Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.02.2012, 02:19
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.954
Perusasetus

paras (tehoa+kestävyyttä) moottori vaihto ehto patrolliin


y61seen moottori ..
toyotan 1-kzt jossain oli enemmänkin näitä laitettu olisko espanjassa.
3L ??
12ht ??
1 hdt ??
nissan td42 ausseissa..
onko patrolli tietäjiä??

(sen jo tiedän eli 3.3 kampiakselit katkee 10kpl lahdessa katkennu viimeisen 2v aikana
2.8 tehoton ja ala väännötön(täysin) kannnet ja turpot vaihettu mullakin jo..)

pika apu myös kiinnosta ..syöttöpumpun sähköjohdoista mitkä menee boxille.. sen verran että mihin väliin lyödää huijausta.. peliin .. tarkoitus olis ns potentiometri löydä väliin jolla sais syöttöä lisättyä..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.02.2012, 10:48
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.695
Perusasetus

itse en edes muita moottoreita miettis.
om606 tai om605
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.02.2012, 12:32
-P-:n Avatar
-P- -P- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.11.05
Sijainti: Hyrynsalmi, .
Viestit: 1.007
Perusasetus

No ihan ehottomasti pistät sen TD42:n siihen ja turbolla.
Mulla on tosin tuo kolmelitranen remontoituna ja modattuna, eli pitäs kestää sen nyt tappiin asti.

Tai sitten pistät 6.6 Duramaxin siihen

En minä tojon konetta lähtis sovittamaan nismoon...

-P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään"
-Minä-

"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
-Minä-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.02.2012, 13:10
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

350 vortec, remmillä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.02.2012, 18:21
Mazza Mazza ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.08
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 37
Perusasetus

OM606 kevyellä päivityksellä, 300hv/650nm, kestää maailman tappiin ja polttoainetta menee varsin niukasti. Ja vääntää.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.02.2012, 20:19
-P-:n Avatar
-P- -P- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.11.05
Sijainti: Hyrynsalmi, .
Viestit: 1.007
Perusasetus

Ilman mitää ihmettelyjä laippojen ja sovitusten kanssa se Nissanin oma 4.2 litranen, siihen TD05:n T3 laipalla ja crosscountryn (vesi)cooleri. Kolmetuumasella DP:lla ja putkella parantelet hengitystä ja avot, sitten säädöt kohilleen ja pauhuja on vajaat parisataa heppaa ja vääntöä viitisensataa.

Ja virivaraa on vielä paljon jäljellä.

Ja jos haluat tosissaan laittaa, niin sitten tyrkkäät siihen sen Duramaxin, siihen löytyy valmiita sovitteita Ausseista.
Bensana jos mielit, niin TB48DE, 240hp/400 Nm vakiona, jenkeissä tuota konetta käytetään aika paljon yleisenä viritysaihiona ja pienellä fiilauksella yli tuplataan tehot.


Tuolta http://www.patrol4x4.com/forum/nissan-patrol-gu-gr-10/ löytyy aika lailla koettua tietoa...



-P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään"
-Minä-

"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
-Minä-

Viimeksi muokannut -P- : 14.02.2012 20:23
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.02.2012, 20:28
-P-:n Avatar
-P- -P- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.11.05
Sijainti: Hyrynsalmi, .
Viestit: 1.007
Perusasetus

Luin nyt tarkemmin tuon postauksen, onko sulla siinä mikä kone tällä hetkellä?
Jos jakajapumppu on Bosch VE44 kompensaattorilla, niin säädä ennemmin sitä kompensaattoria, saat paremmin kohilleen sen. Muuten menee aika sekaisin alakiekat, aika rankasti overfueling tila...

