![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() V8 "kolina"?moi! Eli rooverin V8 3,9 pitää pikkasta ääntä ku se on lämmennyt! Ääni on ku olis pikkupultteja pahvilaatikossa...eli suht pehmyt "kolina" ei niinkään metallinen! Ku konetta rasittaa kunnolla ääni muuttuu "korkea ääniseksi tsirp ääneksi/ritinäksi" Ääni tulee kuskinpuolelta jostai koneen alta/takaa! Mitä ite oon onnistunu ääntä jäljittämään niin eniten kuuluu ja tuntuu startin kohdalta! Kone ei käy huonosti, hukkaa vettä, tms! Ääni kuuluu/tulee kuuluviin vain kun kone on lämmennyt! Mikähän tässä nyt mättää? katalysaattori? joku tiiviste? muu vika? //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Jos automaattilaatikolla niin vetolevy vois olla yks vaihtoehto, kuuluis kyl varmaan hantinpuolella kans. Ei kokemusta mut toi rits vois ehkä olla semmosta.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#3
|
||||
|
||||
![]()
moI!
Joo, automaattihan tuo on! Mitäs tuo vetolevy tekee ja mitä se rikkoutuessaan saa aikaan? //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Vetolevyssä on turbiini kiinni.
Itellä kun repeyty vetolevy niin meni samalla turbiini uusiksi. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Siinä "kytkinkopassa" on alapinnassa pieni pyöreä luukku, turbiini on vetolevyssä neljällä pultilla kiinni.
Kytkinkopan edessä alhaalla on luukku kans, noin kymmenellä pikkupultilla kiinni, siitä näkee starttikehän kiinnityspultit vetolevyyn. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
moi!
Sieltä ei tuu mitään silmille jos ne luukut avaa? Kuumaa öljyä tai pikku oravia? ![]() mitä sielä pitäis näkyä ja mitä ei? //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kummastakaan ei tuu isommasti mitään. Voi tietty olla vähän öljyä jos kampuran takastefa on vuotanut sinne. Molemmat luukut saa helposti irti, eikä niiden takana ole (pitäisi olla) mitään irto-osia.
Luukuista näkee ne pultit ja saa kokeiltua että ovat kiinni. Starttikehän pultit helpommasti esillä kuin turbiinin kiinnitys vetolevyyn. Luukut voi hyvin olla auki ja koneen saa käyntiin, jos vika on vetolevyn/turbiinin kiinnitys niin luulis että ääni kovenee kun luukut on auki. ----------------------------------- Koneessa on öljyä? Eihän voi olla venttiilinnostimet? Jos öljy on vaikka kuumana lirua, ja paine laskee ja nostajat naputtaa? Ellei öljyä ja suodatinta ole vasta vaihdettu niin aika helppo keino varmistaa ettei ääni johdu koneen pliukasteesta. ----------------------------------- Onko koneessa katalysaattorit? Voisko olla sisuskalut irti? Pakarit ja pakosarjat on kunnolla kiinni? |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kannattaa ennen suuria purkamisia tarkastaa pakosarjan ja varsinaisen pakoputken tiiviste. Sen vuotaminen pitää mitä ihmeellisimpiä ääniä, joka myös muuttu/katoaa lämpöjen mukaan.
Siinä saattaa olla jonkinmoinen suojalevy edessä joka vaikeuttaa kurkistelua. (ellei ole jo hapantunut ja pudonnut) Jos ei silmällä nää niin varovasti kädellä tunnustelee koneen käydessä, älä polta käsiäs... ![]() Katista voi olla sisäkalut irti ja ne voivat rapista. EDIT: Paavo jo ehtikin, enkä lukenut kunnolla... heh
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. Viimeksi muokannut AVRO : 05.08.2012 18:35 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Eiks tartti oo apparinpuolella ?????
Ooks varma ettei tuu etupäästä - hihna osaa kans pitää ihme ääniä... Sen voi testata ruikkaamalla siihen jotain käydessä. Tervaspraytä. Liukkaria. Tjsp.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pakari on ottanut kiinni pikkuisen taka lokariin ja pärissy jonkunaikaa! Luulin....eilen trimmasin asentoa ja oli tyytyväinen lopputulokseen.....MUTTA perkeleen pärinä sen kun jatkuu! Huomasin että ei se mihinkään kiinni otan vaan se viimeinen pönttö "värisee" ikhan ittekseen ja pärinä tulee pöntöstä kun se värisee! Pahiten 1200rpm ja sitten häviää äkkiä kun kierrokset nousee! anyway....koneesta se i kyllä lähde....huollut on tehty ja kaikki sellaset hommat on OK....! Öljytkin on "kuraa paremmat" 10/40 synteeti öljyt! Paineista ei ole tietoa mutta valo sammuu kun kone lähtee käyntiin! ilman hihnaakin olen kokeillut...ei vaikuta asiaan! //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
99% varma että ääni tulee kuskinpuolelta koneesta tasi jostain se alta/takaa! //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Kyl katsoisin sen pakosarjan tarkkaan. Tai vaikea sanoa kun ei ole kuullut juuri tätä ääntä mutta sarjan halkeaminen tai vuoto tekee aika outoja ääniä. Toisaalta joskus ihmeteltiin terävää metallista ääntä tyhjäkäynnillä ja viaksi selvisi huono tulpan johto.
Laita diesel kone vaan, ei ole ongelmia. ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty 40" 17" r15 sarja/Vaihdetaan 35"-37"/699E/Tarjous | tommitt | O/M/V Renkaat ja vanteet | 37 | 18.07.2012 20:21 |
Myyty jeep "HIGH BOY chief 2d " 3 hklö "paku diesel" | psychobilly | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 28.02.2012 00:28 |
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.04.2011 17:00 |
Myydään Patrol "super roof" VM-88 "purettu" +muuta palikkaa | Pörö | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 21 | 13.02.2010 21:22 |
Ostetaan Tojotan "lantikan" 2henk. penkki "OSTETTU" | Cam1lla | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.11.2008 19:28 |