![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Kitkalukon kiristysMulla on joku aikaisempi omistaja asentanut tuohon BJ,hin HJ,n kitkalukon taka akseliin. Lukko ei ole pitänyt lainkaan minulla olo aikana. Purkaessa huomasin että joku aikaisempi asentaja oli kasannut jousen päälle tulevan kannen väärin (tapit eivät osuneet reikiin) joten esijännitystä oli 2-3mm alkuperäistä vähemmän. Eipä ihme ettei pidä hieman kuluneiden levyjen kanssa, vaikka esijännitystä on joskus lisätty prässäämällä jousen alle tulevaa kantta hieman kupille. Tarkoitus olisi kiristää esijännitystä rikalla jousen alle. Miten vahvalla rikalla tuon saisi pelaamaan, levyt ovat kuluneet alkuperäisestä 2millistä n.1,8-1,85mm,iin ja levyjä on 8 kpl. Järkeilin että 1,25mm rikalla saisin prässätyn kupin kanssa esijännitystä hieman alkuperäistä enemmän, olenko ollenkaan kartalla rikan vahvuuden kanssa vai onko näihin jotain nyrkkisääntöä?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joo, rälläkän karamutteri menee sinne hyvin...
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Rälläkän karamutterin vahvuus on jotan 4mm? Taitaa perä mennä totaalisen lukkoon noin reilulla rikalla?
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
vai oliko ne tasauspyörästönkuorien puolikkaan keskenään väärin? Jos ne nypyt oli siinä tasauspyörästön ristitappi akselilla/tuossa kiertymisenesto laipassa, niin tuo"asennusvirhe" ei ainakaan lisää lukon luistoa, koska toinen lukkopakka jo valmiiksi tiukattuna. Tuon C-sokka ongelman takia nuo jousen kannet sorvattu/prässätty minun toimesta ![]() ja kun ajetaan pahaan paikkaan/sippaliiraa, niin tuo nimenomainen "jousen kansi" pyrkii pitämään vetarit mahdollisimman ulkona, jotta c-sokat eivät pääse ulostautumaan.... ja tuo juosen kansi pääsee kiertymään ohi noista nypyistä, ei ole vielä aiheuttanut ongelmaa? P.S Miten onnistu se vetoakselin stefan vaihto, oliko ohjeistani apua? Lukon pitämättömyys; kun minä modasin tuon lukon omaan bj:n, niin se kulki paremmin tuo kitka takana, kuin 100% lukko edessä. toki tuosta on aikaa.. silloin varmaan vuosiluku alkoi 19xx |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jaha, täältähän löytyy tuttuja nimimerkkien takaa!
![]() Juurikin se jousen kiertymistä estävä laippapari. Eli se jousen päähän tuleva kansi jossa on reijät kolmelle pienelle tapille ei ollut ihan kohdallaan, eli tapit eivät menneet reikiin vaan olivat painaneet kolot kanteen muutaman millin päähän reijistä, eli kansi oli 2-3mm raollaan kun perä oli pultattu kasaan. Pitääpä huomenna pyöritellä oikein ajatuksen kanssa tuota tallissa, pitoa siihen pitäisi yrittää saada, nyt se on käyttäytynyt lukottoman perän tavoin. Kyllä neuvoista apua oli, sieltähän ne C-sokat löytyi kun tarpeeksi purki! ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kitkalukon kiristys olisi nyt pajeroon tekeillä ja siksi kysynkin täältä,että paljonko olette yleensä laittaneet fyllinkiä sinne lisäksi? Itse kaavailin milliä kun ei tiedä yhtään miten tuo lukko on toiminut aiemmin,ja tämä lukkohan on hieman erinlainen kuin toyotassa,eli pitää tehdä yksi kitkapinnan muotoinen palikka sinne lisäksi.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#7
|
||||
|
||||
![]() lisälevy
vanhasta käsisirkkelin terästä saa kestävän lisälevyn sinne tehtyä....siis jos ei ole kitkalevyjä jemmassa
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Toyota kitkalukon kiristys | Samppi | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 03.06.2011 21:00 |
Suzukin sj410 kannenpultin kiristys momentti ja kiristys järjestys. | karvanoppa | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 05.09.2010 22:21 |
kitkalukon vaihto | Roffi | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 28.08.2008 20:54 |
hj:n kitkalukon välykset?? | lepoantti | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 19.01.2006 15:45 |
Track lokin(kitkalukon) elvytys/kiristys? | HEKULIINI | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 22.04.2005 15:44 |