Tarttisi keksiä mistä tavarasta nuo tukivarret nyt sitten metsäkulkineeseen tekisi. Pitäisi kestää jonkin verran (=paljon) rankaisua, ei painaa ihan älyttömästi, eikä maksaa aivan liikaa. Eli ne tavalliset mahdottomat vaatimukset
Eli eteen tulossa 3-linkki + panhardi (eli kuten nelilinkki mutta ilman toista ylätukivartta), taakse nelilinkki "tuplakolmion" mallisena (double triangulated). Molemmissa päissä alatukivarsien pituus noin 100cm, ylätukivarret ~70cm. Alatukivarret noin 51mm ulkohalkaisija, ylätukivarret ~38-44 (eli 2"; 1.5"/ 1.75"). Seinämävahvuudeksi jotain 5-6mm luokkaa.
Mikä on sellainen järkevä matsku mistä noita lähteä tekemään? Pitäisi tietysti olla helposti migillä tai tigillä hitsattavissa, ja tarvittaessa kierteytettävissä. Ei liian kovaa kamaa, ja saisi olla kohtalainen kimmokerroin.
Onko ainesputket tuollaisissa kokoluokissa riittävän vahvaa tavaraa? Jenkeissähän käyttävät paljon DOM:iksi (drawn over mandrel) kutsumaansa tavaraa, onko se nyt sitten kylmävedettyä putkea vai mitä? Se on sanomattakin selvää että tarttee joka tapauksessa olla saumatonta.. Cromoputki on niin kallista että sen voi unohtaa.
Tiedän että helppo vaihtoehto olisi laittaa Toyotan tai Rangen jakarit, mutta tässä ei nyt haeta helppoa tietä, vaan haluan ihan jo senkin takia nelilinkkialustan että tietää kuinka paljon kunnolla toteutettu nelilinkkialusta eroaa jakareista ihan oikeasti.