Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.04.2012, 21:48
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Cherokee, Limited & UNLimited


Hullua kun hiukan yllytetään, niin kyl sitä tietää miten siinä käy...

2011 heinäkuussa ostin Jeep Cherokeen, 4,0L vm.-89. Autossa oli jo ostaessa hiukan elämää nähny 2" korotus, mut maastoa se ei ollut käsittääkseni ennen nähnyt.

Rakentelu alkoi heti kesällä ja syksyllä päästiinkin ekan kerran testaan autoo Nokian kalliolla.

Rakentelukuvat on hiukan hajaantunu eri koneille ja kameroille et kuvia ja juttua tulee aina, kun saan kuvia käsiini.

__________________
-MMC-

Viimeksi muokannut Tapsala : 10.11.2013 22:59
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.04.2012, 22:18
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Vinssin asennus


Vinssin valinta ei ollu helpoimpia päätöksiä. Sähkövinsseistä kun luki täältä palstalta niin paljon huolto/korjauskertomuksia, mitä milloinkin oli mennyt rikki, niin ajatukset käänty hydraulivinssien suuntaan...

Kun kohdalle sattu sopiva yksilö, uusi parivuotta hyllyssälojunut Mile Marker H9000 2-nopeuksinen hytikkavinssi suht edullisesti, niin pakkohan se oli kaupat tehdä! Vaikka hiukan se opiskelijabudjetta kirpasikin.


Vinssihän istahti keulalle tähän tyyliin:


Sitten alkoikin ihmettely kuinka sille saatas tarjoiltua nestepainetta. Vinssi on tarkotettu toimiin jopa ohjaustehostimen paineella, mut aattelin et taitaa ohjaustehostimen öljyt pian kiehua, kun enempi repii, joten siitä ajatuksesta luovuttiin hetinmiten.

Seuraavaks tuli mieleen et nakkaampa tuon ilmastoinnikompuran mäkeen ja teen sen tilalle telineen hytikkapumpulle. No tuntu työläältä alka väkertaa telineitä pumpulle ja tukilaakerille, niin ajatustyö jatkuin...

Iskän kans siinä jeeppii nojaillessa saatiin hyvä idea et yhditetään kompura ja pumppu!
No, kompura irti, romut pois sisältä ja ihmetteleen. Kompuraan päätettiin tehdä uus takapääty, johon pumppu pultataan ja kompuran rungon sisälle tuli kumikytkin välittään vetoa. Lakkikourassa tutulle sorvarille esitteleen ideaa ja muutaman päivän päästä koko komeus olikin kasassa! Jatällänen siitä tuli:


Nyt pumpun pyrimistä voi ohjata kabiinista päälle pois ja eikä oo pelkoo öljyjen turhasta lämpeemisestä. Myös hihna ja sen reitti pysy alkuperäsenä. Vinssin sähköventtiilit on kiinteesti hytikkamoottrin kyljes kiinni ja niille laitoin katkasijan kabiiniin, mut rattis viä lisänä napit myös keulalle.

Säiliön väkästelin akun paikalle samoihin kiinnityksiin pumpun välittömään läheisyyteen. Akku siirty ilmansuodattimen paikalle, toiselle puolelle konehuonetta:

Tuliha tuota snorkkelinkin väkästelyä alotettua, kuten kuvasta näkyy.

Monen viikon rakentelun jälkeen piti päästä testaan vinssiä niin tietenkään jo aikaisemmin oikutellut startti ei enää inahtanutkaan. No uutta tilalle:

Tääkin olis ollut hiukan helpompi tehä seinäntakana nosturilla, jos sen sinne olis saanut siirrettyä...
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.04.2012, 22:23
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Renkulat


Renkaisi valikoitu puoli vahingossa TSL SX 32x11,5-15" pyörylät 10" leveille vanteille.

