Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.01.2011, 22:52
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.519
Perusasetus

Stallspeedit ja siftkitit offikäytössä, TH350


Eli minkälaista stallia on kokeiltu vakion lisäks ja millä lopputuloksella? Ja onko siftkiteistä varsinaista hyötyä ollunna? itellä automaatti nyt purussa ja sitä ois suht helppo ny muutella jos tulee hyviä visioita.

Mikään kierroskonehan tuo tbi350 ei ole, mutta joskus tuntuu että pikkasen enempi vois olla tartuntanopeutta turbiinissa. Varsinkin kunnon jumitilanteessa pakilla ei meinaa aina jaksaa jos kaikki pyörät on jumppasessa. Muutama sata kierrosta vois tehä ihmeitä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.01.2011, 08:16
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Joo kyllähän noita stalleja on toisissa kokoonpanoissa nostettu, jotta koneessa olis enemmän "runtua" siinä vaiheessa, ku alkaa turbaani välittään enemmän voimaa. Eli kyllä se monesti hyvää tekee. Pystyy ottaan tiukempia lähtöjäkin esim kallio portaissa ym ym. Mut miinuspuolena on, että monesti lämpöä kehittyy enempi, kun kone käy pääosin korkeemmilla kierroksilla, kuin aiemmin, joten jäähdyttimet kuntoon, niin ei tuostakaan mitään ongelmaa ole.

Shift kittiin en osaa sanoa, kun omat laatikot on offi käytössä ollu muutettu manuaaleiks, mutta shift kittihän monesti terävöittää tai nopeuttaa vaihtamista ja hieman nostaa vaihteen vaihdon paikkaa ylemmille kierroksille, joten mun mielestä ihan ok. Niin noh, kovin terävä vaihtaminen taas tietty stressaa voimansiirtoa enempi, mutta ei kai joku "perus" shift kitti niin härskiks vaihtamista tee, ku joku race kitti?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.01.2011, 10:48
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Moabilla -03 ajelin Golden Spike reitillä leirintäaluenaapurin YJ:llä johon oli vaihdettu GM 350 + TH-700 shiftkitillä.
En tykännyt shift kitistä, Eikä tykännyt auton omistaja Mike myöskään. Koska pienellä puolella aina lootan vaihtaessa isompaa se "nykäisi" todella kovaa, Eli piti aina yrittää nostaa samalla kun loota haluisi isommalle pykälälle.
Muistaakseni oli D-300 jakis ja 4.56 perät + 32" renkaat, Eli ei snyt niin kauhean tiuhat välityksetkään.

Hyä puoli tuossa swapissa oli että turbiini oli muutettu niin että se otti jo kiinni tyhjäkäynnillä. Eli löytyi myös moottorijarrutusominaisuuksia vaikka oli automaatti, Eli justa passeli kivikikkailuihin
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.01.2011, 11:39
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.475
Perusasetus

Mulla on Jeepissä shift-kitti, ja kyllähän tuo nykäisee vähän ikävästi vaihdetta vaihtaessa. Lunkimpaan ajeluun en siis suosittele, kun kahvimukista voi läikkyä kesken offailutuokion. Kovemmalla kaasulla ajettaessa on kuitenkin kiva että teho päätyy napakasti renkaiden pyörittämiseen eikä vaan laatikon lämmittämiseen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.01.2011, 11:58
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.519
Perusasetus

Joo, stallspeedin valinta helpottui kun niitä turbaaneja ei ny ollu kauppurilla hyllyssä. Ajetaan siis vielä vakiolla. Siftkittejä ois ollu hyllyssä, mutta sen voi lisätä helposti jälkikäteenkin jos vaihdot jää liian pehmeiks. Nyt tulee sitten testattua ehjä vakiolaatikko, ties kuinka kauan totaki oli jo pehmitetty ilman kunnon jäähdytystä tai lämpömittaria ennen kun auto tuli mulle.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.01.2011, 16:07
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Ainahan sä voit kerätä jenkaa vapaalla ja sit nykästä numeron pesään
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.01.2011, 16:57
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.519
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri Näytä viesti
Ainahan sä voit kerätä jenkaa vapaalla ja sit nykästä numeron pesään
Emmä jaksa tällä autolla. Eiks kerta riitä tollasille kokeiluille?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.01.2011, 17:07
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Emmä jaksa tällä autolla. Eiks kerta riitä tollasille kokeiluille?
Niin kai se on. Menee vielä jotain oikeesti rikki.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.01.2011, 19:02
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

OD:lla olis Veijolle turbaani kaupan: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=205909
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.01.2011, 19:20
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
OD:lla olis Veijolle turbaani kaupan: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=205909

Voi olla että alkaa olee jo liikaa jengaa jos vakiosta nostetaan 1500rpm.

Ehkä jotain 2500 ja 2800 välillä ei kyllä enää booailis.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.01.2011, 19:37
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.519
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri Näytä viesti
Voi olla että alkaa olee jo liikaa jengaa jos vakiosta nostetaan 1500rpm.

Ehkä jotain 2500 ja 2800 välillä ei kyllä enää booailis.
Ei booailis ku alkais jo venttiilit sekoo...! no ei sentään mutta on toi liikaa tähän käyttöön.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 26.01.2011, 19:42
mauriala mauriala ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.06.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 95
Perusasetus

Pistä sinne 3000 turbiini alkaa tapahtuun ainakin remontti puolella
__________________
Team Kutunjuuston "päällikkö"

VOLVO ON HYVÄ PYÖRÄKUORMAAJA MERKKI
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 26.01.2011, 21:44
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
no ei sentään mutta on toi liikaa tähän käyttöön.
Eikä ole, eikä noi turbaanit ole absoluuttisen tarkkoja, moni asia vaikuttaa tartuntaan, mullakin on MashBoxissa 3500-stallilla oleva, se on just sopiva siihen.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 26.01.2011, 22:13
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Munkin mielestä joku tuommoinen 2puoltonninen pitäis olla ihan sopiva. Ei muuta ku sellaista blazeriin ja testikokemuksia tänne.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 26.01.2011, 22:32
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.519
Perusasetus

No katotaa ny mitä sinne tulee. Purin laatikon tänän niin tarvii ekaks ostella sinne palikoita ennenkuin on tarvetta millekkään turbiinille. Perkeleen offikrossi särki 50centin osan joka sitte tärvelly vähän enempi lootan sisuskaluja.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 07.02.2011, 12:09
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.519
Perusasetus

No ni, loota menossa jo pikkuhilljaa kasaanpäin ja tuli sittenkin ostettua mieto viriturbiini. 300-400rpm pitäis nousta vakiosta. Saa nähä miten pelaa, todennäköisesti kuitenkin paremmin kuin orkkis. Ja suuri syy luopua orkkiksesta on kun sen sisuskalujen kunto on arvoitus ja nyt siel on boonuksena sitä metallimujua mitä lootasta oli sorvaantunu. Varmanpäälle paras.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kestääkö "muovi-alumiini" syylarit offikäytössä? petr Tekniikka & Jutustelu 16 30.05.2013 10:11
Ostettu: TH350 Pafo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 19.10.2007 07:18
M/V: TH350 ja NP203 Gary Grand O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 26.07.2007 06:37
O: TH350 vetolevy Nutti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 21.06.2007 18:01
VW Tdi offikäytössä?? GreatS Tekniikka & Jutustelu 10 25.12.2006 11:45


Sivu luotu: 09:03 (GMT +2).