Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.02.2011, 14:42
mauriala mauriala ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.06.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 95
Perusasetus

Audin perän kestävyys?


Miten mahtaa kestää audi quatron takaperät jos tulee pajeron navat, mesen 5,6 l motti automaatilla tietysti ja 90 cm renkaat . Jakolaatikko BJ toyotan. Rungoksi cameron tyyppinen putkikasa. Paino pitäs jäädä alle tonnin.

__________________
Team Kutunjuuston "päällikkö"

VOLVO ON HYVÄ PYÖRÄKUORMAAJA MERKKI
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.02.2011, 15:48
tepa250d tepa250d ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.08.08
Sijainti: oripää
Viestit: 533
Perusasetus

kyl sulla kaikki kestää anna mennä vaan
__________________
riiseli mersedes
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.02.2011, 15:51
farmari:n Avatar
farmari farmari ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.02.06
Sijainti: länsirannikolla 64P/24I
Viestit: 1.569
Perusasetus

Kerro sitten, miten kävi! Henkilöautokäytössä ja henkilöautorenkailla niitä ei juurikaan rikki saa. Vaikka isoja tehoja ja rata-ajoa semmoisilla onkin vedetty.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.02.2011, 16:51
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Minkäköhän kokoinen lautaspyörä ja pinioni Audin perässä on?
Paino olisi syytäkin saada alle tonnin jos 90cm korkeita kumeja vetarin päihin sovittelee, tuolle murikalle tulee kuitenkin pyöritettävää massaa monta kymmentä kiloa/rengas enemmän kuin normaalisti.
Tulee varmaan erillisjousitettu?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.02.2011, 17:18
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Minkäköhän kokoinen lautaspyörä ja pinioni Audin perässä on?
Paino olisi syytäkin saada alle tonnin jos 90cm korkeita kumeja vetarin päihin sovittelee, tuolle murikalle tulee kuitenkin pyöritettävää massaa monta kymmentä kiloa/rengas enemmän kuin normaalisti.
Tulee varmaan erillisjousitettu?
En olis huolissani mistää pyörivästä massasta, vaan ihan vetarinpään ja maan välisestä vipuvarresta. Kun iso mersunkone vääntää, niin luulis, jotta tuossa tulee ekana hammaspeikko kylään...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.02.2011, 19:41
mauriala mauriala ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.06.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 95
Perusasetus

Kumpikin pää tulee erillisjousitteinen. Lapa tiimin pitäs tehdä runko siihen ja ne ajaa pajeroilla vallan,ihmeen hyvin niillä on vetovehkeet kestänyt.Jos siitä nyt jokunen murros hajoo ni kyllä niitä vielä vaihtelee,mut jos noi perät ei kestä ne loppuu aika pian. Niisä on muuten oikein kytkettävät lukot.
__________________
Team Kutunjuuston "päällikkö"

VOLVO ON HYVÄ PYÖRÄKUORMAAJA MERKKI
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.02.2011, 22:33
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.324
Perusasetus

Itellä on liki 200 heppanen kansan-quattro, eli passat syncro. Takaperä on melkein samanlainen alumiikäikäle kuin tuo. Uskon, että kestää hyvin henkilöautossa, mutten usko että kestää maastoautossa. Ja se mersun 300 hv teho ei ainakaan paranna tilannetta.

Mikäs tuon taka perän välitys on? Joissakin etuveto-audin perissä on todella tiuhat välitykset, kun viides vaihde (kepissä lukee E) on noin 0.7, ja nelonenkin vielä 0.9 hujakoilla!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.02.2011, 22:45
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Noissa 5-pyttyisissä ahdetuissa Quattroissa on vakionakin 220-300...350Hp vakiona, riippuen versiosta.
Ihan yleistä on konehuoneen pikku päivityksillä rakentaa väh. 500Hp:n käyttöauto vakio voimansiirrolla (korkeintaan kytkin tiukempi).
Voimansiirron murheista ei ole pahemmin maristu tuolla Audi-palstallakaan.

Ratakireissä koneissa on sit jo 800Hp ja ylikin. Niiden voimansiirron muutoksista ei ole sen paremmin tietoa.

Itellä on vain edestä raapiva 220Hp 200:n kesäautona.
Automaattilaatikkoa ei viitsi kiusata enempää, vaikka potentiaalia löytyisikin...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.02.2011, 22:49
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Ei se teho voimansiirtoa tapa vaan vääntö. 37" Boggeri kallion kolossa ottaa pitoa himpun enempi, ku pikkunen kesärengas asfaltilla.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.02.2011, 22:53
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Järjestään noissa yli 500Hp:n koneiden dynolapuissa näkyy olevan 500... 600Nm:n väännöt...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.02.2011, 22:56
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Hyvähyvä!!