Vanteet on hiukan turhan leveet, mutta hoitaa asiansa. Saattaa olla et tulee siirrettyä noiden vanteiden keskiötä lähemmäs 0 ET:tä tulevaisuudessa.
__________________
-MMC-

Viimeksi muokannut Tapsala : 12.03.2013 08:37
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.04.2012, 11:39
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

XJ.


Hyvältä näyttää sinun XJ.
Rullakita vaan on kovasti suojaamaton tuossa etupuskurissa ja siinä on hajoavia osia.

Itse tuhosin ensimmäisen ja tähän menessä viimeisen rullakidan sen ensimmäisessä kallionousussa jossa se osuikin hieman kallioon ja näin heti ihan solmussa. Koitin sitä myöhemmin oikoa vaan ei sitä sannut joten lensi teräsromuihin. Nykyään on vaijerrin liukua hoitamassa teräksinen luikukita, siinä ei ole hajoavia osia.

JEgoNEERiin tulee nyt kyllä taakse rullakita vaan sen suojaksi tulee kunnon raudoitus.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.04.2012, 17:01
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Hyvältä näyttää sinun XJ.
Rullakita vaan on kovasti suojaamaton tuossa etupuskurissa ja siinä on hajoavia osia.

Itse tuhosin ensimmäisen ja tähän menessä viimeisen rullakidan sen ensimmäisessä kallionousussa jossa se osuikin hieman kallioon ja näin heti ihan solmussa. Koitin sitä myöhemmin oikoa vaan ei sitä sannut joten lensi teräsromuihin. Nykyään on vaijerrin liukua hoitamassa teräksinen luikukita, siinä ei ole hajoavia osia.

JEgoNEERiin tulee nyt kyllä taakse rullakita vaan sen suojaksi tulee kunnon raudoitus.

t. Ismo Ämmä
Joo, toi vaijeri ja kita tuli vinssin mukana, mut houkuttas hommata siihen naru tilalle. Liukukita ei tulis lähellekkään noin ulos, niin korjaantus tuo homma samalla...

Turvakaarien rakentelua alotettu, kuvia lähitulevaisuudessa.
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.04.2012, 19:43
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.847
Perusasetus

no kuinka se vinssi vetää ? mitkä speksit pumpulla ? luistaako remmi ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.04.2012, 21:42
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 1.878
Perusasetus

Tuolla vinssillähän sitä vetää Jeepin ja kaikki muutkin letkan autot vaikka puuhun! Hytikkavinssiä joskus mietin omaankin autoon, vaan kun vielä tuo A/C toimii, niin jää lisäpumput laittamatta. Ja eihän näissä mitään vinssiä tartte, kun on kunnon renkaat, HÄ!
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.04.2012, 09:16
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Alustavien testien mukaan toimii ihan ok, vielä ei oo tullu kauheen pahaan paikkaan autoo upotettua, et kovat vedot viä uupuu. Lumihangessa menee komeesti nopeella vaihteella ja sit hitaalla puolella on sit viä kuuskertaa emenpi voimaa...

Pumppu on gen 1 hammaspyöräpumppu 6 cm3/kierros. Valkkasin tollasen pikkupumpun kun sitä saa pyrittää lujaa, muistaakseni 4000rpm jatkuvaa. Arvioin et jos moottori kiertää 5000rpm, niin pumppu pyörii jotain reipas 6000rpm, et ihan rajottajaan asti ei kannata kierrättää vinssatessa. Vinssihän on tarkotettu toimiin tolla ohjaustehostimen pumpullakin, ja siitähän ei kauheen isoja litroja iroo. Kun ton magneettikytkimen kytkee pois päältä, niin joutuu hiukan polkaseen kaasua koneelle, et luultavasti siä kytkimessä on joku hammastus, joka irrottaa vasta moottorijarrulla. Vielä ei oo kuulunu minkään näkösiä riemunkiljasuja hihnasta.
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.04.2012, 22:16
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lattian paikkausta


Pääsiäisenä, kun en rabit ranchille keriinnyt, niin täyty velipojan kans lähtee pöristeleen kotimetsiin...

