![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() 2L moottori öljynlauhdutinLaittelisin toho toytotan turbotettuun 2L moottoriin öljynlauhdutinta ja tuli mieleen että, Olisko öljynlauhdutin hyvä olla termostaatin takana vai kokoajan kiertävä? kiitokset
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Suomessa on puol vuotta talvi.Turha sitä öljyä on kovilla pakkasilla jäähdyttää,eli termostaatti olis hyvä.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#3
|
|||
|
|||
![]()
No siinähän on jo sellainen siellä lohkon kyljessä...
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
missäs siel kyyljessä?
aattelin suodattimken väliin tulevaa ku termostaatilline maksaa 69e ja ilman 34e |
#5
|
|||
|
|||
![]()
En ole varma onko 2L:ssä, mutta 2L2-t:ssä on jonkunlainen öljynlauhdutin pakosarjan alla. Se juttu, missä suodatin on kiinni...kiertää neste ja öljy sisällä jne
__________________
Toyota 4runner diesel 1991 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Sama vesikiertonen se on kummassakin.
2l & 2lt;n repair manuskassa on sama kuva siitä. löytynee mun rofiilista. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Sen ison alumiinilätkän takana missä on suodatinkin.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
juu, kyllä se orkkis varmaan toimii ihan hyvin tiettyyn rajaan saakka, niitähän on kaksi- ja kolme levyllistä mallia vähän koneesta riippuen. mutta jos laittaa sinne oikeen kennon ryöstölaipan kanssa niin varmasti siitä on hyötyä enemmän kuin haittaa, ja hinnatkin on nykyään varsin maltillisia.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Niin,näissä suomen olosuhteissa taitaa vaan se tietty raja olla aika korkealla,koneessa on ~7l öljyä ja lähtökohtaisesti maamoottoritason tehot.Aika paljon se sietää viritystä ennen tuota rajaa,sen mitä olen nähnyt ja kuullut niin mäntien kesto ja hengitys tuossa koneessa tulee vastaan ensimmäisenä.
Onko missä koneessa ollut tuollainen kaksilevyinen?Minulla on 2L ja 2L-T koneissa kummassakin kolmelevyinen. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Minkä tehoinen ja missä käytössä?
Jos normi katukäytössä ja tehoja alle 1,5x alkuperäinen, niin
hyöty voi olla jopa nekatiivinen. Mutta JOS tehoja enemmän, käytetään tehoja pitkään tai vedetään esim isoa kärryä, niin silloin puoltaa paikkaansa tuo ulkoinen jäähdytin. Kannattaskohan normi siviilikäytössä satsata k.o euromäärä öljynvaihtoihin/laatuun, varsinkin jos on tuo 3 ripainen jäähdytin sille öljylle? (ja ne mäntien öljyjäähdytyksen paineventtiilit ehyet....) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O:Välijäähdytin ja öljynlauhdutin | J-T | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 12.03.2008 20:04 |
O: Öljynlauhdutin OSTETTU! | Flugfiske | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 17.12.2007 20:13 |
O:B30 Öljynlauhdutin | -MAKE- | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 30.10.2007 16:43 |
Öljynlauhdutin Uaz | kalkkuna | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 07.01.2007 16:16 |
O. Välijäähdytin ja öljynlauhdutin | swamber | O/M/V Muut | 11 | 22.02.2005 10:03 |