|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
HUOMIO!!!Jos satutte omistamaan (2autona) vw 1.9td moottorilla ja vgr portilla varustetun vaunun ja siinä on viihdytty yli 170000km, niin suosittelen imusarjan irroitusta. Moottorivaurio on kohtuu varma, kun sieltä löydetyt nanopartikkelit saavat jalat alleen. Oireita ei välttämättä huomaa, kunnes..... Itse irroitin hieman viritys mielessä kuulapuhallusta suunitellen ja ........... sarja täynnä! tavaraa. slck#205 blääh
|
#2
|
|||
|
|||
minkävuotisissa volkkareissa on sellainen vgr portti?
Tie on kaikkialla missä rengas ottaa maahan...! GD 300 |
#3
|
|||
|
|||
ei kovin tarkkaa tietoo kun vasta huomenna. ainakin 94,95,96,97
blääh |
#4
|
|||
|
|||
eli ainakin näissä wähäpäästöisissä.lukee otteessa
blääh |
#5
|
|||
|
|||
Lainaus:
j.h Note! This message was posted anonymously! |
#6
|
||||
|
||||
Koittakaapa tulpata EGR:stä pääsy imusarjaan,vaikuttaa vääntöön jonkin verran,mutta lisää polttoaineen kulutusta vastaavasti.
-pieru,se tulee perseestä- -miksi miksi,no miksei- |
#7
|
|||
|
|||
Mikä pirun idea on työntää kerran jo poltettua ilmaa takasin koneelle ja sitten väittää, että tämä on jotenki ympäristöystävällisempi?
Siis en ole vielä sisäistänyt näitä maailamnlopun kierrätys sydeemejä. Joku joskus tuumaili, että niillä saadaan "huijattua" pakokaasupäästöjä mittaustilanteessa mutta muuta virkaa niille ei olisi. Omasta pensa datsunista (vai olikohan se nissan) tulppasin sen EGR venttiilin ohjauksen. Tuntui, että vähän olisi se ruohonleikkurin moottori piristynyt. Kulutus ei ainakaan noussut. Onkos muuten tietoa löytyykö 2.4 dsl vapari transporterista (-98) moinen viritelmä? - jm KoMk ry. Off Road Team |
#8
|
|||
|
|||
Tervehdya, ei oo 2.4d AAB AJA koneissa egr venaa, se löytyy lähinnä td/ tdi koneista. Selevähän se on jos öljysumun sekaaan lasketaan nokee ni tarttuuhan se, helpo poistaa pelistä tukkimalla alipainerasiaan tuleva putki laakerikuulalla n.5-6mm kooltaan, ja putki paikalleen niin ei katsastus setä oo pahalla päällä. Ei vaikuta savutestiin, kulutuksesta en tiedä mut en usko et vaikuttais.
t.harri |
#9
|
|||
|
|||
Lainaus:
Homma on toteutettu yleensä niin, että EGR aukeaa ja päästää pakokaasuja imupuolelle vain kun ajetaan tasakaasulla osateholla ja kun kone on lämmin. Venttiili on kiinni kylmäkäynnin aikana ja kaasua painettaessa sen pitäisi sulkeutua. Koska se putki tulee ahtimelta tai pakoputkesta, vaikuttaa pakopuolen vastapaine siihen, miten paljon tavaraa jaksetaan painaa ahtopainetta vastaan. Ilmaylimäärällä käyvän dieselin teho ei laske (kuin korkeintaan marginaalisesti) ja hiukkaspäästöt ei lisäänny EGR:n vuoksi, koska happea on osakaasulla ajettaessa kuitenkin tarpeeksi ruiskutetun polttoaineen polttamiseksi. EGR lisää koneen nokisuutta ja kun öljy pesee sitä nokea sylintereistä mukaansa, on EGR:llä varustettujen nokivasaroiden moottoriöljyn laatuvaatimus yleensä korkeampi kuin ilman EGR:ää olevien - öljyn pitää pystyä pesemään ja sitomaan itseensä enemmän nokea kuin ennen ilman, että muut ominaisuudet heikkenevät. Omassa ruohikkokiiturissa EGR on helppo kytkeä pois ottamalla yksi johtoliitin irti alipeine-magneettiventtiilistä, jolloin EGR-venttiiliä avaava alipainekello ei saa käyttövoimaa. Mitään kierrosten nousuherkkyyseroa ei perstuntumalla havaitse, olipa se kytketty tai irti. EGR sulkeutuu kyllä ihan heti, jos kaasua vähänkin painaa ja aukeaa, kun pumpun säätöakseli on ollut pari sekuntia samassa asennossa. Akselissa on potentiometri tms. anturi, joka kertoo älylaatikolle tapahtumista. Täytynee jättää se venttiiliä ohjaava johto irti jos noin pahasti menee paikat tukkoon... |
#10
|
|||
|
|||
Joo mut kaikissa ei kannata ottaa sähköpiuhaa irti tulee vikoja muistiin. Sit voi tehdä umpitiivisteen egrn ja pakosarjan väliin.
t harri |
#11
|
|||
|
|||
Joo totesin itsekin ton kuula letkuun parannuksen. Kävin jälleenmyyjällä tiedustelemassa tätä hauskuutta ja heille se oli kuulemma uusi asia. Eivät osanneet sanoa kuka on korvausvastuussa jos/kun motti leviää. Antoivat maahantuojan numeron ja sieltä sanottiin että jälleenmyyjän olisi pitänyt osata vastata.....No pallo maahantuojalla ja siellä nyt pohditaan mikä on koneen käyttöikä jos ei sarjaa putsata. Ilmoittavat kun tietävät. Heidän tiedon mukaan on mennyt muttereitakin läpi rikkomatta suuremmin paikkoja !heh! No tais olla huono päivä pojalla. Bertassa ei tuota paskansyöttö porttia onneksi ole eikä tule.
blääh |
#12
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#13
|
|||
|
|||
No niin, nyt imusarja ja mutkat puhallettu ja pientä kulkuhalujen paranemista on havaittavissa, vaikka olihan siinä vähäsen mutterin pyörittelyn tuntua. Vaikutti ainakin ahtamiseen. Alkaa nyt noin 200-300rpm aikaisemmin ja voihan tolla nyt päästä varaosakaupoille useammin.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Sotahullut huomio! | Rausku4x4 | Chit-Chat | 10 | 09.04.2007 08:08 |
MMC huomio | -MAKE- | Tapahtumat | 5 | 06.01.2007 21:01 |
HJ omistajat huomio! | Vihavainen | Chit-Chat | 1 | 31.05.2006 20:24 |
Gaz 66 Tietäjät huomio. | Mikki10 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 23.04.2006 19:47 |
Huomio, tietokonemaisterit! | Tapahtumat | 1 | 30.05.2005 18:57 |