Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.01.2012, 19:12
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Onnitsuuko Mitsun ...


Onnistuuko Mitsun 4D56T moottoriin vaihtaan venttiilivarrenkumit ilman et tarvii kantta ottaa irti?
Muistelen et joskus johku Hiaceen vaihdettu ilman et on irti käytetty kantta. Sit johku Suzukin SJ41x:seen... Ompa tainut tulla johku Volvoonkin, ja Fordin yläpuolisella nokalla varustettuun vaihdettua...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.01.2012, 19:16
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

ite oon vaihtanu esim. hojoon silleen, jotta vanhasta suihkusta tein onton ja hitsasin siihen paineilmapikaliittimen kiinni. Sit se suihkun tilalle ja kompurasta letku kiinni. 10bar pitää aika tehokkaasti venttiilin kiinni, kärsii irrottaa lukot reilusti hylsyllä ja moskalla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.01.2012, 19:25
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Muistelen, että joskus Hiaceen ukko teki hehkusta sen... Sit tulpista tehty bensiksiin... Bensan versio näky olevan tallessa, kun tallissa pyörin ja kattelin avaimia ku Jonseredia korjaileen rupesin... Siinäkin tarvin tee-se-itse mallin työkalua et sain kytkimen auki (3/4" lista taivutettu ja vähän listan kulmia pyöristetty)...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.01.2012, 19:32
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Joo, hehkuun on varmasti parempi tehä, ainakin helpompi aina vaihtaa sylinteristä toiseen. Itellä ei vaan sattunu olemaan yhtään vanhaa hehkua sillon.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.01.2012, 20:28
TOPPAHOUSU:n Avatar
TOPPAHOUSU TOPPAHOUSU ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.10.07
Sijainti: Finland.
Viestit: 550
Perusasetus

Motonetistä saattaisi löytyä apu...


Kävisikö tämä niin ei tarvitse rakentaa itse... Vaikka se rakentaminen aina niin mukavaa onkin.
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=76-5177
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.01.2012, 21:45
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Muistathan tarkistaa ajoituksen!


Eikö tuossa koneessa ole nokka-akseli kannessa, painaa niillä alumiinisillä kukkopoikiilla venttiileitä?

helpointa on ottaa nokka-akseli pois. (taitaa olla jopa pakko...)

Nimittäin kun pistät paineilmaa sylinteriin, niin todennäköisesti kampiakseli pyörähtää! älä loukkaa itseäsi. (teoriassa vois onnistua 4-sylinterisessä, mutta ei useamisylinterisessä, eikä 3 pyttysissä)
(vaihde vapaalle, ja kampiakselinpäähän ei jätetä työkaluja)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.01.2012, 22:14
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.911
Perusasetus

eiks puristustahtia edeltävä alakuolokohta ois passeli asento paineistaa ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.01.2012, 10:02
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
eiks puristustahtia edeltävä alakuolokohta ois passeli asento paineistaa ?
jos ja kun nokka-akseli on irti, niin myös jakohihna irti eikä syöttöpumppukaan pyöri
-> molemmat alakuolokohdat ok.

mutta kun otetaan seuraava sylinteri, missä mäntä yläasennossa, niin vaikka pistät 10 kg painetta hehkunreiästä, niin välttämättä ei kampiakseli pyörähdä 1/2 kierrosta, ennenkä esim sormet laturin hihnan välissä, ja kiintoavain kampiakselin päässä lähtee sopivassa tilanteessa kohti hampaita....
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.01.2012, 17:22
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.911
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
jos ja kun nokka-akseli on irti, niin myös jakohihna irti eikä syöttöpumppukaan pyöri
-> molemmat alakuolokohdat ok.

mutta kun otetaan seuraava sylinteri, missä mäntä yläasennossa, niin vaikka pistät 10 kg painetta hehkunreiästä, niin välttämättä ei kampiakseli pyörähdä 1/2 kierrosta, ennenkä esim sormet laturin hihnan välissä, ja kiintoavain kampiakselin päässä lähtee sopivassa tilanteessa kohti hampaita....
juuri näin !
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.01.2012, 19:03
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Keinuakseli ainakin irti, kun siin ne kukkoset on... Nokka-akselia ei välttämättä tarvi ottaa irti... Ja hehkuja löytyy tohon, tai sit käyn kaverilla teettään vastaavan paineilmaliittimeen kera sorvissa...
Mut saattaa olla, että perästä lähtee vaihteistokin... Sit vois pian vaihtaa Mersun 250D:n ja 20v:sen tilalle...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mitsun 2,5TD... jyrden Tekniikka & Jutustelu 0 02.01.2011 18:24
Myydään mitsun osaa Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 08.04.2009 22:18
O: MITSUN SIMPUKKA!! kenni O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 08.04.2009 17:23
Ostetaan Mitsun tehostaja La tuskaa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 28.02.2009 08:58
Mitsun kytkimestä vepele Tekniikka & Jutustelu 2 31.10.2006 09:52


Sivu luotu: 10:58 (GMT +2).