![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hiluxin katsastus itse rakennetulla lavalla.kokemuksia? Hylätty tuliJäi -87 hiluxiin leima tänään saamatta. Ei osannut katsastus mies sanoa oikein mitään joten otti puh numeron ja rupeaa selvittämään asiaa. Vittuilua kylläkin riitti ![]() Jos lava olisi ollut fladbed olisi leima tullut muttakun siinä on laidat niin ei kelvannut Teräviä kulmia liikaa ja ei osannut sano saako lavan "jalkoja" hitsata Mites teillä mennyt itse tehdyt lavat läpi ja onko tullut sanomista? Toinen huomautus tuli puuttuvista pakkivaloista mutta sanoin että näissä takavaloissa ei ole pakkivaloa ja silloin sitä ei tarvitse olla. Tämän tiedon sain autosähkö liikkeestä Mites on?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Pakkivalo tuli pakolliseksi vuoden -84 alusta. Kuten myös nopeusmittari.
Lavan jalkoja saa kyllä hitsata. Mitehän paljon sulla lie ulkonevia teräviä kulmia sitten? |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Oisko sulla laittaa mulle tähän linkkiä vaikka missä tämä lakipykälä lukee niin otan sen mukaan katsastukseen?
Terävillä kulmilla tarkoitan 30x20 putken päätä. Sellaisia ei kuulemma saa olla. Eikä nämä tule edes "ulos" rakennelmasta Meinas aluksi että 10mm vaneri pohja ei ole tarpeeksi kantava, mutta ymmärti sitten kun mietittiin mites peräkärrissä on! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Laita kuvvoo, se puhuu enempi ku tuhat sannoo, vai miten se oli?
__________________
Jeep ISORY |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kaveri hitsaili itse palkeista ja putkista hiluxin lavan rungon ja vanerit pohjaksi/laidoiksi. On kulmikas ja ruma mutta läpi meni leimasta, kattoivat vaan että onn kunnolla kiinni ja valot toimii!
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
50x50 RHS, 42,4 putki ja köykämiinirofiili mistä oma sätös kyhätty. Ei kommentointia muutoksista, muusta höpöistä kylläkin.
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tässä linkki kuviin.
http://img861.imageshack.us/g/hilux012.jpg/ Punaisella ympyröity osaan kuvista kulmat jotka ovat liian teräviä Laidat ovat tulossa kunhan nyt eka saan katsastettua auton. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Hyvähä tuo on! ![]() Jos ei kelpoo, niin laita pellin suirulla piiloon noi koko lavan matkalta?
__________________
Jeep ISORY |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
tais olla ammattitaidoton leima äijjä..!
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Ensiviikolla ovat yhteydessä konttorilta saa nähdä purkuun menee varmasti koko auto
![]() Taidan vetää merialumiistä laidat tohon ja käyttää ensiviikolla uudestaan jos eivät sitä ennen soita uusia neuvoja konttorilta ![]() Todellakin kokematon! Aluks jo 80 lätkällä pelottelemassa kun paino laskee uuden lavan takia. Mutta eikös se ole juuri toisinpäin että kun paino nousee ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs/r026e.pdf
Ellei auto sähkö liike ole eri mieltä.
__________________
Harbor Cruisers |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep ISORY |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Kulmien pyöristys on omaksi parhaaksi kun autoasi remppaat, ettei tulisi pieneen päähäsi/muihinkaan ruumiiin osiin vekkiä. Albumissa on kuva omasta lavasta, eikä siitä ole tullut sanomista konttorilla ja on 4 mm alumiinista pohja.
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Ei tossa mitään haitallisia teräviä kulmia ole, ei sinne päinkään. Menosuunnassahan niitä arvostellaan, eli noita etukulmia, mut nekin on reippaasti korin ulkolinjojen sisäpuolella ja toisekseen ne on yhtenäistä rakennetta eli ei haittais vaikka töröttäis reunojen ylikin.
Mutta lavaa ei pitäis hitsata suoraan runkoon kiinni. En muista onko missään kevyen puolen prujuissa siitä mainintaa, mutta kuorma-autopuolella itsestäänselvyys. Runko on tehty joustavaksi/kiertäväksi, joten hitsattu lava estää sitä osittain ja näin ollen lavan etumaiset kiinnitykset todnäk jossakin vaiheessa murtuu irti. |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Jos ei tuon näköinen lava kelpaa niin mikä sitten???
Ei ne kulmat mitenkään pehmustettuja ole missään dynassakaan missä lava on 20 senttiä koppia leveämpi. |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on hiluxi katsastettu
Kuukausi melkein meni ei kuulunut luvattua soittoa ja soitin sitten itse. Vastaus oli Ei hitsata runkoon, terävät kulmat pehmustettava,polttoainetankin eteen suoja ja muutoskatsastus koska paino muuttuu laitettiin väliin pulttikiinnitys ja tankin korkin eteen katettu suoja saranoineen. Kulmiin vedettiin jotain pehmuste mattoa. Paino laski ja omamassa nyt 1450 Soittelin aijemmin Kovalaiselle ja heiden mielipide on että saa hitsata ja kulmia saa tulla kun eivät tule sivuilta yli. Eli konttorit menee omien mielipiteiden mukaa näissä asioissa. Ja tuohon Dynaan kun vertaa niin tämä on hiluxi EI DYNA ![]() ![]() Mutta pääasia että nyt on katsastettu! ![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Onko tässä kyse Joensuun Kovalaisesta?
__________________
Toyota 4runner diesel 1991 |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Minä tein ja katsastin tuollaisen lavan eikä mitään mutinoita
![]() ![]() ![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
turvakaaret ja katsastus kokemuksia? | proto | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 05.03.2009 23:05 |
hiluxin katsastus | miko1 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 11.09.2008 15:28 |
M:mitsubishi canter 2.3-86 5m lavalla *myyty* | akp | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 31.10.2007 09:49 |
BF-Goodrich vai Bridgestone (Grabber hylätty) | TimoV | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 08.03.2007 17:30 |
Ehkä mahdollisesti hylätty bj 40 | Masu | Chit-Chat | 21 | 22.12.2005 21:48 |