kunhan nyt ensin valmistuu joskus...
Onkohan kukaan tehny niitä kulmavahvikkeita isompia eriä, mie tartteisin kans joitai kipaleita kun kaikkee ei viittis/kerkee tehä ite?
Eiks ne kulmien määreet oo vähän auto/tapauskohtaisia?
E: Väliajan vitsinä kerrottakoon että oli nuo keulaputket jo taivutettuna viime kesänä, materiaalina 33,7mm 3,2mm seinämällä mutta pari viikkoa sitten niitä käsissä hypistelin ja tuntui niin kovin painavilta, ei muuta kuin rautakauppiaan luo ja luettolosta löytyi samaa tavaraa 2,5mm seinämällä, sain kaks kiloa kevyemmäks vaihtamalla seinämäpaksuuden 0,7mm ohuemmaks. :D :D
ETTÄ REPIKÄÄ SIITÄ HUUMORIA! :D :D
E: Väliajan vitsinä kerrottakoon että oli nuo keulaputket jo taivutettuna viime kesänä, materiaalina 33,7mm 3,2mm seinämällä mutta pari viikkoa sitten niitä käsissä hypistelin ja tuntui niin kovin painavilta, ei muuta kuin rautakauppiaan luo ja luettolosta löytyi samaa tavaraa 2,5mm seinämällä, sain kaks kiloa kevyemmäks vaihtamalla seinämäpaksuuden 0,7mm ohuemmaks. :D :D
ETTÄ REPIKÄÄ SIITÄ HUUMORIA! :D :D
Kilojen säästö linjalla kun olet, niin muista sit että omasta vaatetuksest avoit kans tinkiä monessa tapahtumassa. Suosittelenkin sulle tuollaista borat pukua ekoille testiajoille:D:D:D:D
http://www.mulletoi.com/imageprinter/productpics/3099picture1Upload_400__.jpg
tapsa4x4
12.01.2011, 11:25
Helpompi tehdä tieliikennesääntöjen mukainen kuin trial sääntöjen mukainen. :D
Nythän toi menis promodiin ku ei oo enää lehtijousialustaa ja ens vuonna protoihin ku koria on modattu?
Mut voishan ne vahvikkeet laittaa muuten vaan...
Joo mut koitappa tehä suunnistus protoihin autoa säännöt ja tulkinnat muuttuu sitä mukaan kun kerkiää autoa tekemään katsatus konttorille kyllä kelpaa hyvin mutta ei suunnistukseen joten empä taida tänäkään vuonna ajaa sitä .offirossisa toivottavasti ei säännöt muuttu niin voi jotain kilpaa ajaa.
Arska-tehtaalta
12.01.2011, 14:12
Mitä hemmettiä, mikä säännöissä on nyt muuttunu?
Edit: Jaa, toi tankkihomma ainakin koskee meitä hmmmmm...
Sit ku myö saadaan Repron kanssa autot valmiiks ni säännöt on muuttunu sellaisiks, että päästään ajelemaan ainoastaan Repron rinnekisaan :) :)
ei ilmotusta viel lakeuden kutsussa näy :D
viimesiä säätöjä vaille valmis ?
arska4x4
31.01.2011, 17:19
Sit ku myö saadaan Repron kanssa autot valmiiks ni säännöt on muuttunu sellaisiks, että päästään ajelemaan ainoastaan Repron rinnekisaan :) :)
Mut siellähän säännöt saattaa muuttua kesken kisan :) , ja ei repro saa siel muutenkaa ajaa..
Pöh, lumitöitä tehdessä menee kaikki aika kun tuota ihanaa veden olomuotoa sataa taivaalta tasaiseen tahtiin ja saa kahta taloutta hoitaa samaan aikaan.:mad:
Kasvoi iso kyrpä otsaan ja ostin mönkijän, siihen lumilevyn sovitteluun meni oma aikansa. :D
Mut, nyt lumityöt toivottavasti helpottaa pariks viikoks eli nytpä lähdenkin tästä tallille pitkästä aikaa Suzukin kimppuun.:eek:
Herkempi vois helposti luulla että noi lokarit on kyllä jo loppuunkäytetty:D
Fendereiden lyhennystä ja pyöränaukon suurennusta ja vilkun reiän täyttämistä, ylempi oli avarrettu jo alunperinkin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2135&pictureid=73390
Kasvoi iso kyrpä otsaan
En usko, onks kuvii :D
En usko, onks kuvii :D
X2 :eek:
IironSika
31.01.2011, 19:33
X2 :eek:
No niinpä! Kaksihan niitä sit on. :D
En usko, onks kuvii :D
http://fox.naurunappula.com/nn/0/627/673/s_524153.jpg
Edit: OHO, eiku tossahan se onkin jo jonkun suussa... :D
Mut siellähän säännöt saattaa muuttua kesken kisan :) , ja ei repro saa siel muutenkaa ajaa..
OK, Repro ei pääse sit mihinkään ajamaan, ni ajelkoo vaan sil mönkijällä :)
onks suikka unohtunu kokonaa vai oot ruvennu reenaamaa mönkiällä ajoa ku heti tuli tulosta? :D
Seisoo katoksessa kun isäukko teki omaan autoon remonttia ja mönkijäkin kaipasi määräaikaishuoltoa osakseen, koht sit pitäskin lähteä reissaamaan eli ensi viikolle AINAKIN menee ennenkuin pääsee taas mitään tekemään. :o
Seisoo katoksessa kun isäukko teki omaan autoon remonttia ja mönkijäkin kaipasi määräaikaishuoltoa osakseen, koht sit pitäskin lähteä reissaamaan eli ensi viikolle AINAKIN menee ennenkuin pääsee taas mitään tekemään. :o
jos huhtikuussa kerkeis ni vois tulla nikkaroimaa. Tai sit vois ottaa pääsijäisen jatkoks pari vapaapäivää ku pitää tulla se jetti ainaki kasaamaa. Tosin siihe nyt ei mee ku yks iltapäivä ja konupullo.
Osa osista hiekkapuhallettu, osa myös maalattu happopohjavärillä ja osa jopa punnittu.
Hiljaa hyvä tulee, ja tosi hiljaa tulee tosi hyvä?