-P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään"
-Minä-

"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
-Minä-
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.02.2012, 20:49
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.954
Perusasetus

juu kerroppa lisää en ole ihan hirveesti tutkinu pumppua mutta sen pumpun kannen altako löytys lisää savua??
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.02.2012, 20:51
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.954
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mazza Näytä viesti
OM606 kevyellä päivityksellä, 300hv/650nm, kestää maailman tappiin ja polttoainetta menee varsin niukasti. Ja vääntää.
tää on käyny mielessä .. kait 98 paketti autoon voi moottorin vaihtaa jos se on saman ikäsestä.. tai mistäs sitä tietää edes inssi ..kun on harvinaisempia kuin ferrarit suomessa nää patrollit. duramaxi taitaa olla 6.6 litranen ja taitaa suurin masiina lain puitteissa 5.8 litraa ja 300hv

Viimeksi muokannut toyota4x4 : 14.02.2012 20:57
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.02.2012, 20:51
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Tatsunin rättipäämallin pensakutonen ämpäriturpolla.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.02.2012, 21:01
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.954
Perusasetus

juu löytyyköhän euroopasta moottoreita.. olisihan siinä hauskuutta jo kun nytten painelee rekat ja rattivaihe hiaset ohi motarilla. alkaa kyllästyttää..
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.02.2012, 21:32
lepoantti lepoantti on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.675
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
tää on käyny mielessä .. kait 98 paketti autoon voi moottorin vaihtaa jos se on saman ikäsestä.. tai mistäs sitä tietää edes inssi ..kun on harvinaisempia kuin ferrarit suomessa nää patrollit. duramaxi taitaa olla 6.6 litranen ja taitaa suurin masiina lain puitteissa 5.8 litraa ja 300hv

-98 on jo niin uusi että muu kuin alkuperäisen kaltainen moottori on leimateknisistä syistä varsin hankalaa ellei mahdotonta, korjausta vaivaan ainoastaan autoa vaihtamalla.....
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 14.02.2012, 22:36
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
tää on käyny mielessä .. kait 98 paketti autoon voi moottorin vaihtaa jos se on saman ikäsestä.. tai mistäs sitä tietää edes inssi ..kun on harvinaisempia kuin ferrarit suomessa nää patrollit. duramaxi taitaa olla 6.6 litranen ja taitaa suurin masiina lain puitteissa 5.8 litraa ja 300hv
Kysy katsurilta antaisko se desin anteeksi ja laitat 5,9cumpparin keulalle eikä mitään duramaxin kinder moottoria
Mutta ihan vakavasti jos puhutaan niin komppaan tuota OM606. Onhan niitä toki muitakin koneita mutta tuo taitaa täyttää kaikki vaatimukset aika helposti.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 14.02.2012, 23:09
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.695
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
-98 on jo niin uusi että muu kuin alkuperäisen kaltainen moottori on leimateknisistä syistä varsin hankalaa ellei mahdotonta, korjausta vaivaan ainoastaan autoa vaihtamalla.....
ei sillä väliä mistä se moottori on. kuhan täyttää päästönormit ja ne selviää auton valmistajalta. otat selvää minkäpäästö normit täyttää oma auto ja etit sen mukaan moottorin
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 14.02.2012, 23:45
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

Onhan tuo om606 ihan käypä kone jos on valuuttaa, riippuen mitä siihen laittaa haluaa mutta kone apulaitteineen jo useamman tuhannen saati jos haluaa pumppua ja isoa puhallinta niin pitkä penni kuluu, on siinä kuitenkin sitä työtäkin tehdä täys moottori/laatikko swappi.

Onpa näemmä näittenkin hinnat tullut alaspäin http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=34371
Koneen kunnosta tietenkään tietämättä...

Viimeksi muokannut axu87 : 14.02.2012 23:51
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 15.02.2012, 00:28
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.695
Perusasetus

ruottin puolelta kaverit kahto viimetalvena ilman apulaitteita 1000€ luokkaa 5 ja 6 sylinteriset moniventtiili koneet.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 15.02.2012, 10:25
-P-:n Avatar
-P- -P- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.11.05
Sijainti: Hyrynsalmi, .
Viestit: 1.007
Perusasetus

Noh, se 4.2 kun on Patrollin oma kone ja se on suoraan tyypitetty tänne...

Eikä tarvi muutella jarruja tai mitään, kun samat kilkkeet on 3.0D röllikässä.

Mutta hinnasta en osaa sanoa, mitä maksaa. Syksyllä etsin uutta 3.0Di-konetta, euroopasta ei löytynyt ollenskaan.
Noita 4.2 koneita vois löytyäkkin.