No siinä ajellessa alko yhtäkkiä käry haiseen. Nopee toppi sähköt pois ja tutkiin tilannetta. No pakoputken vaimentimen yläpuolelta alko lattiamatto kytemään. Kun kuuma vaimennin oli aikojen saatossa ruostuttanut pellin puhki ja oli liian lähellä pohjaa. No putken takakannake poikki, niin matka pääs jatkuun...

Kyllä sieltä ihan kunnon reikä löytykin:


Sit näytettiin hiukan laikkaa pohjaan:


Ja valmis paikka:


Suht vähäruosteinen yksilö tää kuitenkin on. Viime kesänä laitettiin pari lappua apparin jalkatilaan ja sit palkkihelmat niin siinähän ne ruostekorjaukset rupee oleenkin...
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.04.2012, 22:33
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Turmakaaria!


Tää viikonloppu on tiukasti väännetty turvakaaria korin ympärille. Vanhempana asentaja tässä kaariprojektissa on toiminut kaarimestari motörhead, jolle iso kiitos avusta!


Helpompi nää kaaret on tehä enne ekaa volttia!

Dodiin, hommahan lähti sit pääkaaren taivuttamisella:


Ja mutkia väänneltiin tällasella paljon kehuja saaneella bilteman tuotoksella:


No sit seuraavaksi käänneltiin a-pilaria pitkin kulkevat putket ja mallailtiin paikalleen:


Sit katolle tuli poikittaisputki tuulilasin reunaan, sekä v-tuet katolle:


Sitten olikin takapään vuoro. Toinen jykevä kaari peräluukun reunoja pitkin ja lapulla kiinni takaposkeen. Tulihan sinne viä vinot takatuet, putket tippalistan kohalle, sekä yks vinotuki katolle:


Sitten tempastiin koko komeus pois auton päältä ja hitsattiin kaikki alapinnat kunnolla kiinni. Kuva koko häkistä:


Projekti jatkuu lähitulevaisuudessa. mut onneks on viä monta päivää ennekuin nokka osottaa kohti pohjanmaata, Oulaista.
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.04.2012, 06:26
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.533
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
Alustavien testien mukaan toimii ihan ok, vielä ei oo tullu kauheen pahaan paikkaan autoo upotettua, et kovat vedot viä uupuu. Lumihangessa menee komeesti nopeella vaihteella ja sit hitaalla puolella on sit viä kuuskertaa emenpi voimaa...

Pumppu on gen 1 hammaspyöräpumppu 6 cm3/kierros. Valkkasin tollasen pikkupumpun kun sitä saa pyrittää lujaa, muistaakseni 4000rpm jatkuvaa. Arvioin et jos moottori kiertää 5000rpm, niin pumppu pyörii jotain reipas 6000rpm, et ihan rajottajaan asti ei kannata kierrättää vinssatessa. Vinssihän on tarkotettu toimiin tolla ohjaustehostimen pumpullakin, ja siitähän ei kauheen isoja litroja iroo. Kun ton magneettikytkimen kytkee pois päältä, niin joutuu hiukan polkaseen kaasua koneelle, et luultavasti siä kytkimessä on joku hammastus, joka irrottaa vasta moottorijarrulla. Vielä ei oo kuulunu minkään näkösiä riemunkiljasuja hihnasta.
jos olisikin joku hammastus magneettikytkimessä niin helpotaisi elämää, normi ilmastoinnin magneettikytkin ei kestä ottaa kovin monta kw vääntöä läpi. ajatuksena ja toteuksena varsin hieno juttu, ja jos käytäntö osoittaa sen toimivaksi oikeesti vinssatessa niin vielä parempi. kunhan saat kuormitettua oikein kunnolla niin laita tietoa että pitääkö kytkin.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 23.04.2012, 07:21
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 1.878
Perusasetus

