Ihan huvikseen pyöritelly tässä ajatusta parhaasta"mahdollisesta" jousitus/akselisto kombinaatiosta. Jäykkä akselihan on hyvä ja erillis jousituksessakin puolensa,TTB on vähä siitä välistä ja siinähän nesit olikin. No etsiessä parasta tulee mieleen mönkkäreissä ja aavikko -autoissa ja ralli ja monessa muussakin käytetty erillis jousitus päällekkäisine tukivarsineen ja sihen sit coiloveria vaikka miten asennettuna,miks sitä ei sit käytetä muissa ku pick up japseissa ja joissai jenkeis? ja eihän se nyt hyvä oo kun ei sitä oo yritettykään tehdä maastokäyttöön soveltuvaksi. Jäykkä akselisessa on huonotkin puolensa ja nyt mietinkin vaihto ehtoa sille,sen tavathan jo tunnetaan. Auto valmistajilla on mitä erilaisimpia intressejä niinku halpa hinta,nopea valmistus,mahdollisesti käytettävyys muissa malleissa, ja holmöimpänä se mitä he luulevat ihmisten haluavan,silloinkin kun eivät halua. Harassa ovat ne auton valmistajat jotka ovat kehittäneet parempaa mallia nimenomaan maasto käyttöön,jos ne tosissaan yrittäisivät minkälaisia ne autot sit olisi?Millaisen alustan SINÄ tekisit jos käytettävissä olis se mitä tarvittaisiin ja sen pitäs olla toimiva ja ajettava ja sen voisi kuvitella edes löyhästi seka käytössä olevan maasto autoon. Vai onko sellainen jo? saa "ottaa" osia olemassa olevasta autosta. Itse olen pyöritellyt ajatusta erillisjousituksesta pitkin tukivarsin ja tietysti joustoin vähän niinku noissa aavikko buggyissakin ja sihen sit "porttaali navat vaik hummer H1 autosta ja sit tekis sen alatukivarren niin et sen sais semmosella käikäleellä nostettua ylös johki vetarin tasolle. Nelipyörä ohjaus vois olla ja lukitus takana niin et siirtoajossa vois körötellä vaik 100km/h. Olis edessä simpukka ohjaus ja takana orbitroli,siihen vaan sit viel runko. Se runkoki vois painon takii olla vaik alumiininen monokokki tyyppinen,ja lasikuitu kori tai jotain kuttaperkka paskaa sen ei nii väliä. Ei taida olla tulossa markkinoille. Ideoita?? Juu,ja keksinki ittelleni vielä parannuksen. Nimittäin sähkömagneettiset jouset/vaimentimet,liikerataa niin paljon ku on tilaa eli paljon ja semmosta pystys sit ohjaamaan vaan jollain simppelillä rele-vastus-konkka systeemillä passiivisesti tai sihen vois tuhertaa vaik tietokoneen tapasen ja joku koodaajavelho naputtelis ohjelmia poikineen. Mahdollisuudet olis rajattomat,rajotuksena ainoastaan se miten paljon mä haluun tietotekiniikkaa autoon ylipäänsä.