-P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään"
-Minä-

"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
-Minä-

Viimeksi muokannut -P- : 15.02.2012 10:51
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 15.02.2012, 22:33
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Eikös td42 oo vapari? Siihen heität hyrrän kylkeen niin vtt:lle tekemään pussitestiä jälkiahtamisen johdosta, ja johan rupes euroja palamaan.
Kyllä -98 on niin uus että koneenvaihto pykäliä noudattaen on tässä maassa tosi hankalaa. Pitäs löytää sellainen kone joka on helposti naamioitavissa suojamuoveilla alkuperäisen näköiseksi ja sitten suu suppuun vuosikatsastuksessa
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 15.02.2012, 23:01
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.695
Perusasetus

ainakin alkupään vähäpäästösen auton voi turbottaa ilman vtt lappuja kun laittaa jonkun alkuperäisen turbo tekniikan joka täyttää samat päästönormit.


en uudemmista tiedä mutta en usko että sinne ois tuota porsaanreikää peitetty...
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 16.02.2012, 00:08
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja patroltd Näytä viesti
Eikös td42 oo vapari? Siihen heität hyrrän kylkeen niin vtt:lle tekemään pussitestiä jälkiahtamisen johdosta, ja johan rupes euroja palamaan.
Kyllä -98 on niin uus että koneenvaihto pykäliä noudattaen on tässä maassa tosi hankalaa. Pitäs löytää sellainen kone joka on helposti naamioitavissa suojamuoveilla alkuperäisen näköiseksi ja sitten suu suppuun vuosikatsastuksessa
TD42 on vapari, 125 kaakkia. TD42T yllättäen turpolla, 145 kaakkia.
Käännöt 27,8 ja 33,7 kiloa. 1994 tietoja. Aika nuhasia.
Jännähkö juttu että TB42E (175 kopukkaa/ 32,6 kääntöä) pensapata on just samoilla sylinterimitoilla (96 mm x 96 mm), kaikissa siis tilavuus 4196 cm3. Sama lohko ?
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 16.02.2012, 10:21
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Kysy katsurilta antaisko se desin anteeksi ja laitat 5,9cumpparin keulalle eikä mitään duramaxin kinder moottoria
Mutta ihan vakavasti jos puhutaan niin komppaan tuota OM606. Onhan niitä toki muitakin koneita mutta tuo taitaa täyttää kaikki vaatimukset aika helposti.
Veikkaan vahvasti että loppuu etuakselimassa kesken jos tollasen 5,9 cumminsin keulalle nostaa... Eikä se duramaxikaan ihan kevyimpiä ole...

Melkein ite suunnittelisin noita Mersun moottoreita jos ei Nissanin omat kelpaa. Toijotalta ei kyllä löydy yhtään käyttökelpoista moottoria jos luotettavuus ja teho ratkaisee .
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 16.02.2012, 13:42
-P-:n Avatar
-P- -P- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.11.05
Sijainti: Hyrynsalmi, .
Viestit: 1.007
Perusasetus

TD42T3 ensiasennuskone Y61 Patrollissa 158hp, 330Nm. Lähes pomminvarmaa kalustoa.

TB45E ensiasennuskone Y61 Patrol 197 ja 348
TB48DE ensiasennuskone Y61 Patrol 245 ja 400.

Ei tarvi taistella päästöjen kanssa tahi muutenkaan. Noita 4,2l Patrolleja on ainakin yksi Suomessa.


-P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään"
-Minä-

"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
-Minä-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty volvo 850 sedan. vaihto patrolliin matti.v O/M/V Ajoneuvot 4 27.02.2011 12:59
moottorin vaihto patrolliin JV73 Tekniikka & Jutustelu 7 15.03.2009 20:11
O: Patrolliin puhaltimen moottori aslakki O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 01.02.2008 23:55
Patrolliin cooleri/ turbon vaihto swamber Tekniikka & Jutustelu 30 05.06.2007 14:20
vaihto-ehto kone uaziin?? Viitapiru Tekniikka & Jutustelu 5 07.01.2006 00:10


Sivu luotu: 06:56 (GMT +2).