![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
-98 on jo niin uusi että muu kuin alkuperäisen kaltainen moottori on leimateknisistä syistä varsin hankalaa ellei mahdotonta, korjausta vaivaan ainoastaan autoa vaihtamalla.....
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
ei sillä väliä mistä se moottori on. kuhan täyttää päästönormit ja ne selviää auton valmistajalta. otat selvää minkäpäästö normit täyttää oma auto ja etit sen mukaan moottorin
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Onhan tuo om606 ihan käypä kone jos on valuuttaa, riippuen mitä siihen laittaa haluaa mutta kone apulaitteineen jo useamman tuhannen saati jos haluaa pumppua ja isoa puhallinta niin pitkä penni kuluu, on siinä kuitenkin sitä työtäkin tehdä täys moottori/laatikko swappi.
Onpa näemmä näittenkin hinnat tullut alaspäin http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=34371 Koneen kunnosta tietenkään tietämättä... Viimeksi muokannut axu87 : 14.02.2012 23:51 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
ruottin puolelta kaverit kahto viimetalvena ilman apulaitteita 1000€ luokkaa 5 ja 6 sylinteriset moniventtiili koneet.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Noh, se 4.2 kun on Patrollin oma kone ja se on suoraan tyypitetty tänne...
Eikä tarvi muutella jarruja tai mitään, kun samat kilkkeet on 3.0D röllikässä. Mutta hinnasta en osaa sanoa, mitä maksaa. Syksyllä etsin uutta 3.0Di-konetta, euroopasta ei löytynyt ollenskaan. Noita 4.2 koneita vois löytyäkkin. -P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään" -Minä- "Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse" -Minä- Viimeksi muokannut -P- : 15.02.2012 10:51 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Eikös td42 oo vapari? Siihen heität hyrrän kylkeen niin vtt:lle tekemään pussitestiä jälkiahtamisen johdosta, ja johan rupes euroja palamaan.
Kyllä -98 on niin uus että koneenvaihto pykäliä noudattaen on tässä maassa tosi hankalaa. Pitäs löytää sellainen kone joka on helposti naamioitavissa suojamuoveilla alkuperäisen näköiseksi ja sitten suu suppuun vuosikatsastuksessa ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
ainakin alkupään vähäpäästösen auton voi turbottaa ilman vtt lappuja kun laittaa jonkun alkuperäisen turbo tekniikan joka täyttää samat päästönormit.
en uudemmista tiedä mutta en usko että sinne ois tuota porsaanreikää peitetty...
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Käännöt 27,8 ja 33,7 kiloa. 1994 tietoja. Aika nuhasia. Jännähkö juttu että TB42E (175 kopukkaa/ 32,6 kääntöä) pensapata on just samoilla sylinterimitoilla (96 mm x 96 mm), kaikissa siis tilavuus 4196 cm3. Sama lohko ? ![]()
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty volvo 850 sedan. vaihto patrolliin | matti.v | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 27.02.2011 12:59 |
moottorin vaihto patrolliin | JV73 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 15.03.2009 20:11 |
O: Patrolliin puhaltimen moottori | aslakki | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 01.02.2008 23:55 |
Patrolliin cooleri/ turbon vaihto | swamber | Tekniikka & Jutustelu | 30 | 05.06.2007 14:20 |
vaihto-ehto kone uaziin?? | Viitapiru | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 07.01.2006 00:10 |