![]() |
Stallspeedit ja siftkitit offikäytössä, TH350
Eli minkälaista stallia on kokeiltu vakion lisäks ja millä lopputuloksella? Ja onko siftkiteistä varsinaista hyötyä ollunna? itellä automaatti nyt purussa ja sitä ois suht helppo ny muutella jos tulee hyviä visioita.
Mikään kierroskonehan tuo tbi350 ei ole, mutta joskus tuntuu että pikkasen enempi vois olla tartuntanopeutta turbiinissa. Varsinkin kunnon jumitilanteessa pakilla ei meinaa aina jaksaa jos kaikki pyörät on jumppasessa. Muutama sata kierrosta vois tehä ihmeitä. |
Joo kyllähän noita stalleja on toisissa kokoonpanoissa nostettu, jotta koneessa olis enemmän "runtua" siinä vaiheessa, ku alkaa turbaani välittään enemmän voimaa. Eli kyllä se monesti hyvää tekee. Pystyy ottaan tiukempia lähtöjäkin esim kallio portaissa ym ym. Mut miinuspuolena on, että monesti lämpöä kehittyy enempi, kun kone käy pääosin korkeemmilla kierroksilla, kuin aiemmin, joten jäähdyttimet kuntoon, niin ei tuostakaan mitään ongelmaa ole.
Shift kittiin en osaa sanoa, kun omat laatikot on offi käytössä ollu muutettu manuaaleiks, mutta shift kittihän monesti terävöittää tai nopeuttaa vaihtamista ja hieman nostaa vaihteen vaihdon paikkaa ylemmille kierroksille, joten mun mielestä ihan ok. Niin noh, kovin terävä vaihtaminen taas tietty stressaa voimansiirtoa enempi, mutta ei kai joku "perus" shift kitti niin härskiks vaihtamista tee, ku joku race kitti? |
Moabilla -03 ajelin Golden Spike reitillä leirintäaluenaapurin YJ:llä johon oli vaihdettu GM 350 + TH-700 shiftkitillä.
En tykännyt shift kitistä, Eikä tykännyt auton omistaja Mike myöskään. Koska pienellä puolella aina lootan vaihtaessa isompaa se "nykäisi" todella kovaa, Eli piti aina yrittää nostaa samalla kun loota haluisi isommalle pykälälle. Muistaakseni oli D-300 jakis ja 4.56 perät + 32" renkaat, Eli ei snyt niin kauhean tiuhat välityksetkään. Hyä puoli tuossa swapissa oli että turbiini oli muutettu niin että se otti jo kiinni tyhjäkäynnillä. Eli löytyi myös moottorijarrutusominaisuuksia vaikka oli automaatti, Eli justa passeli kivikikkailuihin |
Mulla on Jeepissä shift-kitti, ja kyllähän tuo nykäisee vähän ikävästi vaihdetta vaihtaessa. Lunkimpaan ajeluun en siis suosittele, kun kahvimukista voi läikkyä kesken offailutuokion. Kovemmalla kaasulla ajettaessa on kuitenkin kiva että teho päätyy napakasti renkaiden pyörittämiseen eikä vaan laatikon lämmittämiseen.
|
Joo, stallspeedin valinta helpottui kun niitä turbaaneja ei ny ollu kauppurilla hyllyssä. Ajetaan siis vielä vakiolla. Siftkittejä ois ollu hyllyssä, mutta sen voi lisätä helposti jälkikäteenkin jos vaihdot jää liian pehmeiks. Nyt tulee sitten testattua ehjä vakiolaatikko, ties kuinka kauan totaki oli jo pehmitetty ilman kunnon jäähdytystä tai lämpömittaria ennen kun auto tuli mulle.
|
Ainahan sä voit kerätä jenkaa vapaalla ja sit nykästä numeron pesään :D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
OD:lla olis Veijolle turbaani kaupan: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=205909
|
Lainaus:
Voi olla että alkaa olee jo liikaa jengaa jos vakiosta nostetaan 1500rpm. Ehkä jotain 2500 ja 2800 välillä ei kyllä enää booailis. |
Lainaus:
|
Pistä sinne 3000 turbiini alkaa tapahtuun ainakin remontti puolella:p
|
Lainaus:
|
Munkin mielestä joku tuommoinen 2puoltonninen pitäis olla ihan sopiva. Ei muuta ku sellaista blazeriin ja testikokemuksia tänne.
|
No katotaa ny mitä sinne tulee. Purin laatikon tänän niin tarvii ekaks ostella sinne palikoita ennenkuin on tarvetta millekkään turbiinille. Perkeleen offikrossi särki 50centin osan joka sitte tärvelly vähän enempi lootan sisuskaluja.
|
No ni, loota menossa jo pikkuhilljaa kasaanpäin ja tuli sittenkin ostettua mieto viriturbiini. 300-400rpm pitäis nousta vakiosta. Saa nähä miten pelaa, todennäköisesti kuitenkin paremmin kuin orkkis. Ja suuri syy luopua orkkiksesta on kun sen sisuskalujen kunto on arvoitus ja nyt siel on boonuksena sitä metallimujua mitä lootasta oli sorvaantunu. Varmanpäälle paras.
|
Sivu luotu: 05:21 (GMT +2). |