Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.08.2011, 14:32
Ilmari84 Ilmari84 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.05.09
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 76
Perusasetus

G-mersun kytkimestä


Elikkäs paljonkos tehoa ja vääntöä tuommonen 300 GD:n vakiokytkin kestää? Kellään kokemuksia/ mitä helposti tilalle?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.08.2011, 18:11
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

280GE tai joku pakumesen kytkin? Pakun kytkin ainakin on kestänyt n. 170hv/280Nm monta vuotta, mutta riippuu taas vähän käytöstä ja ainakin maastureista puheenollessa myös välityksistä.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.08.2011, 20:16
Ilmari84 Ilmari84 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.05.09
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 76
Perusasetus

Mätänetissä vaikuttais olevan sama kytkin myös GE:hen.

Kytkinpaketti MB-240GD/300GD 84-1648 "460" 230G/GE/300GD 79->90 jos 711-vaihteisto [1979 - 1990] 199.90 €

Kunhan sais selville että kestäiskö tuo vakio n. 200 hp... Ois helppo nyt vaihtaa jos tarvii vaihtaa, kun on kone lattialla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.08.2011, 10:33
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

lievästi ohi, mutta mulla on käytössä 280 bensapelin harvapoorinen levy, hiukka tiukatulla asetelmalla, ja tuntus kestävän tuon runsaan 200 hp / 400 Nm järkikäytöllä

kilsoja ei oo paketilla vielä 5 tonniakaan, mutta ihan ok toimii -mutta reilu 3 tonnia kärryssä perässä menee ajatuksella ajamalla hyvin, mutta kaasu pohjassa ylämäkeen saa luiston alkamaan...

jos tää ei riitä, on syytä koittaa esim sprinterin asetelmaa, helppohan sekin olis sovitella, jos sulla rojut irrallaan, vaatii hieman vauhtipyörän modaamista
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.08.2011, 08:59
Ilmari84 Ilmari84 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.05.09
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 76
Perusasetus

Mitäs tuohon vauhtipyörään pitäis tehdä sprinterin asetelman kanssa? Onko levyn halkaisija sama 228mm ja onko se asetelman kiinnitys ja levyn välinen etäisyys sama?

Sitten onko tuo vanhan pakettiauton kytkin jotenkin kestävempi kuin G-mesen, kun molempien halkaisija on ainakin sama 228mm?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.08.2011, 11:27
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Pakun levy on käsittääkseni vähän tukevammin tehty, mm. keskiön jousia on tuplat
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.08.2011, 18:50
Ilmari84 Ilmari84 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.05.09
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 76
Perusasetus

Kiitoksia vinkeistä. Kokeillaan nyt tuota pakettiauton levyä ja asetelmaa, kerrotaan sitten syssymmällä miten kävi.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
LJ70 kytkimestä? Kumikameli Tekniikka & Jutustelu 15 25.04.2014 20:14
HJ:n kytkimestä Olkku Tekniikka & Jutustelu 2 07.11.2008 22:13
patrol kytkimestä Tekniikka & Jutustelu 9 24.06.2007 20:18
Mitsun kytkimestä vepele Tekniikka & Jutustelu 2 31.10.2006 09:52
BJ tojon kytkimestä mikjus Tekniikka & Jutustelu 0 30.09.2003 08:32


Sivu luotu: 14:58 (GMT +2).