Kato äijällähän olikin kaksovinen XJ! Kelpaa kaaria laitella, kun ei tartte väistellä takaovia. Mää joudun toistaiseksi väisteleen kaltevia rinteitä.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.04.2012, 10:49
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Kato äijällähän olikin kaksovinen XJ! Kelpaa kaaria laitella, kun ei tartte väistellä takaovia. Mää joudun toistaiseksi väisteleen kaltevia rinteitä.
Meinasin just sanoa ihan samaa, että on toi kaksioviseen kaarien teko ihanan helppoa!
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 23.04.2012, 16:30
Juuso4x4 Juuso4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.12.10
Sijainti: Oulainen
Viestit: 227
Perusasetus

Minkälaisesta putkesta teit kaaret kun ei tuon enempää lutannut tuo bilhelvetin rypytin?

Vai onko mulle vaan sattunu maanantaina tehdyt lestit
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 23.04.2012, 18:08
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juuso4x4 Näytä viesti
Minkälaisesta putkesta teit kaaret kun ei tuon enempää lutannut tuo bilhelvetin rypytin?

Vai onko mulle vaan sattunu maanantaina tehdyt lestit
x2

paitsi miul tuli porttaali jiippiin muute hyvät mutkat mut rullat jätti painaumat..
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 23.04.2012, 19:17
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Pääkaari ja takakaari on 48,4x3,2mm ja muut putket on 42,2x2,6mm saumallista putkee ihan rautakaupasta. Pääkaaren taivutus meni kyl ihan nappiin vanhemman asentajan motörheadin kokemuksella. Tärkeintä oli ilmeisesti muistaa rasvata se lesti kunnolla ennen jokasta taivutusta. Toi pienempi lesti oli hiukan väljä tolle 42,4mm putkelle, mut tuli niistäkin ihan kelvolliset, kun ei tarvinu taivuttaa enempää kuin 45 asteisia kulmia...
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 23.04.2012, 20:33
tiivonen:n Avatar
tiivonen tiivonen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.11
Sijainti: Joensuu
Viestit: 94
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
Kyllä sieltä ihan kunnon reikä löytykin
Minä saattasin laittaa tommosen vielä myyntiin täysin ruosteeton maininnalla Omasta rohjostani oli nuokin tukipeltilimpsakkeet mädäntyneet alareunoistaan roskiskuntoon
__________________
* * * *
Volvo 945ft classic
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 )
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 23.04.2012, 21:06
AsA AsA ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.12.08
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 99
Perusasetus

Oma putken rypytin mallia säästötalo tekee hyviä mutkia jos painaa kerralla, mutta jos välillä sovittelee niin menee kyllä reilusti ruttuun, putkena on ollu 48x2.9 saumaton ja tarttuu lestiin aikas tiukkaan kiinni, tais olla 2 tuuman lesti millä painettiin
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 23.04.2012, 21:12
motörhead:n Avatar
motörhead motörhead ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.03.06
Sijainti: Pirkkala, Finland.
Viestit: 357
Perusasetus

Ei ihan näy kuvasta, mutta uudet rullat sorvattu 48,3 kokoiseksi.
Ne piltemat tosiaan tekee lommon.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 26.04.2012, 22:23
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Dodii.. jeeppiä on puuhattu koko viikon pitkälle iltaan ja jäi sitä viä jotain huomisaamullekkin

Turvakaaret tehty loppuun, työvalot asennettu, ajorampeille telineet, läppäriteline, alustan nivelet rasvattu, jakolaatikon ölpät, työkalutelineitä, snorkkeli, kuskin oven ikkunan käyttölaitteisto (mallia patentti), tukivarret vahvistettu yms...

Humenna sitä sit pitäs viä kaikki pakata ja lähtee pienelle kevätretkelle Oulaisiin, saa nähä monessako osassa jeeppi tulee takasi. Onneks on umpipohjanen kärry, niin saa kaikki osat takas...