Hyvin tuntuu kestävän siviili autois,jotku ajaa rallisprinttiäkin vakio perillä. Ei oo moksiskaan 500-600 hepasta eikä ne rata slicksitkään ihan liposet ole. Luulis kestävän sullakin,ja korkea hatunnosto uusista ideoista.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 17.02.2011, 23:03
JanneBlomgren JanneBlomgren ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Sipoo
Viestit: 995
Perusasetus

Viittiikö kukaan laskea että kun jakiksessa on tiuhempi puoli päällä ja päälaatikossa ykkönen ja kierroksia sopivasti vääntöalueella jotta paljonko silloin on vääntö siellä perässä?
__________________
http://jangren.fi/

Tänään tehdään pönttö!

Kyllä jenkki on jees!
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 17.02.2011, 23:20
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 Näytä viesti
Järjestään noissa yli 500Hp:n koneiden dynolapuissa näkyy olevan 500... 600Nm:n väännöt...
Kokeile laittaa tollaseen audiin jakolaatikko ja kato kuinka perät nauttii.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 17.02.2011, 23:26
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Kyyl minä sen tiedän, että mitä siitä pahimmillaan seuraa...
Joka tapauksessa noi on kestävämmät perät kuin monessa vakiomaasturissa.

Tämän rakentajan aiempia luomuksia muistellessa ei voi välttyä mielikuvalta,
että siellä on tukivarsien päissä porttaaliboksit...

Painoraja tosin ylittyy, mutta sitähän voi aina muuttaa mieleisekseen...
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 18.02.2011, 07:53
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Kokemusta ei ole, eikä tietoa, mutta minkäs halkaisijainen lautaspyörä tossa on? Minkä kokoiset hampaat? Eli onko verrattavissa hiluxin perään, ford 9".....mikä?

Jos auton saa jäämään kevyeks, niin kyllähän hentoisemmatkin osat kestää, tietty millaisessa käytössä? Mut noi 90cm renkaathan ei ole ihan pienet ja sun kaasujalan tietäen, niin purkaisin sinuna yhden perän, jotta näkis ihan fyysisesti, että minkä näköiset rattaat siellä on, niin vois edes hieman päätellä siitä. Materiaalierojahan takuulla on eri välitysten valmistajilla.

Se että jossain sprintti tai rata-autossa on vaikka 600 heppaa, mutta ei ne slicksit on kuitenkin melkoisen pienet ja kevyet suhteessa rautavanteisiin ja beadlock kehällisiin maasturin renkaisiin.

Mutta pura yks murikka ja miettii sen jälkeen lisää
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 18.02.2011, 08:01
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.518
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JanneBlomgren Näytä viesti
Viittiikö kukaan laskea että kun jakiksessa on tiuhempi puoli päällä ja päälaatikossa ykkönen ja kierroksia sopivasti vääntöalueella jotta paljonko silloin on vääntö siellä perässä?
Nopeella kookletuksella
mesen 5.6v8 455Nm
Ykkösen välitys 3.68:1 tai 3.86 (jenkki / euromallit)
Jakiksen alennus BJ tojo 1,959:1
Ekakoppasen audin perät 3.89:1

= 28,04 / 29,42 riippuen onko aski jenkki vai euromallista.
eli 455Nm x 12758.2Nm / 13386Nm. Näin teoriassa max väännöllä ilman momentinmuuntimen ominaisuuksia.

Tähän ku lisätään turbiinin eli momentinmuuntimen antama lisäys stallspeedin tuntumassa voi olla ainakin 2-2.5 x moottorin vääntö. Tosin mersun stalli voi olla aika alhainen ja motin väääntöhuippu korkeemmalla kiekoilla. Mut eiköhän tosta siltikin tulis yli 20tuhatta nyyttonia. Voi tota pikkuperää alkaa vituttaaa...

Tosin ässämersun askihan pyrkii vakiona lähtee liikkeelle kakkosella, ettei vehkeet nykis epäsivistyneesti (ainakin osassa malleissa näin). Offikäyttöä ajatellen kannattanee tuo ominaisuus poistaa.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 18.02.2011, 09:18
Offipiru:n Avatar
Offipiru Offipiru ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.05
Sijainti: Lahti-city, Finland
Viestit: 2.515
Perusasetus

Ja hajoo niiitä periä sielä srintissäki, hajoo kyllä fortin 9tuumasiaki ku oikee monsterirenkaalla pompottaa.
__________________
__________________________________________________ _____________________________
Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa.

Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 18.02.2011, 10:55
mauriala mauriala ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.06.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 95
Perusasetus

Hyvä että tämä aikaansai keskustelua. Pienemmät renkaat ja pienempi moottori niin sitten noi ehkä toimisi. Näin ymmärsin.
Pikapalaverin jälkeen lopputulos unimog ilman portaaleita.siitä tulis tyhmän näköinen risuilla.Cameronin tyylisuunta kärsis.Auto alkaa oleen paperilla jo ei puutu enää kun tekemisen ilo
__________________
Team Kutunjuuston "päällikkö"

VOLVO ON HYVÄ PYÖRÄKUORMAAJA MERKKI
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 18.02.2011, 11:23
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mauriala Näytä viesti
Hyvä että tämä aikaansai keskustelua. Pienemmät renkaat ja pienempi moottori niin sitten noi ehkä toimisi. Näin ymmärsin.
Pikapalaverin jälkeen lopputulos unimog ilman portaaleita.siitä tulis tyhmän näköinen risuilla.Cameronin tyylisuunta kärsis.Auto alkaa oleen paperilla jo ei puutu enää kun tekemisen ilo
Voihan se toimia, vertaile välityksen rattaiden kokoa johonki tunnettuun maasturin akseliin, kait ne vähintään saman kestää? Jos audin takamurikan laittaa eteen, pyöriikö perä silloin väärin päin? Kestääkö audin laakerointi pyörittää väärinpäin? Alkaako Isolla Väännöllä alumiininen perämurikka taipumaan?
Laita taakse ihan normaali jäykkä akseli (niin ne taitaa amerikan kikottimissakin olla) ja eteen risukeula portaalinavoilla. Perämurikassakin olis veto oikein ja geemersun jakoloota
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 18.02.2011, 12:36
tepa250d tepa250d ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.08.08
Sijainti: oripää
Viestit: 533
Perusasetus

onkos sulla ossi niitä mersun asd periä vielä hyllyllä
eikös niistäkin saisi kevyeeseen vehkeeseen "lukolliset" kun ajaa hyd painettta periin
__________________
riiseli mersedes
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 18.02.2011, 21:23
mauriala mauriala ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.06.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 95
Perusasetus

Kyl mesen osat on melkein kaikki lahjotettu pois,jotain herkkuja löytyy vielä.
__________________
Team Kutunjuuston "päällikkö"

VOLVO ON HYVÄ PYÖRÄKUORMAAJA MERKKI
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 18.02.2011, 23:04
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Asiassa on perää..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Kokemusta ei ole, eikä tietoa, mutta minkäs halkaisijainen lautaspyörä tossa on? Minkä kokoiset hampaat? Eli onko verrattavissa hiluxin perään, ford 9".....mikä?

Jos auton saa jäämään kevyeks, niin kyllähän hentoisemmatkin osat kestää, tietty millaisessa käytössä? Mut noi 90cm renkaathan ei ole ihan pienet ja sun kaasujalan tietäen, niin purkaisin sinuna yhden perän, jotta näkis ihan fyysisesti, että minkä näköiset rattaat siellä on, niin vois edes hieman päätellä siitä. Materiaalierojahan takuulla on eri välitysten valmistajilla.

Se että jossain sprintti tai rata-autossa on vaikka 600 heppaa, mutta ei ne slicksit on kuitenkin melkoisen pienet ja kevyet suhteessa rautavanteisiin ja beadlock kehällisiin maasturin renkaisiin.

Mutta pura yks murikka ja miettii sen jälkeen lisää
Peristä puheen ollen,tuli mieleen(omituiseen?)eräs nippa tieto paikalliselta turbo sepältä: sillä oli muinoin Austin metro 6r4 ralliauto. Vehkeellähän ei oo mitään tekemistä vakio metron kanssa mut äijä sanoi mm.vetoakseleiden olevan jostain tuotanto austinista,ja kuten pirtaan kuuluu ei tämäkään britti ollut tunnettu voimansiirron lujuudesta. Kuulemma jonku bemarin perät ja vetarit oli helposti sovitettavissa. Liittyx tää johonki??..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Audin ex-Kiesi Eskimo Chit-Chat 19 15.11.2009 00:32
Myydään Audin alumiinivanteet joackim O/M/V Renkaat ja vanteet 0 12.10.2009 19:33
Myyty M:Audin 3,6 V8 jallu80 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 14 20.07.2008 17:15
M/V: Audin 32-tappinen V8 Teukka O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 15 23.05.2007 16:14


Sivu luotu: 20:55 (GMT +2).