![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Dieselin suuttimetVähän offtopic, liittyy siten offailuun että pitäis metsästä päästä poiskin. Zetori, tuo ikuinen ystävämme, tuo tsekin vahvistus on mennyt rikki. Aloin mittailemaan suuttimia ja tuli mieleen että minkämoisella paineella niitten pitäisi aueta ja miten tuo aukeamispaine vaikuttaa lopputulokseen. Noi ruikkuriisselien suuttimet on ollu aina vähän sellanen dieseli huollolle kuulunut asia. Nyt kuitenkin töistä löyty tollanen testeri niin aattelin ihan ite kokeilla mitä paineet näyttää. -Pajerolla metsään ja Zetorilla pois- ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Eipä oo Ziitorin paineista tietoa mutta esim. Bertassa on 110-140 bar. avautumispaine.
Jos se on jossain satasen luokkaa ja sumu tasainen niin luulisi olevan ok. Lisäksi ehjästä suuttimesta kuuluu "narahdus" kun se avautuu. Jos taas polttoainetta tulee muutaman kymmenen barin paineella niin silloin on sökö. jm KoMk ry. Off Road Team |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tossa hätäpäissäni yhden suuttimen kokeilin. Avautumispaine oli n. 140bar ja sumutti minne sattui. Pitää kokeilla availla ja putsailla suuttimet ja jos ei asetu niin vie sitte sinne huoltoon...
-Pajerolla metsään ja Zetorilla pois- ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tänään pajeroon suutin sulkeisia suorittaneena antelen neuvoja en kyllä tiedä löytyykö
näistä apua tuohon itäblokin vehkeeseen... Pajero 2.3 TD suuttimien avautumispaineet: Vanha suutinkärki 117 bar. Uusi kärki 130 bar. Volkswagen turbokoneet käyttävät huhujen mukaan jopa 170 bar. avautumispaineita,tiedä sitten.. Ja tuo narahdus ja pölymäinen suihku on merkki terveestä suutinkärjestä. Traktoreihin nuo kärjet eivät yleensä maksa paljon mitään joten suosittelisin aloittamaan remontin varaosaliikkeen kautta... Ja avautumispaineen säätöhän on noissa yleensä ruuvisäätöinen ja autoissa paine säädetään rikoilla. EDIT: Vielä sen verran jotta kuseskelevalla suuttimella olevaa riisseliä en kyllä käyntiin laittelisi käynyt useasti semmosti että kusasee männästä läpi,ja silloin remontista tullenee paljon hintavampi... -P- Edited by - Mutikka on 24/02/2005 20:35:19 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mallit 5011, 6011, 6045, 7011 ja 7045 manuaalin mukaan avautumispaine 160kp/cm2.
-ruiserilla palkkatyöhön, setorilla omat työt- |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Jos tarvit tietoa tai osia zetkaan niin suosittelen www.trv.fi seinäjoki.
Note! This message was posted anonymously! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Noi ol mun suositukset.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: GM:n 6,5:n naftapumppu ja 6,2:n suuttimet | Vilpertti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 12 | 19.10.2007 10:33 |
m:suuttimet | SAMROCK | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 28.08.2007 14:46 |
pajeron suuttimet | pallero | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 20.11.2006 18:05 |
O: 2L-T:n suuttimet | KarvaTurpa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 13.09.2006 21:06 |
Weber 32/36 suuttimet ja Uaz | -MAKE- | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 02.02.2006 00:04 |