Kuvia ei oo tullu napsittua, kun on ollu niin kova tohina päällä...
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 12.05.2012, 22:01
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Paratiisn vahingot


Pikkasen tuli Paratiisi offissa vahinkoo jeeppiin, mutta ei mitään merkittävää:

Tankin tilavuudesta hävis kymmenkunta litraa


Kardaani lommolla ja mutkalla hiukan


Pohjapanssarit rutussa --> vahvempaa levyä kehiin


Edestä meni raidetanko hiukan mutkalle, orginaali vahvistettu keulapanssari repes irti jossain kohtaa


Vinssi toimi ihan hyvin, ei remmi tai magneettikytkin ei luistanu. Mut isompaa pumppua täytyy kokeilla, et sais lisää vauhtia vinssii... Vaijeri lähtee kyllä kuubaan ja narua tilalle...

GPS signaalia meillä ei oikeestaan ollut koko kisassa. Alkuviikosta se gps mokkula vielä toimi, mut ei enää kisapaikalla. Viimeset 6h ajettiin ilman karttaakin kun invertteri ei ladannu läppäriä...

Hieno reissu! Nyt pari kuukautta tiukkaa rakjentamista ja sit Juukaan kisaan! Työnalle tulee ainaskin: tankki peräkonttiin, takavinssi, vahvemmat ohjausvarret, isompi hytikkapumppu, 2" lisää korotusta autoon, taka kardaani, takalukko...


__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 12.05.2012, 23:01
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.273
Wink

^-Tosta vois joku hienohelma sanoa: "Likainen".
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 13.05.2012, 01:10
Nozzz Nozzz ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.08.10
Sijainti: Siikalatva
Viestit: 107
Perusasetus

Eihä se vielä likane oo ku ovi aukiaapi
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 13.05.2012, 08:05
petpi petpi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 251
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nozzz Näytä viesti
Eihä se vielä likane oo ku ovi aukiaapi
Ei taida ovi aueta, kun ikkuna on auki

Nyt on asiallinen maastoväritys.
Takaperän pinionin stefa vuotaa. Aiheuttaako toimenpiteitä?
Taustalla näkyy tutun näköinen rakennus, jossa tulee käytyä noin kerta viikossa. Tuoltako Jeepin voi käydä bongaamassa?
__________________
________________

-98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 13.05.2012, 17:42
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petpi Näytä viesti
Ei taida ovi aueta, kun ikkuna on auki

Nyt on asiallinen maastoväritys.
Takaperän pinionin stefa vuotaa. Aiheuttaako toimenpiteitä?
Taustalla näkyy tutun näköinen rakennus, jossa tulee käytyä noin kerta viikossa. Tuoltako Jeepin voi käydä bongaamassa?
Kyllä tuo stefa tulee vaihdeltua kardaaniprojektin yhteydessä..

Siellä takapihalla tuo jeeppi seisoskelee toistaiseksi. Töiden jälkeen sitä tulee räpellettyä mahdollisuuksien mukaan...


Mitenkäs tuo takakardaani homma kannattas hoitaa? Jakolaatikko on ilmeisesti 242, kun siinä on vaihteet: 2x4, 4x4 parttime, 4x4 fulltime, N ja sit hidas 4x4? Pinionikulmaa kun hiukan säätää, niin tuskin tartten tuplaniveliä kardaaniin, mut mistäs kannattas liuku tehä ja sit jakolaatikkoon se liu'un lukitus (sye kit?). Ebayta kun oon selannu niin lähes kaikki mitä tarjotaan on 231 laatikkoon... Viisaimmat valaiskoon!
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 1994 Jeep grand cherokee unlimited 5.2 puretaan kkari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 23.04.2014 07:37
Myydään Jeep Cherokee 3,7 Limited 2002 mbakiepo O/M/V Ajoneuvot 1 20.09.2011 10:32
Myydään Grand Cherokee Limited jappe O/M/V Ajoneuvot 2 25.07.2009 23:22
Myydään Jeep Grand Cherokee 4.0 Limited Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 16.06.2009 14:59
M:JEEP CHEROKEE -90 LIMITED V.A.PAHTAJA O/M/V Ajoneuvot 2 01.08.2007 19:09


Sivu luotu: 11:46 (GMT +2).